SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Rodzynki-jako posiłek potreningowy

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 44540

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 277 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4964
Właśnie czy rodzynki mogą być dobrym posiłkiem potreningowym .Np 200 g rodzynków +0,75 soku marchwiowo-pomarańczowego. Pycha ale czy odżywcze?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 648 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 9782
Rodzynki zawierają w 100 gramach: 22 gramy wody, 1,1 grama białka, 64,4 grama węglowodanów, 6,8 grama błonnika, 860 miligramów potasu, 61 miligramów wapnia, 52 miligramy sodu, 42 miligramy magnezu, 33 miligramy fosforu, 1,6 miligrama żelaza, 0,1 miligrama cynku, 30 mikrogramów witaminy A, 0,1 miligrama witaminy B1, 0,08 miligrama witaminy B2, 0,5 miligrama witaminy B3, 0,3 miligrama witaminy B6, 4 mikrogramy kwasu foliowego.

a rodzyneczki to suszone winogrona

Winogrona są cennym surowcem do produkcji soków pitnych, win, alkoholu etylowego, koniaków, octu winnego, rodzynków, dżemów itp. Owoce zawierają do 25% glukozy, około 1% pektyn, kwasy organiczne, witaminy, sole mineralne, substancje antyoksydacyjne. Mają działanie zasadotwórcze, moczopędne i przeciwmiażdżycowe, zwiększając poziom korzystnego cholesterolu HDL oraz hamując utlenianie cholesterolu LDL. Właściwości te posiadają również soki z winogron a zwłaszcza wina czerwone zawierające najwięcej garbników. Przypuszcza się, że wypijanie kieliszka czerwonego wina do posiłków może pomagać w zapobieganiu miażdżycy.

100 gramów surowych winogron dostarcza średnio 70-80 kilokalorii, 76 gramów wody, 0,6 grama białka, 15,3 grama węglowodanów, 0,9 grama błonnika, 240 miligramów potasu, 21 miligramów fosforu, 18 miligramów wapnia, 6 miligramów magnezu, 2 miligramy sodu, 0,3 miligrama żelaza, 0,1 miligrama cynku, 0,04 miligrama witaminy B1, 0,3 miligrama witaminy B3 (PP), 0,1 miligrama witaminy B6, 4 miligramy witaminy C, 6 mikrogramów kwasu foliowego.

w diecie kulturystycznej powinny przeważać węglowodany złożone. To one dostarczają energii trwale a nie zapewniają jedynie chwilowego zastrzyku energii. Właściwie spożycie węglowodanów prostych powinno sprowadzać się jedynie do posiłku spożywanego bezpośrednio po ćwiczeniach oraz owoców spożywanych w ramach przekąsek.

Ja tez lubie buchnąć troche rodzynek po treningu, ostatnio tez szukalem informacji na ten temat. Jak widzisz rodzynki maja duzo weglowodanow wiec 200 gramow jedorazowo to troche duzo.

puzon
napisał(a)
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 3655 Wiek 75 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 20217
To nie jest dobry posilek potreningowy. Zawieraja bowiem za duzo blonnika. Polecam przerzucic sie na cos bardziej "standardowego".

A great flame follows a little spark
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 277 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4964
Dzięki puzon sog dla Ciebie.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 86 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 685
Podczas corocznego kongresu American College of Sports Medicine (www.acsm.org) zaprezentowano wyniki badań dowodzących, iż uprawiajacy sporty wytrzymałosciowe mogą z powodzeniem zamienić drogie żele energetyzujące i batony sportowe garścią rodzynek, działanie będzie identyczne.

W trakcie wspomnianych badań podano np. profesjonalnym kolarzom na 45 minut przed ciężkim wysiłkiem rodzynki, bądź - drugiej grupie – batony sportowe. Jedna i druga odżywka okazała się być identycznym źródłem energii.

Zapytałem niedawno co sądzą na ten temat Basia Szlachetka (mistrzyni Europy w biegu 48-godzinnym, 320 przebiegniętych maratonów) i Edit Berces (mistrzyni świata w biegu 48-godzinnym). Obie spojrzały na mnie zdziwione. Dla nich było to oczywiste, podobnie jak wielu innych ultramaratonczykow na trasie obie panie odżywiają sie głownie rodzynkami właśnie.

Żebym Poczuć Mógł Jak Się Czuje Bóg

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 214 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6316
cos drzemie w tej fruktozie
Przyklad chociazby marcin sapa 4 czy 5 ucieczek na jabłkach
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 79 Napisanych postów 16574 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 64105
jak ekto mozna bezposrednio po treningu szamac rodzynki/owoce/gainer a potem posilek a jak endo łatwo zalewa to radze odrazu posilek wegle+białko ew. ciut warzyw

Zmieniony przez - koles08 w dniu 2008-10-25 17:32:14
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 36 Wiek 35 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 682
na 100 gr rodzynek 27 gr gluko,29 gr frukto,4 gr błony,więc w BodyBuildingu zaraz po treningu jednak kiepskie

[http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/cgi-bin/list_nut_edit.pl] 
[http://www.dietandfitnesstoday.com/calories-nutrition-facts.php?id=09298] 


Zmieniony przez - Sigvarth w dniu 2008-10-26 02:07:39

"cierpliwość jest gorzka ale jej owoce są słodkie"

napisał(a)
Usunięty przez Banan za pkt 3 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 96
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 3981 Napisanych postów 34870 Wiek 27 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 253187
chłopie... patrz na daty
1

„bądź odważny gdy rozum zawodzi bądź odważny w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy”

ZAPRASZAM NA MOJEGO BLOGA: http://www.sfd.pl/[BLOG]_K_PS_w_kuchni-t1081825.html

"WE FIGHT. THAT IS HOW WE WIN, THAT IS HOW WIE DIE."

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta tłuszczowa - żadna rewelacja

Następny temat

Problemy żołądkowe

Interwały po treningu siłowym: co, jak i dlaczego? Powrót Papaja! Top 10 męskich sylwetek Jakie żelki po treningu? Katarzyna Rodzik Maliszewska - ocena sylwetki Trening funkcjonalny Leksykon suplementacji: N-acetyl-l-cysteina Anna Karcz- długo wyczekiwany powrót!