SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

PERIODYZACJA FALOWA. OBJĘTOŚĆ TRENINGOWA. ZAKRES POWTÓRZEŃ A LICZBA SERII .?

temat działu:

Trening dla początkujących

Ilość wyświetleń tematu: 763

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 57 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 977
Witam ! Moje pytanie dotyczy ilości serii przy różnych zakresach powtórzeń.
Moja periodyzacja falowa obejmuje róże zakresy powtórzeń a dokładniej :
- od 3-5 (siła)
- od 5-8 ( yyy..)
- od 8-12 (hipertrofia)
Wcześniej dla każdego zakresu powtórzeń wykonywałem 4 serie. Ale odkąd zainteresowałem siętakim czymś jak objętość treningowa dochodze do wniosku, że objętość między treningiem na siłe , a hipertrofie będzie jak niebo i ziemia (wykonując po 4 serie ).
Więc czy:
- robiąc od 3-5 powtórzeń w 5 seriach każde ćwiczenia
-robiąc 5-8 powtórzeń w 4 seriach
- robiąc od 8-12 powtórzeń w 3 seriach
To dobre rozwiązanie ?
A tak extra opłaca się liczyć tą całą objętość treningową czy wystarczy być w miare rozgarnięty i poprostu robić maksa ? Jak to wygląda u was :). Dzięki za odpowiedzi koxy ! POZDRO!
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2552 Napisanych postów 47748 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 553777
A jaki masz staż na siłowni? Potrzebna Ci jest periodyzacja falowa ?

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 57 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 977
Gdzieś około 2,5 roku. Więc myśle że ona mi nie zaszkodzi ale mam dylemat z tymi powtórzeniami jakbyś mi doradził co o tym sądzisz to byłbym wdzięczny.
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2992 Napisanych postów 40600 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 311810
Ale dlaczego boisz się objętości ? Jeśli notujesz postępy to trenuj i się nie przejmuj.Każdy program zadziała, jeśli jego budowanie było poparte pewną dozą sensowności.


Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2015-09-01 15:45:09
1

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2552 Napisanych postów 47748 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 553777
Jeśli miałbym to podzielić na 3 dni treningowe to zrobiłbym zakresy 3-5, 8-10, 12-15 i w tych 3 zakresach mógłbyś spokojnie pracować przez cały mikrocykl.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 57 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 977
I na każde z tych zakresów po tyle samo serii czy jednak wykonując 3-5 serii dorzucić tą jedną serie i po 5 robić ?
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2992 Napisanych postów 40600 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 311810
Tyle samo serii.Nie patrz na ilości powtórzeń.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2552 Napisanych postów 47748 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 553777
Oczywiście musisz też na bieżąco obserwować swój organizm i korygować jeśli gdzieś jest za dużo/za mało ale jak dieta i regeneracja będzie na odpowiednim poziomie to nie powinno być problemu

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kalistenika plan

Następny temat

Lejkowata klatka piersiowa.