SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

ROZCIĄGANIE!!!!!

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 310052

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 258 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4567


Postanowiłem zamieścić cały plan na rozciąganie

1. ROZGRZEWKA

Przed przystąpieniem do ćwiczeń właściwych - rozciągających należy dokładnie rozgrzać mięśnie!!! Rozgrzewka jest kluczowym elementem we wszelakim treningu a szczególnie przy rozciąganiu. Tak więc zabieramy się za rozgrzewkę:


- Stajesz w rozkroku, nogi mniej więcej na szerokość barków. Wykonujesz krążenia biodrami w jedną i drugą stronę.

- Następnie złączasz stopy i kolana i wykonujesz krążenia kolanami, a na koniec stawami skokowymi (palce i poduszki stopy dotykają podłogi i kręcimy stopami).

- Dla dobrego rozgrzania najlepiej pobiegać w miejscu przez około 3 minuty wykonując naprzemiennie skip A i B (raz kolana wysoko a raz pięty dotykają pośladków). Jednak nie ma tutaj sztywnej formy i biegać możesz jak tylko chcesz, ważne, żeby trwało 3 minuty ciągłego poruszania.

- Teraz 3 minuty pajacyków. Jeszcze 20 przysiadów i rozgrzewka zrobiona.


2. ROZCIĄGANIE


- Wykrok nogą ugiętą w kolanie (kolano ugięte pod kątem prostym) stopa nogi prostej położona prostopadle do podłoża (poduszką stopy dotykamy podłogi). Trzymamy ok. 20 sekund.

- To samo druga noga. Powtarzamy 3 razy na każdą nogę.

- To samo z tą różnicą, że noga prosta jest teraz skręcona i stopa opiera się na wewnętrznej części.

- Teraz noga prosta opiera się na pięcie.

- 10 przysiadów (dogrzanie mięśni).

- stajesz w lekkim rozkroku, wyciągasz ręce do góry i robisz skłon w bok. Ważne jest, aby nie pochylać się do przodu ani do tyłu. Po kilkunastu sekundach robisz skłon w drugą stronę, i tak kilka razy. Powinieneś poczuć jak rozciągają się mięśnie z boku tułowia i od wewnętrznej strony ud.

- stajesz w szerokim rozkroku, pochylasz tułów do przodu opierając dłonie na podłodze. Wyciągasz proste ręce jak najdalej do przodu i jednocześnie pchasz biodra do tyłu. Zadbaj, aby plecy były proste (nie garb się!) Ćwiczenie to można trochę zmienić dodając pompki. Pozycja jak wyżej, potem uginasz ramiona, prostujesz jednocześnie wypychając biodra w tył. Wszystko oczywiście bez pośpiechu i bez szarpania, ani forsowania mięśni. Efekty będą przychodzić stopniowo, a pośpiech może tylko doprowadzić do kontuzji


- Siądź na ziemi, złącz stopy razem, kolana na zewnątrz, dociskaj kolana w kierunku podłogi. Powoli i stopniowo, coraz niżej, wytrzymaj w najniższej pozycji 10 sekund, rozluźnij nogi i powtórz ćwiczenie 3x.

- 20 przysiadów (teraz trzeba przygotować mięśnie i ścięgna do naprawdę ciężkiej pracy).

- Przechodzimy to rozciągania dynamicznego: oprzyj rękę o stół lub krzesło i wykonuj wymachy nogi na boki 20 razy, zmień nogę.


- Teraz do przodu - 20 razy, zmiana nogi. Powtórz serię 3 razy.

- Rozluźniamy mięśnie wykonując skręty bioder (jak na początku).

- Przechodzimy do ćwiczenia prowadzącego do szpagatu bocznego, spokojnie rozjeżdżasz nogi na boki, powoli i z umiarem. Nie chodzi tu o to, żeby było jak najszerzej bo to ćwiczenie izometryczne i polega na napinaniu mięśni. napinasz mięśnie tak jakbyś chciał(a) zwęzić nogi (nogi pozostają w tej samej pozycji), czyli izometrycznie ściskasz uda ale nie poruszając nogami. Jeśli czujesz mięśnie to dobrze, wytrzymaj tak 20 sekund.


- Teraz trzeba rozluźnić nogi. Najlepiej nadaje się do tego krążenie bioder. Przerwa
ta ma trwać 20 sekund.

- Teraz rozjeżdżasz nogi maksymalnie na bok Kiedy już poczujesz maksymalny naciąg i wyraźny ból (ale nie za mocny!!!), siądź na tyłku i spokojnie wykonuj skłony do lewej nogi, prawej i do przodu. Ma to trwać około 20 sekund, po czym rozluźniasz mięśnie.


- Wstajemy, wykonujemy krążenia biodrami dla rozluźnienia ścięgien.

- Powtarzamy serie 3x począwszy od lekkiego rozkroku i ćwiczenia izometrycznego 20 sekund, rozluźnienie 20 sekund i maksymalny naciąg 20 sekund. Czas ćwiczenia można wydłużyć wraz ze wzrostem zaawansowania.






3. ROZLUŹNIENIE



- Krążenia biodrami, kolanami i stawami skokowymi.

- Stań naturalnie, nogi na szerokość barków, pochyl się do przodu i staraj się dotknąć dłońmi podłoża (dla zaawansowanych - głową dotknij kolan). Rób to ćwiczenie spokojnie i powoli, to już rozluźnienie ale i dociągnięcie mięsni ud i podudzi.

- Wykonuj teraz spokojne krążenia uniesioną i zgiętą w kolanie nogą zataczając krąg od wewnątrz do zewnątrz ( na bok). To samo druga noga.

- Uspokój oddech, myśl o rozciągniętych ścięgnach i mięśniach, bo tylko świadomość prowadzi do efektów!

- Nastaw się pokonanie kolejnych barier na następnym treningu, bądź systematyczny, cierpliwy i myśl pozytywnie
1

To Twoja walka - Twoje życie, nigdy na dnie - zawsze na szczycie!!

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 2669 Napisanych postów 54963 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 566330
Treningi w zasadzie każdej dyscypliny sportowej mają to do siebie, że składają się z pewnych mniejszych, ale równie istotnych elementów, które wpływają na ogół naszych wyników sportowych. Dotyczy to różnych sportów, jak i również amatorskiego kształtowania sylwetki. Wiele osób zapomina o tym, jak bardzo istotne jest rozciąganie naszych mięśni.

Mięśnie pod wpływem treningów ulegają skurczeniu. Wpływ na to ma również siedząca praca, czy pewne wady postawy. Dlatego też zdecydowanie warto wprowadzić odpowiednie rozciąganie, zarówno dynamiczne przed treningiem, jak i statyczne w dni wolne od treningu. Mięśnie przykurczone niestety są słabsze, przez co nie tylko mniej wydajne w czasie pracy, ale również bardziej narażone na różnego rodzaju kontuzje, między innymi: naciągnięcia, naderwania lub zerwania.

Odpowiednie rozciąganie istotne jest w szczególności w sportach walki, gdzie osoby te trenujące powinny być gibkie, mobilne, zwinne. Dlatego też pospinane mięśnie nie będą sprzyjały naszej formie i dyspozycji. Chcąc odpowiednio się rozciągać, warto przeanalizować wprowadzenie do użytku urządzenia zwanego foam roller. Aby rozciągać mięśnie, warto je wcześniej odpowiednio przerolować. Tutaj można poczytać więcej na ten temat: http://potreningu.pl/articles/4609/czym-jest-foam-roller-i-jak-go-uzywac. Dopiero wtedy można pomyśleć o odpowiednim rozciąganiu: http://potreningu.pl/articles/622/kompleksowe-rozciaganie-przed-i-po-treningu--.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 5678 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 65565
rozciągasz się w ten sposób?
robisz szpagat

Ból jest najlepszym instruktorem tylko nikt nie chce zostać jego uczniem!
================================================
Wejdź - http://www.pajacyk.pl
_-=<<--SFD-FIGHT-CLUB-->>=-_
__--__GRUBAS Z UDERZANYCH__--__

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 258 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4567


Tak rozciagam sie w ten sposob a czy dziala sam ocen...

To Twoja walka - Twoje życie, nigdy na dnie - zawsze na szczycie!!

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 676 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3129
Ktoś ci tam noge trzyma czy sam podniosłeś?
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 258 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4567
sam podnioslem zjecie jest obciete bo sie cale nie miesci

To Twoja walka - Twoje życie, nigdy na dnie - zawsze na szczycie!!

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 5678 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 65565
jeżeli to twoje zdjęcie to respect
chociaż trening na rozciąganie który napisałeś nie jest kompletny
jak dlamnie to za krótka rozgrzewka
za mało ćwiczeń na samo rozciąganie
rozciąganie dynamiczne zrobiłbym w czasie rozgrzwki lub bezpośrednio poniej z tym że te ćwiczenia nie mogą być wtedy maxymalne
mało wspomniałeś też o nacisku jaki trzeba kłaść na rozciąganie
a co z ćwiczeniami z partnerem?
polecam włączyć się do dyskusji w poście http://www.sfd.pl/temat28540/strona1/ 

Ból jest najlepszym instruktorem tylko nikt nie chce zostać jego uczniem!
================================================
Wejdź - http://www.pajacyk.pl
_-=<<--SFD-FIGHT-CLUB-->>=-_
__--__GRUBAS Z UDERZANYCH__--__

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 258 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4567
Ten plan jest tak rozpisany zeby kazdy mogl sie sam w domu rozciagac dlatego celowo nie umiescilem tutaj cwiczen z partnerem a co do rozgrzewki i dobranych cwiczen to plan ukladany był przy wspolpracy wykladowcy z Wroclawskiego AWFu oraz mojego kolegi z kadry polski w kicboxingu.Plan dziala w 100% bo sprawdzilem go sam oraz 4 moich kolegow z klubu.W tym 2 z nich wczesniej prawie w ogole nie bylo porozciaganych.Zdjecie jest moje.
2

To Twoja walka - Twoje życie, nigdy na dnie - zawsze na szczycie!!

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 471 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 11773
plan działa jak należy!!!
tylko ze nie każdemu chce się tyle meczyć,plan polecam każdemu.



yoko widze że się strasznie nudzisz w domu teraz,do zobaczonka na treningu
1
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 5678 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 65565
no to spox

Ból jest najlepszym instruktorem tylko nikt nie chce zostać jego uczniem!
================================================
Wejdź - http://www.pajacyk.pl
_-=<<--SFD-FIGHT-CLUB-->>=-_
__--__GRUBAS Z UDERZANYCH__--__

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 258 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4567
a no widzisz zrk jak czlowiek chory i nie moze trenowac to chociaz sobie na forum popisze jakies rzeczy moze sie komus przyda

To Twoja walka - Twoje życie, nigdy na dnie - zawsze na szczycie!!

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10655 Napisanych postów 44373 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Molgbys do tych opisow zalaczyc jakies obrazki, bo tak z opisow ciezko mi zaczaic o co chodzi
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Al-Qaida ma bombę atomową?

Następny temat

Ta dzisiejsza młodzież