SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Piłka ręczna - suplementacja

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 504

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

Waga

19

Wzrost

80

Staż treningowy

190

Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często)

ciężko stwierdzić, robię to od zawsze

Ograniczenia żywieniowe (uczulenia, choroby)

Stan zdrowia

Cel/problem/opis

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 26 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 19
Witam,
Mam 19 lat, trenuję piłkę ręczną od kilku lat, aktualnie gram w 1 lidze. Wcześniej miałem 7-letni epizod z pływaniem ( wysokie miejsca w Polsce). Nie piszę tego aby się chwalić, tylko potrzebuję pomocy. Nigdy nie przykładałem wagi do suplementów, i nie stosowałem ich za wiele.
Problem mój polega na tym, że wkroczyłem na okres przygotowawczy na podwyższonych obrotach. Chciałbym pomóc sobie odżywkami.
Nie mam wyliczonej diety w kaloriach, ale jem 4 posiłki dziennie, przeważnie są to zdrowe i wartościowe rzeczy.
Wracając do suplementów to jestem całkowicie zielony.

Moje treningi wyglądają następująco.
ranny trening- zazwyczaj bieganie ( +/- 10km ) później może wejść siłownia na ciężarach
wieczorny trening - aktualnie ćwiczenia siłowe na zasadzie obwodów zamiennie z treningiem z piłkami.
i tak od poniedziałku do piątku, weekendy teoretycznie wolne ( poźniej mecze czy czas na odnowę biologiczną )

Chciałbym się dowiedzieć co warto brać przy takim wysiłku ( białko, węglowodany, BCAA) czy może macie inne sprawdzone suplementy i jak dawkować czyli co z rana, co do posiłku, co przed, w trakcie a co po treningu.

Wiem, że internet nie gryzie, że jakbym poszukał po różnych stronach i forach to pewnie bym coś znalazł, ale wydaje mi się, że ta strona jest też po to aby pomagać tym mniej doświadczonym.

Pozdrawiam
Ekspert SFD