SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Redukcja,pytanie o efekt jo-jo.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1929

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1906
Witam,mam pytanie odnośnie redukcji i efektu jojo.Otóż schodziłem z kcal do 1300,i schudłem tyle ile chciałem.Teraz mam pytanie jak wrócić do normalnego jedzenia?aby nie nabawić się efektu jojo ? czy też stopniowo zwiększać kcal,tak jak je zmniejszałem,czy inaczej ?
P.S w razie gdy moje podejrzenie z podwyższaniem kcal się sprawdzi to zwiększać o tyle samo co zmniejszałem ? dodam iż,byłem na low carbo.

Proszę o odp.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 218 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 2743
zszedłeś do 1300 kcal ... Strasznie mało. Nawet jak na końcówkę redukcji. Ogólnie to musisz wracać do normalnych kcal bardzo powoli żeby Cię efekt jojo ominął i co najważniejsze powoli i stopniowo dokładać węgle. Ja bym podwyższał max 100 kcal tygodniowo. Co prawda nigdy nie miałem do czynienia z tak drastycznymi cięciami więc mogę się mylić co do ilości kcal które trzeba powoli zwiększać, ale jedno jest pewne musisz to robić stopniowo i powoli.

Chyba, że twoje treningi są mało intensywne. Wtedy możesz dokładać kcal troszkę szybciej (ale też stopniowo), jednak będziesz musiał robić o wiele intensywniejszy trening. Musisz z powrotem nakręcić metabolizm bo według mnie zbyt drastycznie ciąłeś.
napisał(a)
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1410 Napisanych postów 35562 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 150760
to zalezy od zapotrzebowania energetcyznego i tego jak długo byłeś na tak niskich kaloriach

za mało napisałeś o sobie i o swojej diecie
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1906
A więc,schodziłem z 2000kcal, co tydzień o 200kcal,następnie byłem 2 tygodnie na poziomie 1300kcal, mój wskaźnik Współczynnik BMR 1936.09
Aby utrzymać wagę
Kalorie 3000.94
Węglowodany 55% 1650.52kcal = 412.63gram
Białko 15%% 450.14kcal = 112.54gram
Tluszcz 30% 900.28kcal = 100.03gram
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1906
Tylko jeszcze dodam że jestem endo
napisał(a)
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1410 Napisanych postów 35562 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 150760
to że jesteś endo niewiele zmienia, zapoznaj sięz tematami podwieszonymi, wrzuć ankietę i zrzut z PT albo kasujemy temat
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1906
Płeć : mężczyzna/kobieta
Wiek : 174
Waga : 81
Wzrost : 174
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : 21%
Aktywność w ciągu dnia : szkoła+ trening
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 3x w tygodniu bieganie + 2x w tygodniu siłownia.
Odżywianie : stosuję się do diety,robię ładowania ww co tydzień
Cel : redukcja (dokładnie powrót z niej)
Ograniczenia żywieniowe :-
Stan zdrowia : brak przeciwskazań
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia,bieganie
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : termo speed
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : tak
Stosowane wcześniej diety : brak,jadłem to na co miałem ochotę.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1906
mężyczyzna
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1906
a co to pt? to nie wiem :(
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 32 Wiek 25 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 3194
Jeżeli masz zapotrzebowanie 3000 to zacznij jeść od 2500kcal i co tydzien dorzuć 100 i staraj się nie przekraczać tych 3000kcal
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1906
yhy,rozumiem.Tylko jak mam dojść do 2500kcal? z tych 1300 ?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

na szybkosci, bieganie

Następny temat

Chcialbym przytyc

Czym różni się białko serwatkowe od białka kazeinowego? Czym różni się białko serwatkowe od białka kazeinowego? Czekoladki low carb a'la kinder country Czekoladki low carb a'la kinder country Samuel "Titanium" Kulbila - kulturysta, który ćwiczy bez profesjonalnej siłowni Samuel "Titanium" Kulbila - kulturysta, który ćwiczy bez profesjonalnej siłowni Trzy ćwiczenia na rozwój masy barków Trzy ćwiczenia na rozwój masy barków Czym właściwie jest gluten? Kto powinien unikać glutenu Czym właściwie jest gluten? Kto powinien unikać glutenu Trening unilaterally (jednostronny) - jakie ćwiczenia wybrać? Trening unilaterally (jednostronny) - jakie ćwiczenia wybrać? Sernik cytrynowy 182 kcal. Sernik cytrynowy 182 kcal. Która odżywka białkowa lepiej poskromi apetyt? Która odżywka białkowa lepiej poskromi apetyt?