logo
zamknij zamknij

Pytanie do dietetyków Cz II - Łukasz Kowalski, Tadeusz Sowiński

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 51788

0 5 0
napisał(a)
Bull Administrator
Ekspert
Szacuny 759 Napisanych postów 54309 Wiek 43 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 256413
Część pierwsza pytań - tutaj: http://www.sfd.pl/Pytania_do_Pana_dietetyka_Tadeusza_Sowińskiego:_-t1072076.html

Pytania do:

Tadeusz Sowiński
Członek kadry dydaktycznej PZKFiTS, szkoleniowiec LFA, WAS, Kondycja Wrocław,, SFD-EDUKACJA, Dietetyka Sportowa, Autor niemal 3000 artykułów publikowanych na PoTreningu.pl i Afterworkout.com
Specjalista z zakresu żywienia i suplementacji w sporcie. Jako dietetyk współpracuje zarówno ze sportowcami klasy mistrzowskiej (w ramach współpracy z Polskim Związkiem Towarzystw Wioślarskich brał udział w przygotowaniach m.in. medalistek olimpijskich z Londynu), jak również z osobami trenującymi amatorsko, dla własnej satysfakcji. Autor ponad 3000 artykułów traktujących o żywieniu, suplementacji i zdrowym trybie życia.

Łukasz Kowalski
Jest doktorantem w Katedrze Dietetyki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Opublikował kilkadziesiąt artykułów dotyczących żywienia i aktywności fizycznej w czasopismach, takich jak: Kulturystyka i Fitness Sport dla Wszystkich, Fitness Authority oraz Muscular Development. Jeden z jego artykułów ukazał się również w czasopiśmie naukowym TRENDS in Sport Sciences: "The question of ergogenic potential of the Paleolithic diet." Łukasz jest członkiem towarzystwa Nutrition and Metabolism Society. W ramach studiów doktoranckich bada wpływ żywienia na wydzielanie hormonów mających kluczowe znaczenie dla uczucia sytości i sylwetki. Prowadzi indywidualne konsultacje i seminaria dietetyczne. kontakt: http://180rekompozycja.pl

Łukasz i Tadeusz będą odpowiadali na Wasze pytania wg swojej dostępności czasowej.

Proszę by pytanie nie były kierowane do konkretnej osoby, gdyż dostępność czasowa obu Panów będzie zmienna.





Zmieniony przez - Bull w dniu 2015-04-26 15:46:43

"Zawsze kiedy mam zadac jakies pytanie lubie sie radzic sona i bulmastifa, tu ich mozna szczapic i nie łżą jak niektóre psy:)"

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1237 Napisanych postów 20987 Wiek 38 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 179533
Link do pierwszego tematu z pytaniami - warto zajrzeć, bo sporo ważnych kwestii zostało poruszonych:

http://www.sfd.pl/Pytania_do_Pana_dietetyka_Tadeusza_Sowińskiego:_-t1072076.html 

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
nolose
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 792 Wiek 2016 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 62788
To ja zacznę. Mam problem z ustaleniem rozkładu. Podobno w przypadkach gromadzenia się tłuszczu w okolicach bioder zaleca się mniej tłuszczu i więcej węglowodanów, a w okolicach brzucha - odwrotnie. U mnie gromadzi się najbardziej i na udach i biodrach, i na brzuchu. Poza tym po głodówkach 5 lat temu nie miesiączkuję [najpierw leczone Cyclo Progynovą, potem u innej gin Luteina, po której jednak nie zawsze pojawiał się okres, i zalecenie czekania na poprawę; prolaktyna przy dolnej granicy normy, ale w porządku, estrogenów najpierw mało, potem więcej, podobnie z budową narządów rodnych – coraz większe]. W takim wypadku zapewne redukcja w ogóle nie wchodzi w grę, ale chciałabym chociaż nie tyć, co ostatnio nastąpiło – głównie po zmianie z 120-130B, 80-85T i węgle zależnie od dnia, 130-180 na BTW 100/70/192 (nie wliczam warzyw, a wpada i 2kg dziennie...). Po pomiarach nic nie widać, w rzeczywistości niestety tak. Zastanawiam się nad obniżeniem węgli skoro jem tyle warzyw, czy to może je ograniczyć (wliczać bym nie chciała ze względu na swobodę psychiczną + mogę sobie nimi manewrować w zależności od dnia, bo nie przypuszczam, że zapotrzebowanie codziennie jest takie same)? Nie wiem już, co robić, pogubiłam się. Proszę o jakieś rady, nakierowanie na rozwiązanie. (Jak by się przydał, to link do dziennika w podpisie.)

Zmieniony przez - nolose w dniu 2015-04-25 19:06:42
napisał(a)
LukaszK
Ekspert
Szacuny 136 Napisanych postów 1016 Wiek 2016 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 41469
Cześć nolose,

Na początek ja mam pytanie: wykonywałaś w ostatnim czasie pomiary TSH, FT3 i FT4?

Nasilony stres psychologiczny może istotnie utrudniać przywrócenie miesiączki. Dlatego wszelkie formy relaksu, różne ćwiczenia mentalne mogą być bardzo pomocne w Twoim przypadku.
Konsumpcja 2 kg warzyw na dzień może nie być dobrym pomysłem przy zaburzeniach miesiączkowania. Nie odnotowałaś u siebie objawów hiperkarotenemii – żółty kolor dłoni? Częstość występowania takich objawów u kobiet niemiesiączkujących regularnie jest zwiększona. W tej chwili nie jest jasne czy hiperkarotenemia w takiej sytuacji jest jedynie czynnikiem towarzyszącym, czy bezpośrednio przyczynia się do zaburzeń miesiączkowania.

Zmieniony przez - LukaszK w dniu 2015-04-26 15:22:22

Interesuje Cię współpraca indywidualna? Chcesz zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej, zwiększyć masę mięśniową oraz poprawić aspekty zdrowotne? Napisz do mnie: lukasz.kowalski@180rekompozycja.pl Opinie: http://180rekompozycja.pl/opinie Konto FB: https://www.facebook.com/180rekompozycja

napisał(a)
czikita007
Ekspert
Szacuny 230 Napisanych postów 7827 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 73095
Wtrącę się do tematu. Na to wygląda, ze również miałam hiperkarotenemia (pomarańczowe spody dłoni i stóp oraz kąciki ust). Było to ubiegłej zimy. Jadłam wtedy codziennie minimum 2 marchewki. Dodam, ze również borykam się z tym problemem co nolse. Marchewek nie jem już tak często, raczej sporadycznie. Dłonie nie są już tak pomarańczowe. Czy należy w takim wypadku unikać innych warzyw np pmidor, czerwona paprtyka w większych ilościavh?

,,Success is walking from failure to failure with no loss of enthusiasm.'' DT http://www.sfd.pl/Dziennik_konkursowy%2Fczikita007-t1063819.html

1
napisał(a)
nolose
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 792 Wiek 2016 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 62788
Nie, nie wykonywałam tych badań. Tzn. dawno temu ginekolog dała mi skierowanie do endo i tarczyca była według niego w porządku, ale już nie pamiętam, co miałam badane - aczkolwiek tych trzech to nie sądzę, a nawet jakby, to nie znam wyniku.
A to tycie mnie rzeczywiście trochę zdenerwowało. Dlatego chcę to jakoś wyeliminować.
Tak, miałam żółte dłonie, szczególnie ok. 2 lata temu, gdy jadłam dużo marchewki i pomidorów. Ostatnio też jak ich za bardzo nie ograniczałam, to zaczęły mi się barwić, ale jak jem mniej, to już dłonie nie są tak żółte. A z tym przyczynianiem się do zaburzeń to mnie zaskoczyłeś... Ale to chodzi tylko o czerwone/pomarańczowe warzywa czy w ogóle? Bo jeśli o te, to nie jem ich już tak dużo.

A jeszcze tak trochę odbiegając: do stosowania na zimno lepiej kupić olej rzepakowy tłoczony na zimno czy oliwę z oliwek? Czy to zbyt mało konkretne pytanie?

Zmieniony przez - nolose w dniu 26/04/2015 22:44:01
napisał(a)
pestka960
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 381 Wiek 20 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8055
Bardzo proszę o odpowiedź: Suplementacja przy Hashimoto i oporności insulinowej.

http://www.sfd.pl/%5BM%5DPestka%2C_czyli_ma%C5%82olat_%C4%87wiczy-t962364.html

2
napisał(a)
Bull Administrator
Ekspert
Szacuny 759 Napisanych postów 54309 Wiek 43 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 256413
odnośnie tej suplementacji to jakieś cele sportowe, faza przygotowań?

"Zawsze kiedy mam zadac jakies pytanie lubie sie radzic sona i bulmastifa, tu ich mozna szczapic i nie łżą jak niektóre psy:)"

napisał(a)
pestka960
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 381 Wiek 20 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8055
Cele sportowe mam szerokie - ale od 1,5 roku (no comments ), ze względu na te choroby, które zdiagnozowane zostały dopiero parę miesięcy temu - jestem na redukcji (w Ladies), która nie przyniosła jak dotąd efektów wizualnych. Czysta miska od 2 lat, także dieta ketogeniczna nie przyniosła redukcji fatu, obecnie LC. Tak więc - cele - a kiedyś chciałabym stanąć na scenie - muszę odłożyć do przyszłości nieokreślonej, a zająć się doprowadzaniem zdrowia do porządku i w tym kontekście chciałabym uzyskać info dot. suplementów.

http://www.sfd.pl/%5BM%5DPestka%2C_czyli_ma%C5%82olat_%C4%87wiczy-t962364.html

napisał(a)
LukaszK
Ekspert
Szacuny 136 Napisanych postów 1016 Wiek 2016 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 41469
czikita007 – dla bezpieczeństwa przy zaburzeniach miesiączkowania zalecałbym spożycie warzyw w ilości nie powodującej objawów hiperkarotenemii.

nolose – nie powinnaś zwlekać z wykonaniem wspomnianych badań.

Nie tylko pomarańczowożółte warzywa są bogate w karoteny, ale również np.: brokuły i szpinak.

Moim zdaniem lepiej kupić dobrej jakości oliwę z oliwek extra virgin. Problem polega na tym, że większość oliw dostępnych w powszechnej sprzedaży (w cenie 20-40 zł za litr) nie zasługuje na miano extra virgin. W celu uzyskania większej ilości informacji polecałbym odwiedzenie strony tego eksperta:





pestka960 – przy zespole Hashimoto i oporności insulinowej w pierwszej kolejności warto rozważyć wprowadzenie następujących suplementów: witamina D, K2, magnez, wapń, selen, n-acetylocysteina, glicyna, kwercetyna, witamina C, olej rybi, adaptogeny i probiotyki.

Interesuje Cię współpraca indywidualna? Chcesz zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej, zwiększyć masę mięśniową oraz poprawić aspekty zdrowotne? Napisz do mnie: lukasz.kowalski@180rekompozycja.pl Opinie: http://180rekompozycja.pl/opinie Konto FB: https://www.facebook.com/180rekompozycja

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10577 Napisanych postów 40849 Wiek 2016 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Dzien dobry:) czy pow. Suple mozna brac bez badan poziomu tychze w organizmie? I czy wit C moze byc syntetyczna czy musi byc organiczna np z aceroli (pieronsko droga:/)

2
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

btw

Następny temat

Aktywnie w ciąży