logo
zamknij zamknij

Pojedyncze pytania - TRENING

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 117178

0 5 0
napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1383 Napisanych postów 22002 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 243676
Temat ten służyć ma do zadawania pojedynczych pytań dotyczących różnych aspektów związanych z treningiem.

Wiadomo, że nie od razu jesteśmy alfą i omegą w każdej dziedzinie. Nasz dział ma służyć edukacji i poszerzaniu wiedzy. Dlatego warto pytać i uczyć się na czyichś doświadczeniach a nie na własnych błędach. Jest to przede wszystkim mniej bolesne oraz sprawia, że upragnione efekty treningu zobaczymy o wiele szybciej i będą lepsze.

Nie ma głupich pytań - są tylko głupie odpowiedzi. Liczymy na aktywność i wzajemną pomoc forumowiczek w tym temacie.
1

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Tetiszeri
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 442 Napisanych postów 2890 Wiek 41 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 29128
To ja mam pytanie. Moj glut max jest zbyt dominujacy i fizjo nakazal wiecej pracy nad mediusem bo powoduje to zbytnie napiecie ITB. Czy jest sens w inny dzien niz trening nog, dodac do innej trenowanej partii cwiczenia lzejsze na mediusa, albo generalnie zrobic generalny, drugi ale lzejszy obciazeniowo, dzien pupsona na maximusa i mediusa?
napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1383 Napisanych postów 22002 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 243676
Moim zdaniem spokojnie można robić dwa treningi. Jeden ogólny a drugi już kierunkowy, ustawiony pod określone potrzeby.

Jeden solidny trening też jest rozwiązaniem. Wtedy można główne ćwiczenie ukierunkować pod konkretny rejon a reszta ogólniej. Niemniej jednak przy dwóch - pewnie będzie to łatwiejsze do realizacji. Ważne tylko, żeby pomiędzy tymi sesjami treningowymi był odpowiedni czas na regenerację. Wszystko zależy jak u Ciebie z czasem i możliwościami treningu. Niemniej jednak tutaj ciężko będzie o taką super specjalizację - chodzi konkretnie o te dwa mięśnie.

Zmieniony przez - nightingal w dniu 2015-03-05 11:27:18

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
Tetiszeri
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 442 Napisanych postów 2890 Wiek 41 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 29128
Ah czas na trening to ja zawsze znajde. Myslalam o jakis 3 dniach przerwy jezeli najpierw zrobie ciezszy - siady, rdl, martwe, wykroki i inne ulubione cudenka. Czy zrobienie najpierw lzejszej wersji i dzien pozniej ciezszej to tez chyba nie ma sensu? W sumie to sa dosyc wytrzymale miesnie wiec mozna im przyslowiowo dokopac bardziej niz tricepsowi?
napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1383 Napisanych postów 22002 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 243676
To są bardzo wytrzymałe mięśnie - ale jednak np. dwa dni pod rząd to tak średnio widzę. Moim zdaniem ciężko się ćwiczy detale jak ogólnie cała partia jest zmęczona. Pojawiają się jakieś przyruchy, oszukiwania, niepotrzebny angaż innych mięśni - niezmęczonych, które zaczynają przejmować pracę i takie tam. Jednak z braku innej opcji można eksperymentować i z treningami dzień po dniu - ale to taka ostateczność jak dla mnie.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
Tetiszeri
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 442 Napisanych postów 2890 Wiek 41 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 29128
Ok, przerwa zatem. Zadnego oszukiwania nie chce :) Dziekuje.
1
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42418 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
To ja mam pytanie - ostatnio dodałam do programu przysiad + push press i mam taki oto problem - nie jestem wstanie tej sztangi jednocześnie oprzeć na barkach i chwycić pełnym chwytem :S Jak patrzę na filmikach, to ludzie często trzymają ją po prostu przed sobą albo totalnie na czubkach palców. Jak to obejść? Bo mi nadgarstki siadają przy tym ćwiczeniu.
1
napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1383 Napisanych postów 22002 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 243676
jurysdykcja
To ja mam pytanie - ostatnio dodałam do programu przysiad + push press i mam taki oto problem - nie jestem wstanie tej sztangi jednocześnie oprzeć na barkach i chwycić pełnym chwytem :S Jak patrzę na filmikach, to ludzie często trzymają ją po prostu przed sobą albo totalnie na czubkach palców. Jak to obejść? Bo mi nadgarstki siadają przy tym ćwiczeniu.


rozumiem że masz przysiad i jako jego końcowa faza wyciśnięcie sztangi?? takie połączone ćwiczonko??

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42418 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Tak, właśnie tak.
Powerlifterzy widzę wyginają ręce tak totalnie na zewnątrz i jakoś dają radę to chwycić, ale u mnie chyba mobilność nie taka. Nawet nie wiem co rozciągać aby ten ruch docisnąć :s

Rozważam jeszcze przysiad ze sztangą w zgięciu łokci . Ja jestem koszmarnie mało mobilna - z przysiadu to praktycznie tylko goblet - a w goblecie mam problem z utrzymaniem w rękach więcej niż 25kg - te kombinacje to szukanie alternatywy jak tu przysiąść bez kładzenia się na udach i jednak podnieść minimalnie więcej.
napisał(a)
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1383 Napisanych postów 22002 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 243676
Trzeba nadgarstki rozciągać.

Ale ja mam inny pomysł. Zamiast klasycznych jakichś przysiadów zrób np. wykroki, albo przysiad bułgarski, albo przysiad wykroczny na maszynie smitha (jeśli ćwiczysz na siłowni). Te ćwiczenia spokojnie zrobisz bez łamania techniki. A na barki wybierz oddzielnei jakieś ćwiczenie.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42418 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Wykroki z moimi kolanami to robię lekko na TRX (bo mnie normalnie boli kolano przy uderzeniu), bułgary mam w rozpisce. Czyli może np. robić sobie tylko goblet na rozgrzewkę bez dodawania kg a te inne przysiady kompletnie odpuścić? No tak mogę zrobić. Na barki mam zwykłe wyciskania tak czy siak.

I jeszcze zadam jedno pytanie, ostatnie - W mc romanian siadają mi szybko przedramiona. I pytanie czy jest sens robić to ćwiczenie z jakiegoś podwyższenia, czyli zmienić to na coś a la mc na prostych z odkładaniem sztangi? Bo tyłka to ja przy 50 kg praktycznie nie czuję. Jeszcze dodam, że mam zwykły mc w programie, ale przy moich kolanach to jedno z niewielu ćwiczeń, które mnie nie boli.
2
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Konsultacja techniki wykonania ćwiczeń

Następny temat

[M]pavilna/dziennik

Jesteś wegetarianinem? Sprawdź, jak zapewnić odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych.

Superfood - jakie produkty do nich zaliczamy?

CT Fletcher – naturalny zawodnik czy sprytny manipulator?

Redukcja tkanki tłuszczowej - kiedy czas na spalacz?

Niesportowe wyznania Żanety Szlęzak

Zatrzymanie wody w organizmie - przyczyny

Wady i zalety treningu góra-dół

Nietolerancja laktozy - jakie białko wybrać?