SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

POMOCY nie mogę przytyć ! H*JA PRAWDA ! ! ! ! !

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1568

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 50 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 373
Na początku trochę o sobie i o tym dlaczego piszę ten post. Pracuję, jako instruktor na siłowni i często spotykam się z ludźmi narzekającymi na swoją chudą sylwetkę i na to że nie mogą nic zrobić, żeby przytyć. Sam jestem ektomorfikiem, także poniekąd znam ich ból, ale wiem też, że wina za brak efektów na siłowni leży głownie w stylu życia i nawykach odżywiania.

Post będzie w formie hipotetycznego dialogu, między początkującym "chudzielcem", a wprawionym w przerzucaniu żelastwa "koksem"; posiłkowany moimi subiektywnymi komentarzami w nawiasie

Zatem zaczynamy

CH: Ćwiczę już 2 miesiąc, a nic do przodu mi nie poszło... (K*RWA chłopak ćwiczy niecałe 2 miesiące i już chce być nowym Coleman'em)
K: Jak to nic Ci nie idzie? Żadnych postępów?
CH: No siła trochę poszła, ale nic nie przytyłem...
K: A dobrze się odżywiasz?
CH: No jasne, jem bardzo dużo, ale mam szybki metabolizm! (pretensjonalna i najczęściej posiłkowana ogromną gestykulacją odpowiedź kretyna, który myśli, że dobrze się odżywia, jeszcze winę zwala na szybki metabolizm, w woli ścisłości, szybki metabolizm oznacza zarówno szybki katabolizm, jak i anabolizm, oczywiście są osoby, u których szybsze są reakcje kataboliczne, ale rzadko się zdarza; mając szybki metabolizm przy odpowiednim treningu i diecie można zarówno szybko schudnąć, jak i przybrać na masie!)
K: Ale co jesz?
CH: Nooooo wszystko!!! Dużo jogurtów i ryż, wiesz dużo białka ma... (jak słyszę jogurty, to krew mnie zalewa i mam ochotę sprzedać liścia takiemu *****owi, a o tym, że ryż ma dużo białka słyszałem już chyba setki razy i chciałbym, żeby wszyscy sobie zapamiętali - w ryżu białka jest MAŁO! i jest to białko roślinne, zawierające aminokwasy endogenne, czyli takie które organizm sam sobie wyprodukuje, oczywiście ryż jest dobry w diecie na masę, ale dlatego, że zawiera dużo węglowodanów dzięki czemu mamy energię do ćwiczeń)
K: W ryżu jest mało białka, tak samo jak w jogurtach!
CH: ...
K: A co jesz na śniadanie?
CH: Nie jem śniadań. ("dużo jem" , a w ogóle nie je śniadania!, które nie bez powodu jest uznawane za najważniejszy posiłek dnia, otóż przeciętny człowiek śpi od 6 do 8 godzin, podczas snu nasz organizm pracuje, na co oczywiście zużywa energię, po przebudzeniu po pierwsze trzeba dostarczyć energię na już, czyli proste węglowodany, żeby mieć siłę rano i energię na później, czyli złożone węglowodany które powoli będą się rozkładać i zapewniać nam energię na dalszą część dnia, prócz tego oczywiście porcję białka z aminokwasami egzogennymi, czyli takimi których nasz organizm sobie nie wyprodukuje oraz porcję tłuszczu, najlepiej zawierającego przeważającą ilość kwasów tłuszczowych nienasyconych, wszystkie te składniki są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, nie zapominając oczywiście o witaminach)
K: Jak to nie jesz?
CH: Nie mam czasu i apetytu z rana. Ale potem w pracy kanapki i jogurty, a jak przyjdę to jem syty obiad i lecę na trening.
K: A ile razy jesz w pracy?
CH: No raz, bo mam tylko jedną przerwę.
K: A ile godzin pracujesz i gdzie?
CH: Zależy, około 10 godzin, na budowie. (na budowie!!! 10 godzin i tylko jeden posiłek od rana! ale chłopak oczywiście twardo mówi, że "dużo je")
K: To o której siłke robisz zazwyczaj?
CH: No tak zaraz po obiedzie. Pracę skończę o 18, jem obiad i jakoś o 19 jestem na siłce. (kolejny błąd! chłopak nie dawno zjadł i już leci na siłownię, zaczynając ćwiczyć organizm zacznie pompować więcej krwi do mięśni, a co za tym idzie mniej do wątroby, która jeszcze trawi obiad, takie postępowanie strasznie obciąża organizm, po porządnym obiedzie powinniśmy odpocząć te 1,5 godz, żeby organizm miał czas na strawienie!)
K: A po ćwiczeniach co jesz?
CH: No przeważnie białko wypijam, ale zdarzy mi się też pójść na kebaba. (białko OK, ale gdzie węglowodany które uzupełnią utraconą na treningu energię?; "zdarzy mi się pójść na kebaba" - na kebaba!?, którego mięso to najczęściej jakieś odpadki wieprza albo kury, gdzie przeważa tłuszcz, wszystko oblane sosem, w którym znajduje się multum kwasów tłuszczowych nasyconych, podwyższających zły cholesterol!)
K: A co jesz na kolacje?
CH: Tak jak w pracy, kanapki. (znów kanapki)
K: Dobra ja muszę lecieć.
CH: No ja też, koleżka ma urodziny, więc dobrze się dziś na*ebie... (przez cały dzień zjadł tyle, co kot napłakał i jeszcze idzie się upić)

KONIEC


Podsumowując, wiem, że dialog wydaje się dość absurdalny, ale znam mnóstwo osób, które odzwierciedlają postać "chudzielca" w rzeczywistości. Post oczywiście nie ma na celu nikogo obrazić, chcę raczej zmobilizować wszystkich ektomorfików do wzięcia się za porządny trening i dietę i zaprzestania użalania się nad swoim wyglądem i tym, że nic nie da się z nim zrobić, bo to (jak już wspomniałem w tytule postu) H*JA PRAWDA


Zmieniony przez - aklis w dniu 2011-06-04 23:38:08

Nie byłoby głupiego gadania, gdyby nie było głupiego gadania!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1262 Wiek 27 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 15675
na forum ma miejsce po kilka takich dialogów dziennie, "praw fizyki pan nie zmienisz", IMO "art" nic nowego nie wnosi, mimo że życiowo napisany.
napisał(a)
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 417 Napisanych postów 56364 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 184874
zostawie na chwilę zobaczymy co się bedzie działo.

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 108 Napisanych postów 4150 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 40672
wydrukuj to i powieś na siłce :)

te skróty to K -koks i CH - chudzielec ?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1424 Wiek 23 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 20914
mam paru takich kumpli tez sa ektomorfikami i jak to czytam to doslownie jak bys z nimi gadal xD ja naszczescie jestem endo i niemam takiego problemu xDD :D łap songa za prace :)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 70678
moim zdaniem te wulgaryzmy sa bez sensu "(jak słyszę jogurty, to krew mnie zalewa i mam ochotę sprzedać liścia takiemu *****owi" powinno byc BK - bezmozgi koks
napisał(a)
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 417 Napisanych postów 56364 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 184874
zamykam

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Dieta redukcyjna do poprawy!

Następny temat

co po bieganiu? - rano!

Leksykon suplementacji: N-acetyl-l-cysteina Anna Karcz- długo wyczekiwany powrót! Grzegorz Kępa- "oczyszczenie" branży Paige Hathaway na stole operacyjnym! Trening funkcjonalny Suplementacja na odchudzanie - Johimbina Suplementacja a timing - czyli co i w jakich porach dnia spożywać Waxy maize, vitargo vs carbo – o co tu chodzi?