logo
zamknij zamknij

Pamięć mięśniowa

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1851

0 5 0
napisał(a)
Blasterm92
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 210 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 2026
Witam, przeczytałem kilka tematów na tutejszym forum i jeden temat na jakimś forum lekarskim odnośnie właśnie pamięci mięśniowej. Czy mieliście osobiście styczność z takim czymś? Zastanawiam się bo ćwiczyłem 5 lat na siłowni, nigdy poza kreatyną i podstawowymi suplami nie brałem nic z saa itp. W zeszłym roku, jakoś około lutego skonczylem cwiczyc z powodów zdrowotnych, aktualnie jestem 3 tygodnie po operacji i od lutego zamierzam wrócić na siłownie. Zastanawiam się czy istnieje coś takiego jak pamięć mięśniowa, przez ten poprzedni rok gdy chorowałem schudłem ze 104 kg do 87 (w dzien przed operacją tyle wazylem) teraz dobrze się odzywiając i w sumie stosujac odpowiednia diete doszedlem do wagi 92 kg, 5 kg w 2 tygodnie, lecz nie ma sie czym chwalic bo to w 90% tłuszcz i woda. Czy po powrocie na siłownie mogę się spodziewać szybszych przyrostów niz gdybym nigdy nie cwiczyl ? obrałem sobie cel, wazyc 100 kg do konca czerwca, czyli 5 miesiecy, a do tego nie zalać się jak świniak. Myślicie ze możliwym jest zyskać 1-1.5 kg miesnia miesiecznie? jakie jest wasze zdanie, osob dłużej trenujacych.
Na fotce zdjęcie jeszcze jak wazylem 100 kg, potem trochę tłuszczu zrzucilem i doszło mieśnia i miałem 104 kg ale fotki juz z tego czasu nie mam. Mam 24 lata i 194 cm wzrostu







Zmieniony przez - Blasterm92 w dniu 2017-01-18 17:01:35
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Mateusz4949
Ekspert
Szacuny 131 Napisanych postów 1037 Wiek 23 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 123757
Powrót do formy zawsze jest szybszy niż robienie formy od początku ale jak szybko/jak mocno działa pamięć mięśniowa to już sprawa genetyki zakładając że reszta czynników jak dieta, regeneracja sa na miejscu
napisał(a)
chriseq
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 407 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 12954
Tak, jest to możliwe. Pamięć mięśniowa to potwierdzony fakt naukowy. Pamiętaj, że 80% wagi mięśni to też jest woda ;)
napisał(a)
Blasterm92
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 210 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 2026
Dzięki :) w takim razie odezwe się w polowie kwietnia i zdam raport jakie są efekty po 10 tygodniach powrotu do cwiczen :)
napisał(a)
Blasterm92
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 210 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 2026
Witam, tak jak obiecywałem, odzywam się po 2.5 miesiącu, czyli po połowie okresu po którym chciałem wrócić do formy z fotki. Do końca czerwca chciałem przytyć do 100 kg i nie zalewając się przy tym zbytnio, inaczej mówiąc zbudować głównie mase mięsniową i zrzucić przy tym troche tłuszczu.
Pierwsze 2 tygodnie były ciężkie i trochę sie załamałem łapiąć dużo fatu, ale po kolejnych tygodniach byłem strasznie pozytywnie zaskoczony. Aktualnie mam 98.6 kg. Mam całą rozpiskę robioną co tydzień, jak sie zmieniała waga i obwody, ramion, klatki, brzucha i nóg. Lecz całej nie bede raczej wrzucał, dodam tylko parę informacji.
A - obwód łydki i uda (wyprostowane)
B - brzuch
C - klatka
D - ramie
Zaczynałem z 92 kg, A - 38 / 60, B - 91, C - 114, D - 39
po 3 tyg. juz 97 kg, A- 38,5/62, B - 92.5, C - 116, D - 40 - tutaj był szczyt gdy złapałem za duzo fatu i dopiero weszło cardio po treningu
4 marca 2017 - 95 kg,A - 39/62, B- 92, C - 117, D 40.5 - zrzuciłem troche fatu i widać było progres mięśnia
19 marca 2017 - 98,4kg, A - 39/62.5, B- 91.5, C-117.5, D - 41 - tutaj był znaczy progres masy miesniowej, zrzucając przy tym tłuszcz
Aktualnie - A - 39.5/62.5, B - 90, C - 123, D - 41.5 cm - tutaj od 2 tygodnmi jedynie obwod klatki / najszerszego plecow rosnie, reszta stoi w miejscu praktycznie
Szczerze nie spodziewałem się tak szybkiego progresu i powrotu do formy, wychodzi na to że łapałem 2.5 kg mięśnia miesięcznie!! stosując się jedynie w 3/4 do ułożonej diety z powodu braku czasu.
Trenuje FBW z dodatkowymi ćwiczeniami (nie podstawowe), które sam sobie ułożyłem. Nie stosuje żadnych sterydów, kreatyn, HMB xd bcaa ani innych tym podobnym. Jestem przekonany że gdybym trzymał dietę w 100% to efekty były by jeszcze lepsze. Nie wspominałem tutaj o efektach siłowych które poprawiły się równie bardzo dobrze, porównując aktualne i to od czego zaczynałem w lutym - przysiad +40kg, martwy ciąg +30kg, klatka + 30, hantla na biceps +8 kg, podciaganie na drążku z 3 powtórzeń do 12. Teraz wiem ze musze poprawić wytrzymałość, bo z tym u mnie kiepsko.
Tylko jest jeden problem. Jestem strasznie zmęczony, z tygodnia na tydzien coraz gorzej, Poniedziałek po wolnym weekendzie jest spoko, wtorek juz gorzej bo 2 dni pracy i trening za mną, po srodzie juz tylko bym leżał. Jeszcze miesiąc temu tak nie było. Może wypada zrobić tydzien przerwy na zregenerowanie organizmu po tak intensywnych 10-11 tygodniach ? Dodam, że od 2-3 tygodni gdy zwiekszam kcal to się zaczynam zalewać, a waga stoi praktycznie w miejscu, czytałem o czyms takim jak adaptaja metaboliczna, chociaz nie wiem czy to ma cos wspolnego. Mimo tego że waga stoi w miejscu to mam odczucie ze i siła trochę zaczyna spadać. A może zamiast tygodniowej przerwy to od poniedziałku jeszcze bardziej zwiększyć objętość treningową ? pomożecie? :)
napisał(a)
Gats 2
Ekspert
Szacuny 509 Napisanych postów 3591 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 72020
Ja bym dał tydzień przerwy, zmienił trening z FBW na jakiś dzielony żeby dać ciału nowy bodziec, przeszedł na rotację kaloriami albo króciutką redu w celu poprawienia insulinowrażliwości - jak dodajesz kcal a tylko zalewa jesteś na 90% insulinooporny i tylko strzelasz sobie w kolano masując dalej.

Jesteś wykończony treningiem a chcesz zwiększyć objętość, gratuluję logiki;)

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

napisał(a)
Blasterm92
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 210 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 2026
Chce zwiekszyc objetość bo parametry staneły w miejscu i chciałem dać silniejszy bodziec, nie wiem po co ta koncowa uwaga odnosnie mojej logiki skoro nawet mnie nie znasz. W takim razie zrobie tydzień przerwy, potem na 6-8 tygodni wrócę do splita, bo to moj ulubiony sposob treningu,ogranicze kcal na 2-3 tygodnie a potem wrócę do masowania. Dobry plan ?
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Szacuny 2038 Napisanych postów 35690 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 254246
Zwiększanie objętości nie jest jedyną drogą do przełamania stagnacji. Czasem wystarczy zmiana kolejności, metody progresji, tempa, czy samego ćwiczenia.
napisał(a)
Blasterm92
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 210 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 2026
kolejnosc cwiczen i tempo to zmieniam praktycznie co trening, progresje też prawie zawsze stosuje
napisał(a)
chriseq
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 407 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 12954
Tzw. deload warto co jakiś czas zrobić nawet jak rośnie.
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Szacuny 2038 Napisanych postów 35690 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 254246
Blasterm92
kolejnosc cwiczen i tempo to zmieniam praktycznie co trening, progresje też prawie zawsze stosuje


W taki sposób siły nie zbudujesz.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

[BLOG] Trojboista na diecie ketogenicznej

Następny temat

Ciężka praca a treningi

GRAND PRIX POLSKI W KULTURYSTYCE I FITNESS, DEBIUTY SUMMER EDITION 2017 - wyniki I dnia

Rozciąganie i rolowanie - jak to robić żeby sobie nie zaszkodzić?

Śmierci i kontuzje w sporcie

"Szał sterydowy" oraz "sterydy zabiły mojego syna". Fakty i mity

Zastój w wynikach treningowych, jak go pokonać?

4 suplementy wspomagające walkę z trądzikiem

Chałwy - porównanie okiem dietetyka

Musli - porównanie okiem dietetyka