logo
zamknij zamknij

Proszę o porady w nabraniu masy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 732

0 5 0
napisał(a)
misiek1269
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 136
Witam,
osobiście przyznam, że nie mam pojęcia w jakim dziale powinienem umieścić ten wątek, jednak zdecydowałem się na odżywianie, gdyż uważam, że pomimo pewnych trudności (za chwilę wszystko wyjaśnię) należy zacząć właśnie od tego.

Może na początek napiszę coś o sobie:
- 18lat
- 190cm
- 70kg

Tak więc chciałbym wrócić do starej formy z przed 3lat (czyli 60pompek jednorazowo bez większych problemów) z jednoczesnym nabraniem masy mięśniowej (co najmniej 10-15kg), z którą zawsze miałem spory problem. Z tego co wyczytałem na tutejszym forum, prawdopodobnie należę do grupy ektomorfików. Co do samego treningu, mimo tego, że aktualnie nie ćwiczę, to posiadam swój zestaw ćwiczeń, który "działa" na moją formę dość dobrze. Dlatego też moje pytanie odnosi się to odżywiania.
Jem bardzo dużo produktów mlecznych, głównie jogurtów oraz owoców. Staram się jeść dużo makaronów lub ryżu, gdyż za ziemniakami zbyt nie przepadam. Jeśli chodzi o mięsa to "chude" porcje wołowiny i wieprzowiny, częściej piersi z kurczaka i śledzie oraz inne rodzaje ryb (ostatnio głównie dorsz). Tłuszczów zwierzęcych staram się unikać, za to oliwy z oliwek sobie nie żałuję. Uważam, że jem dość dużo, jak to mówią u mnie w domu - "łatwiej jest całą rodzine wykarmić nż mnie jednego". Niestety z powodu szkoły jem dość rzadko, czyli tylko 3 posiłki dziennie. I chyba tu tkwi problem. Gdybym cały czas siedział w domu i nie miał nic specjalnego do roboty to napewno spróbowałbym podawanych na forum diet. Jednak w obecnej sytuacji jest to bardzo trudne i nawet jedząc regularnie podczas lekcji nie byłbym w stanie zapewnić organizmowi dostatecznie zróżnicowanej diety, a także odpowiedniej ilości pożywienia. I pytanie do Was, co w tej sytuacji zrobić?? Myślałem troche o aminokwasach/białku i węglowodanach na uzupełnienie, jednak nie wiem czy to najlepszy pomysł. Co o tym wszystkim sądzicie?? Z góry dzięki.
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
figo1988
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 224 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 14309
Oczywiscie, ze jestes w stanie dostarczyc wszystkie odpowiednie skladniki z pozywienia. Jezeli ewidentnie gdzies bedziesz mial braki to wtedy mozesz pomyslec o suplementach. Musisz sie teraz troche pomeczyc i ulozyc diete. Bez niej masy nie bedzie. Poczytaj posty podwieszone o odzywianiu i jak juz rozpiszesz jakas diete to wklej ja tutaj do oceny.

Pozdrawiam !
napisał(a)
TyToNieJA
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 6529 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 39912
prowokacja ?

Początkujący Kucharz :)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

17 lat - chce stracić koło 10 kg. POMOCY

Następny temat

Co i jak jeść przy treningu o 7.30 rano?

Fitness ladies in red

Ziemniaki czy ryż? Porównanie okiem dietetyka

Suplementy na masę - beta-alanina

KOMUNIKAT IFBB ELITE PRO!

Radosław Słodkiewicz - ocena sylwetki

Kasia Dziurska na Arnold Classic Europe

Brokuły czy cukinia - porównanie okiem dietetyka

Suplementy na odchudzanie - Berberyna