SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Podsumowanie pół roku i jedziemy dalej

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 43561

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 571 Napisanych postów 10127 Wiek 43 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 68135
Ron - ja wbrew zaleceniom LCHF rąbię jedynie ziemniaki z takich mocniejszych węgli. 100-120 g po treningu. Owoców nie jem w ogóle.
To co pisze Kuba ma sens. Banan byłby idealny. Odżywczy, wartościowy, ma wspaniały profil aminokwasów (wystarczy popić jakimś mlecznym przetworem i jest pełnowartościowy wachlarz aminokwasów - w Twoim wypadku tłusta śmietana).
Ma jedną wadę. Nawet jeden mały banan zawiera sporą dawkę fruktozy, a ona jest gorsza od glukozy. Na domiar złego banan ma niewielkie ilości pektyn, które są w jabłkach (w ogryzkach) i śliwkach (również suszonych).
Ron - oducz się wybrzydzania i wydziwiania. Naprawdę. Ustaw sobie cel na najbliższe dwa tygodnie: nie będę chodził głodny nawet minuty. I temu podporządkuj miskę. Nawet jakby było monotonnie, to po kilku dniach poczujesz, że jesz nie dla przyjemności, ale dla energii. Ogranicz sól i wszystko co ma zdecydowany smak. Na 10-14 dni. Potem sobie będziesz dogadzał serami, orzechami, przyprawami itp. Na razie jadłbym jajka z masłem ewentualnie pieczone mięsa, podroby + masło i jakieś neutralne warzywa. A po treningu niewielki owoc: np. ziemniak ugotowany na parze

------------------------------------
Сила это способность
http://www.sfd.pl/Kettlebells_Sztanga_Bieganie_Sila_dla_cierpliwych_By_MaGor_Vol3-t1078817.html
------------------------------------
Spis treści i indeksy:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/69665444/sfd/pub/dziennik/spis_tresci.html
------------------------------------
http://www.sfd.pl/Pomoc_dla_małego_Igorka__serdecznie_zapraszamy_!-t1022615.html 

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 574 Napisanych postów 6384 Wiek 39 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 56394
Są śladowe ilości ketonów. Może jakoś ruszy niedługo, pytam znawców Zdjęcia z tel nie wstawię, za duży plik.

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 97 Napisanych postów 4201 Wiek 48 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 57043
Ja po 2 podejściach do tłuszczów jestem zniesmaczony. Dobre dla biegaczy ale mięśnie dostają.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 574 Napisanych postów 6384 Wiek 39 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 56394
Mięśnie są z tego co wiem zaj**iście chronione, zbudować nie zbudujesz, ale nic nie ma prawa lecieć na pełnym LCHF u mnie tym bardziej

Zmieniony przez - Ronin78 w dniu 2014-06-02 20:16:57

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10623 Napisanych postów 43712 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Jest ketoza, jest ochrona mięśni. Ale żeby wystąpiła ketoza, to węgli w diecie musi być na prawdę mało (do 30 g).
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 574 Napisanych postów 6384 Wiek 39 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 56394
Dziś z rana wysokie stężenie ketonów



http://www.strava.com/activities/149010951?fb_action_ids=1428822580719473&fb_action_types=fitness.runs&fb_source=other_multiline&action_object_map=[745318885510789]&action_type_map=["fitness.runs"]&action_ref_map=[]

Bieganie o jakieś 40s /min wolniej jak na węglach - 2 dzień ketozy, fakt pilnuję też tętna max do 155 (80%)

Zmieniony przez - Ronin78 w dniu 2014-06-04 13:37:58

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 574 Napisanych postów 6384 Wiek 39 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 56394
I szamka dzisiejsza, avokado po treningu, ziemniak na noc.

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 574 Napisanych postów 6384 Wiek 39 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 56394
Ziemniak w ostatnim posiłku - po treningowa "kolacja" z masłem i karkówką

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 574 Napisanych postów 6384 Wiek 39 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 56394
Muszę Was przeprosić, nie mam czasu na śledzenie ostatnio tego co się dzieje. Dwójka dzieci i godzenie sześciu treningów w tygodniu, plus ogarnianie "domu" i wszystkiego co się z tym wiąże jest nie lada wyzwaniem. Jestem tutaj mniej dostępny też z tego powodu że mam awarie komputera w domu, korzystam tylko w pracy a tak to pozostaje mi internet w telefonie, co jest mega niewygodne bo nie wstawię żadnych linków ani fotek na SFD.

W niedzielę mijał 10 dzień na LCHF, biegło się nie całkiem komfortowo (cholerne słońce którego szczerze nie znoszę - chyba mam cechy wampira ) tak to było, około 6-7km wpadłem w lepszy rytm, przynajmniej "psychiczny":
http://www.strava.com/activities/150796085?fb_action_ids=1430316530570078&fb_action_types=fitness.runs&fb_source=other_multiline&action_object_map=[677026052381463]&action_type_map=["fitness.runs"]&action_ref_map=[]
Mam plan treningowy dotyczący biegania na trzy dni w tygodniu. Wyłapuje wolne oczka (bo są to dni różne) i wstawiam tam treningi siłowe.
Jestem w jakimś rytmie bo jakbym miał zrobić zupełny DNT oprócz tego jednego planowanego na tydzień to miałbym wyrzuty sumienia że zmarnowałem dzień.
Jak na początku obsesyjnie wręcz liczyłem makra na LCHF to teraz zdaję się na zdrowy rozsądek, jem jak mi głos wewnętrzny podpowiada unikają węglowodanów. Jak wychodzi z białkiem to szczerze nie wiem ale nie żałuję mięsa więc zbyt mało nie będzie - zbyt dużo pewnie też nie będzie bo ketoza cały czas na przedostatnim pasku skali.
Zrobiłem badania kontrolne - (92zł to ta gorsza część, ale dzisiaj mam je poznać, jak nie zapomnę kabla do telefonu to jutro je tu wkleję a jak nie to opiszę). Wiem że to sam start LCHF. Ale lepiej sprawdzić gdzie się jest teraz i porównać to z tym co będzie np. za miesiąc.

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 574 Napisanych postów 6384 Wiek 39 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 56394
Badania:

19.X (dieta zbilansowana) / 07.VI (10-ty dzień LCHF)
Cholesterol +17% 170 / 200
Triglicerydy +15% 60 / 69
HDL +27% 47 / 60
LDL +13% 111 / 126
ALT +16% 31 / 36
AST +48% 27 / 40
Glukoza -29% 97 / 67
Mocznik -45% 41 / 23

Teraz tak - jeżeli ważny jest stosunek LDL do HDL to na zbilansowanej HDL trzeba byłoby pomnożyć przez 2,36 aby otrzymać wynik LDL, na 10-tym dniu LCHF wystarczy pomnożyć przez 2,10 - oznacza to że umocniła się wartość HDL w stosunku do LDL, aczkolwiek LDL jest wysoko i wyżej niż 19.X

Poziom glukozy spadł o 29%, liczba ciał ketonowych w dniu badania to 150 (gdzie norma to od 0 do 5)

Mocznik i tu warto przeczytać co to jest:
Mocznik jest głównym azotowym produktem degradacji białek. Jest on syntetyzowany z amoniaku w wątrobie w tak zwanym cyklu mocznikowym. W warunkach prawidłowych występuje we krwi w stężeniach 20 – 40 mg/dl. Jego stężenie zależy od diety i jest większe w przypadku spożywania dużej ilości białek.
Ponieważ mocznik jest usuwany z ustroju głownię drogą nerek (90%) to właśnie w przypadku uszkodzenia tego narządu najczęściej dochodzi do wzrostu jego stężenia w surowicy. Pozostała część mocznika wydalana jest z potem lub trafia do przewodu pokarmowego, gdzie jest degradowana przez bakterie jelitowe. Ponadto, ponieważ jest to produkt rozpadu białek, to inną przyczyna zwiększonego stężenia mocznika mogą być nasilone procesy katabolityczne białek organizmu, towarzyszące chorobom wyniszczającym oraz leczeniu cytostatykami lub po napromieniowaniu, metod często stosowanych w leczeniu chorób nowotworowych. I to by było na plus bo stężenie spadło i jeszcze jest w granicy normy.
Mocznik jest wykorzystywany głównie do oceny funkcji nerek, jako że jest wydalany głównie tą drogą. Najlepszym parametrem oceniającym czynność nerek jest przesączanie kłębuszkowe GFR, a to wynosi u mnie 106ml/min, przy poziomie kreatyniny 0,87 mg/dl (norma 0,7-1,2). Wartości prawidłowe dla GFR to powyżej 60ml/min - jest więc ok.

Rozmawiałem z lekarzem no i radził odstawić masło i np. karkówkę a jeść margaryny i np. schab, chociaż generalnie wszystko wygląda nieźle. Ale właśnie lekarze nie żyją LCHF-em tylko życiem "normalnym" i to co się dowiedziałem niewiele mi wnosi.....

Zmieniony przez - Ronin78 w dniu 2014-06-10 08:10:45

Zmieniony przez - Ronin78 w dniu 2014-06-10 08:11:38

PB:
IM 140.6 Poznań 25.06.2017, 12:48:33 / IM 70.3 Gdynia 07.08.2016, 5h:23min:57s / JBL Triathlon Sieraków 28.05.2016 1/4 IM, 2h:33min:54s / Otyliada 12/13.03.2016 15km, 6h:28min / III PKO Maraton Rzeszowski 04.10.2015, 03h:55min:51s / Półmaraton Rzeszowski 06.04.2014, 1h:53min:03s / Trening 08.06.2017, 10km 47min:43s / Łańcucka Piątka 5km 11.06.2016, 22min:45s

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

silownia+aeroby+dieta+suplementy po 40

Następny temat

Gimnastyka dla seniora

Akop Szostak wraca do MMA! Akop Szostak wraca do MMA! Cytrulina wspomaga anabolizm! Cytrulina wspomaga anabolizm! 8 błędów, które być może popełniasz na siłowni 8 błędów, które być może popełniasz na siłowni Kreatyna wspomaga mózg i układ kostny Kreatyna wspomaga mózg i układ kostny Paweł Jabłoński - ocena sylwetki Paweł Jabłoński - ocena sylwetki Uniwersalne ćwiczenia, które można wykonać praktycznie wszędzie Uniwersalne ćwiczenia, które można wykonać praktycznie wszędzie Błędy na siłowni, które mogą doprowadzić do kontuzji Błędy na siłowni, które mogą doprowadzić do kontuzji Pizza proteinowa ALLNUTRITION Pizza proteinowa ALLNUTRITION