SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Początki na siłowni po długiej przerwie od sportu.

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 653

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 145
Sprawa wygląda następująco.. Jakieś 1,5 roku temu przestałem uprawiać wszelkiego rodzaju sport, ponieważ mój stan zdrowia mi na to nie pozwalał.
A dokładniej? Już piszę... Zacząłem miewać dość częste bóle pleców w okolicach lędźwia, które, że tak się wyrażę promieniowały na prawe udo.. Miewałem takie bóle po treningach, sparingach czy zwykłych meczach ze znajomymi.
Po wizycie u lekarza i kilku badaniach okazało się, że mam "spina bifida s1" - dość częste chyba schorzenie polegające na rozszczepieniu kręgosłupa w lędźwiu, do tego doszła zniesiona lordoza lędźwiowa i jakieś wypustki na kręgach.
Po zwykłym meczu czy sparingu na drugi dzień nie podnosiłem się z łóżka do południa, a jeśli to robiłem to na dwóch tabletkach ketonalu(tego na receptę, w tabletkach, miał chyba dopisek forte..).
Skutki tych tabletek odczuwam do teraz.. Ostatnimi czasy zauważyłem, że po treningach już nie odczuwam takich strasznych bóli jak kiedyś i chcę rozpocząc na nowo przygodę ze sportem..
Wybrałem siłownię, w końcu przy niespełne 190cm wzrostu(188) 73KG to mało.. Wiem, masa, masa.. Oczytałem się sporo tematów i narobiły mi one tylko mętliku w głowie, za duży ogrom informacji w krótkim czasie.
Co do mojego odżywiania.. Jem dużo i w miarę zdrowo, unikam "fastów"(czasami lubię zjeść kebaba z baraniny), słodkich napojów czy batoników.. Po prostu za tym nie przepadam. Wolę pojeść schabowym i przepić to wodą mineralną/gazowaną.
Na śniadanie z reguły jem kanapeczki + kawa/herbata. Kanapki z serkiem, sałatą, szynką i czasami z ogóreczkami czy pomidorem. Lubię także pojeść jajecznicą z 5-6 jajek na śmietanie/mleku z różnymi dodatkami typu pomidorek czy szynka.
Na przykładowy niedzielny obiad(pomijając rosół) jem około 2-3 schabowych(mniej więcej pół wielkości talerza płaskiego, dość grube), dokładkę ziemniaków i trochę surówki. Kolacja? Tu już jem na co mnie smak weźme, lubię jeść tłuste, żeby nie wstawać w nocy i podjadać.. Pomiędzy wymienionymi posiłkami lubię sobie dojeść jakieś kanapeczki, kiełbaskę z grilla czy karkóweczkę. Jem około 5-6 posiłków dziennie.
Kiedy zacznę ćwiczyć trzeba będzie troszkę zmienić dietę, z tego co czytałem to mniej-więcej wiem jak.. Pytanie brzmi inaczej..
Otóż nie wiem jak zacząć treningi na siłowni, za jakie ćwiczenia się zabrać, jakimi seriami, jaką częstotliwością, moglibyście chociaż mi troszkę przybliżyć ten temat? Druga sprawa dotyczy tego czy startować z białkiem czy może jednak bez? Chcę przybrać na masie, żeby później mieć z czego wyrabiać masę typowo mięśniową.
Co do rodzaju ćwiczeń to miałem na myśli "dzielone"(?).
Polegały one na ćwiczeniu w jeden dzień np. Nóg i barków(pn), biceps i klatka(śr), itd..
Latek mam siedemnaście, rocznik 96.
Jeśli przypomną mi się jakieś pytania to na pewno je dopiszę!:)
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi!

Zmieniony przez - TheAkhyaR w dniu 2013-07-28 13:47:55
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 352 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 12856
Pierwsze tobie jest potrzebna masa a jak widzę jak jesz będzie z nią ciężko, masz wyliczone zapotrzebowanie kcal pewnie nie :) trening dzielony jest zalecany po jakimś etapie związanym z siłownią na początku polecał bym Ci FBW- full body workout http://www.sfd.pl/[art]_FBW_Full_Body_Workout_by_georgu-t364504.html tutaj masz wszystko napisane odnośnie tego treningu, możesz też mieć trening dzielony na 3dni :) ale polecał bym na początek fbw.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 132 Napisanych postów 20191 Wiek 5 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 69241
Witam,
jeśli szukasz indywidualnych porad, diety opracowanej precyzyjnie dla Ciebie przez naszych dietetyków oraz treningu przygotowanego przez naszych trenerów personalnych to skorzystaj z tej oferty.

Nasi specjaliści przygotują wszystko za Ciebie i specjalnie dla Ciebie

http://potreningu.pl/plany/strefa-mezczyzny 

Pozdrawiam.
napisał(a)
peepeek ŁAMATOR
Znawca
Szacuny 45 Napisanych postów 17188 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 47901
http://www.sfd.pl/######_Najważniejsze_tematy_dla_JUNIOR_a_!!!!!_######-t834427.html
całośc z odżywiania poczytaj, bo potrzebna jest dieta by cokolwiek zrobić
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 145
Darkiiis,
Za kalkulatorek się brałem wcześniej, wygląda to w ten sposób:

[Współczynnik BMR 1882.37
Aby utrzymać wagę
Kalorie 2258.84
Węglowodany 55% 1242.36kcal = 310.59gram
Białko 15%% 338.83kcal = 84.71gram
Tluszcz 30% 677.65kcal = 75.29gram

Do tego pasuje dodać pewnie 400-700kcal.. Jestem ektomorfikiem(tak, tym chudzielcem hehe)
Rzecz w tym jak to rozłożyć? Starować mam zamiar od września, od razu robić to z białkiem?

Zmieniony przez - TheAkhyaR w dniu 2013-07-29 06:06:52
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 145
PS
Przyznałem SOGi:)

Zmieniony przez - TheAkhyaR w dniu 2013-07-29 06:07:16
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 352 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 12856
Ale że co z białkiem bo nie bardzo rozumiem?:P dodaj do tego 500kcal i obserwuj jak bd słabo szło to 600-700 :)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 145
Białko, kupowane ze sklepu SFD. Takie w proszku :)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 352 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 12856
haha wiem że w proszku :D ale słuchaj jak nie masz jak jeść tyle kcal i brakuje np. białka to możesz sb pozwolić na stosowanie, ale powiem Ci że lepiej żebyś dostarczył białko z jedzenia
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 145
TO zaniedługo biorę się za dietę.. Widziałem fajną tabele.. Tylko nie wiem dokładnie gdzie, macie jakieś propozycje takie coś w czym mógłbym zapisywać potrawy i liczyłoby mi ilosć kalorii, węglowodanów, białka, itp.?:)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 352 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 12856
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

czy to dobry plan treningowy ?

Następny temat

śmieszne i głupie pytanie ;)

Pigwa i jej cenne właściwości Węglowodany w trakcie treningu: tak czy nie? Trening na masę - 5 złotych zasad Fit Family - Kasia i Damian Jakie węglowodany wybrać? Wiórki kokosowe vs. pestki z dyni - porównanie okiem dietetyka Łukasz Sosiński - ocena sylwetki Natalia Czajkowska - ocena sylwetki