SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Redukcja czy masa?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 3561

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 40 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 594
Witam, mam pewien problem i nie mam nikogo kto by mógł mi poradzìć a na Internecie to różnie piszą więc ta strona wydaje mi się być właściwą.
Mogę się trochę rozpisać i mieć dużo pytań ale zależy mi na tym bardz. Napisze moje dane i cele trochę innym sposobem aby był o łatwiej.

MOJE DANE:
płeć:kobieta
lat:17
Wzrost:160cm
Waga:tu nwm bo się nie wazylam dawno ale myślę że 50 lub mniej.


POMIARY:
talia:64cm
Uda:47-48cm
Łyżka:30cm

TRENINGI:
średnio zaawansowana.
Ćwiczę 4-5razy w tygodniu.
Wykonuje ćwiczenia typu:interwały z yt,wzmacniające, wzmacniajace ze spalaniem.
Ćwiczę po 1-1,5godz.

PROBLEM:
mała oponka na brzuchu.
Tłuszcz na tylnej, wewn str ud, trochę przy kolanach też.
Słabo zarysowane mięśnie.


CEL:
Pozbycie się resztek tłuszczu.
"Zbicie"ciała".
Bardziej zarysowane mięśnie bez dużego ich przyrostu.
Większą sprawność i siłą.
Wysmuklenie.

WYKONYWANIE:
Ćwiczę w domu z ty jak pisałam.
Mam tylko 1,5 kg hantle.
Mam zamiar się zapisać na siłownię i pilates.

WYGLĄD:
jak pisałam mam jeszcze trochę tluszcz u na udach i brzuchu.
Mam lekkie już zarysy mięśni na brzuchu, rękach, ramionach.

DIETA:
Tu jest tak sobie, na pewno mam czegoś za malo/dużo czy coś ale nwm dokładnie.
Przykładowy jadlospis:

Śniadanie:
Owsianka z owocami na jogurcie/mleku, czasem z jakimiś rodzynkami, śliwkami itp. LUB placki z mąki pełnoziarnistej z twarogiem, jogurtem i czasem do tego owoc.

2Śniadanie: Tu bywa naprawdę różnie..
Owoce z jogurtem.
Kanapki z chleba żytniego na zakwasie z jakimś twarogiem.
Jak na śniadanie nie jest owsianka to jem owsianka.

OBIAD:
Makaron/ryz/kasza z kurczakiem (do tej pory jadłam tylko kurczaka ale planuje nie jesc miesa) z jakimiś warzywami.

PODWIECZOREK: kanapki jak z 2 śniadania jeśli w tedy jem coś innego.
Serek wiejski z chlebem.
Czasem owoce z jogurtem jeśli zjadłam ich mało.
Kanapki z ryba.

KOLACJA:
Jajecznica z chlebem.
Serek wiejski z chlebem.
Jajecznica z chlebem i do tego kawałek makreli wędzonej.



Mam nadzieje ze napisałam wystarczająco dużo.
Zależy mi na pozbycie się tego tluszcz u i nadaniu kształtu sylwetce.
Napisze że byłam już na redukcji..nie miałam w tedy nadwagi ale ponad 50kg wazylam i miałam tej tkanki trochę sporo, a teraz jest o niebo lepiej.
Mam też problem z lordzą, mam prawdopodobnie skrzywienie kręgosłupa przez co mam brzuch trochę wzięty i pośladki tak do przodu wysunięte.
Byłam na diecie gdziesprawie rok trochę mniej ale nie była ona idealną i skończyłam przed grudniem na taka przerwę bo nie szło nic i chciałam od nowa po tej przerwie ale chce dokładnie wiedzieć co i jak.

Bardzo proszę Państwa o rady:
Ile ę w tygodniu ćwiczyć i co konkretnie.
Mam redukować czy jakieś siłowe?
Mniej więcej jak na dieta wyglądać?

Uff..rozpisalam się trochę ale jak mówiłam ważne jest to dla mnie bardzo.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc :)



Takie pytanie z innej beczki..jestem teraz na normalnym lub trochę ujemnym bilansie ale ostatnio trochę powiększył mi się uda i tak jakby zbily, czyli ze tak nie lataja i nwm czym to jest spowodowane bo nie ćwiczę wcale z ciężaciężarami a nie chcę żeby rosły :(


(Zdjęcie do jakiej figury mniej więcej dąże.)




...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2912 Napisanych postów 56715 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 611826
Niestety większość kobiet nie zdaje sobie z tego sprawy i bardzo ciężko im to wpoić, że podstawą kształtowania sylwetki są trening siłowe, a nie wykonywane przez nie godzinami treningi aerobowe, zajęcia fitness, czy ćwiczenia w formie interwałów hopsając z hantelkami 1,5 kg. Zdecydowanie należy skupić się na złożonych i wielostawowych ćwiczeniach, po wykonaniu, których zaangażowane będzie nasze całe ciało. Wyróżnić tutaj warto:

- siady,
- ciągi,
- wykroki,
- wznosy bioder,
- wiosłowania,
- mięśnie głębokie brzucha: http://potreningu.pl/articles/5008/miesnie-glebokie--najczesciej-zaniedbywany-element-treningu

Zaangażujesz w ten sposób, to co dla kobiety najważniejsze, czyli mięśnie nóg, pośladków, pleców, brzucha. Wymienione przez Ciebie ćwiczenia interwałowe mogą być dodatkiem do treningów siłowych, ale nie podstawą. Więcej można poczytać na ten temat w tym oto artykule: http://potreningu.pl/articles/517/trening-silowy-a-estetyka-sylwetki-kobiecej. 

Aby określić cel, jaki powinnaś obrać, musimy przede wszystkim zobaczyć Twoje zdjęcie sylwetki. Nieszczególnie interesuje nas to, jak chciałabyś wyglądać, ale to jak wyglądasz.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10675 Napisanych postów 44880 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Duże uda są sexy :D Poczytaj ten dział jak układać diety, jedzenie+siłownia i będzie dobrze ,ćwiczyć tak 3 razy w tygodniu najlepie + ew.bieganie czy inny sport i będzie fajnie :) Nie obawiaj się ciężarów bo mięśnie nie rosną szybko i siłownia nie zrobi z Ciebie Arnolda :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4098 Napisanych postów 68544 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 562132
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3453 Napisanych postów 8469 Wiek 43 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 407841
Zamiast wrzucać cudze zdjęcia, pokaż swoją sylwetkę, żeby można było ocenić, czy faktycznie jest co redukować.


Aczkolwiek takie wymiary jak podałaś wskazują na to, że jesteś chuda, zatem problem może być natury bardziej psychologiczno-emocjonalnej.

Jedzenie jest słabe, mało tłuszczu, mało produktów o dużej gęstości odżywczej i jeszcze tego biednego kurczaka chcesz się pozbyć.

Jak ciało jest mało jędrne, to wskazuje na brak masy mięśniowej. A tej nie zyskasz hopsając aerobowo. I będzie błędne koło - więcej aero, mniej jedzenia, organizm głoduje, pozbywa się resztek mięśni, gromadzi tłuszcz. W konsekwencji - zaburzenia hormonalne. To że w social media są dziewczyny o bardzo niskim poziomie tkanki tłuszczowej w organizmie, to nie oznacza, że osiągnęły to naturalnie i nie kosztem zdrowia.
3

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1737 Napisanych postów 27216 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 516266
Podpisuje się pod tym co Deja napisała.

Jesteś dopiero młoda i niepotrzebnie wizualizujesz sobie ''ideał'' w szeroko pojętym rozumieniu. Pani na zdjęciu ma niski poziom tkanki tłuszczowej jak i jest wąska w talii. Nie zapatruj się aż tak w sylwetkę, gdyż tego typu podejście będzie generowało niepotrzebny stres i frustrację. Zmiana trybu życia na zdrowszy i bardziej aktywny powinien być trwały - powinien również dawać lepsze samopoczucie, więcej witalności, satysfakcji z tego, że stajesz się co raz lepsza, a przede wszystkim radości z tego co się robi etc.. warto to sobie zapamiętać.

Wstaw zdjęcie sylwetki, pełną ankietę działu żebyśmy mieli informacje o Tobie w pigułce i swoją dietę w zalecanej formie.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2018-01-01 18:45:54

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2912 Napisanych postów 56715 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 611826
Podstawą kształtowania sylwetki są treningi siłowe. Zdecydowanie należy je wprowadzić. Ciężko nazwać kogoś średniozaawansowanym jeżeli wykonujesz tylko cardio. Wklej zdjęcie sylwetki. Czujeś nie jest nam potrzebne.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1737 Napisanych postów 27216 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 516266
Zgadza się, bazowanie jedynie na cardio nie sprawi, że sylwetka się poprawi.

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7619 Napisanych postów 106899 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1243063
A już myślałem że zdjęcie swoje dałaś i tak myślę co tu poprawiać

pamiętaj że 60 kg dobrej masy będzie lepiej wyglądało niż 50kg byle jakiej

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 40 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 594
Jeśli to tak konieczne to spróbuję wrzucić jutro zdjęcie.. .nie ćwiczę tylko cardio, w sumie dawno to nie robiłam.
Puki nie wiem dokładnie co ćwiczyć to ćwiczę hiit i wzmacniające, takie jakby siłowe ale z ciężarem własnego ciała.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
wojo zmc Moderator
Ekspert
Szacuny 861 Napisanych postów 11046 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 183221
Także wrzuć rozpiskę diety w takiej formie :http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html gdyż taki mamy regulamin i będzie czytelniej dla nas i dla Ciebie.
Pozdrawiam

Moderator działu: Odżywianie i Odchudzanie

Moje zmagania zapraszam :
http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467-s3.html#post-18313623 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2912 Napisanych postów 56715 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 611826
Trenujesz więc cardio (interwały to też cardio). Pewnie zmienić trochę sylwetkę, ale do pewnego stopnia. Treningi typowo siłowe to podstawa. Szczególne dla kobiet. Ciągi, siady, wznosy bioder, wykroki, itp. ale nie w formie interwały z ciężarem dziecięcym a z takim żebyś zrobila 10-12 powtórzeń dobrze technicznie i miała zapas może dwóch. Sugeruję zacząć od działu trening dla początkujących i ułożyć solidny trening wolnymi ciężarami. Wtedy zgłosić się tutaj.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta na masę - do oceny