SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

PODSTAWY UKŁADANIA DIETY.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 483873

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 22
Witam serdecznie,

Nowy rok - nowe postanowienia. W moim przypadku dotyczą one m.in. wagi. W okresie szkoły średniej dosyć intensywnie trenowałem (koszykówka, siłownia), natomiast od czasu studiów ciężko o systematyczność - bardziej z powodu natłoku zajęć. W tym czasie stosowałem kilkukrotnie diety - kapuściana, kopenhaska - efekty były widoczne, ale później zawsze wracałem do wagi wyższej niż przed dietą. Dziękuje autorom i osobom wypowiadającym sie na forum - można tu przeczytać wiele ciekawych wskazówek.
Proszę o komentarz do mojej propozycji diety. Niestety jestem pewien, ze ze względu na nieregularny tryb życia, związany ze sprawami zawodowymi, pełne odniesienie się do podanych zasad (przede wszystkim ilości posiłków) jest niemożliwe. Zatem proponuje (w pozycjach łamanych pozycje, które chciałbym konsumować zamiennie):

Posiłek 1
- 2 jajka (gotowane lub jajecznica na oliwie)/2 kromki pieczywa wasa + chuda wędlina
- garść orzechów włoskich
- tran
- płatki owsiane – szklanka
- warzywa (brokuły, ogórek zielony, sałata, bakłażan, kalafior, pomidor)

Posiłek 2
- pierś z kurczaka/ryba gotowana/wołowina
- surówka (np. kapusta, marchew, buraki)
- kasza gryczana/ryż brązowy
- oliwa z oliwek

Posiłek 3
- tuńczyk z puszki/wędzony łosoś/owoce morza
- 2 kromki pieczywa wasa/szpinak

Posiłek 4
- twaróg
- warzywa (brokuły, ogórek zielony, sałata, bakłażan, kalafior, pomidor)


Dodatkowo informacje o mnie:
wiek: 28
waga: 109
wzrost: 187
tryb pracy: biurowy

Oprócz diety oczywiście rozpoczynam treningi na siłowni.
Planuje 3-4 wizyty w tygodniu, wg planu w pierwszych miesiacach: 45 minut rowerek+ćwiczenia na każdą partię mięśniową - jedno, dwa, po okresie rozkręcenia się: 4 razy w tygodniu, już z planem.
Gdy zrobi się troszkę cieplej, a ja odzyskam trochę formy, dołoże do tego basen (1-2 w tygodniu) i treninng HIIT.

Proszę o wskazówki i jednocześnie serdecznie za nie dziękuje.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 230
mam pytanie, ile jajek tygodniowo mozna jejść??

jak bede dziennie jadł 2 w postaci jajecznicy to moze byc?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 94
mam pytanie. pewnie błache ale jak dla mnie ważne...

ile plus minus 10% kosztuje średnio na miesiac dieta dla kulturysty amatora startującego od zera, uwzględniająca zapotrzebowanie b/t/w bez wyszukanych (czyt. drogich produktów), przy założeniu, iż cel diety to budowa masy mięśniowej i to diety bez lub z minimalnym udziałem suplementów, poza witaminami, które by były zakupywane. chciałbym się najpierw mieć pojęcie czy mnie na to stać.

pozdro.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10608 Napisanych postów 43054 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
donfresco, jeśli inne rozplanowanie posiłków nie jest możliwe, to może zostać. Generalnie rozkład makro jest OK, Jedynie jajek więcej powinieneś dać na śniadanie. Do ostatniego posiłku dolej oliwy.

Mafi256, nie wiem ile można, ja jem tygodniowo około 40 jaj. Jajecznica może być.

silownia77, tu robiłem wyliczenia dla przeciętnej diety
http://www.sfd.pl/Redukcja_jest_dla_mnie_za_droga__art.-t499299.html

Zmieniony przez - Morales_37 w dniu 2010-01-09 00:11:16
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 94
thx za opd. Morales_77

szczerze to myślałem, że drożej będzie. coś w granicy 750-800 i w sumie taki budżet na żywienie zamierzam wydawać łącznie z suplementacją witaminową oraz płynami (wody, herbaty);
i dalej w tej przykładowej diecie nie widzę ryb, co mnbie dziwi.

Morales możesz podać jeszcze linki do wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego i ogólnie do przydatnych art. o żywieniu i układaniu diety;

ps. mam 32 Lata, 71kg, 176cm, raczej szczuply. jak przygotuje diete to wrzucę do oceny, bo chyba można prawda?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10608 Napisanych postów 43054 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Jak zauważyłeś, dieta była przykładowa, więc nie miała na celu uwzględnienia wszystkiego tylko pokazania kosztów.
W postach podwieszonych masz "zbiór linków działu odchudzanie". Poszukaj tam to, czego Ci brakuje.
Dietę do oceny oczywiście możesz wrzucać

Zmieniony przez - Morales_37 w dniu 2010-01-09 16:01:33
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2349 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 8760
40 jajek na tydzień, wooow!

_________________________________________________________
http://www.sfd.pl/Lena__Dziennik,_witam_na_forum!-t556059-s6.html 
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 119 Wiek 28 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 15365
cześć, mam pytanie:

w większości rozpisek diet bierzemy pod uwagę dzień treningowy i np niedodawanie tłuszczów w porze około treningowej.

Jak ma się tłuszcz do posiłków w dni nietreningowe? tu chyba nie ma zasady niedodawania tłuszczu do posiłków obiadowych w ciągu dnia? ;]
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 22
Morales, dziękuje bardzo za odpowiedz. Pozdrawiam i biorę się do roboty :)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10608 Napisanych postów 43054 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
soccom, nie ma takiej zasady, ale dobrze się trzymać rozkładu i nie łączyć tłuszczy z węglowodanami. Więc możesz takie posiłki w DNT też zotawić.
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

C.L.A z zielona herbata

Następny temat

C.L.A z zielona herbata.

Jakie węglowodany wybrać? Trening na masę - 5 złotych zasad Łukasz Sosiński - ocena sylwetki Pigwa i jej cenne właściwości Węglowodany w trakcie treningu: tak czy nie? Kasza czy ziemniaki? Porównanie okiem dietetyka Fit Family - Kasia i Damian Wiórki kokosowe vs. pestki z dyni - porównanie okiem dietetyka