SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Plan na masę

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 656

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 591
Cześć!
Bez owijania. Nie oczekuję odpowiedzi "zmień na inny trening, weź się za FBW", lub w podobnym stylu. Chcę tylko usłyszeć czy partie i ćwiczenia dobrze dobrane. I czy w ogóle ma to sens.

Mój trening wygląda tak:

PONIEDZIAŁEK : klatka,biceps
Klatka
Płaska ławka 3x8-10
Skos ławka 3x8-10
Rozpiętki lekki skos 3x10
Butterfly 3x10

Biceps
Prosta sztanga w staniu 3x8-10
Hantle w staniu na przemian z suplinacją nadgarstka 3x10
Modlitewnik sztangą francuską 3x8-10

ŚRODA: najszerszy, triceps
Najszerszy
Ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki 4x8-10
Ściąganie drążka wyciągu dolnego do brzucha 4x8-10
Wiosłowanie hantle 2x10

Triceps
Pompki na poręczach 3x10
Francuskie wyciskanie 3x8-10
Ściąganie bloczka wąski chwyt 3x10

PIĄTEK: nogi, barki

Nogi
Wyprosty nóg 3x8
Zginanie nóg 3x8

Barki
Wyciskanie hantli siedząc 3x10
Wznosy hantli na boki w staniu 3x8
Podciąganie sztangi do brody szeroki chwyt 3x8
Podciąganie sztangi do brody wąski chwyt 3x8

Dodatkowo co drugi dzień robię ABSII - poziom 1

I jeszcze. Czy jak zacznę biegać (bo moim zdaniem jeden trening tygodniowo to za mało) jakieś 3 dni tygodniowo po ok 40min to zrzucę trochę fatu? Głównie zależy mi na brzuchu.

Jak zawsze zapomniałbym, nogi mam nieproporcjonalnie większe od reszty ciała (zapewne zasługa łyżew i rolek). Czy ma sens odpuszczenie ćwiczeń siłowych na nogi i "zastąpienie" ich prawie codziennym bieganiem (razem z treningiem 4 razy w tygodniu)
Chodzi o to by resztą ciała mogła podgonić nogi. Czy coś takiego ma sens?

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 16,5

Waga: 82

Wzrost: 182

Cel treningowy: masa

Staż treningowy na słowni: ~3mies

Uprawiane inne sporty: koszykówka raz tygodniowo, aktualnie kontuzja 3 palca prawej ręki, pauzuję jeszcze 2 tygodnie, planowany start biegania 3 razy w tygodniu

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): full osprzęt siłownia

Dieta: Jest.
Rano jajecznica/płatki owsiane/musli
Do szkoły 600-700g sera białego - codziennie od ponad 2 mies ;]
Przed siłownią jogurt + kanapki (siłownia po szkole od razu)
Obiad ze względu na rodziców przeciętny, ale zazwyczaj jest kurczak, rybka lub inne mięsko
Na wieczór jakiś tuńczyk lub znów coś na mleku
Przed snem 30g WPC Ostrowii


Przeciwskaznania medyczne: Brak

Zażywane suplementy: Jak mam słaby dzień w diecie to na wieczór WPC Ostrowia

Zmieniony przez - Tracer92 w dniu 2009-03-20 19:52:15
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 424 Wiek 25 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1785
piatek mi sie nie podoba
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 963 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 15979
I jeszcze. Czy jak zacznę biegać (bo moim zdaniem jeden trening tygodniowo to za mało) jakieś 3 dni tygodniowo po ok 40min to zrzucę trochę fatu? Głównie zależy mi na brzuchu.

Tego nikt nie wie

Jak zawsze zapomniałbym, nogi mam nieproporcjonalnie większe od reszty ciała (zapewne zasługa łyżew i rolek). Czy ma sens odpuszczenie ćwiczeń siłowych na nogi i "zastąpienie" ich prawie codziennym bieganiem (razem z treningiem 4 razy w tygodniu)
Chodzi o to by resztą ciała mogła podgonić nogi. Czy coś takiego ma sens?


Możesz biegać, ale nogi MUSISZ ćwiczyć


Co do planu to rzuca sie brak MC i czegoś na łydki, poza tym barki troche przeładowane. Ale czy nie za wcześnie na taki plan? 3 miesiące to stanowczo za mało

"[...] jak się nie ma forsy, wszystko idzie jak k***ie w deszcz." - Julio Cortázar
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, jedziesz zbyt wolno” - Sir Stirling Moss
Jak pomogłem, daj SOGa : )

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 591
Łydki oczywiście robię, po prostu zapomniałem dopisać ;]
Moja wina.
MC ze względu na wiek, kręgosłup i to, że nie wiem czemu "boję" się tego ćwiczenia nie wpisałem do treningu, zwłaszcza że nie ma osoby która mogłaby mi pokazac jak robić prawidłowo, lub skorygować to jak ja robię.

Co robić by nogi jak najmniej rosły mimo treningu? Robić je na samym końcu, coś jeszcze?


P.S Wielkie dzięki za rady
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 963 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 15979
Zwiększ liczbe powtórzeń na nogi. Co do MC to ćwicz z małymi ciężarami i opanowuj technike. W razie wątpliwości nagraj filmik i wrzuc na forum, ktos oceni twoją technikę

"[...] jak się nie ma forsy, wszystko idzie jak k***ie w deszcz." - Julio Cortázar
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, jedziesz zbyt wolno” - Sir Stirling Moss
Jak pomogłem, daj SOGa : )

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Słabe ręce, silna klata

Następny temat

Aeroby!!!!!

Kreatyny ranking - najlepsza kreatyna Wspaniałe nagrody za I miejsce Ben Weider Legacy Cup Aminokwasy ranking - najlepsze aminokwasy Leksykon suplementacji: 1,3 Dimethylamylamine DMAA (geranium) Nowy etap w życiu Huberta Kulczyńskiego! Funkcje motoryczne - dlaczego są ważne? Suplementy w trakcie treningu - co możemy wykorzystać? Technika ćwiczeń - uwarunkowania anatomiczne