SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Problem z zakwasami...

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1345

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 188 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6367
Dodam kilka serii i treningów do mojego planu i prześlę jeszcze raz ;)
Ocenisz czy wygląda to już lepiej... :)

A i co o tego tricepsu że nie łącze z klatką...
Postanowiłem go dodać do pleców ponieważ dość mocno angażuje się przy podciąganiu i reszcie ćwiczeń.

Zmieniony przez - JonQ-RHS w dniu 2009-11-19 17:17:37
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 52 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 8469
Witam!

Jeżeli chodzi o ból mięśni to jest on standardem u osób początkujących.Czy jest to niepokojące?Negatywne?Ból który odczuwamy w mięśniach jest spowodowany uszkodzeniami włókien mięśniowych na skutek ciężkiego treningu.Przy tym powstają mikrouszkodzenia które szybko poddają się regeneracji.I tutaj pozytywny aspekt tego zjawiska-nie tylko podlegają regeneracji ale jeszcze mocniej zostają wzmocnione niż dotychczas.Im dłuższy staż treningowy tym bardziej będą odporne na uszkodzenia.Wiadomo że,to daję nam zdolność zwiększania obciążenia które jest niezbędne do rozwijania naszej muskulatury.Zakwasy często występują w przypadku gdy zbyt szybko zmuszamy nasze mięśnie do ciężkich treningów nie dając im czasu na odpowiednią regenerację.W przypadku osób początkujących powinny one odpuścić sobie stosowanie takich metod treningowych jak:powtórzenia wymuszone,super serie,serie potrójne gdyż może to spowodować więcej szkody w ich rozwoju niż przynieść korzyści.Często bóle mięśniowe,zakwasy są wskaźnikiem poglądowym który pozwala nam określić jaką intensywność i skuteczność treningów przeprowadzamy.Bóle mięśniowe i zakwasy mogą odgrywać pozytywną rolę jednak w granicach zdrowego rozsądku.

I najważniejsze aspekty które trzeba wymienić aby zniwelować powstawanie zakwasów do minimum to:

Solidna rozgrzewka i rozciąganie(które wykonujemy również po zakończeniu treningu).Poświęćcie temu więcej niż 5 minut a zobaczycie ile można dzięki temu zaoszczędzić bólu i cierpienia.

POZDRAWIAM!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 188 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6367
Czyli zakwasy mogą być np spowodowane brakiem rozgrzewki połączonym z ciężkim treningiem ?

A to już trochę zaktualizowana rozpiska.
Już lepiej to wygląda ?







Zmieniony przez - JonQ-RHS w dniu 2009-11-19 19:54:19

Zmieniony przez - JonQ-RHS w dniu 2009-11-19 19:55:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 685 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 4380
Wiesz jedno moim zdaniem nie pasi;) Klatka. To naprawdę nie jest duży mięsień. Czy ja wiem,13 serii to już nieco jest+ rozgrzewka i wychodzi całkiem całkiem.
Wzrost klaty i siły na niej to kwestia diety i odpowiedniego zestawu ćwiczeń.
Jeśli zależy Ci na masie to zrobiłbym:
płaską hantlami z chwytem neutralnym 4s
skos sztangą 30 stopni 4s
rozpiętki 3s( lub linki)
Ale to moja dygresja;)
Poza tym wydaje się ogólnie ok.
Pozamieniałbym co nieco też w plecach- tak by prostowniki miały chwilę delikatnego wytchnienia. Bo w tym wypadku zaraz z wiosła idziesz na martwy, ale z tego co czytałem to druga szkoła;) a też wiosłując sztangielką masz punkt podparcia co daje nieco mniej napięcia prostownikom.
Ale jak rzekłem;) ogólnie może być:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 188 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6367
A może jeszcze inaczej na klatkę...
Po prostu zmniejszyć serie rozpiętek i zrobić po 2 na płaskiej jak i pod kątem?
Co do klaty to właśnie odczułem że jest dobrze tak jak robię ;)
Dość szybko się regenerowała i już po miesiącu widać było dobre efekty.

A co do pleców to może po prostu zacznę martwym ??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7377
Jedno jest pewne -mając te tzw.zakwasy[tak naprawdę po dłuższym czasie niż 24h to nie są już zakwasy tylko mikrouszkodzenia mięśni] nie powinieneś przystepować do ćwiczenia danej partii. Tzn. jeżeli czujesz ten ból, w klatce piersiowej i w ten dzień akurat wypada ci trening klaty-coś jest nie tak, tak nie powinno być. W ten sposób to tylko zajazd i utrata siły...
Odpowiednio długi sen, odpwiedni trening. pozdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 188 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6367
Uff... początek Twojej wypowiedzi mnie przestraszył ;)
Zakwasy mam tak na 2 max 3 dni po danej partii mięśni...
na szczęście nie zdarzyło mi się jeszcze tak by wykonywać daną partię na zakwasach ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7377
No to wszystko jest w"normalnym porządku rzeczy"i nie ma się co martwić. Pamiętaj jeszcze tylko o porządnej diecie. pozdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 188 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 6367
Dietę mi już rozpisał dietetyk więc staram się ją dostosować ;)
Spać też staram się dość długo... najkrócej jakieś 9 godz, a jak czas pozwala to do oporu :)
Teraz pozostaje jeszcze dopracować dobrze trening i zobaczymy co z tego wyjdzie ;) ;)

Zmieniony przez - JonQ-RHS w dniu 2009-11-20 18:38:19
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 358 Napisanych postów 37367 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 125759
...szukasz treningu z rozkładem grup 1x w tyg. i duża ilościa serii/intensywnością a rozwiązanie może być przeciwne; treningi poszczególnych grup z wieksza czestotliwością a za to z mniejsza objętością/intensywnością, mozna je podzielić na lekkie i cieżkie- naprzemian.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan na mase agresywną do Pumy 666

Następny temat

Problem z hantlami...sugestie miele widziane.