Temat został odczytany 58009 razy

Rytuał Przejścia by nieraz

zgłoś naruszenie
  • nieraz
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1268
  • Wiek: 36 lat
  • Na forum: 4 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 11824
  • Trenuje: 3-4
Historia pewnej miłości

Kettlami ćwiczę od blisko trzech lat, a natknąłem się na nie przez zupełny przypadek. Trenowałem Krav Maga oraz tężyznę fizyczną w domowej siłowni i nabawiłem się brzydkiej kontuzji rotatorów w lewym barku. Po długotrwałej żmudnej rehabilitacji udało się wrócić do treningów, ale lekarz powiedział wprost, że o podnoszeniu ciężarów ponad głowę mogę zapomnieć. Tymczasem do Poznania miał przyjechać Darek Waluś, by poprowadzić seminarium z Krav Maga. Zapytałem więc Święte Google kimże jest wspomniany prelegent i trafiłem na ten oto filmik:





To była miłość od pierwszego spojrzenia, bynajmniej nie do Darka Walusia, choć ten w trakcie seminarium okazał się być bardzo charyzmatycznym i sympatycznym facetem. Zacząłem jak wariat odpalać wszystkie linki zawierające słowo kettlebell. Filmik, artykuły, fora. Pierwszy zestaw kettli to 2 x kb12 żeliwne pokryte do połowy winylem oraz żeliwna kb16. Książki "Jak ćwiczyć z odważnikiem kulowym" zakupionej również przez Internet wypatrywałem jak dzieciak prezentów pod choinkę.

Czytając instrukcję z "Jak ćwiczyć" oraz podpatrując filmiki z YT stopniowo wprawiałem się w treningu z kettlami (w tym miejscu przesyłam podziękowania dla starszych Forumowiczów opisujących trening z kettlami, zwłaszcza dla Panteona, który w swoich pierwszych dwóch dziennikach umieścił mnóstwo cennych informacji i filmików). Odzyskiwałem również pewność siebie potrzebną do stawiania sobie większych wyzwań i treningu z większymi obciążeniami. Po kontuzji, odpukać, nie pozostał ślad, a mobilność barków bardzo wzrosła.

Dotychczasowe maksy z kettlami:
Clean and press: KB36kg prawa i lewa (pierwsze podejścia pod Buldoga spalone, choć Buldog zaliczony w push press).
Turkish Get UP: Buldog prawa, kb36 lewa
Pull ups: rekord 20(bez obciążenia), 1xkb24
SSST: 130rep./10min. i 100rep./5min.
Pistol: kb28 lewa, kb24 prawa (jestem praworęczny, ale lewonożny)

O mnie w liczbach:

Moje aktualne wymiary (w nawiasie wymiary końca 2013):
Wiek 33(w styczniu będzie 34)
Wzrost 176 (nic przez ten rok nie urosłem...)
Waga 82kg (89kg, jeszcze w październiku 2013 było prawie 100)
Kark 40cm (41cm)
Klata 102cm (104cm)
Pas 92cm (100cm)
Biodra 99cm (108cm)
Udo 62cm (67cm)
Łydka 38cm (41cm)
Przedramię 30cm (31cm)
Nadgarstek 17cm
Poziom tkanki tłuszczowej wg. internetowych kalkulatorów 20.50% (28%).

Przez ostatni rok zrzuciłem trochę zbędnego sadła i w celach na ten rok na pewno elementem pobocznym będzie dalsze odtłuszczanie. Osiągnąłem to stosując wpierw Dietę Montagniaca (dość luźna interpretacja własna), następnie kontrolowane posty (również własna interpretacja, zazwyczaj wyglądało to tak, że jadłem od ok. 16-21 wszystko, co mi wpadło w ręce, a w pozostałym czasie piłem kawę i wodę) i dużo biegałem najczęściej od rana. Aktualnie brak jakiejkolwiek diety, co trzeba naprawić od stycznia. Nie ukrywam, że chętnie zobaczę "dodatkowe mięśnie na swoim rusztowaniu", jak mawia pewien Rusek.

Cele:

Cel główny: Zaliczenie Rytuału Przejścia, czyli wyciśnięcie odważnika o wadze zbliżonej połowie ciała ćwiczącego każdą ręką oraz 200 rwań odważnika o wadze 24kg jest celem nadrzędnym.
oraz:
systematyczne prowadzenie dziennika. Moje poprzednie zapiski treningowe prowadziłem w zwykłych kalendarzach i regularność to nie był największy atut. Ostatni rok to postęp w tym względzie, bo zawierają cele i stopień ich realizacji. Liczę, że uzewnętrzniając się na Forum, będę miał większą motywację do prowadzenia dziennika.
Dalsze odtłuszczanie

Do tej pory (w oparciu o sporadyczne zapiski w kajetach):

Styczeń – Marzec 2013 – Plan minimum i później ROP z kb16 i być może kb24 w swingach realizując na podstawie rozpiski Anthony DiLuglio.
Jesień 2013 – powrót do ROP (niestety brak zapisków) ukończenie drabiny z kb24 i testu rwań ss (sorry, nie mogę się oprzeć) z kb16
Styczeń – marzec 2014 – ROP z odważnikiem kb24 wyciskanie i rwanie, kb24 i kb32 swing
Kwiecień – czerwiec – ROP wyciskanie i swing z KB32, rwanie z kb24 (7 czerwiec SSST 100/4:55 w seriach 4x10 i 4x5lewa i prawa)
Wrzesień – grudzień – ROP wyciskanie kb32, rwanie i swing jednorącz kb 24, swing 40kg (ostatnio)

Ostatni trening (sob.27.12)
Hard day:
C&P kb32 2x(1,2,3,4) i 3x(1,2,3) = 76rep. Na przemian z podciąganiem nachwytem w takich samych drabinach
Swing kb40 5x10/4min.

Wczoraj zrobiłem test rwań i wyszło 100rep.w 5min.w seriach 5x10 lewa i prawa bez odstawiania kettla.

Wszelkie komentarze, uwagi, pytania pisane w dobrej wierze, będą mile widziane.

[http://www.sfd.pl/Rytuał_Przejścia_by_nieraz-t1056642.html]
1419958124000
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

Indywidualne plany dietetyczne i treningowe

  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
zgłoś naruszenie
  • ten_nowy2
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1070
  • Wiek: 38 lat
  • Na forum: 2 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 6595
Witam w dziale. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale każdy kto tu zaczyna dziennik musi wkleiś nagie fotki w masce pingwina, przodem, bokiem z biodrami do przodu i tyłem w opadzie. Wypadałoby uszanować zasady
1419958674000
zgłoś naruszenie
  • Amidoman
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1776
  • Wiek: 41 lat
  • Na forum: 3 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 23809
Witaj w dziale. Ja takich wymagań jak ten_nowy2 nie mam :)
1419960975000
zgłoś naruszenie
  • ten_nowy2
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1070
  • Wiek: 38 lat
  • Na forum: 2 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 6595
Amidoman napisał(a):

Witaj w dziale. Ja takich wymagań jak ten_nowy2 nie mam :)



Wszystko zepsułeś
1419963579000
zgłoś naruszenie
  • ajronmen
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1141
  • Wiek: 44 lat
  • Na forum: 2 lata
  • LPA: 8676
Powitać Brata w żeliwie ;) no i w IF ;) :D
Mój dziennik:
[http://www.sfd.pl/_DT_ajronmen__cel:_Bieg_Ultra_Granią_Tatr_2017_-t1040169.html]

"Think of EVERY workout not as a workout but as a recharge." Ja ;)

"I owoc zwycięstwa zjem, i sławę wytarmoszę tak jak psa" ;)
1419966082000
zgłoś naruszenie
  • nieraz
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1268
  • Wiek: 36 lat
  • Na forum: 4 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 11824
  • Trenuje: 3-4
Siemanko :) nie jestem taki łatwy: foty będą jak poznamy się bliżej... :D

Dzisiejszy trening:
Bieganie rano: 9.43km w 52:20.

Wieczór:
Dzień Różności: TGU kb16, kb24, kb28, kb32, kb36 wszystko po razie na stronę, kb40 lewa i prawa spalone próby (bez kontuzji, choć podłoga lekko ucierpiała). Tak to jest, jak się za bardzo chce. Czułem zmęczenie po wczorajszych rwaniach i powinienem zostać na kb36, który wchodzi dość pewnie.

[http://www.sfd.pl/Rytuał_Przejścia_by_nieraz-t1056642.html]
1419969859000
zgłoś naruszenie
  • masti M.P. w Kulturystyce
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 19963
  • Na forum: 15 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 157093
  • Status: Specjalista
  • Trenuje: 43
Witamy kolejnego miłośnika treningu z gruszkami-jak to się kiedyś mówiło...

masti
"Mylony przez niektórych z prof Attilą"

[http://www.sfd.pl/Specjalnie_dla_SFD_10_gratis_biletów_na_Evls_Prague_Pro_2016-t1118589.html]

[http://www.sfd.pl/Konkurs_roku_:_Krata_na_Lato_2016_kwiecień_maj,czerwiec-t1112316.html]

[http://www.sfd.pl/San_Marino_Pro_2016_i_Amateur_Olympia_Europe_San_Marino__2_12_2016-t1122540.html]
1419974910000
zgłoś naruszenie
  • nieraz
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 1268
  • Wiek: 36 lat
  • Na forum: 4 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 11824
  • Trenuje: 3-4
Witam, zatem nie zasypuję gruszek w popiele :)

Ranne rozbieganie, niestety endomondo dało dupy. Na szczęście ostatni raz w tym roku. Z pamięci,trasa, którą biegłem, ma ok 3.8km, czas 21min.

Motywator: "muszę dojdę tam, gdzie nie gaśnie dzień, gdzie porzucę złe, wszystkie myśli swe".






Popołudniu lub wczesnym wieczorem mam plan na sprawdzenie swoich max. w ilości pressów z Kabanem (kb32).
[http://www.sfd.pl/Rytuał_Przejścia_by_nieraz-t1056642.html]
1420022179000
zgłoś naruszenie
  • masti M.P. w Kulturystyce
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 19963
  • Na forum: 15 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 157093
  • Status: Specjalista
  • Trenuje: 43
nieraz napisał(a):

Witam, zatem nie zasypuję gruszek w popiele :)

.



Dobre! _
masti
"Mylony przez niektórych z prof Attilą"

[http://www.sfd.pl/Specjalnie_dla_SFD_10_gratis_biletów_na_Evls_Prague_Pro_2016-t1118589.html]

[http://www.sfd.pl/Konkurs_roku_:_Krata_na_Lato_2016_kwiecień_maj,czerwiec-t1112316.html]

[http://www.sfd.pl/San_Marino_Pro_2016_i_Amateur_Olympia_Europe_San_Marino__2_12_2016-t1122540.html]
1420024116000
31.175.196.*
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
Będę śledził twoje poczynania. Jesteś w połówce z 32 kg. Nieźle. Twój dziennik spowoduje że chyba wrócę wcześniej do ROP niż planuję.

Do siego Roku.
1420031317000
zgłoś naruszenie
  • novyneo
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 3591
  • Wiek: 35 lat
  • Na forum: 4 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 20840
  • Trenuje: od około 2005
Witam. Również będę obserwował poczynania kettlowe
“Tension is strength. Tension is power. Tension is slow. Tension is fatigue.
Relaxation is speed. Relaxation is mobility and flexibility, and it’s also a weakness. It’s endurance, but it’s weakness.
Tension is stronger, faster, but you give out sooner. Relaxation can go longer, but you’re not as strong. Work tension and relaxation equally.”
---------------------------
Poprzednie dzienniki:
[http://www.sfd.pl/Droga_Siły__DT_novyneo-t1041896.html]
[http://www.sfd.pl/Kettlebells_&_Crossfit_by_novyneo-t950583.html]
---------------------------
1420036710000