SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Przetrenowanie.

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 582

napisał(a)
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 440 Wiek 25 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 13250
Mam nadzieję że dobry dział.

W 2014 roku zacząłem trenować boks. Biegałem bardzo dużo w dni nietreningowe. Mało jadłem bo chciałem żeby mi waga szybciutko zleciała. Ze 130 kg zleciałem na 105 w 4 miesiące. Od tamtej pory miałem takie objawy:

-Bóle mięśni (szczególnie nóg)
-Męczyłem się BŁYSKAWICZNIE. 2 kółka wokół sali już miałem dość.
-Nie mogłem się dobrze wyspać (ile bym nie spał).
-Krew z nosa lała się 2 razy w tygodniu

Potem sekcja upadła, a ja po kilku miesięcznej przerwie (ta przerwa nie pomogła za bardzo) wróciłem na siłownie. Trenuję już 2 lata regularnie. Cały czas jestem zmęczony nie mam sił na nic, na samą myśl o tym że muszę iść na siłownie mnie mdli ale staram się chodzić. Wcinałem BCAA i ZMA niestety niewiele to dało.

Na każdą partię robię 21 serii podstawowych + z 5 na dobitkę małym ciężarem. I tak się zastanawiam czy zamiast jakiś problemów zdrowotnych nie mam po prostu przetrenowania. Dopadła mnie Apatia i objawy które wyżej wymieniłem.. Przerwy od treningu wolałbym nie robić. Myślałem że może wypadałoby zakupić jakąś kreatynę? Co by mogło mi pomóc w pozbyciu się przemęczenia??

Trenuję 4 razy w tygodniu w związku z czym 2 treningi mam pod rząd. Staram się dawać sobie ostro w dupę, gdyż mam problem z pozbyciem się tłuszczu z brzucha. Trenuję na dużych ciężarach np Klata 5 serii po 5-7 powtórzeń 120 kg a potem zrzucam do 70 i jadę na maxa 2 serie.


Podsumowując:
1.Czy może to być przetrenowanie? (Robiłem badania teścia, i wszystko z 5 razy przez 2 lata, wszystko jest w BARDZO dobrym stanie)
2.Czy branie Kreatyny itp. może Pomóc?
3.No i oczywiście czy jest sens robienia tylu serii szczególnie na małe partie??
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Cię zainteresować:
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6733 Napisanych postów 102552 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1053459
1 z taką nadwagą to jest oczywiste że nogi mogą boleć tym bardziej stawy
2 brak kondycji za mało pożywienia, brak energii na treningi
3 wina np złego odzywiania
4 nie wiem może też brakować jakichś mienrałów, naczynka są słabe, problemy z ciśnieniem.

Rozpisz plan i to jak się odżywiasz i obecne parametry.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 773 Napisanych postów 4105 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 102771
Tak objętościowy trening plus przegłodzenie się: kortyzol wywalony i prolaktyna. A zamiast pakować jak milion serii byś dał sobie 3 dni siłownia + 2x tabata, sprinty. Za mało kalorii i za dużo treningów = zastopowany metabolizm i paradoksalnie samar nie schodzi. Ale po 6 latach na forum powinieneś to już wiedzieć;)

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2436 Napisanych postów 47048 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 512980
To może być faktycznie przemęczenie lub lekkie przetrenowanie. Może za mało jesz ? Trudno dojść co się dzieje ale objawy są niepokojące.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 346 Napisanych postów 37324 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 125501
Tak, wychodzi na to, że nadal jesteś nadgorliwy... trzeba koniecznie przeanalizować dietę i trening, trening już na wstępie należy ułożyć tak, zeby przez jakis czas byl dość lekki, oczywiście z coraz to- stopniowo dozowania- zmiana intensywności na coraz większa
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Tniemy ! Redukcja - cardio

Następny temat

Asymetria klatki piersiowej

Najbardziej atrakcyjne męskie części ciała według kobiet Najbardziej atrakcyjne męskie części ciała według kobiet Zakres powtórzeń i jego wpływ na grupy mięśniowe Zakres powtórzeń i jego wpływ na grupy mięśniowe Burgery wołowe w bułce orkiszowej Burgery wołowe w bułce orkiszowej Margaryna zwiększa ryzyko depresji Margaryna zwiększa ryzyko depresji Masa czy rzeźba, od czego zacząć? Masa czy rzeźba, od czego zacząć? Seks, a wyniki sportowe Seks, a wyniki sportowe Bieganie czy siłownia: co zdrowsze dla serca?! Bieganie czy siłownia: co zdrowsze dla serca?! Kto wygra zawody Mr. Olympia 2018? Kto wygra zawody Mr. Olympia 2018?