SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Porady dla początkującego

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 451

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 252 dni Przeczytanych tematów 865
Witam panowie, jestem nowy na forum. Mówiąc krótko, mam 24 lata i postanowiłem się trochę ogarnąć. Przybrać na wadze i zacząć chodzić na siłkę Przy 184 cm ważę ok. 75 kg. Niestety ze względu na robote wolny czas mam tylko w weekendy, czyli na trening 2 dni w tygodniu. I nie dam rady rozłożyć diety na 5, lub 6 posiłków dziennie tylko raczej na trzy solidne... Na siłke chce sie zapisac od przyszłego weekendu. Stąd pytanie: Czy jeżeli w ciągu dnia spożyje odpowiednią ilość kcal aby przybrać na wadze, to czy mogę się wspomóc jakimiś suplementami (typu gainer)? I jakich efektów mogę się przy tym spodziewać? Jak dobrze się przygotować do diety i treningów? Macie dla mnie jakieś porady?

Nie liczę na jakies piorunujące efekty, ale chcę po prostu przybrać na wadze (żeby nie wyglądać jak wieszak) i wypracować dla siebie dobrą rzeźbę. Liczę na waszą pomoc
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2569 Napisanych postów 62894 Wiek 41 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 518845
Witam ,
nie musisz jesc 6 posiłków . Najważniejsze by dostarczyć dana ilość kalorii i trzymać się prawidłowego rozkładu makro .
Pozdrawiam
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 252 dni Przeczytanych tematów 865
flex1976
Witam ,
nie musisz jesc 6 posiłków . Najważniejsze by dostarczyć dana ilość kalorii i trzymać się prawidłowego rozkładu makro .
Pozdrawiam


Dzięki, czytałem że podstawą są białka i węglowodany. A o co chodzi z tym rozkładem makro? I jak ma się sprawa z odżywkami/suplementami? Czy warto je stosować wraz z rozpoczęciem diety, czy to niepotrzebne?
napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2569 Napisanych postów 62894 Wiek 41 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 518845
Tutaj możesz przeczytać o podstawach:
http://potreningu.pl/articles/290/jak-zabrac-sie-za-ukladanie-diety 
Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/ -t276436.html 
Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal, jeżeli masa to dodajesz Ok 300 kcal
http://www.sfd.pl/-t1135388.html - Źródła węglowodanów w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135440.html- Źródła białka w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 252 dni Przeczytanych tematów 865
Dzięki wielkie, poczytam. A jak to jest z tymi odżywkami? Czy rzeczywiście pomagają ludziom z szybką przemianą materii? W necie krąży dużo pozytywnych opinii
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1250 Napisanych postów 6735 Wiek 42 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 236280
Ta szybka przemiana materii, to jest przereklamowana. Większość, tych, ktrzy twierdzą, że ją mają - po prostu je za mało. Odżywki to żadna magia - białko to jak kotlet w proszku - nie masz czasu zjeśc kotleta, wrzucasz białko, albo jak zamiast kotleta chcesz coś słodkiego. Gainery to z zasady żródło kiepski ww, szczerze, tez ratunkowo ale nie na stałe.

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 252 dni Przeczytanych tematów 865
A gdyby do solidnej diety dodać te gainery? Efekty będą większe?
napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2569 Napisanych postów 62894 Wiek 41 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 518845
Jeżeli będziesz miał dopracowana diete to nie będziesz potrzebował gainera . Ewentualnie możesz uzupełniać braki . Jednak najpierw zajmij się podstawami .
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1375 Napisanych postów 24904 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 393413
darek14789
flex1976
Witam ,
nie musisz jesc 6 posiłków . Najważniejsze by dostarczyć dana ilość kalorii i trzymać się prawidłowego rozkładu makro .
Pozdrawiam


Dzięki, czytałem że podstawą są białka i węglowodany. A o co chodzi z tym rozkładem makro? I jak ma się sprawa z odżywkami/suplementami? Czy warto je stosować wraz z rozpoczęciem diety, czy to niepotrzebne?


Niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu są zarówno tłuszcze jak i składniki regulujące - nie tylko białka i węglowodany.

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 252 dni Przeczytanych tematów 865
flex1976
Jeżeli będziesz miał dopracowana diete to nie będziesz potrzebował gainera . Ewentualnie możesz uzupełniać braki . Jednak najpierw zajmij się podstawami .


Dzisiaj się ważyłem i od czasu twojej wypowiedzi przybrałem jakieś 1,5 kg. Staram się zastosować do tych artykułów, które podesłałeś. Spożywam 3 posiłki na dzień, ale nie jem byle czego. Uwzględniam składniki w pożywieniu i oczywiście kcal. Może będą jakieś większe efekty...
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 252 dni Przeczytanych tematów 865
dudee
darek14789
flex1976
Witam ,
nie musisz jesc 6 posiłków . Najważniejsze by dostarczyć dana ilość kalorii i trzymać się prawidłowego rozkładu makro .
Pozdrawiam


Dzięki, czytałem że podstawą są białka i węglowodany. A o co chodzi z tym rozkładem makro? I jak ma się sprawa z odżywkami/suplementami? Czy warto je stosować wraz z rozpoczęciem diety, czy to niepotrzebne?


Niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu są zarówno tłuszcze jak i składniki regulujące - nie tylko białka i węglowodany.


Jem też sporo mięsa, ale mam to wszystko złożone w 3 posiłkach na dzień. Ale moja waga nieznacznie poszła w górę od czasu twojego postu, przy takim samym trybie życia.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

amarantus-pytanie

Następny temat

Co zamiast płatków jęczmiennych

Anna Miszczyszyn-Józwa - ocena sylwetki Anna Miszczyszyn-Józwa - ocena sylwetki Czy kulturystyka szkodzi sercu? Czy kulturystyka szkodzi sercu?  Kulturyści, którzy twierdzą, że są naturalami Kulturyści, którzy twierdzą, że są naturalami Piotr Zieliński - ocena sylwetki Piotr Zieliński - ocena sylwetki Ksylitol - właściwości, zastosowanie. Czy dodawać cukier brzozowy do posiłków? Ksylitol - właściwości, zastosowanie. Czy dodawać cukier brzozowy do posiłków? Pieczywa chrupkie - porównanie okiem dietetyka Pieczywa chrupkie - porównanie okiem dietetyka Kiedy nie sięgać po anaboliki? Kiedy nie sięgać po anaboliki? Bo zawsze znajdzie się ktoś większy... Bo zawsze znajdzie się ktoś większy...