Temat został odczytany 42573 razy

Rodzynki-jako posiłek potreningowy

zgłoś naruszenie
  • MMMaciek
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 277
  • Na forum: 14 lat
  • LPA: 4964
Właśnie czy rodzynki mogą być dobrym posiłkiem potreningowym .Np 200 g rodzynków +0,75 soku marchwiowo-pomarańczowego. Pycha ale czy odżywcze?


1023826323000
zgłoś naruszenie
  • Puzon
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 648
  • Na forum: 14 lat
  • LPA: 9782
Rodzynki zawierają w 100 gramach: 22 gramy wody, 1,1 grama białka, 64,4 grama węglowodanów, 6,8 grama błonnika, 860 miligramów potasu, 61 miligramów wapnia, 52 miligramy sodu, 42 miligramy magnezu, 33 miligramy fosforu, 1,6 miligrama żelaza, 0,1 miligrama cynku, 30 mikrogramów witaminy A, 0,1 miligrama witaminy B1, 0,08 miligrama witaminy B2, 0,5 miligrama witaminy B3, 0,3 miligrama witaminy B6, 4 mikrogramy kwasu foliowego.

a rodzyneczki to suszone winogrona

Winogrona są cennym surowcem do produkcji soków pitnych, win, alkoholu etylowego, koniaków, octu winnego, rodzynków, dżemów itp. Owoce zawierają do 25% glukozy, około 1% pektyn, kwasy organiczne, witaminy, sole mineralne, substancje antyoksydacyjne. Mają działanie zasadotwórcze, moczopędne i przeciwmiażdżycowe, zwiększając poziom korzystnego cholesterolu HDL oraz hamując utlenianie cholesterolu LDL. Właściwości te posiadają również soki z winogron a zwłaszcza wina czerwone zawierające najwięcej garbników. Przypuszcza się, że wypijanie kieliszka czerwonego wina do posiłków może pomagać w zapobieganiu miażdżycy.

100 gramów surowych winogron dostarcza średnio 70-80 kilokalorii, 76 gramów wody, 0,6 grama białka, 15,3 grama węglowodanów, 0,9 grama błonnika, 240 miligramów potasu, 21 miligramów fosforu, 18 miligramów wapnia, 6 miligramów magnezu, 2 miligramy sodu, 0,3 miligrama żelaza, 0,1 miligrama cynku, 0,04 miligrama witaminy B1, 0,3 miligrama witaminy B3 (PP), 0,1 miligrama witaminy B6, 4 miligramy witaminy C, 6 mikrogramów kwasu foliowego.

w diecie kulturystycznej powinny przeważać węglowodany złożone. To one dostarczają energii trwale a nie zapewniają jedynie chwilowego zastrzyku energii. Właściwie spożycie węglowodanów prostych powinno sprowadzać się jedynie do posiłku spożywanego bezpośrednio po ćwiczeniach oraz owoców spożywanych w ramach przekąsek.

Ja tez lubie buchnąć troche rodzynek po treningu, ostatnio tez szukalem informacji na ten temat. Jak widzisz rodzynki maja duzo weglowodanow wiec 200 gramow jedorazowo to troche duzo.

puzon
1023891586000
zgłoś naruszenie
  • Si2uiel
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 3655
  • Wiek: 74 lat
  • Na forum: 14 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 20217
  • Trenuje: Kilka
To nie jest dobry posilek potreningowy. Zawieraja bowiem za duzo blonnika. Polecam przerzucic sie na cos bardziej "standardowego".

A great flame follows a little spark
1023898034000
zgłoś naruszenie
  • MMMaciek
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 277
  • Na forum: 14 lat
  • LPA: 4964
Dzięki puzon sog dla Ciebie.

1023955925000
zgłoś naruszenie
  • soulkeeper
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 83
  • Wiek: 32 lat
  • Na forum: 14 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 591

Podczas corocznego kongresu American College of Sports Medicine (www.acsm.org) zaprezentowano wyniki badań dowodzących, iż uprawiajacy sporty wytrzymałosciowe mogą z powodzeniem zamienić drogie żele energetyzujące i batony sportowe garścią rodzynek, działanie będzie identyczne.

W trakcie wspomnianych badań podano np. profesjonalnym kolarzom na 45 minut przed ciężkim wysiłkiem rodzynki, bądź - drugiej grupie – batony sportowe. Jedna i druga odżywka okazała się być identycznym źródłem energii.

Zapytałem niedawno co sądzą na ten temat Basia Szlachetka (mistrzyni Europy w biegu 48-godzinnym, 320 przebiegniętych maratonów) i Edit Berces (mistrzyni świata w biegu 48-godzinnym). Obie spojrzały na mnie zdziwione. Dla nich było to oczywiste, podobnie jak wielu innych ultramaratonczykow na trasie obie panie odżywiają sie głownie rodzynkami właśnie.
Żebym Poczuć Mógł Jak Się Czuje Bóg
1224875557000
zgłoś naruszenie
  • smerfo
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 214
  • Na forum: 8 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 6316
  • Trenuje: 3
cos drzemie w tej fruktozie
Przyklad chociazby marcin sapa 4 czy 5 ucieczek na jabłkach
1224876192000
zgłoś naruszenie
  • koles08
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 16537
  • Wiek: 26 lat
  • Na forum: 8 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 63601
  • Trenuje: b
jak ekto mozna bezposrednio po treningu szamac rodzynki/owoce/gainer a potem posilek a jak endo łatwo zalewa to radze odrazu posilek wegle+białko ew. ciut warzyw

Zmieniony przez - koles08 w dniu 2008-10-25 17:32:14
1224948706000
zgłoś naruszenie
  • Sigvarth
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 36
  • Wiek: 34 lat
  • Na forum: 11 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 682
  • Trenuje: 5
na 100 gr rodzynek 27 gr gluko,29 gr frukto,4 gr błony,więc w BodyBuildingu zaraz po treningu jednak kiepskie

[http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/cgi-bin/list_nut_edit.pl] 
[http://www.dietandfitnesstoday.com/calories-nutrition-facts.php?id=09298] 


Zmieniony przez - Sigvarth w dniu 2008-10-26 02:07:39
"cierpliwość jest gorzka ale jej owoce są słodkie"
1224977303000
Zwiń/rozwiń usunięty post
  • andreasss
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 22
  • Na forum: 1 rok
  • LPA: 72
Usunięty przez Banan za naruszenied Pkt3 regulaminu forum.
1470498122000
zgłoś naruszenie
  • K_PS
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 30898
  • Wiek: 26 lat
  • Na forum: 6 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 224922
chłopie... patrz na daty
„bądź odważny gdy rozum zawodzi bądź odważny
w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy”

ZAPRASZAM NA MOJEGO BLOGA:
[http://www.sfd.pl/[BLOG]_K_PS_w_kuchni-t1081825.html]


"WE FIGHT. THAT IS HOW WE WIN, THAT IS HOW WIE DIE."
1470498244000