SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Prostujemy swoje plecy

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 251589

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 266
A czy te ćwiczenie są dobre do ogólnego rozciągania ???
http://www.kulturystyka.pl/atlas/stretching.htm 
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 266
I jeszcze jedno pytanko ;] Mogę robić pompki ???

ps.Sory za te wszystkie pytania,ale chcę polepszyć a nie spieprzyć mój kręgosłup ;]
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 266
Odpowie ktoś ???
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 81 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 812
teraz znalazlem ten temat.
Chciałem dodać kilka rzeczy od siebie.
Autor tematu napisał "Kolejne i ich pogłębienie powstają na skutek:..
- przykurczy mięśni mostkowo - obojczykowo - sutkowych (brak ich rozciągania i dysproporcja w rozwoju przednich i tylnych mięśni tułowia)"
co do tego średnio się zgodze, ze to chodzi o miesnie mostkowo obojczykowo sutkowe. raczej mozem mowic juz tutaj o wiekszej grupie miesni.

"Poza strechingiem istnieje jeszcze jedna metoda pomagająca prostować skrzywienia kręgosłupa (skoliozy funkcjonalne). Polega ona na kilku seriach swobodnego zwisu na drążku, przez co najmniej 30 sek. W celu utrzymania się tak długo potrzebne są specjalne paski do wzmacniania chwytu, które można kupić w prawie każdym sklepie z akcesoriami kulturystycznymi. Na początek wystarczą 3-4 serie po 30 sek., ważne jest by regularnie, np. co tydzień dodawać po 5 sek. do każdej serii.
Podczas swobodnego zwisu, rozluźniają się mięśnie pleców i staw biodrowo - krzyżowy.
Takie swobodne zwisanie wskazane jest po każdym treningu nawet osobom, które nie mają problemu z kręgosłupem. "

Nie mozna wykonywac zwisow u osob ze skolioza. Zwisy i cwiczenia elongacyjne pomniejszaja kifoze piersiowa. A zeby moc pozbywac sie skoliozy trzeba zaczac od odbudowania prawidlowej kifozy piersiowej.!!!
oczywiscie mozna to stosowac jesli ktos nie ma problemu ze skolioza.

"Warto zabrać się teraz za stronę czynną, czyli odpowiedni trening mający na celu wzmocnienie mięśni pleców tak, aby stabilizowały kręgosłup, wyrównywały dysproporcje w sile mięśni i pomagały mu zachować "pion".

Trening w linku:

[http://www.sfd.pl/temat150511/]

Jeżeli z bliżej nieokreślonych powodów nie chcecie zmienić swojego planu na korygujący, a macie rozpoznaną wadę kręgosłupa dającą się korygować to zadbajcie chociaż o:

- streching po każdym treningu
- zwisy na drążku po każdym treningu
- wykonywanie z umiarkowaną częstotliwością trening dolnego odcina grzbietu dwa razy w tygodniu
- ćwiczenia środkowej części pleców "

do tego cytatu uzupelnienie.
W skoliozie chodzi o to zeby w cwiczeniach rozciagac strone przykurczona a wzmacniac strone rozciagnieta.
Ćwiczenia na silowni nie sa najlepszym wyjsciem, gdyz ciezko jest tak wykonywac niektore cwiczenia zeby wyizolowac jedna strone, a drugiej nie cwiczyc. Przy silownie naturalne jest ze czlowiek sie spina wiec i wada sie poglebi bo dojdzie do nieprawidlowej postawy.
tym bardizej jezeli mamy jescze do cznienia np ze skolioza dwu łukowa.
w takich przypadkach zalecana jest gimnastyka korekcyjna. odpowiednie pozycje ulozeniowe, bardzo dobrze sprawdzaja sie cwiczenia z tasmami np typu thera band albo cos takiego.
pamiaetajmy ze na silowni przy ciwczeniach wykonujac np wioslowanie po jednej i po drugiej stronie kregoslupa miesnie sie spinaja. tak naprawde poglebiamy juz wade istniejaca.

tak z ciekawosci zapytam . z jakich pomocy korzystales piszac ten artykul ?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 266












To moje zdjęcia ;[ Myślicie,że da się coś jeszcze z tym coś zrobić ??? Proponujecie jakiś zestaw ćwiczeń ??? W poniedziałek mam zamiar iść do ortopedy,ale Wasze zdanie też jest dla mnie ważne ;]
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 266
Nie wiem dlaczego,ale nie widać zdjęć więc spróbuje wrzucić je jeszcze raz...





napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 266
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 176 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 779
masz skolioze 2łukową, okrągłe plecy i hiperlordoze. rura do ortopedy
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 266
Ale da się z tym coś jeszcze zrobić ??? Mam już w końcu 18 lat.....
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 176 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 779
z plecami okrągłymi i hiperlordozą da się coś zrobić natomiast z kręgosłupem wątpię skupiłbym się na zahamowaniu, chyba że jest to wada funkcjonalna, "w ręku cię nie miałem" więc nie mogę powiedzieć na 100%
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening korygujący - dodatek

Następny temat

Mój trening

Acai ALLNUTRITION - zdrowie i smukła sylwetka Acai ALLNUTRITION - zdrowie i smukła sylwetka Big Ramy jest taki wielki, że nawet nie może usiąść! Big Ramy jest taki wielki, że nawet nie może usiąść! Martwy ciąg klasyczny czy hex-bar? Który lepszy? Martwy ciąg klasyczny czy hex-bar? Który lepszy? Najpiękniejsze Juniorki Bikini Fitness 2018 Najpiękniejsze Juniorki Bikini Fitness 2018 Już za kilka dni IFBB Diamond Cup Warsaw Ptak Expo Już za kilka dni IFBB Diamond Cup Warsaw Ptak Expo Martwy ciąg i hip thrust wzajemnie się uzupełniają Martwy ciąg i hip thrust wzajemnie się uzupełniają Zimne napoje zwiększają wytrzymałość Zimne napoje zwiększają wytrzymałość Makaron wcale nie tuczy! Makaron wcale nie tuczy!