Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 129497 razy
  • Autor

    Płaskostopie/platfus. Zestaw ćwiczeń.

  • lonely
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 301
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 2108

    Wysłano 11 września 2005 11:41

    zgłoś naruszenie

    Witam,
    W kilku tematach znalazłem wypowiedzi ludzi, którzy borykają się z problemem płaskostopia.
    W tym temacie chciałbym umieścić zbiór ćwiczeń, które spowodują, że nasze stopy, a raczej mięśnie w tej części ciała staną się mocniejsze. Przez co unikniemy problemów na starość, takich jak bóle nóg i kręgosłupa, a płeć piękna uniknie cellulitu, gdyż ta wada upośledza krążenie odżywczej chłonki (limfy).

    Ćwiczenie 1:
    Siad prosty podparty z tyłu, kilkakrotnie zgiąć stopy grzbietowo i podeszwowo, 10 powtórzeń.

    Ćwiczenie 2:
    Siad prosty podparty z tyłu, obszerne krążenie stóp, 10 powtórzeń.

    Ćwiczenie 3:
    Siad ugięty podparty z tyłu, zwijanie kocyka palcami stóp. Pięty razem, kocyk zwijamy na przemian stopami, 10 powtórzeń na każdą stopę.

    Ćwiczenie 4:
    Siad ugięty podparty z tyłu, przekładanie chusteczki stopą do stopy, 15 razy.

    Ćwiczenie 5:
    W leżeniu tyłem, nogi ugięte w kolanach tak, aby stopy całą powierzchnią dotykały ziemi. Prostujemy jedną nogę unosząc ja do góry (palcami nóg trzymamy chusteczkę), 10 powtórzeń na nogę.

    Ćwiczenie 6:
    Tak samo, jak w ćwiczeniu 4, z tym, że noga wykonuję obszerny okrąg, 5 powtórzeń na nogę.

    Ćwiczenie 7:
    W leżeniu tyłem chwyt chusteczki palcami stóp i przeniesienie go za głowę.

    Ćwiczenie 8:
    W leżeniu tyłem, nogi ugięte oparte o podłogę, ręce ramion wzdłuż tułowia, wznos ręce ramion bokiem w górę - wdech z uwypukleniem klatki piersiowej, ręce ramion przodem w dół - wydech, 10 razy. Topy pracują identycznie, jak w ćwiczeniu 1.

    Ćwiczenie 9:
    Stojąc jedną nogą na materiale (na wzór szarfy), zwianie szarfy placami stóp, 5 powtórzeń na stopę.

    Ćwiczenie 10:
    Stojąc, jedną stopą trzymając chusteczkę wykonujemy marsz wysoko podnosząc kolana, 5 powtórzeń na stopę.

    Ćwiczenie 11:
    Wspinanie się na palcach.

    Ćwiczenie 12:
    Chodzenie na palcach, 1 minuta.


    Ogólne uwagi.
    Podczas wykonywania ćwiczeń należy pamiętać o zachowaniu prawidłowej postawy.
    Nie należy zapominać, że bez prawidłowego obuwia praz prawidłowego chodu nasze ćwiczenia w domu pójdą na marnę.

    Czas wykonywania ćwiczeń to około 25 minut.
    Ilość powtórzeń możemy modyfikować.

    Ćwiczenia najlepiej wykonywać rano, przed śniadaniem.

    Pozdrawiam.

    Brzuch w 8 minut. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat233657/]
    Okrągłe plecy/kifoza. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat219889/]
    Płaskostopie/platfus. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat222175/]
  • Wysłano 11 września 2005 12:33

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
  • Don Garcia
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 8751
    • Wiek: 26 lat
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: już jaszczomp %-)
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 42589
    • Status:Ekspert

    Wysłano 11 września 2005 12:33

    zgłoś naruszenie
    przyda się napewno komuś .

    Sog
    a ten co mi zmienił podpis na jestem lamerem sam jest lamerem i niech sie wali na ryj.

    pozdrawiam
  • ewciaa
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 21
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 123

    Wysłano 11 września 2005 17:08

    zgłoś naruszenie
    Po jakim czasie mogę się spodziewać że pozbedę się całkiem płaskostopia a jesli nie da sie całkiem to prawie całkiem, jesli w obecnej chwili mam bardzo zaawansowane płaskostopie?
  • lonely
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 301
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 2108

    Wysłano 11 września 2005 18:27

    zgłoś naruszenie
    Już ci odpowiadam.
    Wszystko zależy od wieku. Przyjęło się, że najłatwiej koryguje się wady podczas okresów wzrostu. Kości, są w tedy najbardziej narażone na działanie zewnętrznych bodźców. Czyli podczas okresu wzrostu możesz wyleczyć wadę, albo ją pogłębić.
    Teraz pytanie brzmi ile masz lat?
    Największe prawdopodobieństwo wyleczenia się z płaskostopia przypada na okres do 15-16 (18?) roku życia. Do tych lat człowiek systematycznie rośnie. Oczywiście, są od tego wyjątki. Takim wyjątkiem jestem na przykład ja. Rocznik ‘84, ale pomimo wieku urosłem w tym roku o 4 centymetry, albo nawet pięć.

    Więc stwórzmy, jak scenariusz. Masz 18 lat i głębokie płaskostopie. Nie liczymy w tym przypadku na cud, czyli na kolejny wyskok w górę. Diagnoza (nie lekarska) brzmi, że wizualnie nie jesteś w stanie nic zrobić. Płaskostopie nie zniknie. Jednak to nie jest powód, aby nie ćwiczyć. Powodu podałem na początku mojego tematu.

    Jeśli jeszcze rośniesz to ćwicz nawet codziennie, przecież to tylko 25 minut.

    Pozdrawiam.

    Brzuch w 8 minut. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat233657/]
    Okrągłe plecy/kifoza. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat219889/]
    Płaskostopie/platfus. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat222175/]
  • monetou
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 123
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 417

    Wysłano 11 września 2005 19:18

    zgłoś naruszenie
    czesc tez sie borykam z problemem plaskostopia o tyle to brzydko wygląda, że mam bardzo chude łydki i ta stopa wygląda jeszcze bardziej plaska ;/ mam 15 lat, jeszcze nie mialem takiej ''wielkiej'' fali wzrostu, bo jeszcze nie mialem jako takiego procesu dojrzewania, ale mniejsza z tym :] mam pytanie po jakim czasie zobacze pierwsze efekty, bo nie odpowiedziales wlasciwie ewci ;) i czy koniecznie musze miec specjalne obuwie (bo np. Scholla kosztują bardzo dużą kase:() pozdrawiam wojtek ;)
    Nikt nie obiecywal, ze po drugiej stronie bedzie na Nas czekal Pan...
  • lonely
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 301
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 2108

    Wysłano 11 września 2005 21:00

    zgłoś naruszenie
    Fakt nie odpowiedziałem w sposób dosłowny na pytanie koleżanki. Bo taka odpowiedź nie istnieje. Wszystko zależy od ciebie, ale inaczej od twojego organizmu nad którym w przypadku takich wad po prostu nie potrafisz zapanować. Chociaż bardzo by się chciało siłą własnego umysłu zmusić kości stóp do powrotu do naturalnego punktu.

    Jednak wiem co to znaczy mieć 15 lat, myślenie długofalowe (w domyśle planowanie) przychodzi z czasem. Spontaniczni młodzi ludzie spodziewają się zaskakująco szybkich efektów. I tak też może być.

    Więc na początek musisz zrobić coś takiego. Przygotuj sobie dwie kartki A4 oraz czarną farbę. Następnie pomaluj nią stopy (nałóż bardzo cienką warstwę farby) i stań na kartce. Najlepiej równocześnie obiema nogami. Tak stój 3 sekund, starając się nie ruszać. To bardzo ważne, gdyż odbitka może wyjść nie dokładna. Z drugą kartką zrób podobnie; ważne, aby uzyskać idealne odbicie. Liczmy, że zrobisz to dzisiaj, a od jutra to jest od poniedziałku (każdy trening warto zaczynać od początku nowego tygodnia) rozpoczniesz codzienny trening. Tak przez 21 dni. Za trzy tygodnie w niedzielę zrób na nowo odbitki. Przydadzą się one, jeśli chcesz ocenić swój postęp.

    Będą u lekarza usłyszysz dwa terminy. Pierwszy brzmi trzy miesiące, a drugi sześć miesięcy. I właśnie przez taki okres czasu powinieneś wykonywać te ćwiczenia.

    Niech nikt nie liczy na cuda. Na szybką poprawę. Zapamiętajmy, że tu głównie chodzi o kości, a jak ją trudno złamać każdy wie, a co dopiero ukształtować. Poza tym płaskostopie (te niewrodzone) to nie proces, czy raczej jego skutek, który powstał w jeden tydzień, czy miesiąc, czy nawet pół roku. To proces znacznie dłuższy. Ty mówisz o pełnym platfusie, więc pod uwagę należy brać lata progresji tej wady!

    Teraz problem wkładki do butów. Czy warto? Pomyślmy razem. Ćwiczenia trwają około 25 minut, a doba ma tych minut 1440 z czego powiedzmy przesypiasz 600 minut zostaje nam 840 minut aktywnego życia (chyba wszystko obliczyłem dobrze). Musisz mieć świadomość, że nawet siedząc działasz na swoje stopy. Więc pamiętaj o zachowaniu prawidłowej postawy podczas siedzenia. To jest pośladki dotykają, albo prawie dotykają końca siedzenia. Część lędźwiowo-barkowa dotyka oparcia, a nogi ugięte w kolanach tak, aby całe stopy dotykał podłoża. Chodząc nie zapominaj o prawidłowym stawianiu stóp, lekko na bogi. Chyba sam widzisz, że 840 minut to zdecydowanie więcej niż 25. Więc nasza wspólna odpowiedź brzmi, tak wkładki są konieczne.

    Trochę rozbudowana ta moja odpowiedź i trochę nie posortowana.
    Jeszcze dodam jedno stanie.
    Masz 15 lat, więc warto wziąć się za siebie i po mimo braku chęci robić te ćwiczenia! Później będziesz żałował!

    Dla mnie dobrze by było, jakbyś za trzy tygodnie tutaj zaglądnął i powiedział jakie są efekty, bo powinny być!

    Pozdrawiam.

    Brzuch w 8 minut. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat233657/]
    Okrągłe plecy/kifoza. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat219889/]
    Płaskostopie/platfus. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat222175/]
  • miskarb
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1667
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 10690

    Wysłano 12 września 2005 16:58

    zgłoś naruszenie
    co grozi jeśli sie ma płaskostopie i się go nie leczy?
    co to wogóle jest?
    www.franciszkanie.pl
    www.pajacyk.pl
  • lonely
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 301
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 2108

    Wysłano 12 września 2005 18:45

    zgłoś naruszenie
    Odpowiedź na to pytanie padła w pierwszych zdaniach tematu.

    Jeszcze dodam:
    - nieleczone prowadzi do zmian zwyrodnieniowych stawów (o zmianach przeczytaj w Internecie)

    Trochę informacji o płaskostopiu:

    Stopa poprzecznie płaska - płaskostopie poprzeczne.
    Statyczne obniżenie lub spłaszczenie sklepienia poprzecznego stopy. Jest to jedna z najczęstszych dolegliwości stopy, częściej występująca u kobiet. Przeciążenia przodostopia powodują rozchodzenie się wachlarzowato kości śródstopia. Obniżenie sklepienia poprzecznego doprowadza do nadmiernego rozstawu palców, co powoduje ich nadmierne ściskanie. Wyrośla kostne i kości śródstopia wyraźnie się odznaczają. Paluch ma tendencje do koślawości, a drugi palec staje się młotkowaty. Buty w przedniej ich części są rozpychane.

    Przyczyny:
    - twarde podłoże,
    - stojąca praca,
    - nadwaga,
    - chodzenie na wysokich obcasach,
    - chodzenie w wąskich butach z wąskim nosem.

    Objawy:
    - bóle w okolicy podbicia - nie zawsze,
    - rogowacenie podeszwowej części śródstopia,
    - modzele i odciski w okolicy podeszwowej,
    - pieczenie,
    - wrażliwość w fazie odbicia.

    Leczenie:
    - wygodne, szerokie obuwie,
    - wkładki ortopedyczne,
    - aparaty korygujące paluch,
    - ćwiczenia mięśni stopy,
    - zabieg operacyjny - w utrwalonych zmianach.

    Stopa koślawo-płaska.
    Przyczyny, mechanizm.
    Zniekształcenie wynika z pronacji stępu i obniżenia sklepienia podłużnego stopy na tle niewydolności statycznej. Obciążanie przyśrodkowej części stopy powoduje największe obniżenie sklepienia podłużnego w stawach najbardziej ruchomych - staw piętowo-skokowy i skokowo-łódkowy. Pronacja pięty powoduje nacisk kości skokowej na więzadło piętowo-łódkowe podtrzymujące głowę od strony podeszwowej. Przeciążanie sklepienia przyśrodkowego i rozciąganie więzadeł utrwala wadliwe ustawienie stępu.

    Kiedy przeciwdziałanie sił mięśniowych i elementów torebkowo-stawowych jest mniejsze od sił obciążających, może dojść do zniekształcenia koślawo-płaskiego stóp.
    Zniekształcenie to może występować tylko podczas obciążania - stopy płasko-koślawe czynnościowe) lub niezależnie od obciążania statycznego stopy (stopy płasko-koślawe strukturalne).

    U kobiet stopa płasko-koślawa występuje częściej, jak również powoduje większe dolegliwości. Związane to jest z:
    - słabszą budową stopy kobiecej,
    - używanie niehigienicznego, nienależytego obuwia (ściśnięcie palców, skrępowanie przedniego odcinka stopy, wysoki obcas),
    - nadwaga,
    - zmiany inwolucyjne w okresie przekwitania.
    U małych dzieci jest to zjawisko fizjologiczne, które stopniowo w wieku 3-5 lat zanika.

    Objawy.
    Zależą od etapu rozwojowego i stopnia nasilenia zmian.
    Mogą występować:
    - bóle okolicy podbicia,
    - zmęczenie stóp,
    - różny stopień zniekształcenia - przy obciążaniu, bez obciążania, podczas zmęczenia, w spoczynku,
    - zaburzenia krążenia w obrębie stopy - obrzęki wokół i poniżej kostek, nadmierne pocenie stóp, zaniki skóry w 1/3 obwodowej goleni.

    Leczenie.
    - musi być dobrane indywidualnie,
    - zależy od wieku, stopnia zniekształcenia,

    dzieci:
    - wzmacnianie mięśni stóp i goleni,
    - ćwiczenie właściwej postawy ciała,
    - odciążenie stóp (właściwe obuwie, wkładki ortopedyczne, obcas
    Thomasa, chodzenie boso po nierównym terenie),
    - zmniejszenie nadwagi,
    - leczenie operacyjne w razie progresji,

    dorośli: (cel - usunięcie dolegliwości bólowych i poprawa wydolności stóp):
    - kąpiele, masaże,
    - higieniczny tryb życia,
    - zmniejszenie nadwagi,
    - wkładki ortopedyczne - dobrane odpowiednio do stadium
    zaawansowania schorzenia,
    - leczenie operacyjne - w ostateczności

    lek. med. Wojciech Widuchowski

    Brzuch w 8 minut. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat233657/]
    Okrągłe plecy/kifoza. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat219889/]
    Płaskostopie/platfus. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat222175/]
  • tony_tr
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 229
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 1958

    Wysłano 12 września 2005 22:21

    zgłoś naruszenie
    Hmm powiem jedno, płąskostopia nie da sie wyleczyc poprzez cwiczenie. Takich ludzi ratuje jedynie operacja wiem bo sam mam płaskostopie. Hmm ćwiczenia ja wiem... czo pomogąuniknąć bólu na starość? Wiem że mam płąskostopie a nogi mam bardzo umięśnione (duze ludki i miesnia ud) W sumie nie wiem od czego może to geny. Jeżdźe z kolegami na rowerach a oni mają duzo miejsze mięsnia i słabsze (chodzi mi o mieśnia nóg).... A jeśli chcecie wiedzieć to ćwiczenia ani nie uśmieżą bólu zwiozanego z plaskostopiem bo tu nei chodzi o mięśnie tylko o ścięgna, a to leczy sie operacyjnie, dlatego uważam ten post za bezużyteczny. Dajesz tylko złudne nadzieje. Rozmawiałem z wieloma fachowcami b dobrymi, wszystcy twierdzą że cwiczenia nic nei dają..... jedynei operacja skracania ścięgna ahillesa i inne zabiegi.
    Pozdrawiam
  • monetou
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 123
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 417

    Wysłano 12 września 2005 23:27

    zgłoś naruszenie
    Oki będę wytrwały, a z resztą co mi tam zależy. 25 minut dziennie to co to jest... I tak rok szkolny sie zaczął to będę miał co do roboty, bo chyba nie nauka
    Nikt nie obiecywal, ze po drugiej stronie bedzie na Nas czekal Pan...
  • lonely
    • Pochwały:0
    • Nagany: 0
    • Postów: 301
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 2108

    Wysłano 13 września 2005 10:58

    zgłoś naruszenie
    tony_tr
    Zauważ w moim temacie i odpowiedziach podział na ludzi w okresie wzrostu, oraz na ludzi, którzy już nie rosną.
    Uogólniasz twierdząc, że ćwiczenia nic nie dają.
    Liczy się wiek, okres wzrostu i predyspozycje człowieka, gdyż są przypadki, gdy nawet ćwiczenia wykonywane przez 6-cio latka nic nie dają.

    Po prostu trzeba spróbować. Masz plan trzy miesięczny i go realizujesz. Później na własnym organizmie oceniasz efekty.

    monetou
    No, to mnie bardzo ucieszyłeś!

    Pozdrawiam.

    Brzuch w 8 minut. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat233657/]
    Okrągłe plecy/kifoza. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat219889/]
    Płaskostopie/platfus. Zestaw ćwiczeń. [http://www.sfd.pl/temat222175/]