SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Początki.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 1495

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 54 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 993
Witam piszę ponieważ potrzebuję porady a mianowicie chcę wiedzieć od czego zacząć,chcę przybrać na masie,w tym momencie ważę 69kg/183 cm wzrostu,więc jestem stosunkowo szczupły,jakie ćwiczenia potrzebne mi są na początek ? Znalazłem coś takiego http://www.sfd.pl/Plan_treningu_dla_osób_początkujących_-_foty_str._12-t359947.html Czy są to dobre ćwiczenia na początek ? Chcę stosować jak najmniej odżywek i sztucznych białek (czy jak to się określa..) Więc czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki ma być mój pierwszy krok. ? Jeśli ktoś ma jakieś pytania związane z tematem to proszę pytać.

Zmieniony przez - Black&White w dniu 2012-12-21 21:03:54
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 105 Wiek 22 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1392
Twoim 1 krokiem powinno byc obliczenie zapotrzebowania kcl i btw a nastepnie ułożenie diety :) ( podstawa masowania ) , a potem plan polecam przeczytac http://www.sfd.pl/[ART]_MASA-t600434.html bardzo ciekawy temat skupiony na masie co cie chyba najbardziej interesuje ;) . Z tym juz mozesz spokojnie robic mase nie potrzebujesz zbytnio odrzywek jedynie magnez , potas , witaminy , mineraly :)
napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5698 Napisanych postów 98477 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 866942
Jak trenujesz w domu to ok, przeczytaj najważniejsze tematy http://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html 

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 54 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 993
anubis84
Jak trenujesz w domu to ok, przeczytaj najważniejsze tematy http://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html

Dzięki Ci link bardzo przydatny jak widzę ;)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 54 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 993
kwiatu95
Twoim 1 krokiem powinno byc obliczenie zapotrzebowania kcl i btw a nastepnie ułożenie diety :) ( podstawa masowania ) , a potem plan polecam przeczytac http://www.sfd.pl/[ART]_MASA-t600434.html bardzo ciekawy temat skupiony na masie co cie chyba najbardziej interesuje ;) . Z tym juz mozesz spokojnie robic mase nie potrzebujesz zbytnio odrzywek jedynie magnez , potas , witaminy , mineraly :)

Ok rozumiem czyli już się za to bd zabierał i od nowego roku wezmę się do roboty z gotowym planem. A co do artykułu zawartego w linku to trochę mnie wystraszył ponieważ nie mam zbyt dużego sprzętu do treningu jedynie hantle,a niestety z siłownią może być u mnie ciężko mam daleki dojazd szkoła-dom i wracałbym o różnorakich godzinach i trudno by było z nauką,więc kontynuując czy można stosować lub czy są jakieś ćwiczenia które mogę wykonywać jako zastępcze (kiedyś czytałem o takim treningu bez przyrządów w książce chyba o tytule "Nagi Wojownik",nie wiem czy to działa dlatego się pytam) .
napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5698 Napisanych postów 98477 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 866942
Przysiady, wiosło jednorącz, mc, wyciskanie w staniu, biceps, triceps, pompki z plecakiem na plecach, podciąganie na drązku.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 54 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 993
Dzięki Ci anubis84 i jeszcze mam jedno pytanie jaka jest zasada ułożenia diety ? Czytałem że trzeba policzyć ile białka przyjmować na kg masy ciała itd. Ktoś mi to może streścić tak na szybko jak to wygląda z dietą ?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 452 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 3100
Tak,posiłki dzielą się również na makroskładniki. Tzn. Przyjęło się na na kg masy ciała dostarcza się daną ilość danego makroskładnika. Skala wygląda mniej więcej tak- białko 2-3g/kg mc,tłuszcze 0,5-2,0g/kg mc, węglowodany 3,5-6g/kg mc.To tylko przykładowy przedział w którym mieści się spora ilość ćwiczących,szczególnie początkujących.Ilość jaką dostarczasz danego makro jest zależna od tego co chcesz osiągnąć(masa,rzeźba),jaką masz przemianę i metabolizm,oraz jak intensywnie ćwiczysz. Jeżeli masz np. 3500kcal zapotrzebowania to dobierasz taką ilość makroskładników aby tą dawkę nimi dostarczyć. Liczysz to tak:
1g tłuszczy=9kcal
1g białka =4kcal
1g węgli = 4kcal
Czyli mając 130g białka mnożysz to razy 4 i masz ilość kcal jakie w całym zapotrzebowaniu zajmuje białko,itd. z resztą:)

Zmieniony przez - Pawlo94 w dniu 2012-12-21 22:23:00
napisał(a)
Specjalista
Szacuny 74 Napisanych postów 9947 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 52544
Rozrzut na poziomie 0,5-2g/kg tłuszczu, to jednak dośc spora wartość Poza tym, jednak odchodziłbym od stwierdzenia, że "przyjęło się".

Poszukuję książki "Na początku był głód" M. Konarzewskiego, gdyby ktoś miał egzeplarz na sprzedaż - proszę o kontakt mailowy ;)

Jedna z bardziej przemądrzałych osób na forum.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 452 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 3100
Znam ludzi którzy lecą na 0,5tł. i raczej nie polecał bym schodzić poniżej tej dawki... No tak,może i "przyjęło się" to złe stwierdzenie bo,ale nie wiedziałem jak inaczej określić tą czynność,bo jak by nie było dostarcza się te makroskładniki w odniesieniu m.in do masy..:)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 54 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 993
Rozumiem czyli podstawą jest określenie mojego zapotrzebowania. Ale jeśli chcę przybrać na masie to powinienem o jakąś bezpieczną granicę przekroczyć to zapotrzebowanie czy zapewniać po prostu 100% z tego ile mi jest potrzebne ? I do tego wychodzi na to że muszę także policzyć sobie wartości białka,węglowodanów i tłuszczy w każdym z dań/posiłków które będę przyjmował ? Chyba powoli zaczynam to rozumieć.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kolacja na redukcji

Następny temat

Dieta Low Carb do oceny

Testosteron dla kobiet Testosteron dla kobiet Ronnie Coleman - odrobina refleksji Ronnie Coleman - odrobina refleksji Melatonina - jak zwiększyć jej naturalną produkcję? Melatonina - jak zwiększyć jej naturalną produkcję? Wpływ białka na ciśnienie krwi Wpływ białka na ciśnienie krwi Skandal na debiutach, Jacek Kramek w akcji... Skandal na debiutach, Jacek Kramek w akcji... Michałki czekoladowe low carb Michałki czekoladowe low carb Od bodybuildingu do bobsleinghu Od bodybuildingu do bobsleinghu Naturalne substancje w spalaczach tłuszczu Naturalne substancje w spalaczach tłuszczu