SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Przedramię ze stali - artykuł Artoor90

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 19005

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 1128 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 9709
Ostatnio roi się od artykułów poświęconych różnych grupom mięśni,większość z nich są bardzo ciekawe, oraz przydatne zarówno dla początkujących a także zaawansowanych.Postanowiłem sam napisać jakiś artykuł niekoniecznie tak dobry jak Czawaj czy Krzych666 ale spróbuje.
Wiele informacji jest o klatce plecach tricpesie i oczywiście bicepsie i nogach są to najważniejsze grupy mięśniowe.Jednak nie ma nic napisane o przedramionach,które także są ważne wielu nie zwraca podczas treningu uwagi na nie.Postaram się z grubsza napisać o nich.

PRZEDRAMIĘ to jedna z siedmiu części "Kończyny Górnej" która składa się z:
-okolicy naramiennej
-okolicy pachowej
-ramienia
-łokcia
-przedramienia
-nadgarstka
-ręki

przedramię znajduje się między dłonią czyli nadgarstkiem a ramieniem czyli stawem łokciwym.Jeśli ktoś niewie przderamię pełni funkcję supinacji Polega ona na stopniowym obracaniu dłoni w trakcie wykonywania ćwiczenia. W pozycji wyjściowej( ramiona wyprostowane) dłonie zwrócone są ku sobie palcami, a w miarę uginania ramion obracają się tak, by w końcowym momencie ruchu(przy zgiętych ramionach)małe palce były wyżej od kciuków oraz pronacji czyli ruchy rotacyjne powodujące odwracanie i nawracanie ręki.

Anatomia przedramiona:
-Mięśnie podgrupy przedniej to głównie zginacze stawu łokciowego,stawu nadgarstkowego oraz zginacze palców.Nakwiększe to: mięśień nawrotny obły(który zgina łokieć a nawraca przedramię), zginacze nadgarstków (promieniowy i łokciowy), zginacz powierzchniowy palców i zginacz głęboki palców.

-Mięśnie podgrupy bocznej to mięsień ramienno-promieniowy (zgina łokieć odwraca i nawraca przedramię, prostownik nadgarstka promieniowy i odwracasz (odwraca przedramię)

-Mięsień podgrupy tylniej to prostownik palców, prostownik nadgarstka łokciowy , odwodziciel i prostownik kciuka

Mięśnie przedramiona można powiedzieć że składają się ze zginaczy przedramienia , mięśni odwracających odwracających i nawracających przedramię , zginaczy i prostowników nadgarstka oraz zginaczy i prostowników palców. Ciekawostką jest to że podstawową rolę w czynnościach kończyny górnej odgrywają zginacze silniejsze od prostowników.

Ale dość tej anatomii jest to troche nie zrozumiałe może więcej zobaczycie na Ryc.1

Kilka rad:
-Rozgrzewka jest oczywistą sprawą każdy powinien powinien o niej pamiętać choć przedramię nie wymaga specjalnej rozgrzewki wystarczy ogólna ukierunkowana na największe grupy mięśniowe.

http://www.kulturystyka.pl/atlas/stretching.htm#4
-Serie i powtórzenia nie należy szaleć ponieważ łatwo można doprowadzić do kontuzji lub przetrenowania. Należy wykonywać maksymalnie 4 serie na które powinno przypadać około 10-12 powtórzeń. Na siłę 6-8 natomiast na masę 8-10 powtórzeń.

-Technika podczas ćwiczenia przedramion nie trzeba stosować dynamicznych ruchów powinno być stałe tępo ruchu licząc 2 sekundy na jedno powtórzenie natomiast przerwy między seriami około 45 sekund do minuty(powinno być to w podpunkcie wyżej ale napisałem w tym)

-Jak często ? Jest to mała grupa mięśniowa także nie ma rzucać się na to że „im więcej tym lepiej". Powinno się trenować 2 razy w tygodniu .

-Kiedy ? Ćwiczenia na przedramię powinno się wykonywać na końcu sesji .Wyjątkiem jest natomiast połączenie treningu nóg z przedramionami wtedy możemy ćwiczyć przedramiona.


Krótki artykuł ale mam nadziej że komuś się przyda jak chcecie więcej informacji to zapraszam do artykułu Mawashi
http://www.sfd.pl/temat55118/


Treningu szukajcie tutaj:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/ramiona.htm 

albo pytajcie się w poście
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 1128 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 9709


Ryc.1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 1128 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 9709
To mój pierwszy art także troche luzu
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 2015 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 18472
bede pierwszy to prawda ze w wyszukiwarce znalazlem doslownie 3 ciekawe tematy na temat przedramoin

http://www.sfd.pl/temat272567/ wejdz dowiesz sie wiecej
http://www.sfd.pl/temat273747/ przeczytaj zanim zlozysz nowy post
http://www.sfd.pl/Siatkówka_-_zasady_gry-t299929.html siatkowka zasady
http://www.sfd.pl/koszykowka_zasady-t299570.html zasady gry w kosza
http://www.sfd.pl/temat284454/ przedramiona wg mnie
http://www.sfd.pl/siatkowka_zasady-t299929.html siatkowka zasady
Tylko Legia/Narew/Hutnik

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 1128 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 9709
nikt nie patrzy tak na przedramiona jak na bicpes klate czy plecy i dlatego nic o nich nikt nie pisze
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10613 Napisanych postów 43233 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
"Serie i powtórzenia nie należy szaleć ponieważ łatwo można doprowadzić do kontuzji lub przetrenowania. Należy wykonywać maksymalnie 4 serie na które powinno przypadać około 10-12 powtórzeń. Na siłę 6-8 natomiast na masę 8-10 powtórzeń"

No to jest przesada cztery serie to można robić na prostowniki żeby kontuzji nie było. A przedramiona to specjalnie kontuzjogenne nie są, żeby sie tak ograniczać. Pozatym "na masę 8-10" to też za mało, ja bym napisał, że minimum 15, bo je się trenuje podobnie jak łydki, z większą ilością powtórzeń.

Pozatym najpierw piszesz 10-12 potem 8-10, trochę nielogicznie?

No i zabrakło opisu jakichś ćwiczeń, jak najlepiej je wykonywać, etc. Nie mam nic absolutnie do Ciebie ale mi się za bardzo ten art nie spodobał :)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 2015 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 18472
Guderian to pierwszy jego post nie bedzie pisal od razu takich artow jak czawaj trzeeba troche pomyslec albo napisz sam jakis
ps sog nie wejdzie

Zmieniony przez - rapeross w dniu 2006-06-30 16:54:36

http://www.sfd.pl/temat272567/ wejdz dowiesz sie wiecej
http://www.sfd.pl/temat273747/ przeczytaj zanim zlozysz nowy post
http://www.sfd.pl/Siatkówka_-_zasady_gry-t299929.html siatkowka zasady
http://www.sfd.pl/koszykowka_zasady-t299570.html zasady gry w kosza
http://www.sfd.pl/temat284454/ przedramiona wg mnie
http://www.sfd.pl/siatkowka_zasady-t299929.html siatkowka zasady
Tylko Legia/Narew/Hutnik

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 195 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2472
możę jak pisał żę łatwo o kontuzje chodziło mu nadgarstki o które trzeba dbać bo łątwo je załatwić i wtedy jest lipa

Pozdro.

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 112 Napisanych postów 5248 Wiek 48 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15349
spox, artykuł bardzo przydatny. To że będzie trochępolemiki - to tym lepiej

Krzych oczywiście się przyczepi do liczby powtórzeń , spokojnie można ładować koło 20, a jakby ktoś nie wierzył, że po tym idzie siła, to powiem tylko, że kiedyś zrobiłem 6 powtórzeń z 90kg

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 668 Napisanych postów 3865 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 105573
No ładna wzmianka o przedramionach, Artoor Wg mnie jednak na przedramie nie liczy sie powtórzeń- ja zawsze staram się robić na maksa w 3 seriach.
Zazwyczaj wyglada to tak: 50powt 40powt 30powt ciężarem około 25kg.

Między seriami używam ściskacza- ściskam, nie ma więc przerw. Przedramiona ćwiczę 2x w tygodniu i są jedną z najlepiej rozwijających się u mnie partii

POZDRO
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 112 Napisanych postów 5248 Wiek 48 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15349
Prosta sprawa, po treningu przedramion powinieneś nie móc zgiąć ani wyprostować palców. Jeśli możesz - to 5 serii "karnych"

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem z plecami !!!!!

Następny temat

prostowniki grzbietu - czy moge???

Nowa miłość Akopa Szostaka! Nowa miłość Akopa Szostaka! Ładowanie kreatyną, kto może skorzystać? Ładowanie kreatyną, kto może skorzystać? Problemy ze stawami - co robić? Problemy ze stawami - co robić? Nietolerancja laktozy - jak zaplanować dietę? Nietolerancja laktozy - jak zaplanować dietę? Mąka kokosowa - właściwości Mąka kokosowa - właściwości Źle zbilansowana dieta - oznaki Źle zbilansowana dieta - oznaki Mąż Katarzyny Skrzyneckiej - Marcin Łopucki- Mistrzem Świata! Mąż Katarzyny Skrzyneckiej - Marcin Łopucki- Mistrzem Świata! Kiedy robić przerwę w treningu? Kiedy robić przerwę w treningu?