SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Rich Gaspari.

temat działu:

Z archiwum kulturystyki

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 14710

napisał(a)
Temat przeniesiony przez SneS z działu Aktualności - Kulturystyka i Fitness. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


Ten 28-letni Amerykanin włsokiego pochodzenia jest jedną z ciekawszych postaci zawodowej kulturystyki. Swoją karierę rozpoczął jako 14-letni chłopiec. Na początku interesował się głównie amerykańskim futbolem, grą narodową, ale z uwagi na niezbyt imponujące warunki fizyczne nie miał w niej wielkich szans. Zwrot nastąpił wówczas, kiedy jego wój podarował mu na gwiazdkę zestaw sprzętu do ćwiczeń silowych. Zabrał się z zapałem do treningu aby stać się silniejszym i masywniejszym. Ćwiczył bardzo pilnie, w krótkim czasie zyskał kilka kilogramów wagi (mięśni). Po kilku latach postanowił zrobić karierę w kulturystyce, zaczął też ćwiczyć w specjalistycznym ośrodku w Detroit. Przede wszystkim musiał wymodelować sylwetkę, gdyż jeszcze w 1983 roku ważył 112 kg, a obwód jego talii wynosił 90 cm. W mistrzostwach świata amatorów w Las Vegas w 1984 roku Gaspari ważył już tylko 85 kg i zdobył w tej kategorii tytuł mistrza. Poprzednio oczywiście wygrał US National. Od tego momentu dostał się do grupy zawodowców uzyskując odpowiednią licencję.
Rich Gaspari uchodzi za zawodnika bardzo twardego, uporczywie dążącego do celu. Przez precyzyjnie zaplanowany trening znacznie poprawił proporcje swojej sylwetki, wyrzeźbił mięśnie. Efektem tego było III miejsce na konkursie Mr Olympia w 1985 roku. W następnych latach zyskał miano "wiecznie drugiego", bowiem kolejno aż trzy razy zajmował II miejsca w Mr Olympia przegrywając jedynie z Lee Haneyiem. W międzyczasie wygrał cykl konkursów w Grand Prix Europy i "Arnold Classic". Nadal nie rezygnuje z tytułu Mr Olympia i wierzy, że cel ten uda mu się osiągnąć.
Gaspari w okresie przygotowawczym ćwiczy z dużymi obciążeniami, wykonuje głównie ćwiczenia podstawowe. Jego dieta w tym czasie wynosi 4000 kalorii dziennnie, co pozwala na dalsze zwiększanie masy mięśniowej. W tym okresie waży ok. 100 kg. W sumie zawartość dzienna diety to ok. 200 g proteiny i 500 g węglowodanów.
Na 6-8 tygodni przed startem stosuje specjalną dietę o zawartości 2500-3000 kalorii, niskotłuszczową. Ćwiczy systemem double split stosując mniejsze obciążenia i większą liczbę powtórzeń w seriach, superserie.
Trening w okresie przygotowawczym w cyklu 4-dniowym: I dzień - klatka piersiowa i tricepsy, II - obręcz barkowa i bicepsy, III - najszersze i proste grzbietu, IV - nogi. Co drugi dzień ćwiczy mięśnie brzucha.
Okres przedstartowy w cyklu 3-1-3: I dzień przed południem - klatka piersiowa, po południu - uda, II - przed p. - barki, po p. - ramiona, III - przed p. - najszersze grzbietu, po p. - proste grzbietu. Codziennie, ale na zmianą, ćwiczy również łydki i brzuch.

Przykładowy program treningowy Gaspariego na klatkę piersiową (przed konkursem):
* Wyciskanie sztangielek na skośnej ławce - 6 x 6-8.
* Rozpiętki ze sztangielkami na skośnej ławce - 4 x 10-12.
* Wyciskanie sztangielek na poziomej ławce - 3-4 x 8-10.
* Superseria:rozpiętki na poziomej i skośnej ławce leżąc głową w dół - 3-4 x 10.
* Krzyżowe rozpiętki przed klatką piersiową w staniu z linkami wyciągu - 4 x 10-12.
Program na ramiona (3-4 serie w każdym ćwiczeniu):
Bicepsy:
* Uginanie ramion ze sztangielkami w siadzie lub sztangą w staniu.
* Uginanie ramion ze sztangą łamaną trzymaną nachwytem.
* Uginanie ramion ze sztangielkami na modlitewniku.
Tricepsy:
* Wyciskanie francuskie sztangą w leżeniu na poziomej ławce.
* Prostowanie przedramion w dół na wyciągu bloczkowym (na zewnętrzną głowę tricepsów).
* Wyciskanie francuskie sztangielką jednorącz w staniu (środkowa głowa tricepsa).

Informacje te przepisałem z książki "Tajemnice Ciała" autorstwa Henryka Jasiaka.

A teraz czas na fotki.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3005 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18341


.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jim Park lata 50'e

Następny temat

Barry DeMey.

9 wskazówek na masę dla ektomorfika 9 wskazówek na masę dla ektomorfika Dieta ketogeniczna - na czym polega, zalety i wady Dieta ketogeniczna - na czym polega, zalety i wady 10 najważniejszych wydarzeń w 2017 roku na SFD 10 najważniejszych wydarzeń w 2017 roku na SFD Trening na 2 godziny tygodniowo Trening na 2 godziny tygodniowo Naleśniki po amerykańsku - ALLNUTRITION Pancakes Protein Naleśniki po amerykańsku - ALLNUTRITION Pancakes Protein Sprawdź czy powinieneś suplementować witaminę D Sprawdź czy powinieneś suplementować witaminę D Co jeść, żeby lepiej spać? Dieta na bezsenność Co jeść, żeby lepiej spać? Dieta na bezsenność Nie żyje Mohamed Saad- wicemistrz świata Nie żyje Mohamed Saad- wicemistrz świata