logo
zamknij zamknij

Push&Pull - pomoc w dopracowaniu.

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1605

0 5 0
napisał(a)
michal234
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 614
Płeć : M
Wiek : 23
Waga : ~67 kg
Wzrost : 175
Cel treningowy : masa
Staż treningowy na siłowni : ok. rok ćwiczeń w domu i 2 m-ce na siłowni
Uprawiane inne sporty : regularnie brak, w lato rower
Dostęp do sprzętu: full osprzęt siłownia
Dieta :
Przeciwskazania medyczne : brak
Zażywane suplementy :
Ostatnio przerabiany plan: adaptacyjne fbw na siłowni
Ciężary w podstawowych ćwiczeniach:

Po zakończeniu treningu w domu znalazłem motywację do uczęszczania na siłownie. Po zakończeniu adaptacyjnego FBW na siłowni zamierzam zacząć ćwiczyć w systemie P&P (plan w załączniku). Plan układałem sam w oparciu o artykuły na tym czy też innym forum. Jednak mam problem z dwugłowymi ud. Wszędzie polecany jest MC lecz ja chciałbym na razie zrezygnować z tego ćwiczenia dopóki trochę nie wzmocnie mięśni innymi ćwiczeniami. Stąd pytanie: Jakie ćwiczenie można zastosować zamiast MC? Drugie pytanie jest takie czy jedno ćwiczenie na barki i triceps jest ilością wystarczającą?
Ćwiczyć zamierzam 4 razy w tygodniu Pn. wt. oraz czw. i pt. Każde ćwiczenie 4 serie po 12-12-10-8 z tym, że pierwsza 12 jest serią rozgrzewkową z niewielkim ciężarem.

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1552 Napisanych postów 41267 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 289938
Jak masz tyle treningów za sobą to powoli wdrażaj martwy ciąg do planu treningowego. Choć na małych ciężarach. A drugim ćwiczeniem możesz dać żurawia dobrze się sprawdzi

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
adzik123
Ekspert
Szacuny 125 Napisanych postów 23462 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 94885
Nie ma się co bać ćwiczeń takich jak MC czy przysiady. Podobne ruchy wykonujemy codziennie w standardowym trydbie życia. Trzeba wziąć mały ciężar i powoli trenować.

Nagraj film, wrzuć, obejrzymy ocenimy.
1
napisał(a)
michal234
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 614
Mam jeszcze ponad tydzień do zmiany planu więc popróbuje ten MC na starym sprzęcie w domu. Największym problemem było to, że podczas wykonywania go wcześniej miałem talerze o niewielkiej średnicy co powodowało, że musiałem bardzo nisko schodzić na nogach, żeby złapać gryf bo inaczej się garbiłem i wychodził koci grzbiet.
Jeszcze poprosiłbym o odpowiedz jeśli chodzi o barki i triceps: czy jedno ćwiczenie wystarczy czy można coś dołożyć?


Zmieniony przez - michal234 w dniu 2016-11-16 17:17:39
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1552 Napisanych postów 41267 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 289938
Jeśli masz małe krążki to trzeba by było dać jakieś podkładki pod nie aby sztanga spoczywała nieco wyżej a gryf był +- w połowie goleni.
Na razie w barkach i tricepsie wystarczy jeśli ewentulnie czujesz niedosyt dołóż serii.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
michal234
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 614
W przypadku moich krążków gryf był na wysokości trochę ponad kostką :/
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1552 Napisanych postów 41267 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 289938
No to zdecydowanie za nisko. Można sobie pozwolić na trening z tak nisko ułożonym gryfem pod warunkiem, że jest się dobrze rozciągniętym.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
michal234
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 614
Witam.
Po treningu wyżej wymienionym planem przez 2 miesiące przybrałem ok 4-5 kg wagi co uważam że jest dobrym prognostykiem. Również w lustrze widzę niewielkie efekty. Chciałbym zadać 4 pytanka i liczę na odpowiedź.
1) Przysiad ze sztangą. Do którego momentu "schodzić" ? W internecie jest mnóstwo filmików, poradników i pseudoporadników. Na jednych mówią, żeby do samej ziemi na drugich, że do momentu aż uda znajdą się równolegle do ziemi (tak robię).
2) MC na prostych. Również podobnie jak w przypadku przysiadów. Czy sztangę opuszczać prawie do kostek czy wystarczy trochę poniżej kolan. Obecnie opuszczam poniżej kolan i czuję pracę mięśnia.
3) Co ma na celu podkładanie talerzy pod piety w czasie robienia przysiadów? Pytam z ciekawości. :)
4) Od początku robię uginanie nadgarstków z hantlą jako trening przedramienia, a ono nie chce za bardzo rosnąć. Czy może być to wina budowy ciała czy tamte miejsca są po prostu opornie na treningi?
Pozdrawiam.


Zmieniony przez - michal234 w dniu 2016-12-26 18:14:26
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1951 Napisanych postów 35172 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 247909
1. Im głebiej tym lepiej, ale nie każdy ma mobilność pozwalającą na pełny przysiad.
2.Podobna sytuacja jak w przysiadzie. Dobrze robić pełny zakres ale nie każdy zrobi to z zachowaniem naturalnej krzywizny kręgosłupa. A więc obserwuj w którym miejscu odcinek lędźwiowy sie wypłaszcza i nie schodź już niżej.
3. W pewnym stopniu omijasz problem słabej mobilności w kostce. Możesz schodzić niżej bez łamania pozycji technicznej i łatwiej zachowywać tułow pionowo wzgledem podłoża.
4.Szkoda czasu na takie ćwiczenia. Jeśli przedramie nie urosło od ruchów wielostawowych to na pewno nie ruszy je takie gówno.
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1552 Napisanych postów 41267 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 289938
Jeśli przedramię nie urosło to znaczy, że jest zdecydowanie silniejsze i trzeba mu dać cięższy bodziec do wzrostu ale nie uginaniami przedramion a ciężarem w podstawowych ćwiczeniach

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1951 Napisanych postów 35172 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 247909
Tak, przedramie powinno rosnąc wraz z całym ciałem od ćwiczeń wielostawowych. Uginania na biceps są uzupełnieniem a te uginania nadgarstków to chyba uzupełnienie uzupełnienia Pominę już fakt, że znam osoby, które w ogóle się nie przykładają do tych partii a mają je zbudowane bardzo solidnie.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Koniec redukcji - FBW na masę do oceny

Następny temat

Nietypowy plan

Stan zapalny a rozpad mięśni u sportowca – jak się bronić?

Napoje zero - porównanie okiem dietetyka

Polędwiczki z kurczaka z warzywami

Progresja treningowa - klucz do rozwoju muskulatury

Anna Fiodor - ocena sylwetki

Trening okluzyjny, HIT czy KIT?

Bikini fitness – kiedy jest najlepszy czas?

Jogurty naturalne - porównanie okiem dietetyka