SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Pytanie dot. progresji.

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1716

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 439 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3038
Mam pytanie dotyczące progresji ciężaru.
Ćwiczę załóżmy klate na płaskiej, mam zrobic 12<10<8=8. Rozumiem że w drugiej i trzeciej serii dokładam opbciążenie, a w czwartej takie jak w trzeciej. To jest jasne. Ale ja się pytam jak to jest możliwe wykonać w drugiej serii tylko 2 powtorzenia mniej z wiekszym obciazeniem. Ja mysle ze poprostu w pierwszej serii nie dobieram obciazenia zeby zrobic maksymalnie 12 powt. tylko takie zeby mic zapas. Mam rację? Bo jezeli ja robie np. 76kg na 12 powtorzeń (bez zapasu ani jednego), to w drugiej serii zrobie juz 10 powt. tez tym obciazeniem, a gdzie tu jeszcze dolozyc.
Wydaje mi się że powinienem zalozyc 70kg zeby zrobic 16powt., a zrobie tylko te 12powt (zostawie zapas). Wtedy będzie możliwe aby zrobić te 10 w drugiej serii z wiekszym obciazeniem.
W skrocie: Czy w kazdej serii mam cwiczyc do maksymalnego wykonczenia czy mam robic mniejszym obciazeniem z zapasem kilku powtorzeń. Bo wg mnie nie jest wtedy mozliwe zastosowanie progresji (w przypadku kazdej serii do wyczerpania).
Proszę o szczegółowe wyjaśnienie tej kwestii.

Liczy się wytrwałość!!!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 3062 Wiek 28 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 29715
masz robic mniejszym obciazeniem z zapasem kilku powtorzeń tak żeby dać rade w następnych seriach

pozdrawiam, Witek "Onkel" Pomećko

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 244 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 13723
Qrde .... oczywiscie ze nie zakladasz obciazenia z ktorym zrobisz max 12 itd. Ma Ci starczyc sil do konca danego cwiczenia. W ostatniej serii powinienes miec ok. 1 powt. zapasowego (to jest z koleji zalezne od treningu), natomiast w pierwszych seriach ze 2-4 powt. zapasowe.

ppeter123

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 439 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3038
To powiedzcie mi mniej wiecej ile co serie dokladac. Podam ze na 12 powt. zrobie 76kg. Podajcie mi mniej wiecej ile mam zalozyc na pierwsza serie i mniej wiecej ile dokladac w nastepny. Podajcie mniej wiecej wyniki. Lub obciazenia ktore wy stosujecie to sobie przelicze procenty itd.

Liczy się wytrwałość!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 3062 Wiek 28 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 29715
ja na 12 powtórzeń 41 na 10 43kg na 8 45,5

pozdrawiam, Witek "Onkel" Pomećko

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 439 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3038
Ja wychodze z tego zalozenia ze chyba jest lepiej robic kazda serie do wyczerpania. wtedy dopiero czuje sie naprawde zmeczony. napewno progresja jest lepsza? Ja ostatnio robie 76kg na 12,10,8,7 powt. pozniej zmniejszalem obciazenie i 10,8,7. Pozniej juz na plaskiej nie robie.
Widze ze to sie za duzo nie doklada do kazdej nastepnej serii. Skoro ty przy takim obciazeniu dokladasz 2kg to mysle ze ja powinienem 4kg.

Liczy się wytrwałość!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 3062 Wiek 28 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 29715
ja trenuje od 5 miesięcy i robie z takim cięzarem z jakim zrobie dokładnie całe ćwiczenie

pozdrawiam, Witek "Onkel" Pomećko

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 439 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3038
Mam jeszcze pytanie jedno. Jak działa właśnie trening jak ja ostatnio robie? 10,9,8,6 powotrzeń przy stałym obciążeniu i kazda seria do wykonczenia. Poprostu dobieram takie obciazenie aby w pierwszej serii zrobic na maksa tylko 10 powto. - bez zapasu ani jednego. Na siłe to jest czy na mase? I jak lepiej jest na mase? I jesli chodzi o p;rogresje to ostatnia seria ma byc na maksa te 8 powt (12<10<8=8)?

Liczy się wytrwałość!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10675 Napisanych postów 44884 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Dlatego stosuję progresję ale tylko w kg a nie w powtórzeniach....np 8 ruchów z obciazeniem 70%owym i az do 100% a czasami powyzej normy czyl iz pomoca !!!!na kij jest progresja ruchowa ani to masa ani rzeźba...proste i bardzo skuteczne masowo
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 439 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3038
nic mi nie wyjasniles. Czy ja cos pisalem o progresji ruchowej? Robie poprostu cztery serie i kazda jest na maksa a wiadomo ze w drugiej i kolejnej serii nie zrobie tyle samo ruchow tylko mniej. Czekam na dalsze odp.

Liczy się wytrwałość!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 439 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3038
Niech kto mi powie ile mam wziasc na pierwsza serie w progresji 12<10<8=8 na klate na płaskiej
na 10powt. robie 76kg bez zapasu. I ile dokładać do nastepnej serii i nastepnej.

Liczy się wytrwałość!!!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

przelicznik

Następny temat

POMÓŻCIE Z TYM PLANEM