SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Problem z górną częścią klatki piersiowej

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 815

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10675 Napisanych postów 44878 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Witam,
Czytałem sporą ilość artykułów dotyczących ćwiczeń pomagających rozbudować górną część klatki, jednak chciałbym przedstawić w nieco bardziej szczegółowy sposób problem, który dotyczy mojej osoby.

Na wstępie chciałbym zauważyć, że od początku przygody z siłownią miałem problem z "wyczuciem" pracy klatki podczas wyciskania. Sporo eksperymentowałem z ustawieniem ławki, objętością/ciężarem jednak po ok 1,5 roku treningów, jedyne co mogę powiedzieć to to, że satysfakcję z dobrze przepracowanej serii odczuwam tylko podczas wyciskania płasko przy użyciu hantli (czuje, że klatka faktycznie fajnie pracuje).
Wiem, że 1,5 roku jest czasem stosunkowo niedługim, ale walka z klatką trwa od pierwszych miesięcy + mam zwyczajnie dosyć ciągłych prób na ławce ze skosem dodatnim, bo są one bardzo frustrujące. Czucie mięśnia jest znikome, a trening klatki w danym dniu przepada (aktualnie fajnie mi się ćwiczy w systemie FBW).
Może wina leży nie tyle po stronie błędnej techniki przy wykonywaniu tego ćwiczenia co po stronie specyficznej budowy mojego ciała?

Tutaj pojawia się moje pytanie. Czy jest możliwy optymalny rozwój klatki przy braku głównego ćwiczenia na jej górną część, a dodatnie ćwiczeń dodatkowych ( nie wiem jak je profesjonalnie określić) typu różnego rodzaju rozpiętki, hammery skupiające się na górze klatki pomoże osiągnąć ten właśnie cel?

Ćwiczenia, które najczęściej wykonuję to : wyciskanie hantli płasko, pompki na poręczach, rozpiętki na bramie oraz sporadycznie pompki diamentowe "na dobicie"
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 160 Napisanych postów 656 Wiek 28 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 204289
Pewnie, że tak. Nie męcz się z tym ćwiczeniem i rób inne. Oprócz tych co wymieniłeś, możesz jeszcze spróbować

- Landmine chest press (wyciskanie końca sztangi stojąc dwurącz).
Wchodzi bardziej w górę klatki niż wyciskanie na skosie, ponieważ ściskasz koniec sztangi no i ręce idą pod bardziej dopasowanym do klatki kątem. Fajnie jak się dorzuci dodatkowo gumę (stajesz wtedy na niej, a drugi koniec jest zaczepiony o gryf).

- rozpiętki/wyciskania z gumą
Tutaj łatwo tak dobrać kąty, żeby tylko w górę klatki wchodziło i w nic innego. Nie mam bramy czy poziomego wyciągu w domu, dlatego to robię.

Po to jest tyle różnych ćwiczeń, żeby dobrać odpowiednie dla siebie. Nie ma żadnego obowiązkowego.


Zmieniony przez - xorton w dniu 5/15/2018 11:26:03 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 638 Napisanych postów 1810 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 225495
Wrzuć jakieś zdjęcie sylwetki przodem i bokiem tak aby było widac klatę . Zobaczymy jak wyglądają Twoje proporcje

"Kto przestał być przyjacielem to znaczy, ze nigdy nim nie był..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10675 Napisanych postów 44878 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Amg27
Wrzuć jakieś zdjęcie sylwetki przodem i bokiem tak aby było widac klatę . Zobaczymy jak wyglądają Twoje proporcje













...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2937 Napisanych postów 49483 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 635546
Warto by było dać jakieś ćwiczenie ciężkie na skosie dodatnim ewentualnie się skupić na górze i dać na nią dwa ćwiczenia + wl
Daj sobie na górę klatki wyciskanie sztangi na skosie 30 stopni i squeeze press z talerzem i odczucia powinny być dobre.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10675 Napisanych postów 44878 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
A może w ramach rozgrzewki pompki z nogami na ławce. Lub co drugi dzień w domu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 63 Wiek 24 lat Na forum 200 dni Przeczytanych tematów 2837
Może najlepiej by było jakbyś nagrał jak wykonujesz dane ćwiczenie? Ja też przez długi czas myślałem, że mam słaby gen do klaty, a okazało się że technika wykonywania ćwiczenia była nieodpowiednia i to właśnie też miałem problem ze skosem dodatnim, bo w ogole nie czulem klaty.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6193 Napisanych postów 140964 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1034671
po tych fotach trudno cos ocenic, robione zbyt blisko
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3209 Napisanych postów 41776 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 321908
Jak dla mnie to brakuje masy w całej klacie, a nie tylko na górze.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening początkującego