Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 39469 razy
  • Autor

    PRAWIDLOWA dieta dla kobiet w ciazy?

  • Personal Trainer
    Martucca
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 58204
    • Wiek: 9 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 216694
    • Status:Znawca

    Wysłano 01 października 2007 08:48

    zgłoś naruszenie

    Witam. Niedawno dowiedzialam sie, ze bede mamusia . Zaczelam wiec szperac po forach dla przyszlych mam zeby zebrac nieco uzytecznych informacji, zwlaszcza dotyczacych prawidlowej diety (oczywiscie nie redukcyjnej!).

    Ale to, co jest ogolnie zalecane troche mnie zdziwilo. Mianowicie, zalecaja (niestety nie pamietam adresow- sporo ich przegladalam) zwiekszenie ilosci bialka do ok. 2g/kg masy ciala dopiero od 2 trymestru, a za podstawe diety- weglowodany. Na ktoryms forum kaza do minimum ograniczyc (jak tylko sie da) ilosc tluszczow pochodzenia zwierzecego, wlaczajac w to ryby... Nie za bardzo rozumiem- czy w czasie ciazy potrzeby organizmu kobiety tak bardzo sie zmieniaja?

    Bardzo prosze- czy ktos moze zaproponowac rozklac makroskladnikow w prawidlowej diecie dla ciezarnej (w poszczegolnych trymestrach)?

    Dodam jeszcze, ze mam zamiar uprawiac sport az do rozwiazania (w granicach rozsadku, rzecz jasna).

    Zmieniony przez - Martucca w dniu 2007-10-01 08:49:23
    Zapraszam do współpracy - Indywidualny coaching online - kontakt dla klientek przez PW.


    Matka Chrzestna

    NIEDOCZAS mam

  • Wysłano 01 października 2007 10:45

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
  • Mawashi
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 17103
    • Wiek: 35 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: 16
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 85286

    Wysłano 01 października 2007 10:45

    zgłoś naruszenie
    Nie wiem skad to przekonanie o zwiekszonym zapotrzebowaniu na weglowodany. Ogólnie bilans kaloryczny powinien być nieco zwiekszony, ale nie x2 jak krazy powszechne przekonanie To pewnie juz wiesz.
    Białko do poziomu kulturystycznego, tez wątpię by było potrzebne aż w takiej ilości.
    Uważam, że jeśli masz ogólne pojęcie w odżywianiu powinnaś sobie poradzić i jeśli najdzie Cię ochota na posiłek, to zjesz coś najbardziej wartościowego i tyle.
    W Twojej sytuacji najgorzej będzie chyba się zamartwiać o dietę - jeszcze czego

    Co do tłuszczy nasyconych to jak zawsze, trzeba ich jadać jak najmniej.
    Tłuszcze nienasycone w tym omega3 mają bardzo ważne znaczenie w kształtowaniu się systemu nerwowego dziecka.
    Czytałem jakiś czas temu bardzo ciekawe opracowanie na ten temat i wynika z niego, że zwiększone spożycie nienasycownych tłuszczy, w tym omega3 ma wpływ (badania statystyczne) na to jak mądrego dzidziusia urodzisz - to tak w uproszczeniu.
    Więc ryby, owoce morza, tran, oliwa extra vergine to raczej Twoi sprzymierzeńcy - oczywiście z ilościami też nie ma co szaleć.

    Jak coś to pytaj, postaram się coś pomóc a w międzyczasie dopiszą się pewnie inni.

    Edit:
    Poczytałem na szybko w temacie i wynika z tego - jak najwięcej produktów nieprzetworzonych lub niskoprzetworzonych (ciemne pieczywo, kasze, etc.), dużo warzyw - około 1 kg dziennie w różnych postaciach z dodatkiem oliwy z oliwek (część witamin jest przecież rozpuszczalnych w tłuszczach), ryby i czerowne mięso, nabiał - przetworzony (sery, kefir, jogurty).
    Podkreśła się wagę nienasyconych kwasów tłuszczowych i omega3 - czyli się zgadza z tym co napisałem wyżej.

    Wg mnie nie ma co zapędzać się w mikroskładniki z uwzględnieniem podziału na trymestry ciąży.
    Zalecenia "ciążowe" niczym nie różnią się od ogólnie przyjętych za zdrowe.
    Duża ilość warzyw zapewni łatwoprzyswajalne witaminy (w tym kwas foliowy), czerone mięso żelazo, ryby i oliwa tłuszcze, nabiał wapń. I gitara

    Zmieniony przez - Mawashi w dniu 2007-10-01 11:21:10
    Moderator dz. Trening w domowych warunkach

    "Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

    Moje treningi na youtube:
    [http://www.youtube.com/user/bmatenka?feature=mhee]
  • Personal Trainer
    Martucca
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 58204
    • Wiek: 9 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 216694
    • Status:Znawca

    Wysłano 01 października 2007 11:42

    zgłoś naruszenie
    Dziekuje bardzo za taka szybka i rzeczowa odpowiedz
    Hmmm... wlasciwie to ja sie chyba calkiem dobrze odzywiam (wypisz- wymaluj 10 zasad zalecanych na forum) i to odkad pamietam; wynioslam to z domu rodzinnego . Nie jem nawet "sklepowych" wedlin Wiec powinno byc ok. Moze dlatego nie mam mdlosci? Tak tylko mi troszke zoladkiem "kreci"; nic poza tym.
    Mam jeszcze takie pytanie: jak to jest z zelazem? Dlaczego zalecaja lykac piguly od 2 trymestru? Czy nie lepiej dostarczac witaminy i mineraly w pokarmach? N.p. wiadomo, ze dobre zrodla zelaza to: szpinak, buraczki, czerwone mieso, zoltka jaj...
    Zapraszam do współpracy - Indywidualny coaching online - kontakt dla klientek przez PW.


    Matka Chrzestna

    NIEDOCZAS mam

  • Mawashi
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 17103
    • Wiek: 35 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: 16
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 85286

    Wysłano 01 października 2007 12:28

    zgłoś naruszenie
    Nie wiem czemu zalecają - może zapobiegawczo? Grom wie, wg mnie lepiej być pod stałą opieką lekarza i odżywiać się w sposób zbilansowany co będzie o niebo lepsze niż łykanie na wyrost pigułek "bo tak napisali".
    Jak będziesz dbała o to, by w diecie znalazło się żelazo to anemia Ci nie grozi. Pamiętaj, że organizm jest wysilony karmieniem tego małego "obcego" ale dorosły człowiek nie ma jakiegoś kolosalnego zapotrzebowania na żelazo.
    Odżywiając się w sposób zbilansowany zaspokoisz swoje zapotrzebowanie z jedzenia - jak mniemam.
    Twoje normalne zapotrzebowanie na żelazo to około 20 mg/dobę, w ciąży około 25-30 mg/dobę (facetom wystarcza 10 mg/dobę )

    Przykładowe zawartości:
    Produkt spożywczy >> Żelazo(mg/100g produktu)
    wątroba wieprzowa >> 18,7
    wątroba wołowa >> 9,4
    fasola biała >> 6,9
    płatki owsiane >> 3,9
    wołowina, polędwica >> 3,1
    cielęcina, łopatka >> 2,9

    Z tym, że to żelazo z produktów zwierzęcych jest dużo lepiej przyswajalne. Pamiętaj, że w połączeniu z warzywami o dużej zawartości wit. C (papryka, pomidor, brokuły, natka) i niewielkim dodatkiem tłuszczu znacznie zwiększa się wchłanianie żelaza... eee chyba przy okazji podałem Ci przepis na dobrą sałatkę
    Moderator dz. Trening w domowych warunkach

    "Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

    Moje treningi na youtube:
    [http://www.youtube.com/user/bmatenka?feature=mhee]
  • Personal Trainer
    Martucca
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 58204
    • Wiek: 9 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 216694
    • Status:Znawca

    Wysłano 01 października 2007 13:07

    zgłoś naruszenie
    Jeszcze raz dzieki

    Jesli cos mi sie jeszcze nasunie to pozwole sobie zapytac, ok? Pewnie troche panikuje, ale to chyba normalne przy pierwszym "zaciazeniu"?

    A co do brakow zelaza- mysle, ze pigul jednak nie trzeba- 5 miesiacy temu stracilam w czasie operacji ponad 1.5 litra krwi i wyszlam z tego nie lykajac nawet jednej piguly

    A ta salatka, to... ech... zachcianek na takie mieszaniny wybuchowe to jeszcze nie mam

    SOGiem zarzuce jak tylko odnowie abonament
    Zapraszam do współpracy - Indywidualny coaching online - kontakt dla klientek przez PW.


    Matka Chrzestna

    NIEDOCZAS mam

  • malgosik
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 45
    • Na forum: 6 lat
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 189

    Wysłano 01 października 2007 13:22

    zgłoś naruszenie
    Martucca,na wlasna reke nic w ciazy nie przyjmujemy, o tym czy jest potrzebne zelazo czy nie decyduje lekarz po dokladnym sprawdzeniu wynikow badan krwi :)w I trymestrze jesli lekarz nie zaleci inaczej wystarczy Ci kwas foliowy (np Folik) jesli dobrze sie odzywiasz nie trzeba lykac dodatkowych witamin, odzywiaj sie zupelnie "normalnie", im wiecej pelnowartosciowych produktow tym lepiej np;chleb z pelengo przemialu, otreby, serki, twarogi,warzywa, owoce, lepiej nie jesc na noc niz ciezkostrawnego bo bedzie ci to dokuczalo zwlaszcza w II i III trym jak fasolka bedzie uciskala na zoladek i inne trzewia :)mozesz sobie smialo wcianac suszone sliwki, straczki,orzechy-jak najbardziej
    spokojnej ciazy :)
    brak celów to zaplanowana porażka
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 17103
    • Wiek: 35 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: 16
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 85286

    Wysłano 01 października 2007 13:23

    zgłoś naruszenie
    Spoko luzik Zdrówka dla Ciebie i dzidziusia.
    Moderator dz. Trening w domowych warunkach

    "Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

    Moje treningi na youtube:
    [http://www.youtube.com/user/bmatenka?feature=mhee]
  • Personal Trainer
    Martucca
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 58204
    • Wiek: 9 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 216694
    • Status:Znawca

    Wysłano 01 października 2007 13:34

    zgłoś naruszenie
    malgosik: Ale ja NIC na wlasna reke nie robie i nie mam zamiaru robic!!! Pytam, bo dziwi mnie to, ze na niemal wszyskich forach dla ciezarnych pisza: "lykaj zelazo"...

    Mawashi: Dzieki BTW: mozesz spodziewac sie kolejnych (pewnie niezbyt madrych) pytan predzej niz myslisz Ja lubie drazyc do upadlego.
    Zapraszam do współpracy - Indywidualny coaching online - kontakt dla klientek przez PW.


    Matka Chrzestna

    NIEDOCZAS mam

  • malgosik
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 45
    • Na forum: 6 lat
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 189

    Wysłano 01 października 2007 16:11

    zgłoś naruszenie
    Martucca - mozna oczoplasu od tych internetowych pseudoporad dostac, masz racje zwariowac mozna, pamietaj ze zawsze mozesz zapytac swojego gina, pozdrowionka :)
    brak celów to zaplanowana porażka
  • King89
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 5015
    • Wiek: 25 lat
    • Na forum: 7 lat
    • Trenuje: łącznie 2 lata
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 44313
    • Status:Znawca

    Wysłano 01 października 2007 21:05

    zgłoś naruszenie
    Martucca Gratuluje :) Zdrowia Zdrowia Zdrowia dla Ciebie i dzidziusia :]

    Do tematu już nic nie wniosę wartościowego bo powiedziane zostało wszystko ale życzonka poleciały :)
    --=Zanim zadasz kolejne pytanie na forum=--
    [http://www.sfd.pl/Pierwsza_Wizyta_Jasia_na_FORUM-t355004.html]

    "Jak nie wiesz to się dowiedz, wpierw pomyśl potem powiedz..."

  • Personal Trainer
    Martucca
    • Pochwały:3
    • Nagany:brak
    • Postów: 58204
    • Wiek: 9 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 216694
    • Status:Znawca

    Wysłano 01 października 2007 21:53

    zgłoś naruszenie
    Tylko caly problem w tym, ze tutaj gdzie obecnie mieszkam ciazy nie prowadzi ginekolog- poloznik tylko lekarz rodzinny i polozna .

    Dzieki za zyczenia

    Gdyby sie Wam cos ciekawego nasunelo, piszcie- od nadmiaru wiedzy glowa nie boli
    Zapraszam do współpracy - Indywidualny coaching online - kontakt dla klientek przez PW.


    Matka Chrzestna

    NIEDOCZAS mam