logo
zamknij zamknij

Odwieczny problem z barkami....

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1309

0 5 0
napisał(a)
Byku*
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 129 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1485
witam. Ćwiczę grubo ponad 4 lata. Mam problem z barkami, tzn dość słabo idzie mi na nich masa... natomiast siła, tak jak powinna. porównując je do innych partii trochę odstają. Obecnie trenuje je tak:

1. Wyciskanie hantli 5s 12/10/8/8/6
2. Wyciskanie sztangi zza głowy 5s 12/10/8/6/6
3. Unoszenie hantli na tylne aktony, postawa(tułów pochylony w przód o 90 stopni, klatka oparta na kolanach) 4s 10/8/8/6
4. Wyciągani dolnej linki wyciągu na przedni akton 4s 10/10/8/8
5. Unoszenia boczne hantli 3s 10/8/8
6. Szrugsy 5s max

Istnieje jakiś plan treningowy barków, który potrafił by je ruszyć... ?

A Czy taka mała Pchła może zabić dzisiaj Lwa...?

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
mariachi
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 326 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 20967
a nie za dużo troche tego robisz?
napisał(a)
BBBRRRXXX
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 139 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8027
Za duzo cwiczen i serii - ogolnie plan zly.
Skoro trenujesz juz ponad 4 lata sprawdz to: http://www.sfd.pl/Porusz_swoje_barki_!!!-t189313.html

Zmieniony przez - BBBRRRXXX w dniu 2008-10-22 16:27:50

Zacieram ręce...

napisał(a)
Ghost.
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 689 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 11477
ło kurva Byku, ostro dajesz z tymi barami 21 serii !! plus 5 serii szrugusów, robisz to na jednej sesji czy łączyś z czymś?
w/g mnie to zdecydowanie za ostro, idzie na przetrenowanie i brak regeneracji...
zmniejsz ilość ćwiczeń po jednym na każdą partie, zmniejsz liść serii do 9-12 swiększ ilość powt w zakresie 15-8, szrugusy daj do pleców
czytałeś już może to? http://www.sfd.pl/Porusz_swoje_barki_!!!-t189313.html

Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy!

napisał(a)
mackos40
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 280 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 20014
napisał(a)
puma666
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 9831 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 34282
Drogi kolego, twoj trening jest zupelnie nie adekwatny do twojego cely. Na dodatek przekatowujesz sie.
Jesli dobrze rozumiem potrzebujesz masy i szerokosci, a ty tymczasem robisz sobie trening grubosciowo-kondycyjny.

1. Wyciskanie hantli 5s 12/10/8/8/6
2. Wyciskanie sztangi zza głowy 5s 12/10/8/6/6
Niepotrzebnie klonujesz dwa ruchy. Sztangielki bija na glowe wyciskanie zza karku, pozatym to wyciskanie jest kontuzjogenne i nie warte swieczki.

3. Unoszenie hantli na tylne aktony, postawa(tułów pochylony w przód o 90 stopni, klatka oparta na kolanach) 4s 10/8/8/6

Milo ze atakujesz tyl. Ale wybrales najmniej efektywne cwiczenie.

4. Wyciągani dolnej linki wyciągu na przedni akton 4s 10/10/8/8
Znowu ladujesz w przednia glowe ktora masz potrzykroc przekatowana, na dodatek cwiczeniem izolowanym w powtorzeniach masowo-wolnociezarowych.

5. Unoszenia boczne hantli 3s 10/8/8
Najwazniejszy akton, w srednim cwiczeniu, na przedostatnim etapie treningu gdzie nie ma ani sily, ani tendencji do zlapania masy bo CNS juz jest na haju.

6. Szrugsy 5s max
W sumie moze byc, ale max to jest pepsi, a nie trening kulturysty.



Kolego, masz dwa rozwiazania - zajzyj do eksperyment 2:barki totalne i cwicz tamta specializacja - efekty murowane.

Jesli nie chcesz tak glebokiej specializacji to najpierw wyrownawczo:

1. Wznosy boczne wylewajace 15-12-10-8-6
2. Wznosy boczne w opadzie stojac 15-12-10-8-6
3. Military press z wybiciem nog 6-6-6-6

Najpierw przerwa od silowni 7 dni. Potem cwicz tak 4 tygodnie. Poruszy ci barki, uspokoji je troche po twoich katorgach.
Potem 4 tygodnie:

1. Wznosy boczne wylewajace 15-12-10-15
2. Wznosy boczne girondy 15-12
3. Wznosy boczne w opadzie stojac 15-12-10-15
4. Sciaganie ukosne linki 15-12
5. Military press z wybiciem nog 6-6-6

I tu tez 4 tygodnie, po czym tydzien przerwy.
Po opis technik i zdiecia zglos sie do eskperymentu 2, tam masz opisane.


Pozdrawiam!

WIEDZMA JEST MOJA %)
Znizka 30% na sprzet Kelton:
http://www.sfd.pl/Pozegnalna_Znizka_30%_na_sprzet_Kelton_od_Pumy.-t624346.html

napisał(a)
Byku*
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 129 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1485
A ja myślałem, że jeszcze za mało ćwiczę :P Barki robię z bicepsem. Ok spróbuje z tym eksperymentem od pumy... zobaczymy czy się rusza... pozdrawiam

A Czy taka mała Pchła może zabić dzisiaj Lwa...?

napisał(a)
mały666
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1676 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 25938
moim zdanie barki potrzebuja duuzo wiecej powtorzen..trening przekombinowales whooj! za duzo serii!
zrob tydzien przerwy, a nastepnie:
1 arnoldki progresja 14/12/10/8 (szybki wycisk, opuszczanie 5-7sek)
2 linka dolnego wyciagu (bok)
3 ----- // ------ (tyl)

2i3 cwiczenie rob b powoli ruch negatywny, 3serie po 12-15 powt + jedna seria ze zdejmowanym obciazeniem okolo20-25powt
napisał(a)
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 322 Napisanych postów 37193 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 124550
...wlaściwie to cud, ze sila choc troszke jeszcze idzie, wyciskanie wg. mnie to podstawa ćwiczenia barków, jednakże nie w dwóch odmianach naraz, poza tym unoszenia szt-ek, na bki, stojąc i w opadzie, no i wlaściwie cały trening działający na zdecydowaną wiekszośc osób masz gotowy.

jednakże warto byłoby jeszcze zastanowić sie nad zwiekszeniem ilości powt.
napisał(a)
Ciupelek
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 885 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 16409
Niepotrzebnie klonujesz dwa ruchy. Sztangielki bija na glowe wyciskanie zza karku, pozatym to wyciskanie jest kontuzjogenne i nie warte swieczki.

Taa chyba jak Ci hantla na głowe zleci.
Widzisz piszesz że jest kontuzjogenne, słabe itp. Skróc ruch to będzie dobrze. Zero kontuzji, lepsza praca mieśni, większe zaangażowanie mieśni pomocniczych a co za tym idzie mieśni głównych ( tak, tak, Ty zresztą o tym wiesz, przynajmniej mam nadzieje że wiesz o co chodzi )

Milo ze atakujesz tyl. Ale wybrales najmniej efektywne cwiczenie.
Ja akurat po nim mam przerost tylniego nad bocznym i przednim. Wykonuje je od początku. Często przed wyciskaniem. Sciąganie z góry na ławce na mnie nie działa akurat.( mogłem źle nazwać, wiesz o co chodzi )

Puma nie koniecznie to co działa na Ciebie działa na innych i nie koniecznie to co nie działa na Ciebie nie działa na innych. Niektórzy wykonują ruch "bardziej prawidłowo" ( nie chodzi o prawidłowo technicznie w sensie izolacji itp. bo to dla pan z sali obok ), dopasowywują ćwiczenia do swojej budowy,
mają lepszą genetyke do danego ćwiczenia ( długość dzwigni,itp. )
Dobra nie cz(trz?)epiam się już.
Plan wydaje się byc dobry.
pozdro
napisał(a)
puma666
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 9831 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 34282
"Taa chyba jak Ci hantla na głowe zleci. "
Kolego, pisalem o wyciskaniu sztangi zza glowy ze kontuzjogenne.

Milo ze atakujesz tyl. Ale wybrales najmniej efektywne cwiczenie.
Ja akurat po nim mam przerost tylniego nad bocznym i przednim. Wykonuje je od początku. Często przed wyciskaniem. Sciąganie z góry na ławce na mnie nie działa akurat.( mogłem źle nazwać, wiesz o co chodzi )

Dobra, nie wiem o co chodzi ze sciaganie z gory na lawce (podaj jakies video).
Ale kolega znow mnie zle zrozumial. Wznosy w opadzie sa najlepsze, ale wczytaj sie JAK ww. kolega je robi, wczytaj sie w jego technike. Z klatka na kolanach, to wybacz, ale delikatnie mowiac ani bezpieczne ani masogenne. Chyba ze siedzi, ale wtedy to traci sromotnie na intensywnosci (spadek z 90% do 63% zaangazowania wlokien wg. EMG).

"Dobra nie cz(trz?)epiam się już. "
W sumie, jakbym takie gafy walnal to dobrze ze bys zwrocil uwage, ale poprostu nie zrozumiales tego co napisalem (a nie dziwie sie, bo czasem sie za glowe lapie jak ortow nawale).

Pozdrawiam

WIEDZMA JEST MOJA %)
Znizka 30% na sprzet Kelton:
http://www.sfd.pl/Pozegnalna_Znizka_30%_na_sprzet_Kelton_od_Pumy.-t624346.html

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Szrugsy...

Następny temat

[FBW] zmiana treningu

Kreatyna niszczy cały organizm! - według francuskich instytucji

Chałwy - porównanie okiem dietetyka

Klaudia Mincewicz - ocena sylwetki

Zastój w wynikach treningowych, jak go pokonać?

Która kasza jest najlepsza? Porównanie okiem dietetyka

Śmierci i kontuzje w sporcie

Czy białko „z proszku” jest bezwartościowe?

GRAND PRIX POLSKI W KULTURYSTYCE I FITNESS, DEBIUTY SUMMER EDITION 2017 - wyniki I dnia