SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Prosto z mostu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 736

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 118
Hmm......... I długo nic. No więc proszę o ocenienie czy dobrze rozumuję, bo trening na masę jadę. Podam na przykładzie bicepsa, bo mi najprościej:
Max na bicek pojadę 12-13kg. No i nie wiem ile serii i jakie obciążenie oraz ile powtórzeń. Z atlasu by wynikało, że ok. 9-12 serii po co najmniej 6 powtórzeń, ale żeby to wykonać musiałbym wybrać ciężar w granicy 5-6kg, ale to tylko niecałe 50% obciążenia (a w atlasie pisze że trzeba 60-80% maksa). No i jeszcze ile serii, bo przeglądałem plany kolegów, którzy mieli tylko 4 serie na duże mięśnie.
A więc zwięźlej, ile serii i ile powtórzeń z jakim ciężarem na biceps (resztę mięśni se indukcją pokombinuje).
Jak ktoś jeszcze nie rozumie pytanie co lepsze: 4 serie po 8 powtórzeń z 10kg czy 9 serii po 6 powtórzeń z 5 kg?

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 16 lat

Waga: 66 kg

Wzrost: 177 cm

Cel treningowy: Masa

Staż treningowy na słowni: nie na siłowni ale już trenuje 2 miesiące na serio

Uprawiane inne sporty: piłka nożna, koszykówka

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): 2x5kg hantle ale jak się postaram wykombinuję 17kg(nie pytajcie jak xD)

Dieta: Jest

Przeciwskaznania medyczne: raczej nie

Zażywane suplementy: witaminki
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 43 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 499
Co do tych serii, to ćwicz na małe partie (biceps, triceps, barki) 6-8 serii a na duże (klata, plecy, nogi) 10-12 i nie baw się w procenty bo siłownia to nie matematyka rób 8-12 powtórzeń takim ciężarem jakim dasz radę. A co do ogólnych postępów to wątpię, aby coś masy poszło jeżeli będziesz nawalać na siłke, grać w piłkę nożną i kosza. Niestety. :( Też kocham w kosza popykać, ale na masówce ostrej se go odpuszczam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 118
Hmm czyli ta wersja druga tak. No ale jak bardzo powinienem być zmęczony po tych ćwiczeniach, bo pamiętam dawniej jak ćwiczyłem, to aż mi się w głowie kręciło ale to było raczej już przetrenowanie. A co oznacza, że na masówce se odpuszczasz? Przecież basen czy jakiś inny sport podczas treningu to podstawa.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
QUEBLO Moderator
Ekspert
Szacuny 794 Napisanych postów 28391 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 235675
popatrz za treningami ogólnorozwojowymi lub całościowymi.

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 131 Napisanych postów 7128 Wiek 30 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 24841
Quebllo miał to na myśli
Trening ACT:
http://www.sfd.pl/[art]_ACT,_czyli_trening_dla_poczÄ…tkujÄ…cych_by_georgu!-t350762.html

Trening FBW:
http://www.sfd.pl/[art]_Full_Body_Workout_5x5-t395867.html

Jak z Twoim stażem to to będzie najlepszy wybór. Naprawę. Pzdr...

Wiesz co, spróbuj szczeknąć, jedno jest pewne;
groźny to ty jesteś, ale tylko przez internet.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 43 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 499
"Przecież basen czy jakiś inny sport podczas treningu to podstawa."

sorry chodziło mi o masówke, jak będziesz nawalać ogólnorozwojowy to poprostu nie zapominaj o regeneracji, ale po 2 miesiącach ćwicz normalny fbw i wtedy sobie odpuść baseny, chyba że na postępach nie zależy ci aż tak bardzo jak na poprawie kondycji.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 118
Kurcze nie chce znowu ACT bo już 2 miechy robiłem a zapomniałem napisać. A co powiecie na plan, w którym robię np. 2 powtórzenia (duży ciężar) bez żadnych progresji itp. oraz serii 12-16 w zależności od mięśni (chociaż z tym ciężko mi idzie). Co tydzień podwyższałbym powtórzenia o 1 (nie chcę się przetrenować). Mówię o tym planie bo już go zacząłem 2 tyg. temu i chciałbym kończyć. Mam też taki problem z treningiem i tu proszę o odpowiedź w szczególności, bo albo po treningu jestem tylko trochę zmęczony, albo jak przesadzę, to już wykończony (psychicznie też). Nie wiem czy to wina tego, że chciałbym już mieć jakieś przyrosty i tak nawalam, czy po prostu mam za słabe mięśnie. W którą stronę powinienem iść: fizycznego wykończenia, czy optymalnego zmęczenia?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 361 Wiek 30 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 4767
L. wysłanych artykułów 18
L. przecz. artykułów 29
----------------
poczytaj najpierw o treningach, planach, diecie w tematach podwieszonych. Nie marnuj czasu.
btw. 'bicepsik' widze na 1 miejscu

Zmieniony przez - chwds w dniu 2009-05-04 17:27:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 131 Napisanych postów 7128 Wiek 30 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 24841
Gościu, jeszcze drugi link masz do FBW..
Nie masz co robić? To czytaj podwieszone posty

Wiesz co, spróbuj szczeknąć, jedno jest pewne;
groźny to ty jesteś, ale tylko przez internet.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 177 Napisanych postów 36566 Wiek 23 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 113987
poczytaj te posty

inaczej współpraca będzie trudna.

pozdro.

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 118
Kurcze no czytałem to nie raz no ale nic. Powtórzę jeszcze pytanie co do zmęczenia: "W którą stronę powinienem iść: fizycznego wykończenia, czy optymalnego zmęczenia?"
A co do FBW jak już pisałem byłem po nim wykończony, ale z wielką, prze największą chęcią wrócę, jeśli dowiem się jak zmęczony mam być.
Ale zauważyłem, że koledzy z forum traktują mnie jak nie wiem kogo. Tematy jakie mi wysyłacie czytam zawsze, jestem skory do współpracy, ale wydaje mi się, że na treningu zawsze przesadzam i dlatego pytam. Jeszcze raz proszę o odpowiedź.
A dodam jeszcze, że te L. przeczytany... itp. to są małe bo czasem się nie loguje.

A taki se jeszcze plan założyłem, żeby jechać na obciążeniach ok. 80% z małą liczbą powtórzeń i co tydzień zwiększać powtórzenia. Dobrze robię?

Kurde siedzę se teraz na forum i czytam i wyczytując wiele rzeczy postanowiłem zapytać. Jeżeli np. ciężar x podniosę najwięcej 8 razy i ćwiczę 3 razy w tyg., to powinienem podnosić ten ciężar 8/6/4 razy, czy też np. 4/4/4?
P.S. Pisaliście o progresji ale raczej to odpada.

Zmieniony przez - ziomalexio w dniu 2009-05-05 19:32:45
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Good or bad

Następny temat

przerwa