SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

PODCIĄGANIE NA DRĄŻKU JAKO SPORT

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 153783

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 292 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2864
Witam panowie, przeczytałem niemal cały wątek od początku, jako fan podciągania na drążku od dziecka, no może parę stron przeskoczyłem.
Wiem, że już były takie pytania, ale pomyślałem, że by dobrze było wpisać, czym się kierujecie w swoim treningu, czy macie może jakieś metody na dojście do dużej liczby powtórek.
Nie chodzi mi o to, żebyście czegoś mnie nauczyli, ale raczej taką burze mózgów, moze podsunie to nam jakiś nowy pomysł.
Ja ogólnie mogę zacząć od prostszych metod:
- smarowanie gwintów i tym podobne (jedno podciągnięcie przy każdym przejściu drzwi, w których jest drążek) - prosta metoda, ale raczej nie dla osób, które lubią mieć każdą serię zaplanowaną
- ogólna objętość treningu, zwiększana co trening, np. dzisiaj padło 100 podciągnięć, pojutrze robię w treningu minimum 101.
- progresje i regresje "W" i "M"

Jakie dalej propozycje?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 520 Napisanych postów 7571 Wiek 54 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 91366
No raczej nie mam zamiaru się powtarzać bo piszemy tu o tym na bieżąco z Twojego profilu widzę że masz konkret posturę więc mogę polecić swój wcześniejszy art. który można zastosować w różnych opcjach: dla seniorów,słabszych na drążku jak i takich "zawodowców" co tu piszą z opcją zawieszania ciężaru do pasa.
25 stycznia 2012 11:46
http://www.sfd.pl/PODCIĄGANIE_NA_DRĄŻKU_JAKO_SPORT-t318129-s134.html 
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 292 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2864
No ten myk z rozgrzewką dobry, dzisiaj akurat czytałem tę stronę, także niebawem wypróbuję. Widzisz, własnie o to mi chodzi w tej wymianie zdań, niby twój sposób prosty i logiczny, a nikt na niego nie wpadł poza tobą.

Kilkanaście/dziesiąt stron temu też pisaliście o problemie powyżej 20 powtórzek, że mięśnie puchną i to jest powód, że siła jest, a nie da się podciągnąć dalej.

Ja chciałem zaproponować taki myk, który stosowałem jeszcze jak nie ważyłem aż tyle, a miałem ten sam problem, jaki opisujecie. Chodzi konkretnie o przetrenowanie mięśni pod kątem wytrzymałości i pompowania - chodzi o to, że z czasem mięśnie się już tak nie pompują, poza tym więcej naczyń krwionośnych po takim treningu tylko poprawia regenerację.

Ok, to jakie treningi można stosować wg mnie:
- ściąganie wyciągu jednorącz - kluczowe jest, żeby obciążenie nie było za duże (tak na co najmniej 20 powtórzeń, dla mnie nawet i po 50 się sprawdzało), dlatego można robić na koniec normalnego treningu, jako tzw. dobitkę. Robimy 50 jedną ręką, potem 50 drugą i tak na zmianę. Ile serii? Tyle, żeby już przestało być odczuwalne charakterystyczne pieczenie spowodowane długą serią.

- długie serie na wyciągu - oburącz. Np. przyjmujemy za zasadę, że po każdym treningu drąga pykamy serię 50-100 powtórzeń jakiegoś ściągania drążka.

Zmieniony przez - theredel w dniu 2012-02-04 16:38:03

Zmieniony przez - theredel w dniu 2012-02-04 16:38:52
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 520 Napisanych postów 7571 Wiek 54 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 91366
Robiłem na górnym wyciągu jedną ręką ale siłowo pod kątem przygotowania do podciągnięcia jednorącz ale niestety stawy odmówiły mi posłuszeństwa i nie osiągnąłem celu a przy okazji przetarłem linkę i komuś pękła,dobrze że nie stała się gościowi krzywda.Co do tej wytrzymałości w dużej liczbie powtórzeń i zarazem sposobu na "zakwasy" wydaje mi się dobry pomysł.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 292 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2864
Marek w takim razie, jak bolą Cię stawy, to szczególnie polecam metody z dużymi ilościami powtórek i relatywnie małym obciążeniem, lepsze ukrwienie działa regenerująco na stawy sto razy lepiej, niż tony glukozaminy, msm i kolagenu.
Zamiast ściągania możesz np. zaczepić ekspander o drążek (taki w drzwiach) i żadna linka się nie zepsuje. Jest jeszcze opcja wiosłowania jednorącz jakąś lekką sztangielką (wiele ludzi ma w domu jakieś malutkie sztangielki).

Przypomniał mi się jeszcze jeden myk, którym od razu ćwiczy się mięśnie współpracujące - trening obwodowy, ale nie w opcji "FBW" tylko konkret pod drążek (podobnie do pompek tak samo można ułożyć coś). Punkt wyjścia: jakie mięśnie pracują w drążkowaniu? Dłonie/przedramiona, bicho/ramienny/ramienno-promieniowy, tył barków i najszerszy.
Więc ukłdamy z tego obwód:
1. uginanie rąk w nadgarstku podchwytem
2. uginanie ramion - wedle uznania
3. face pulls lub cokolwiek na tył barków
4. ściąganie drążka wyciągu lub cokolwiek na najszerszy, łącznie z wiosłowaniem
5. ćwiczenie na brzuch
6. ćwiczenie na łydy (jeśli ktoś ćwiczy nogi OFC)
7. jak jeden itd

Oczywiście uwaga o rozważnym doborze ciężaru szczególnie aktualna.

Marek - Ty i inni nie gniewajcie się, że może trochę psuję waszą dyskusję, która szła chyba w nieco innym kierunku. Po prostu widziałem w trakcie lektury pare problemów na jakie napotykacie i chcę wam podsunąć jakieś pomysły.
Np. takie znudzenie treningiem prowadzi do jego przerwania, a to z kolei do spadków nieraz wyśrubowanych wyników. Wierzcie mi, że tego później się zawsze żałuje.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 520 Napisanych postów 7571 Wiek 54 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 91366
Rady i opinie każdego się tu przydają,pewnie więc ja i inni na tym skorzystają.
Co do mnie na razie osiągnąłem swój planowany cel na poręczach z obciążeniem więc tu trochę odciążę stawy i zluzuję na ciężarach i trening będzie bardziej pod ilość niż siłę.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 292 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2864
A ile razy w tygodniu ćwiczysz drąg i poręcze?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 520 Napisanych postów 7571 Wiek 54 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 91366
Jeden raz,ale mój trening jest nietypowy do tej pory wyglądało to mniej więcej tak:
poniedziałek
1.pozioma progresja co 10kg do 90kg wszystkie serie z dużym zapasem praktycznie jak rozgrzewka i setka z maksymalna ilością ruchów
2.drążek szerokim nachwytem progresją od własnej wagi i później co 5kg do 50kg 3 do 1 ruchu podobnie jak pisałem w art.
3.poręcze progresja od własnej wagi co 10kg i tu różnie w zależności od dyspozycji stawów barkowych czasem do 40 a czasem do 70kg.
Jest to mój trening pod trójbój typu: pozioma,drążek,poręcze

Zmieniony przez - drazekm w dniu 2012-02-04 17:49:32
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 292 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2864
A nie myślałeś może zmniejszyć okresowo obciążenie, a zwiększyć gęstość treningu jako większą ilość przerzuconych kg w jednostce czasu?
W sensie: połowa ciężaru dotąd używanego (albo i mniej), np. w ćwiczeniu A 10 serii po 10 powtórzeń, ale z 30 sekundowymi przerwami. Progresja polega nie na zwiększaniu ciężaru, tylko na zmniejszaniu długości przerw - to już wg uznania.
Odciążysz wtedy stawy, a siła po powrocie do normalnego treningu wystrzeli Ci do góry. I jeszcze jeden plus, że wyrobisz się z tym treningiem w 15 minut maks (jeśli będzie jedno ćwiczenie, a np. co trening weźmiesz inne) i będziesz miał czas np. na długie serie, które siłą rzeczy zajmują dużo czasu.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 520 Napisanych postów 7571 Wiek 54 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 91366
Znam takie metody,ale na razie nie brałem ich pod uwagę-praktycznie pierwsze ćwiczenie czyli WL robię lajtowo,drugie i trzecie to też jest okresowy wybór bo drążek z ciężarami progresją robię od ok miesiąca a przedtem leciałem cały czas górny wyciąg a poręcze od jakiś 3 miesięcy a wcześniej w kratkę co kilka lat krótkie epizody.Mamy taką stronkę gdzie rywalizujemy i stad te treningi na siłę http://www.pobij-rekord.pl 
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Galeria sław - Raul Lozano

Następny temat

Rower do 3000 zł

Boldenone i winstrol mają silny wpływ na płodność Boldenone i winstrol mają silny wpływ na płodność Jakie produkty są dobre dla naszych jelit? Jakie produkty są dobre dla naszych jelit? An Nguyen od futbolisty do kulturysty An Nguyen od futbolisty do kulturysty Big Ramy aktualna forma Big Ramy aktualna forma Kawa wywiera ochronne działanie na wątrobę? Kawa wywiera ochronne działanie na wątrobę? Arnold Schwarzenegger - jak trenował i jadł mistrz! Arnold Schwarzenegger - jak trenował i jadł mistrz! Trening siłowy i kreatyna wsparciem w leczeniu zwyrodnień stawów Trening siłowy i kreatyna wsparciem w leczeniu zwyrodnień stawów Cztery mity dotyczące słodzików Cztery mity dotyczące słodzików