Znajdz stabilizator / ortezę

Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 3640 razy
  • Autor

    Przykurcz zginaczy stawu biodrowego

  • Hellveto
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 127
    • Na forum: 5 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 652

    Wysłano 28 stycznia 2012 11:23

    zgłoś naruszenie
    Myślę, że ćw. pierwsze i trzecie w zupełności wystarczy, rozciagniesz biodrowo-lędzwiowy, prosty uda i napinacz powięzi. Możesz tez dorzucić ćwiczenie na rozciągnięcie przysrodkowej partii uda. Zresztą bedziesz po sobie widział działanie to sobie sam tam ustalisz potem.
    Uważaj z tym wszystkim na początku żebyś sobie krzywdy nie zrobił tylko.
  • Majkel2304
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 109
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 1495

    Wysłano 28 stycznia 2012 14:07

    zgłoś naruszenie
    Ok. Dzięki Hellveto. Może to będzie pytanie typu wróżenie z fusów, ale po jakim mniej więcej czasie powinienem rozluźnić przykurcz? Nie chciałbym ćwiczyć miesiącami bez efektów, gdy tak na prawdę przykurcz powinienem rozluźnić np. w 1 miesiąc - wtedy będę wiedział, że idę jednak w złym kierunku.
  • Hellveto
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 127
    • Na forum: 5 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 652

    Wysłano 28 stycznia 2012 15:38

    zgłoś naruszenie
    Zależy od od twojego ciała jak i od samego stopnia tego przykurczenia jakie masz.
    Myślę że już po tygodniu powinieneś poczuć róznice w zakresie rozciągania ( sam po sobie czułem już po kilku dniach, ale ja jestem hipermobilny, także myslę, że to się także odbija na mięśniach i ścięgnach u mnie)
  • Darek7
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 235
    • Wiek: 27 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 3025

    Wysłano 28 stycznia 2012 23:01

    zgłoś naruszenie
    Hellveto rożne "nowe" metody działają w oparciu o stare założenia. Ćwiczenia z PNFu opierają się na podobnej zasadzie, a o skuteczności chyba nie muszę mówić. Już wiesz na czym polega poizometryczna relaksacja mięśni??

    Ten lekarz może mieć dobrą teorię, bo do zginaczy stawu biodrowego należy również naprężacz powięzi szerokiej, który może powodować dociśnięcie rzepki do stawu i tym samym dolegliwości bólowe. Ale to jest tylko gdybanie. USG na pewno się przyda. Jeśli teoria jest dobra, to rozciąganie pomoże też na kolano, ale te objawy strasznie mi pasują do łąkotki.

    Ćwiczenia dobre, ale staraj się wytrzymać dłużej w rozciągnięciu niż 30s. W tym pierwszym ćwiczeniu, pamiętaj aby nie pochylać za bardzo tułowia do przodu, a wręcz cofać je do tyłu, sam zobaczysz jaka będzie różnica.

    Co do efektów, to jak się przyłożysz, to myślę jak Hellveto, że po tygodniu już powinny być efekty. Najlepiej zmierz w jakiś sposób stopień przykurczu i będziesz mógł obiektywnie ocenić postępy. Możesz zakupić maść Ben Gay. Dobrze rozgrzewa i pomaga przy rozciąganiu.

    Życzę powodzenia i daj znać za jakiś czas, jak wygląda sytuacja. Pozdro.
    ...
  • Majkel2304
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 109
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 1495

    Wysłano 29 stycznia 2012 12:36

    zgłoś naruszenie
    Pierwsze rozciąganie za mną. Oto mój plan i odczucia po jego wykonaniu:

    Rozgrzewka:

    Kręcenie biodrami
    Truch w miejscu + SKIP A + SKIP B
    Pajacyki
    Przysiady

    Przy zejściu do przysiadu, a następnie wyproście kolan słyszane jest w moim lewym kolanie pstryknięcie (z każdym przysiadem, co dziwne jak robię przysiad na jednej nodze to go nie słychać). Po wykonaniu rozgrzewki "pstryknięcie" w lewym kolanie zniknęło : D.

    ćwiczenia rozciągające:

    Hip Flexor Stretch (bez opierania nogi o ścianę) 3 x 35 sek.
    Stretch Butterfly 3 x 35 sek

    Odczucia po rozciąganiu:

    1. Moje strzelające biodro, strzela jakby słabiej przez chwilę po rozciąganiu
    2. Podczas wstawania z przysiadu (siedząc np. na kanapie) czuję w lewym kolanie nad rzepką specyficzne chrupniecie/przeskok. Po rozciąganiu uczucie zniknęło (póki co)
    3. Przykurcz czuję o wiele luźniejszy.
    4. Podczas wykonywania ćwiczenia Hip Flexor Stretch, gdzie lewa noga była z przodu, czułem tuż pod zgięciem (od strony wewnętrznej) jakby coś blokowało tzn. chciało przeskoczyć, ale nie mogło. Jak przyłożyłem rękę to czułem taką "kulkę" (czasami tak mam i jak mi przeskoczy to czuje, aż w kości piszczelowej). Wstałem na chwilkę i odpuściło.

    Co o tym myślicie?

    Darek7 - nadal obstawiasz łąkotke?
  • Darek7
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 235
    • Wiek: 27 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 3025

    Wysłano 29 stycznia 2012 13:04

    zgłoś naruszenie
    Ciężka sprawa z tym kolanem. W sumie to już nie wiem co o tym myśleć. Można by sprawdzić, czy to łąkotką testem, ale to już musiałby zrobić, ktoś kto wie o co chodzi. Póki co rozciągaj się i obserwuj co się dzieje. Mam nadzieję, że ćwiczysz pośladki i dwugłowy uda. Przykurcz zginaczy stawu biodrowego na pewno spowodował rozciągnięcie tylnej grupy mięśni i żeby zapewnić stabilizacje w biodrze, to musisz wzmocnić mięśnie nadmiernie rozciągnięte.
    ...
  • Majkel2304
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 109
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 1495

    Wysłano 29 stycznia 2012 13:12

    zgłoś naruszenie
    No powiem Ci, że jakiś czas temu się rozciągałem (z polecenia tego lekarza od przyparcia rzepki). Kiedyś nie mogłem dotknąć palcami podłogi na prostych kolanach, a teraz dla mnie to żaden wyczyn. Umówię sobie wizytę u lekarza, który robił mi ACL i poproszę go, aby zbadał mi lewe kolano. Najbardziej obawiam się, że mogę mieć zaawansowaną chondromolację (mam nadzieję, że nie). Będę Was informował o postępach.
  • Karmis
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 38
    • Na forum: 4 lata
    • LPA: 841

    Wysłano 17 marca 2012 21:24

    zgłoś naruszenie
    Witam.

    Hip Flexor Stretch (bez opierania nogi o ścianę)
    Stretch Butterfly

    Czy jest sens wykonywać te ćwiczenia kilka razy dziennie ?
    Na przykład 5 razy dziennie 3 serie po 1 minucie.

    Dzięki.