SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Pytania odnośnie treningu pleców

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 317

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

17

Waga

87

Wzrost

187

Cel treningowy

masa, sylwetka

Staż treningowy na siłowni

4 miesiące

Uprawiane inne sporty

brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

full

Dieta

jest

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

brak

Ostatnio przerabiany plan

podaję niżej

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

robocze: przysiad - 80, mc - 70, wl - 60
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 285 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 7506
Mam dwa pytania.
1. Odnośnie martwego ciągu - puszcza mi chwyt. W ostatnich powtórzeniach ostatniej serii (70 kg) sztanga po prostu wypada mi z rąk i muszę przerwać ćwiczenie chociaż wiem, że gdyby nie ten chwyt to zrobiłbym jeszcze ze 3 powtórzenia. Muszę się przez to ograniczać albo z ciężarami, albo z powtórzeniami. Stosuję nachwyt, może czas na przechwyt?
2. Odnośnie treningu pleców ogólnie - w trakcie ćwiczeń na plecy i w sumie cały dzień po treningu praktycznie nie czuję, żebym te plecy ćwiczył. Za to na drugi dzień mam na nich zakwasy tak jak na innych mięśniach. Że tak spytam: czy to normalne? :D

Mój plan:

PULL 1

1. Martwy ciąg 4x10
2. Wiosłowanie sztangą 4x10
3. Żuraw 3x12
4. Uginianie ramion ze sztangą 3x12
5. Szrugsy 3x12

PUSH 1

1. Przysiad 4x10
2. Wyciskanie na płaskiej 4x10
3. Wyciskanie żołnierskie siedząc 3x12
4. Wyciskanie sztangielek na skosie dodatnim 3x12
5. Wyciskanie wąsko (triceps) 3x12

PULL 2

1. Martwy ciąg 4x10
2. Podciąganie nachwytem
3. Uginanie nóg na maszynie (dwójki)
4. Uginanie młotkowe stojąc
5. Face pull

PUSH 2

1. Przysiad 4x10
2. Wyciskanie na płaskiej 4x10
3. Wyciskanie sztangielek siedząc 3x12
4. Wykroki 3x12
5. Wyciskanie francuskie za głowę 3x12
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2082 Napisanych postów 36112 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 260300
Pracujesz łopatkami przy ćwiczeniach na grzbiet?

Co do chwytu-cofnij się z ciężarem/ew. rób kilka serii na stałym.
Do tego stosuj magnezję lub zwykłe gąbki z materaca.Chwyt powinien się wzmacniać.

Przechwytu nie polecam.Nierównomierny rozwój mięśni pleców na dłuższą metę.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 285 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 7506
Tak, staram się pracować łopatkami.
Martwy robię w rękawiczkach (i tylko martwy) więc magnezja ani gąbki chyba niepotrzebne. Co do ciężaru - kurczę, szkoda trochę tych kilogramów, ale zejdę z ciężarem.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Suplementy/Odzywki/Dieta poczatek

Następny temat

Co myślicie o moim planie treningowym?

Trening funkcjonalny Leksykon suplementacji: N-acetyl-l-cysteina Anna Karcz- długo wyczekiwany powrót! Grzegorz Kępa- "oczyszczenie" branży Katarzyna Rodzik Maliszewska - ocena sylwetki Paige Hathaway na stole operacyjnym! Suplementacja na odchudzanie - Johimbina Suplementacja a timing - czyli co i w jakich porach dnia spożywać