logo
zamknij zamknij

Redukcja a zapotrzebowanie kaloryczne (metabolizm)

Ilość wyświetleń tematu: 312

0 5 0
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10593 Napisanych postów 42058 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Hej, mam problem z ktorym zmagam sie juz dosyc dlugo.
Nie moge w zaden sposob dopasowac do siebie zdrowego zapotrzebowania kalorycznego. Zalezy mi na ujemnym bilansie kalorycznym, chcialabym sie pozbyc kilku kilo niechcianego tluszczu. Jestem kobieta ;), mam 20 lat, moja aktualna waga to 71 kg oraz mam 166 cm wzrostu, moja aktywnosc fizyczna jest lekka/umiarkowana. Korzystałam z wielu kalkulatorów na zapotrzebowanie, tych automatycznych -internetowych oraz ze wzorow (np. od Akopa Szostaka). Za każdym razem wynik wychodzi ponad 2 tys na utrzymanie wagi (2.200-2.300 cos okolo).
Ostatnio probowalam wiele razy schudnac i odkrylam cos niepokojacego. Przy spozywaniu 2.000-2.300 tyję. Gdy zaczelam schodzic powoli, stopniowo na coraz mniejsza ilosc kalorii, zanotowalam ze zaczynam chudnac dopiero gdy spozywam 1.500 kcal i mniej.
Myslalam nad tym sporo czasu i uswiadomilam sobie ze moze byc to spowodowane przez moj spowolniony metabolizm. Ostatnim razem kiedy bylam na redukcji zeszlo ze mnie 4 kg, natomiast nie wrocilam z ujemnego bilansu kcal powoli, lecz gwaltownie i nawet z nadwyzka kaloryczna. Przytylam przez to z 8 kg, z ktorymi zmagam sie do dzis.

Olac kalkulatory i sluchac sie organizmu (czyt. schodzic do 1500 kcal i mniej) czy sa jakies magiczne sposoby na przywrocenie metabolizmu do 'ksiazkowej' sprawnosci? Co mam robic? :(
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 2014 Napisanych postów 60373 Wiek 41 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 502404
napisał(a)
dudee
Ekspert
Szacuny 1079 Napisanych postów 23383 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 258067
Nieprzemyślane metody żywieniowe mogą doprowadzić do zaburzeń poszczególnych szlaków metabolicznych, a w tym efektu jojo którego doznałaś. Wykonanie badań jest w tym przypadku kluczowe, przede wszystkim; panel tarczycowy (tsh, ft4, ft3), kortyzol, profil lipidowy (cholesterol całkowity, hd, ldl, trójglicerydy), morfologia.

Wstaw swój obecny model żywienia według w/w wskazówek.
Zdjęcie sylwetki również będzie istotne.




Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-02-15 16:55:34

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)
http://www.sfd.pl/[BLOG]_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html 

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10593 Napisanych postów 42058 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Wykonywalam morfologie oraz tsh 30.12.2016. Morfologia wyszla ok, tsh wynosił 3,39 uIU/ml. Lekarz pierwszego kontaktu poinformowal mnie ze jest w porzadku, natomiast ginekolog stwierdzil ze z takim wynikiem ciaza jest wykluczona (nie planuje ciazy). Innych badan nie robilam.
Aktualnie spozywam 1600-1800 kcal. Staram sie jesc malo przetworzone produkty oraz pic duzo wody. Staram sie rowniez pilnowac makro przy pomocy aplikacji myfitnesspal (Wegle 189 g, tluszcze 56 g, bialko 106 g).








Zmieniony przez - Olena0706 w dniu 2/15/2017 7:56:54 PM
napisał(a)
dudee
Ekspert
Szacuny 1079 Napisanych postów 23383 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 258067
Samo oznaczenie TSH nie jest wystarczające aby zdiagnozować dysfunkcję tarczycy.
Ważne jest badanie wolnych hormonów (fT3, fT4) i ich konwersja.

Pamiętaj, że wszystkie hormony w naszym organizmie są ze sobą powiązane, bowiem zaburzone wydzielanie któregokolwiek z nich wpływa na pozostałe. Zrobiłbym przede wszystkim hormony płciowe (poziom testosteronu, progesteronu, a także estrogenów) to może przyczyniać się do niskiego libido, niepłodności, a nawet PCOS. Notabene tarczyca wpływa na nadnercza i na odwrót wobec tego poziom kortyzolu jest produkowany w nadmiarze, widać to w Twojej sylwetce. Odnośnie witamin warto byłoby oznaczyć żelazo, wapń, selen, wit.d, b12 plus diagnostyka równowagi wodno-elektrolitowej, a także równowagi kwasowo-zasadowej

Pokaż jak się odżywiasz.
W zalecanej formie.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-02-15 21:18:26

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)
http://www.sfd.pl/[BLOG]_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html 

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10593 Napisanych postów 42058 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Screenshoty z myfitnesspal








Zmieniony przez - Olena0706 w dniu 2/15/2017 9:29:47 PM
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta redukcyjna do oceny

Następny temat

Dieta do oceny, 72 kg

Takiej nagrody jeszcze nie było!!!

Patrycja Zahorska dołączyła do Fenix Team!

Nabiał - podstawa diety czy zagrożenie dla zdrowia?

Glikogen VS trening na czczo

Czy wysokie spożycie cukru wpływa niekorzystnie na skórę, włosy i paznokcie?

Jakie są rodzaje ryżu?

Sterydy anaboliczno-androgenne a podaż protein

Trening HIIT- trening interwałowy