Temat został odczytany 4264 razy
  • Autor

    Opaska uciskowa na kolano

  • zyzio132
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 98
    • Wiek: 20 lat
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: 10
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 2561

    Wysłano 21 czerwca 2010 22:37

    zgłoś naruszenie
    Witam.

    Na razie nie mam większych problemów z kolanami, ale pomyślałem, że zapytam się o poradę na forum :P Czy zakładają opaski uciskowe do ćwiczeń, które mogą niszczyć kolana, np. przysiady, bieganie itp. mogę zapobiec ich niszczeniu się? Nie chcę na starość narzekać na swoje błędy z młodości :D Liczę na szybką odpowiedź.

    Z góry dzięki,
    Pozdrawiam :D
  • maxwell rd
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 2745
    • Wiek: 31 lat
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: od 2002r z przerwami
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 13198
    • Status:Znawca

    Wysłano 22 czerwca 2010 00:04

    zgłoś naruszenie


    Witam,odpowiem!!!Swego czasu trenowalem bardzo mocno nogi,<trojboj>,duzo serii przysiadow<15 czasami na treningu>,duze ciezary itd.poczatkowo pracowalem nad technika,lekkie ciezary,dopracowywanie,z tygodnia na tydzien dokladalem wiecej,bez opasek:)co spowodowalo wzmocnienie struktury moich kolan.Opaski,ciasne powoduja,za czasami rzepka moze znajdowac sie w nieprawidlowej pozycji podczas przysiadu,to grozi kontuzja,lub słabszym krazeniem krwi w lydkach i stopach...moja rada sprobuj narazie pocwiczyc bez opasek,rozgrzewaj kolana<masuj,rowerek> przed cwiczeniami na nogi,martwym ciagiem itd.Stosowalem opaski w zimie na silowni,gdy nie bylo ogrzewania i ciezko bylo mi sie rozgrzac,wtedy opaski plus masc rozgrzewajaca:).

    ps.wrzucam zdjecie moich nog z 2006 roku:)<erotyczne,hehe>,dodam,ze to sa tylko moje przemyslenia,moze znajdzie sie tutaj ktos inny,kto czerpie korzysci z korzystania z opasek,pozdro
  •  62.69.210.*
    Anonim

      Wysłano 22 czerwca 2010 09:17

      zgłoś naruszenie
      co do przysiadów to prawidłowa TECHNIKA wykonywania i kolana sie tylko wzmocnią.

      co do biegania to nie jest już tak kolorowo - przede wszystkim jesli nie chcesz sobie rozwalić kolan biegaj w odpowiednich butach do biegania z miękką podeszwą, i NIE biegaj po betonie, chodniku itp. - tylko i wyłącznie bieżnia i inne miękkie nawierzchnie.
    • sirpeter
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 134
      • Wiek: 27 lat
      • Na forum: 4 lata
      • Trenuje: 4, intensywnie z rok
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 1402

      Wysłano 22 czerwca 2010 21:53

      zgłoś naruszenie
      Ja miałem problemy z wiązadłami i teraz bardzo sobie cenię opaskę z taką wyciętą dziurką na rzepkę z warstwą usztywniającą rzepkę, ale na zdrowe kolana słyszałem od rehabilitantki że opaski nie wpływają dobrze gdyż takj ak napisano wyżej powodują że kolano nie do końca pracuje normalnie.
      niezadowolenie z siebie jest podstawą każdego talentu
    • Showcase
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 987
      • Wiek: 26 lat
      • Na forum: 4 lata
      • Trenuje: 9
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 39454

      Wysłano 23 czerwca 2010 12:42

      zgłoś naruszenie
      prawda jest taka ,ze niczym nie zapobiegniesz rozwaleniu kolan poza technika... looknij sobie na anatomie kolana i zastanów sie jak opaska czy inne badziewie moze ci pomoc ?

      zakładam ,ze trenujesz sw... wiec niestety ale 99% trenerów w pl nie ma pojęcia o zapobieganiu kontuzji i każdy ma ten problem na sekcjach - chodzenia trzymając się za kostki, wyskoki z kolanami do klatki jakieś biegania z kolegami na plecach - słyszałem tonę głupot... które sa mało przydatne a jest spore ryzyko kontuzji. (prościej wszystko co nie anatomiczne jest złe)

      jako profilaktyke - trening całych nog i nie maszynka czy tam inne fikumiku tylko przysiady (do 90*) i mc na 2 glowy + rozciąganie + trening balansu - nic innego dla kolan zrobic nie mozesz.

      Zmieniony przez - Showcase w dniu 2010-06-23 12:50:16
    •  83.26.25.*
      Anonim

        Wysłano 23 czerwca 2010 22:39

        zgłoś naruszenie
        przysiady powinno się robić pełne.
        te do 90 stopni sprawiają zbyt duże obciążenie dla stawów.
      • Showcase
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 987
        • Wiek: 26 lat
        • Na forum: 4 lata
        • Trenuje: 9
        • Płeć: Mężczyzna
        • LPA: 39454

        Wysłano 24 czerwca 2010 00:28

        zgłoś naruszenie
        głupoty gadasz... powie ci to kazdy lekarz, rehabilitant sportowy i normalny trener. Pomijając fakt stabilizacyjny kolan to przysiad z zatrzymaniem da wiecej bodzca niz taki do ziemi z odbiciem.

        jak nie wierzysz zrob test zakladaj 200kg i rob ATG i zobaczymy za rok.

        Zmieniony przez - Showcase w dniu 2010-06-24 00:33:19
      • Gwjazdor
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 6529
        • Wiek: 25 lat
        • Na forum: 9 lat
        • Trenuje: Od roku 2001-2002
        • Płeć: Mężczyzna
        • LPA: 36902

        Wysłano 26 czerwca 2010 10:35

        zgłoś naruszenie
        Popieram Showcase. Chociaż polecam robić do poziomu lekko poniżej równoległości uda z podłożem, ale nie pełne.
        Ulubieńcy - Wikibokser, ten od Yiu-Tubitsu, Sensei(99999), Jarzyn, Jaguar, Frosti