SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Podciąganie na drążku - klatka

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 22402

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 208 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1774
Właśnie kupiłem sobie drążek, podciągam się ok. 20x max.

Chciałbym się dowiedzieć :

- jakie dokładnie partie mięśni są wyrabiane przez podciąganie.

- czy na drążku można wyrobić klatkę.
1
napisał(a)
godav Moderator
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 17 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 0
Podciąganie na drążku - z pozoru bardzo proste ćwiczenie, niby wystarczy dobrze się chwycić i podciągnąć kilka razy nasze własne ciało. Jednak bardzo wiele osób ma problem z tym ćwiczeniem, a całkiem spora część naszego społeczeństwa nie podciągnie się na drążku nawet jeden raz.

Wbrew pozorom podciąganie na drążku jest bardzo skomplikowanym ćwiczeniem wielostawowym, angażującym do pracy mnóstwo grup mięśniowych. Uwzględniając je w swoim planie nie tylko zwiększymy siłę mięśni pleców, ale również rąk, klatki piersiowej i brzucha, poprawimy ogólny wygląd naszej sylwetki oraz naszą sprawność.

Podciąganie ile razy w tygodniu?

Odpowiedź na to pytanie jest uzależniona od wielu czynników takich jak intensywność (ilość serii i powtórzeń), ciężar (nasza waga + ewentualnie dodatkowe dociążenie), techniki (tego jaką metodę podciągania obierzemy) oraz naszego celu.
Co prawda można podciągać się codziennie, jednak efekty z takiego treningu będą znikome.
Jedyną zaletą codziennego podciągania na drążku może być poprawienie techniki poprzez systematyczną pracę nad nią. Jednak w tym przypadku nie powinniśmy się skupiać równocześnie nad rozbudową tkanki mięśniowej. Dlaczego? Podczas treningu mięśnie zostają uszkodzone, zaś podczas regeneracji "rosną".

Podciąganie z naciskiem na biceps

Podciąganie na drążku podchwytem angażuje takie partie mięśniowe jak najszerszy grzbietu, obły większy oraz pomocniczo m.in. dwugłowy ramienia. W celu "stargetowania" ćwiczenia na mięsień dwugłowy ramienia powinniśmy posłużyć się raczej chwytem młotkowym.

Dużo lepszym pomysłem niż codzienne podciąganie się podchwytem, dla "zaatakowania" bicepsu będzie podciąganie chwytem młotkowym dwa razy w tygodniu z kilkudniową przerwą np. metodą piramidy z progresją obciążenia czyli przykładowo z dowieszonym między talerzem.

Klatka piersiowa a podciąganie

Chociaż podciągając się na drażku częścioowo angażujemy również mięśnie klatki piersiowej. Nie powinniśmy raczej stawiać jako prioryet tej partii mięśniowej jeżeli chodzi o podciąganie. Dużo lepszym pomysłem, w treningu w warunkach domowych będzie dokupienie obręczy na których możemy robić tzw. dipy które świetnie rozwijają zarówno klatkę piersiową jak i triceps. Jak również wykonywanie pompek które zaangażują w dużo większym stopniu mięśnie naszej klatki piersiowej do pracy.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
QUEBLO Moderator
Ekspert
Szacuny 562 Napisanych postów 27733 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 195334
klatki nie wyrobisz

a w zależnosci od chwytu pracujesz nad wszystkimi mięśniami grzbietu(z wyjatkiem prostowników),oraz nad mięśniami przedramion i bicepsami
1

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 208 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1774
A klatka może się zmniejszać przez to?

I jakie są najlepsze ćwiczenia na klatkę ( w domu, lub na atlasie )
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 2350 Wiek 22 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 41976
Dużo jak 20 razy

Wąski uchwyt plecy i biceps, szeroki plecy

klaty tym nie wyrobisz
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 208 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1774
no mam 15 lat. : )
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 159 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4002
Proponuje Ci kupić poręcze , w połączeniu z drążkiem możesz ładnie się rozbudować w domowych warunkach ( sąsiad w rok systematycznych treningów dipsy , drążek w różnych uchwytach + pompki na rękach zrobił 7 cm w ramieniu i około 10 kg masy dość przyzwoitej ) A jak dla 150sto latka to dobre rozwiązania + typowa ogólnorozwojówka
3
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 208 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1774
okej : )

a na bicepsy jakaś dobra rada?
w tej chwili mam 33,5cm w prawym bicepsie.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 159 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4002
bicepsy podciąganie wąsko podchwytem , nie prostuj rąk przy opuszczaniu , skup się na pracy bicepsa opuszczaj się wolniej niż podciągasz ;)
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 4315 Wiek 24 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 26980
na biceps uginanie z prosta sztanga najlepsze
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 159 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4002
czytaj wątek , on nie chodzi na siłownie , a tak poza tym to na biceps najlepsze jest "zginanie ramienia w stawie łokciowym" słowa Arnolda ;]
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW do sprawdzenia kilka pytań.

Następny temat

Pytanie o trening i dietę.

Rozciąganie - przed, po, a może w trakcie treningu Rozciąganie - przed, po, a może w trakcie treningu Stany zapalne - 10 najlepszych produktów, które je zwalczają Stany zapalne - 10 najlepszych produktów, które je zwalczają  Morgan Mikenas-  fitnesska, która nie goli się od roku Morgan Mikenas- fitnesska, która nie goli się od roku Martwy ciąg - niezastąpione ćwiczenie na plecy? Martwy ciąg - niezastąpione ćwiczenie na plecy? Palumboizm- zmora współczesnej kulturystyki Palumboizm- zmora współczesnej kulturystyki Skuteczny spalacz tłuszczu - Rewolucyjny REDOX Extreme Skuteczny spalacz tłuszczu - Rewolucyjny REDOX Extreme Klaudia Ignasiak - ocena sylwetki Klaudia Ignasiak - ocena sylwetki Bieganie i kulturystyka. Dlaczego kulturysta powinien biegać? Bieganie i kulturystyka. Dlaczego kulturysta powinien biegać?