SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Plyometryka

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 2174

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 765 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2775
Wszyscy wiemy, co znaczy plyometryka. Wielu z nas zapomniało, bądź nie zważa na znaczenie rozciągania się przed i po treningu. Ale to nie będzie artykuł o plyometryce, mam do Was pytania:

1. Ćwiczę sobie tym FBW, ale ostatnio tak zacząłem się zastanawiać:
patrząc na resztę mojego klubu piłkarskiego, w wieku 16 lat przerastam wiele osób z grupy seniorów, także budową ciała.
Oni są szybcy, ja ze względu na swoje gabaryty, trochę odstaję. Mimo iż rozciągam się już dobre parę miesięcy, nie robię tego jako jeden z treningów, raczej jest to rozgrzewka i stretching potreningowy. Nie narzekam, aczkolwiek wiadomo, można by było dotknąć czołem kolana już za pierwszym razem, a nie po chwili...

I tu moje pytanie:
- jak pogodzić prędkość i dynamikę ze sportem siłowym? Czytając wcześniejsze posty, czytam, że "masówa" zmniejsza prędkość, a za chwilę ktoś dorzuca, że trzeba dorzucić aspekt dynamiczno-siłowy do treningu - czego nie rozumiem. Zależy mi na tym, gdyż muszę nad tym pomyśleć przed następnym sezonem. Dodam, że biegam w ciagu roku szkolnego, więc forma jako taka jest. :)

- Patrząc na trening Dwayne'a Johnson'a, skąd pierwszy raz dowiedziałem się o pojęciu "plyometryka", wydaje mi się, że jest to ważna, a wręcz nieodzowna część treningu siłowego, dla kogoś, kto musi dysponować szybkością (nie musi być sprintera :P ), dynamiką (zwroty, skoki, skipping, itp...)

- Pudzianowski nie będzie szybszy od Usaina Bolta, ale czym jest uwarunkowana prędkość danego zawodnika? Masa, owszem, ale może da się to "wyćwiczyć", tzn. zwiększyć zwrotność, prędkość i dynamikę?

W sumie wszystkie trzy pytania, to to samo. Tyczą się wszystkich, którzy borykają się z takimi pytaniami.

Proszę o artykuły, może podpowiedzi? Ja już parę stron o plyometryce znalazłem, może ktoś ma coś więcej? Dziękuję! :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 972 Wiek 25 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 26955
Pewnego rodzaju treningi plyometryczne z pewnością robicie na treningach piłkarskich. Przy typowym treningu "masowym" żeby nie stracić na szybkości to musisz pamiętać o rozciąganiu po treningu, skupić się na ćwiczeniach podstawowych, bez zbędnych izolacji, fajnie jest też dodać jakieś ćwiczenia dynamiczne. Jeśli jednak chcesz zastosować trening plyometryczny to najlepiej będzie jeśli poprosisz o pomoc swojego trenera, w końcu od tego on jest. http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=654 tu jest może i treningi dopasowane raczej pod sztuki walki ale coś może się nada pod piłkę.

Módl się tak jakby wszystko zależało od Boga, pracuj tak jakby wszystko zależało od ciebie.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 765 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2775
Dzięki, bardzo mi pomogłeś. :)

Oczywiście, będę coś nad tym myślał - a co do trenera, nie, pójdę na siłownię i popytam, a co mi szkodzi. :P

Ten Ross (czy to bokser, czy to jakiś fighter?) ma ciekawy trening, muszę się więcej dowiedzieć. Jak patrzyłem na "The Rock'a", no to wiadomo, on tam miał przeskoki przez gumę, bieganie po schodach, skoki na schodki, zapewne skakankę (gdzieś go widziałem skaczącego). Od niego się zaczęło.

Będę myślał, może ktoś już próbował takiego miksowanego treningu?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 972 Wiek 25 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 26955
Pamiętaj że do treningu plyometrycznego trzeba mieć w miarę solidną podstawę siłową, mam nadzieje że takową posiadasz. Nie wiem czy łączenie plyometrii z normalnym treningiem na siłowni to dobry pomysł, lepiej żebyś podzielił treningi na pewne cykle gdzie skupisz się na wybranym aspekcie, no przynajmniej ja tak robię.

Módl się tak jakby wszystko zależało od Boga, pracuj tak jakby wszystko zależało od ciebie.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 765 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2775
O, no i dobrze, wraz z programem 100 pompek, będę się rozciągał i robił ćwiczenia plyometryczne. :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Szykam porad doświadczonego TRENERA!!!

Następny temat

Trening dla początkującego na drążku.

Trener personalny  Drew Manning  i jego 30kg nadwagi Trener personalny Drew Manning i jego 30kg nadwagi Dlaczego trening nie przynosi efektów? Dlaczego trening nie przynosi efektów? Niedobory tych składników sprawią, że będziesz się szybciej starzeć! Niedobory tych składników sprawią, że będziesz się szybciej starzeć! Co osłabia wchłanianie żelaza? Co osłabia wchłanianie żelaza? Lauren Drain - najbardziej HOT pielęgniarka i fitnesska na świecie Lauren Drain - najbardziej HOT pielęgniarka i fitnesska na świecie Naleśniki po amerykańsku - ALLNUTRITION Pancakes Protein Naleśniki po amerykańsku - ALLNUTRITION Pancakes Protein Justyna Wolny - ocena sylwetki Justyna Wolny - ocena sylwetki Dieta ketogeniczna - na czym polega, zalety i wady Dieta ketogeniczna - na czym polega, zalety i wady