SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Redukcja, przyspieszenie metabolizmu

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1947

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 22 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 3755
Witam,
Od dłuższego czasu próbuje zrzucić zbędne kg , jednak waga od dawna praktycznie się nie zmienia. Stwierdziłam, że przyczyną mogło być to, że przez dłuzszy czas maksymalna ilość kalorii jaką zjadałam to było 1600 i mniej przy dosyć ciężkiej pracy i dużej aktywności podczas codzienych czynności.
Zdałam sobie jak bardzo niszcze sobie zdrowie przez tak małą liczbę jedzenia i nie ma opcji żeby waga nagle magicznie zaczęła spadać.
Dlatego postanowiłam się "ogarnąć" Miałam epizody z siłownią , podczas których jadłam odrobinę więcej, ale mogę powiedzieć, że przez ostatnie 3 lata nigdy nie przekroczyłam 2000 kcal, przedtem schudłam do 62 kg jedząc poniżej 1000, ale sylwetka, jaką wtedy miałam to była skóra, kości i tłuszcz, bo w większości popaliłam mięśnie.
Niedawno porobiłam wszystkie badania tarczycy, morfologie , które wyszły w normie, a badałam nie tylko TSH, jednak krzywa insulinowa była nieprawidłowa, bo 8-77-50, glukoza w normie, jednak to jeszcze nie insulinooporność, dodam że moja dieta była bardzo niskowęglowodanowa bo poniżej 100 g na dzień,
Zdecydowałam się na dosyć radykalny krok i aktualnie od 1 lipca jem już 2000-2100 kcal
makro to około 250 g W/ 110 g B/ 75 T z małymi wahaniami
obserwujac obwody , nie ma zbyt dużych zmian,
talia została ta sama, uda też , w brzuchu 1,5 cm więcej, ale jestem w fazie cyklu w której gromadzę wodę, czuje się nieco spuchnięta, na wagę póki co nie wchodzę , bo bardziej zalezy mi na obwodach, ale mam wrażenie że trochę mnie przybywa.
Przechodząc do sedna , pytanie co powinnam zrobić dalej, żeby w końcu coś ruszyło- zmienić makro ? dodać trening cardio ? dodać kalorie ?
Zaczęłam siłownię 2-3 razy w tygodniu i FBW na dosyć małych ciężarach na tzw . rozruszanie, i stopniowo będę zwiększać intensywnosc, póki co bez cardio , jedynie od czasu do czasu basen, pracuje około 45 h w pracy o charakterze mieszanym, stojąca i siedząca, czasem do 14 h dziennie
Jeśli chodzi o dietę są to od niedawna są 4 zbilansowane posiłki, ponieważ chciałam wrócić najpierw do normalnego odżywiania, a później zacząć modyfikować ,póki co czuje się dosyć dobrze, nie odczuwam senności po posiłkach i mam dużo energii, nie podjadam pomiędzy , zero cukru i słodyczy,
źródła węgli : chleb żytni, kasza gryczana, ryż brązowy, mąka orkiszowa, max 150 g owoców na dzień + oczywiście warzywa do każdego posiłku: pomidor, sałata, ogórek, rzodkiewka,pietruszka
białko : jaja, kurczak, polędwica z indyka, twaróg, mozzarela, feta
tłuszcz : masło, awokado, oliwa z oliwek

Płeć : kobieta
Wiek : 22
Waga : 79 Wzrost : 180
Obwód klatki : 94
Obwód ramienia : 29
Obwód talii : 70
Obwód uda : 58
Obwód łydki : 37
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej :28 %
Aktywność w ciągu dnia : praca "na nogach"
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 3x w tygodniu siłownia - FBW, 2 x w tygodniu basen rekreacyjnie
Odżywianie :zbilansowana dieta
Cel : redukcja
Stan zdrowia : dobry
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia
Stosowane wcześniej diety : wszystkie możliwe


Zmieniony przez - eveline96 w dniu 7/10/2018 12:04:14 PM
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3973 Napisanych postów 67947 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 550962
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 22 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 3755
Zapotrzebowanie wychodzi mi 2500 kcal , ppm to 1683 kcal
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 333 Napisanych postów 14845 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 164666
to jak Ty się "odchudzałaś" bez treningu siłowego?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 22 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 3755
Ludzie chudną i bez siłowni jeśli mają normalne tempo metabolizmu, a tu chodzi o to , że nie ważne co robię nic nie działa, czy ćwiczę czy nie waga nie spada od dawna, mimo że jestem aktywną osobą z dobrą kondycją moja sylwetka jest po prostu zatłuszczona, przedtem ćwiczyłam na siłowni ponad 3 miesiące też nic nie ruszało ewentualnie jeden cm w dół w obwodach w tym okresie czasowym i brak wizualnych zmian

Moja aktualna dieta , wiem że nie do końca jest to właściwe odżywianie , ale chciałam po prostu wrócić do normy i, , teraz chce to zmodyfikować tak, żeby w końcu było ok i zaczęło spadać, dlatego zwracam się tutaj z prośbą o poradę, jak to wszystko poukładać .






Zmieniony przez - eveline96 w dniu 7/10/2018 12:39:26 PM

Zmieniony przez - eveline96 w dniu 7/10/2018 12:41:19 PM

Zmieniony przez - eveline96 w dniu 7/10/2018 12:44:46 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 333 Napisanych postów 14845 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 164666
bo zwyczajnie źle trenujesz.
będziesz chuda i to tyle, jednocześnie bez wyrazu, bez jędrności. Nie bój się ciężarów.
Dieta fatalna.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 22 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 3755
Antos098
bo zwyczajnie źle trenujesz.
będziesz chuda i to tyle, jednocześnie bez wyrazu, bez jędrności. Nie bój się ciężarów.
Dieta fatalna.


Dieta od dietetyka klinicznego, ale zauważyłam właśnie że niezbyt mi pasuje, co powinnam zmienić ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 333 Napisanych postów 14845 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 164666
tak zupełnie szczerze i bez ogródek to zmieniłbym wszystko.
Dam przykład na podstawie jednego z Twoich posiłków
Masz : 60g ryżu, 100g piersi, 15g oliwy z oliwek
a smaczniej i zdrowiej mogłoby być: 50g ryżu, 100g piersi, 1 całe jajo na twardo, 5g olej lniany, 5g olej rzepakowy tłoczony na zimno, 20g pestki dyni + od groma warzyw (brokuły, baby szpinak, pomidor, kalarepa, mix świeżych kiełków itp)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7379 Napisanych postów 105859 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1190468
Dieta od dietetyka klinicznego, na coś chorujesz ? czy po prostu akurat on ukąłdał tą dietę bez żadnej specjalnej przyczyny.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 22 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 3755
anubis84
Dieta od dietetyka klinicznego, na coś chorujesz ? czy po prostu akurat on ukąłdał tą dietę bez żadnej specjalnej przyczyny.


Bez żadnej przyczyny, po prostu chciałam profesjonalnego podejścia, ale jak widać straciłam tylko czas i pieniądze, dlatego postanowiłam zwrócić się o pomoc tutaj.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

zagwozdki dotyczące pierwszej redukcji ?