SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Porady dla początkującego, co mam robić?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 231

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 156 dni Na forum 155 dni Przeczytanych tematów 11
Cześć,
Kilka miesięcy temu postanowiłem, że ruszę tyłek sprzed komputera, porobię coś dla siebie.
Poza tym, lato coraz bliżej więc chciałem poprawić trochę swoje samopoczucie, samoocenę, dodać pewności siebie.
Mam szewską klatkę piersiową (pectus excavatum), na pewno będę się wstydził na plaży czy nad jeziorem, dlatego chciałem coś poćwiczyć, pogorszyć nie pogorszę a jak moja klata może wyglądać lepiej choć w najmniejszym stopniu to warto.
Dlatego kupiłem karnet na siłownię, od razu na 4 miesiące by się nie poddać. Zostały jeszcze dwa. Zauważyłem różnicę, może nie dużą ale jednak.
Jednak mam wrażenie, że szybko tracę siły. Staram się chodzić 3 razy w tygodniu, dzień wygląda tak, że przed szkołą, koło 6;20 rano jem tą kanapkę czy dwie (rano nigdy nie chce mi się jeść i trudno coś wcisnąć), w szkole co pewnie jest dużym błędem nie jem nic, raz na jakiś czas tylko jakąś drożdżówkę. Wracam ze szkoły i koło 16 jem obiad. O 17 idę na siłownię. Najpierw bieżnia 10min, a potem idę na maszyny. Sztang, hantli nie tykam, na początek zacząłem własnie od tych pierwszych podstawowych maszyn, w sumie jest ich nie wiele, 2 maszyny na nogi, 2 maszyny na brzuch, jedna na biceps, jedna na klatę i jedna na barki. Przez te dwa miesiące czas spędzałem tylko na tych maszynach, każdy trening to samo (nie wiem czy to dobrze ale nie robiłem tak, że tego dnia skupiałem się tyko na nogach, a tego na czym innym). Ostatnio zrobiłem 2 tyg przerwy (trochę dla odpoczynku a trochę wymuszone bólem brzucha). No i teraz (choć przed przerwą też) zauważyłem, że szybko tracę siłę. W zasadzie, nie wiem już co robić, zrobię 2 serie po 20 powtórzeń i ręce mi odpadają. Na tej maszynie od klaty ciężar ustawiam zwykle na 39kg, bic 20 i szybko właśnie tracę siły, nie daje rady robić dalej a krótki odpoczynek niewiele pomaga. Na siłowni spędzam ok 50min bo dalej nie daje rady.
Przepraszam za tę chaotyczną budowę zdań.
Może napiszę coś o sobie.
17 lat, 59kg, 170cm.
Jak wspomniałem, głównie zależy mi na klatce, brzuchu by wada nie rzucała się tak w oczy.
Na wf ćwiczę normalnie, na pewno zauważam różnicę, nie męczę się tak szybko jak za czasów gdy nie chodziłem na siłownię.
Proszę o jakieś porady, co robić by nie męczyć się tak szybko, co jeść i ile (5 posiłków wydaje się dla mnie niemożliwe) jakie ćwiczenia wykonywać, czy robić coś w domu, poza siłownią.
Cel : katować klatę, zrobić jak najwięcej do końca karnetu.
Nie zażywam suplementów, aczkolwiek mam w domu białko, mama kupiła dla siebie a nie używa, bo ostatnio nie biega.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7615 Napisanych postów 106876 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1242553
Jak robisz po 20 powtórzeń to się nie ma co dziwić, daj ok 10 powtózeń, po 2 miesiacach przejdź spokojnie już na ciężary
http://www.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html

No i odzywianie trzeba poprawic bo słabo to wygląda.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 13 Wiek 34 lat Na forum 158 dni Przeczytanych tematów 921
20 powtórzeń to niezły hardcore :D Tak jak kolega pisze, zejdź niżej z powt. I na moje zdanie odstaw maszyny i na wolne coężary wchodź. Nie jestem zwolennikiem maszyn bo wymiszają na Tobie pewien konretny wzór ruchowy :/ Ciężary na początku nie będą wielkie ale duma do kielni i dajesz ;) Każdy kiedyś startował. Zadbaj żeby fajnie zjeść. Jak już się z ciężarami rozkręcisz to dobrej michy sam będziesz szukać :D
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2936 Napisanych postów 49483 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 635543
Musisz skupić się nie odżywianiu bo na dwóch kanapkach rano, a potem długo długo nic nie zrobisz porządnego treningu nie mówiąc już o jakimś progresie sylwetkowym.
2

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Czy na tym planie będę progresować??