Temat został odczytany 18707 razy

Pamięć mięśniowa

zgłoś naruszenie
  • Thamuz_
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 898
  • Na forum: 10 lat
  • LPA: 24325

Witam, niejednokrotnie słyszy się o tak zwanej pamięci mięśniowej i wpływie wysiłu w okresie dzieciństwa oraz dorastania na pózniejszy stan naszego umięśnienia (lub otłuszczenia . Czym tak naprawde jest ta pamięć mięśniowa i na czym to polega? Bo na pewno jest jakieś naukowe uzasadnienie. O tym że występuje przekonałem się dzisiaj po zobaczeniu kolegi którego nie widziałem od dawna, a który to trenował pare lat temu na siłowni przez spory okres czasu. Następnie miał długą przerwę i w czasie tej przerwy zleciał z wagą o około 10-13 kg. Teraz zobaczyłem go po ponad dwóch miesiącach regularnych treningów (jestem też pewien że nic nie brał, nawet kreatynki) i jestem zaskoczony. Odrobil juz pare kilo i to bynajmniej nie tłuszczu. Genetyki specjalnej nie ma, raczej chudokościsty. Prosiłbym o jakieś linki albo obszerne przedstawienie tematu ;)
1138893734000
Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
W wyniku ćwiczeń rosna rozmiary (hipertrofia) lub liczba (hiperplazja) włókien mięsniowych. Jak przestajesz ćwiczyć rozmiary włókien maleją ale ich liczba nie spada. Po powrocie do ćwiczeń szybciej więc nabierasz "masy" gdyż liczba włókien i tak już jest większa a istniejące włókna łatwiej ulegają powiększeniu. Nie wymagają też wzmocnienia ścięgna i wiązadła wzmocnione poprzednim treningiem. Rozciągnięte sa również błony, powięzi, etc. potrafiące hamować przyrost objetości mięśni. Tak więc przez pewien czas po powrocie do ćwiczeń odzyskiwanie masy mięsniowej idzie dosyć łatwo.
1138895691000
zgłoś naruszenie
  • Thamuz_
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 898
  • Na forum: 10 lat
  • LPA: 24325
Dzieki za objasnienie. Czyli praktycznie im szybciej rozpocznie sie przemyslane treningi tym lepiej. Synek moj bedzie mial w rozkladzie dnia pompki, przysiady i podciagania na drazku a takze basen i sporty walki Hehe
1138897013000
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
niezupełnie to co piszesz ma sens, ale uprawiać sport i tak dobrze jest zacząć wcześnie z wielu innych powodów



1138898797000
zgłoś naruszenie
  • Ghooost
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 445
  • Na forum: 13 lat
  • LPA: 3855
co do rozrostu miesni to i tak zwiekszanie sie ilosci włokien miesniowych jest ograniczone....nowe wlokna miesniowe tworza sie z tzw komorek satelitarnych ktorych ilosc tez jest ograniczona, wiec....
a co do cwiczen dla synka to nie przesadzaj! bo mu zaszkodzisz! basen jak najbardziej....na wszystko przyjdzie pora
.:Opinia jak Doopa kazdy ma inną:.

-=[Y&A]=-Ghost
-1
1139178285000
zgłoś naruszenie
  • 0maciek0
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 71
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 1161
ja nie jestem do konca pewien, ale slyszalem ze w okresie dorastania wogole szybciej rosna miesnie, a te zdobyte to nawet jesli pozniej sie nie cwiczy zostaja lepiej niz gdyby one powstaly w pozniejszym okresie,
ale nie jestem tego do konca pewien
1139856527000
zgłoś naruszenie
  • ssj7
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 52
  • Wiek: 28 lat
  • Na forum: 9 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 1413
  • Trenuje: boks 2l., MT i SG parę miesięcy
heja, właśnie się zastanawiam nad kwestią pamięci mięśniowej (bardziej ,,stawowej"). Tyka, napisałeś, że trening wzmacnia ścięgna, stawy, itp. i po odstawieniu ćwiczeń ich stan się nie zmienia (nie tracą na sile). A co jeśli, przykładowo, robiłem przysiady z 40 kg a teraz robię z 20 kg? Kiedyś czytałem, że mięśnie które kiedyś były poddawane dużym obciążeniom odzwyczajają się od nich, jak wrócimy do ćwiczeń z mniejszym ciężarem. I o wiele trudniej się wraca do tych pierwotnych np. 40 kg. Czemu tak się dzieje? Przez układ nerwowy? Ale głównie chodzi mi o stawy, ścięgna, więzadła - czy one też słabną (po odstawieniu cięższego żelastwa na korzyść mniejszego) tak jak mięśnie? A może ,,pamiętają" te przykładowe 40 kg?
1201365453000
zgłoś naruszenie
  • t137
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 405
  • Na forum: 8 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 7650
  • Trenuje: 6
akurat teraz "korzystam" z pamięci mięśniowej, masa wzrasta mi jakieś 3 razy szybciej, a siła idzie normalnie
1202505417000
zgłoś naruszenie
  • szczeżuj
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 603
  • Na forum: 11 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 16407
"W wyniku ćwiczeń rosna rozmiary (hipertrofia) lub liczba (hiperplazja) włókien mięsniowych." nie da sie zwiekszyc liczby wlokien miesniowych
1202505817000
zgłoś naruszenie
  • AeMeS
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 154
  • Wiek: 21 lat
  • Na forum: 4 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 1857
  • Trenuje: 3
Jak to się nie da ? W wyniku treningu na ,,siłę" wysyłany jest do mięśni impuls powodujący hiperplazję mięśniową, stare włókna mięśniowe ulegają rozdzieleniu na większą ilość, a nowe komórki mięśniowe zamiast łączyć się z istniejącymi już komórkami(hipertrofia), tworzą nowe włókna mięśniowe przez co siła wzrasta. Tym więcej włókien mięśniowych tym silniejsza kurczliwość mięśnia, a co z tym idzie - większa siła. Co do synka, to racja, nie przesadzaj, bo może odbić mu się to na zdrowiu. Nie naciskaj i nie przekazuj mu nic na siłę, bo tylko obrzydzisz mu siłownię i sporty. Najlepiej jest zaimponować dziecku, tak, aby samo się tym zainteresowało, a ojciec, który zna się na rzeczy będzie dla niego super pomocą ;)

Pozdrawiam.
1348129880000
zgłoś naruszenie
  • AeMeS
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 154
  • Wiek: 21 lat
  • Na forum: 4 lata
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 1857
  • Trenuje: 3
Ups, nie zauważyłem daty postów :P
1348129913000