SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Przyswajalność białka

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 932

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43224 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Witam, piszę ten temat, gdyż bardzo męczy mnie pewna rzecz. Wyczytałem w necie, ale i nie tylko, bo też słyszałem, że przyswajalność białka jest bardzo ważna, dlatego poleca się kupić odżywkę białkową. Ćwiczę od 4 miesięcy, bez żadnych suplementów. Wspomagam się tylko mixem witamin oraz magnezem w tabletkach. Dieta zbilansowana, efekty są. Dzisiaj przeczytałem, że białko zawarte w mięsach, jajach, czy też twarogach długo się wchłania. Czy koniecznie muszę wydać 100 + zł na białko, czy nie ma to takiego wielkiego znaczenia, w moim przypadku, gdy mam zbilansowaną dietę?
Dodam, iż w szatni od razu po treningu spożywam ''shake'' wykonany z :
- x2 serek wiejski po 200g
- mleko
- banan
ok 50g białka w szejku

Gdyby to było ważne, dziennie dostarczam 210 + - g białka.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4714 Napisanych postów 133402 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 729403
nie ma koniecznosci. jak spozywasz odpowiednia ilosc bialka w diecie, to proch zbedny.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43224 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Dzięki za wyjaśnienie. Własnie nie dawało mi to spokoju, każdy na siłowni lata z szejkerami i rozrabia białko. Korzystając, że założyłem temat, chciałbym się jeszcze dowiedzieć, czy warto za jakiś czas kupić jakiś ''wspomagacz'' w postaci kreatyny, BCAA ??
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 207 Wiek 21 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2766
Jeśli jesteś na redukcji to BCAA w mojej opinii jest dobrym pomysłem. Ochroni mięśnie a przy okazji jest szybsza regeneracja co pozwala na bardziej intensywne treningi. Opinie na temat bcaa są jednak podzielone..
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43224 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Obecnie masa ;)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 207 Wiek 21 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2766
Hmm jeśli po treningu czujesz się bardzo zmęczony to możesz się jednak zaopatrzyć w to bcaa bez względu na okres w którym się znajdujesz :)
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4714 Napisanych postów 133402 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 729403
mysle, ze na tym etapie, nie ma koniecznosci w cokolwiek z supli sie bawic.
ew witaminy/magnez/d3
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43224 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Wielkie dzięki za pomoc :)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 50 Wiek 19 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 890
Trening musisz wykonywać aby zmieścić się w 1h, max 1h 20 min. Gdy dłużej Ci schodzi z treningiem wtedy brakuje glukozy, a żeby takowe braki uzupełnić bierzesz BCAA, aczkolwiek na początku podobno żadne suplementy czy odżywki nie są wskazane. Mam nadzieję, ze pomogłem. Pozdrawiam.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 197 Wiek 24 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 110
Marcelek19, doceniam chęć niesienia pomocy, ale piszesz dyrdymały... :) Amatorski trening siłowy powoduje nieduże uszczuplenie zasobów glikogenu; ponadto mało sensownym (i ekonomicznym :D) wydaje się uzupełnianie owych braków BCAA :)

Adrian, z całą pewnością ilość białka jest wystarczająca, a może nawet nieco za duża (zależy m.in. od ilości suchej masy mięśniowej). Na Twoim miejscu skupiłbym się bardziej na odpowiedniej podaży węgli i tłuszczów celem dostarczenia wystarczającej ilości energii (samo białko jest kiepskim substratem energetycznym).

pzdr
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43224 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Dzięki za odpowiedź, nie dopisałem ile spożywam węgli i tłuszczu. Jest to ok. 400 g oraz 50g tłuszczy
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

fast foody

Następny temat

Pierwsza dieta XD

Anaboliczne kurczaki z Oxygen Gym Anaboliczne kurczaki z Oxygen Gym Nowy biznes Ady Kaczmarek i jej partnera Nowy biznes Ady Kaczmarek i jej partnera 11-12.11.2017 Mistrzostwa Świata Juniorów i Weteranów – Bistrita, Rumunia - Wyniki 11-12.11.2017 Mistrzostwa Świata Juniorów i Weteranów – Bistrita, Rumunia - Wyniki Przerwa od kreatyny, czy jest konieczna? Przerwa od kreatyny, czy jest konieczna? Zakwasy - czy trenować? Zakwasy - czy trenować? 04-05.11.2017 Mistrzostwa Świata w Kulturystyce – Benidorm Hiszpania - Wyniki 04-05.11.2017 Mistrzostwa Świata w Kulturystyce – Benidorm Hiszpania - Wyniki Katarzyna Dudek - ocena sylwetki Katarzyna Dudek - ocena sylwetki TOP 10 bicepsów w historii TOP 10 bicepsów w historii