logo
zamknij zamknij

Opaska uciskowa na kolano

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 7392

0 5 0
napisał(a)
zyzio132
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 98 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2579
Witam.

Na razie nie mam większych problemów z kolanami, ale pomyślałem, że zapytam się o poradę na forum :P Czy zakładają opaski uciskowe do ćwiczeń, które mogą niszczyć kolana, np. przysiady, bieganie itp. mogę zapobiec ich niszczeniu się? Nie chcę na starość narzekać na swoje błędy z młodości :D Liczę na szybką odpowiedź.

Z góry dzięki,
Pozdrawiam :D
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
maxwell rd
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 2746 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 13269


Witam,odpowiem!!!Swego czasu trenowalem bardzo mocno nogi,<trojboj>,duzo serii przysiadow<15 czasami na treningu>,duze ciezary itd.poczatkowo pracowalem nad technika,lekkie ciezary,dopracowywanie,z tygodnia na tydzien dokladalem wiecej,bez opasek:)co spowodowalo wzmocnienie struktury moich kolan.Opaski,ciasne powoduja,za czasami rzepka moze znajdowac sie w nieprawidlowej pozycji podczas przysiadu,to grozi kontuzja,lub słabszym krazeniem krwi w lydkach i stopach...moja rada sprobuj narazie pocwiczyc bez opasek,rozgrzewaj kolana<masuj,rowerek> przed cwiczeniami na nogi,martwym ciagiem itd.Stosowalem opaski w zimie na silowni,gdy nie bylo ogrzewania i ciezko bylo mi sie rozgrzac,wtedy opaski plus masc rozgrzewajaca:).

ps.wrzucam zdjecie moich nog z 2006 roku:)<erotyczne,hehe>,dodam,ze to sa tylko moje przemyslenia,moze znajdzie sie tutaj ktos inny,kto czerpie korzysci z korzystania z opasek,pozdro
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10594 Napisanych postów 42209 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
co do przysiadów to prawidłowa TECHNIKA wykonywania i kolana sie tylko wzmocnią.

co do biegania to nie jest już tak kolorowo - przede wszystkim jesli nie chcesz sobie rozwalić kolan biegaj w odpowiednich butach do biegania z miękką podeszwą, i NIE biegaj po betonie, chodniku itp. - tylko i wyłącznie bieżnia i inne miękkie nawierzchnie.
napisał(a)
sirpeter
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 134 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1402
Ja miałem problemy z wiązadłami i teraz bardzo sobie cenię opaskę z taką wyciętą dziurką na rzepkę z warstwą usztywniającą rzepkę, ale na zdrowe kolana słyszałem od rehabilitantki że opaski nie wpływają dobrze gdyż takj ak napisano wyżej powodują że kolano nie do końca pracuje normalnie.

niezadowolenie z siebie jest podstawą każdego talentu

napisał(a)
Showcase
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 1013 Wiek 29 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 41669
prawda jest taka ,ze niczym nie zapobiegniesz rozwaleniu kolan poza technika... looknij sobie na anatomie kolana i zastanów sie jak opaska czy inne badziewie moze ci pomoc ?

zakładam ,ze trenujesz sw... wiec niestety ale 99% trenerów w pl nie ma pojęcia o zapobieganiu kontuzji i każdy ma ten problem na sekcjach - chodzenia trzymając się za kostki, wyskoki z kolanami do klatki jakieś biegania z kolegami na plecach - słyszałem tonę głupot... które sa mało przydatne a jest spore ryzyko kontuzji. (prościej wszystko co nie anatomiczne jest złe)

jako profilaktyke - trening całych nog i nie maszynka czy tam inne fikumiku tylko przysiady (do 90*) i mc na 2 glowy + rozciąganie + trening balansu - nic innego dla kolan zrobic nie mozesz.

Zmieniony przez - Showcase w dniu 2010-06-23 12:50:16
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10594 Napisanych postów 42209 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
przysiady powinno się robić pełne.
te do 90 stopni sprawiają zbyt duże obciążenie dla stawów.
napisał(a)
Showcase
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 1013 Wiek 29 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 41669
głupoty gadasz... powie ci to kazdy lekarz, rehabilitant sportowy i normalny trener. Pomijając fakt stabilizacyjny kolan to przysiad z zatrzymaniem da wiecej bodzca niz taki do ziemi z odbiciem.

jak nie wierzysz zrob test zakladaj 200kg i rob ATG i zobaczymy za rok.

Zmieniony przez - Showcase w dniu 2010-06-24 00:33:19
napisał(a)
Gwjazdor
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 6529 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 36902
Popieram Showcase. Chociaż polecam robić do poziomu lekko poniżej równoległości uda z podłożem, ale nie pełne.

Ulubieńcy - Wikibokser, ten od Yiu-Tubitsu, Sensei(99999), Jarzyn, Jaguar, Frosti

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Tomek Drwal gotowy wrócić do oktagonu !

Następny temat

Strikeforce / M-1 Global - Fedor vs. Werdum

Nietolerancja laktozy - jakie białko wybrać?

Zatrzymanie wody w organizmie - przyczyny

Niesportowe wyznania Żanety Szlęzak

Redukcja tkanki tłuszczowej - kiedy czas na spalacz?

CT Fletcher – naturalny zawodnik czy sprytny manipulator?

Jesteś wegetarianinem? Sprawdź, jak zapewnić odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych.

Superfood - jakie produkty do nich zaliczamy?

Wady i zalety treningu góra-dół