SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Porady dla początkującego

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 481

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 65 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1559
Witam panowie, jestem nowy na forum. Mówiąc krótko, mam 24 lata i postanowiłem się trochę ogarnąć. Przybrać na wadze i zacząć chodzić na siłkę Przy 184 cm ważę ok. 75 kg. Niestety ze względu na robote wolny czas mam tylko w weekendy, czyli na trening 2 dni w tygodniu. I nie dam rady rozłożyć diety na 5, lub 6 posiłków dziennie tylko raczej na trzy solidne... Na siłke chce sie zapisac od przyszłego weekendu. Stąd pytanie: Czy jeżeli w ciągu dnia spożyje odpowiednią ilość kcal aby przybrać na wadze, to czy mogę się wspomóc jakimiś suplementami (typu gainer)? I jakich efektów mogę się przy tym spodziewać? Jak dobrze się przygotować do diety i treningów? Macie dla mnie jakieś porady?

Nie liczę na jakies piorunujące efekty, ale chcę po prostu przybrać na wadze (żeby nie wyglądać jak wieszak) i wypracować dla siebie dobrą rzeźbę. Liczę na waszą pomoc
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3186 Napisanych postów 65265 Wiek 42 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 534093
Witam ,
nie musisz jesc 6 posiłków . Najważniejsze by dostarczyć dana ilość kalorii i trzymać się prawidłowego rozkładu makro .
Pozdrawiam
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 65 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1559
flex1976
Witam ,
nie musisz jesc 6 posiłków . Najważniejsze by dostarczyć dana ilość kalorii i trzymać się prawidłowego rozkładu makro .
Pozdrawiam


Dzięki, czytałem że podstawą są białka i węglowodany. A o co chodzi z tym rozkładem makro? I jak ma się sprawa z odżywkami/suplementami? Czy warto je stosować wraz z rozpoczęciem diety, czy to niepotrzebne?
napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3186 Napisanych postów 65265 Wiek 42 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 534093
Tutaj możesz przeczytać o podstawach:
http://potreningu.pl/articles/290/jak-zabrac-sie-za-ukladanie-diety 
Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/ -t276436.html 
Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal, jeżeli masa to dodajesz Ok 300 kcal
http://www.sfd.pl/-t1135388.html - Źródła węglowodanów w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135440.html- Źródła białka w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 65 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1559
Dzięki wielkie, poczytam. A jak to jest z tymi odżywkami? Czy rzeczywiście pomagają ludziom z szybką przemianą materii? W necie krąży dużo pozytywnych opinii
napisał(a)
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2253 Napisanych postów 7708 Wiek 42 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 312160
Ta szybka przemiana materii, to jest przereklamowana. Większość, tych, ktrzy twierdzą, że ją mają - po prostu je za mało. Odżywki to żadna magia - białko to jak kotlet w proszku - nie masz czasu zjeśc kotleta, wrzucasz białko, albo jak zamiast kotleta chcesz coś słodkiego. Gainery to z zasady żródło kiepski ww, szczerze, tez ratunkowo ale nie na stałe.

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 65 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1559
A gdyby do solidnej diety dodać te gainery? Efekty będą większe?
napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3186 Napisanych postów 65265 Wiek 42 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 534093
Jeżeli będziesz miał dopracowana diete to nie będziesz potrzebował gainera . Ewentualnie możesz uzupełniać braki . Jednak najpierw zajmij się podstawami .
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1592 Napisanych postów 26350 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 458548
darek14789
flex1976
Witam ,
nie musisz jesc 6 posiłków . Najważniejsze by dostarczyć dana ilość kalorii i trzymać się prawidłowego rozkładu makro .
Pozdrawiam


Dzięki, czytałem że podstawą są białka i węglowodany. A o co chodzi z tym rozkładem makro? I jak ma się sprawa z odżywkami/suplementami? Czy warto je stosować wraz z rozpoczęciem diety, czy to niepotrzebne?


Niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu są zarówno tłuszcze jak i składniki regulujące - nie tylko białka i węglowodany.

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 65 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1559
flex1976
Jeżeli będziesz miał dopracowana diete to nie będziesz potrzebował gainera . Ewentualnie możesz uzupełniać braki . Jednak najpierw zajmij się podstawami .


Dzisiaj się ważyłem i od czasu twojej wypowiedzi przybrałem jakieś 1,5 kg. Staram się zastosować do tych artykułów, które podesłałeś. Spożywam 3 posiłki na dzień, ale nie jem byle czego. Uwzględniam składniki w pożywieniu i oczywiście kcal. Może będą jakieś większe efekty...
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 65 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1559
dudee
darek14789
flex1976
Witam ,
nie musisz jesc 6 posiłków . Najważniejsze by dostarczyć dana ilość kalorii i trzymać się prawidłowego rozkładu makro .
Pozdrawiam


Dzięki, czytałem że podstawą są białka i węglowodany. A o co chodzi z tym rozkładem makro? I jak ma się sprawa z odżywkami/suplementami? Czy warto je stosować wraz z rozpoczęciem diety, czy to niepotrzebne?


Niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu są zarówno tłuszcze jak i składniki regulujące - nie tylko białka i węglowodany.


Jem też sporo mięsa, ale mam to wszystko złożone w 3 posiłkach na dzień. Ale moja waga nieznacznie poszła w górę od czasu twojego postu, przy takim samym trybie życia.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

amarantus-pytanie

Następny temat

Co zamiast płatków jęczmiennych

Główne czynniki wyzwalające syntezę białek mięśniowych Główne czynniki wyzwalające syntezę białek mięśniowych Maszyna do podciągania, jako element funkcjonalny treningu Maszyna do podciągania, jako element funkcjonalny treningu 5 najgorszych ćwiczeń wszechczasów 5 najgorszych ćwiczeń wszechczasów Energetyczne crumble Energetyczne crumble Tamara Addis - dyrektorka szkoły, która zaraża pasją swoich uczniów Tamara Addis - dyrektorka szkoły, która zaraża pasją swoich uczniów Wyniki XXXII ogólopolskich zawodów w kulturystyce i fitness - Słupsk  Wyniki XXXII ogólopolskich zawodów w kulturystyce i fitness - Słupsk Vinny Gough - irlandzki model fitness Vinny Gough - irlandzki model fitness Probiotyki i prebiotyki w diecie sportowca Probiotyki i prebiotyki w diecie sportowca