SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Odstające łopatki

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 47134

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 216 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1806
Za 10 dni bede mial 15 lat. mam 176 cm i zmienna ostatnio wage - bylo 64 ostatnio spadło do 60 a nawet 59 a teraz pewnie jest kolo 61, ale rośnie i wraca najprawdopodobniej do 64. Ćwiczę w domu od kilku miesięcy. Interesują mnie szczegolnie ćwiczenia na odstające łopatki(i ogólnie bo prawie nie mam tam mięśni), "niegarbienie się"(bo gdy prostuję się, szczególnie gdy coś niosę odczuwam kłucie w łopatkach czy plecach), górną część klatki(w górnej czesci piersiowych widać mi żebra) i najważniejsze: wystający brzuch spowodowany nadmiernym wygięciem kręgosłupa do przodu w tej części(likwidacja skutku i przyczyny)(ze względu na to muszę chyba oszczędzać plecy przy wszystkich ćwiczeniach). Mój sprzęt to: expander, sztangielki, wiosełka(małe obciążenie), drążek i hantelki po 1kg(oprócz tego łóżko do np. brzuszków, podłoga do np. pompek i krzesła na których mogę stojąc oprzeć klatkę i ćwiczyć :D ). Jakim stylem powinienem pływać w takiej sytuacji? Z góry dziękuję za pomoc i proszę o dokladny opis ćwiczeń bo mam klopoty ze stosowanymi tu terminami.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 2913 Napisanych postów 56727 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 611873
Jeśli dręczą nas odstające łopatki, warto udać się do ortopedy, który oceni dokładnie naszą wadę postawy i być może zaleci rehabilitacje. Natomiast dobrze byłoby skorzystać z porady doświadczonego fizjoterapeuty, który na pewno poprzez terapię manualną poprawi naszą postawę oraz nauczy jak poprawnie ćwiczyć, by zminimalizować naszą wadę. Jeśli nie masz swojego fizjoterapeuty, zajrzyj do działu Zdrowie i Uroda: http://www.sfd.pl/Zdrowie_i_Uroda-f113.html, tam na pewno polecą Ci kogoś godnego uwagi, który pomoże Ci zwalczyć wadę.

Warto również zacząć suplementować witaminę D: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Vit_D3_4000_Forte-opis36353.html, która wspomaga nasz układ kostny. Dobrze byłoby na stałe wpleść w swój tydzień przynajmniej 3 sesje treningu siłowego, ale zanim zaczniemy ćwiczyć, warto wszystko dokładnie omówić z fizjoterapeutą, ponieważ wprowadzenie siłowych elementów treningowych może spowodować, że nasza wada się pogłębi.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 248 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2052
Stary nawet dobrze trafiłeś a więc :
też kiedyś miałem kłopoty z odstającymi łopatkami(korekta rzadko kiedy jest całkowita, ale teraz wada u mnie jest praktycznie nie zauważalna),ale się za to zwiąlem. Więc tak idzesz do osrodka zdrowia (najpierw bierzesz skierowanie od lekaża na korekte kręgosłupa) i tam masz zajęcia na których z regóły jakaś fajna laska (przynajmniej w bogatyni takie tam pracują)będzie ci pokazywała stertę ćwiczeń po których nie będziesz miał żadnych kłopotów z prostowaniem się bo będzie ci nie wygodnie gdy będziesz nie wyprostowany tak jak teraz jest ci nie wygodnie się prostować. Z czasem dowiesz się jak dokładnie wykonuje sie te ćwiczenia,trzeba je wykonywać dość dokładnie i są naprawde trudne i meczące jak niejeden trening na siłowni :P jak je wszystkie zapamiętasz to zaczniesz je robić w domku (mi wystarczyło 4 miechy ćwiczeń 3 - 4 razy w tygodniu i 2 - 3 baseny do praktycznie całkowitej korekty. Instrukrorka polecała pływanie żabka ale troche kraula ci nie zaszkodzi - ja tak przynajmniej robiłem (pływaj ile dasz rade mi pomogło . Pomoże ci to rówinież w ogólnym poprawieniu sylwetki bo ćwiczenia korekcyjne naprawde są trudne i czujesz po nich wszystkie mięśnie. miłych zakwasów po pierwszej sesji POZDRO !!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2044 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 23953
dobrze by bylo gdybys podał te ćwiczenia - pos bylby pełny i moznaby podawac link jako przyklad... a wiec - jesli pamietasz te cw....(wraz z opisami ;-p )
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 248 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2052
No dobra ale sporo tego było. Więc tak chodziło w nich głuwnie o wzmocnienie brzucha (bo ponoć to pomaga utrzymać prosta postewę) jak zauważyłem nie było tylko prostych brzyszków jak na w-f ie ale np takie :
kładziszesz się na ziemii stopami do ściany. krzyżujesz nogi a w kolanach robisz kąt prosty i opiersz stopy o ścianę (musisz się troche przybliżyc do ściany z poprzedniej pozycji bo jak zegniesz kolana to ci nóżek do ściany zabraknie żeby oprzec stopy)jak już zrobisz tą pozę to wyciągasz rece za głowę równolegle do podłogi (cały czas wyprostowane) i przytrzymyjesz je cały czas przy uszach - zrób 30 maximalnych skłonów zobaczymy czy przeżyjesz a reszty nie pamietam bo prostowałem łopatki 4 lata temu jak chcesz więcej ćwiczeń się dokładnie nauczyć to po skierowanie do rodzinnego i na cwiczenia
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 248 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2052
Acha tam było jeszcze kupe cwiczeń z kijem takich rozciągających mocno plecy i poruszające najgłębsze partie mięśni. Chodiz się po tym tak prosto że aż głupio
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 248 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2052
Acha jeszcze jedno z tymi brzyszkami to żeby były trudne to nie możesz się garbić tylko proste plecki i tak samo w stosunku do nich wyprostowane ręce ...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 361 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 8438
Dużo już było tutaj takich tematów. Ja polecam ćwiczenia z ekspanderem - znakomicie redukują odstające łopatki.
3

ֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆ

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 216 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1806
Dzięki.
Swego czasu chodzilem na tego typu zajęcia i raczej mi nie pomogły proponowane tam ćwiczenia, więc proszę o konkretne. O co chodzi z tym kijkiem? I proszę o pomoc w pozostalych sprawach - głownie chodzi mi o kręgosłup.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2044 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 23953
fakt, tematów bylo kilka, ale dodatkowy zestaw ćwiczen nigdy nie zaszkodzi.

baron - chciałem, abys poprostu (skoro wykonywałes) - napisał - mogloby sie przydać. bo na forum jest wiele ćwiczen - zwiazanych z siłownią. a bezpośednio ćwiczen rehabilitacyjnych tutaj nie widziałem.


do autora tematu

odstające łopatki:

(treningi z expanderem):

http://www.sfd.pl/Topic.asp?topic_id=39294&forum_id=121&Topic_Title=&forum_title=Z archiwum kulturystyki 

http://www.sfd.pl/temat176663/


rózne skrzywienia kregosłupa:

(treningi na siłowni):

http://www.sfd.pl/temat188056/ - powichrowany kregosłup

http://www.sfd.pl/temat214800/#eot  - pogłebiona kifoza (garbienie sie)

http://www.sfd.pl/temat204501/post2 - pogłebiona lordoza

(treningi rehabilitacyjne):

http://www.sfd.pl/temat194147_strona2/#post9  - pogłebiona lordoza (wgięcie w dolnym odcinku kregosłupa) - przeczytaj cały temat. dobry link


dziwi mnie tylko u Ciebie to 'kłucie'...nie powinienes raczej tego lekcewazyc...byłes u jakiegos lekarza?? oby sie nie okazało ze kłucie i inne tego rodzaju bóle są spwodowane powazniejszymi wadami budowy (zrosty itp)...

co do basenu - pływaj jak najwiecej. zabką, na plecach. kraul takze nie zaszkodzi

Zmieniony przez - .corleone. w dniu 2005-08-03 13:51:12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 123 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2249
polecam basen i pływanie na plecach - to jest metoda na poprawe plecków, ktora polecił mi lekaz. 2 - 3 x w tygodniu.

Nie musze mowic, ze pomaga rzezbic miesnie i tworzy prawdziwa sylwetke ;)
1

--
pozdr. Jogi

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 216 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1806
Dzięki wielgachne.
I dzięki za zwrócenie uwagi na to kłucie - raczej sądzę, że to kwestia slabych mięśni na łopatkach i tego, że ciągle trzymam barki z przodu i to kwestia zmiany pozycji, ale będę się miał na baczności.
Gdzie szukać informacji odnośnie tej części klatki, o której pisalem - górna połówka cyców(jak to się nazywa, tzn. ten mięsień i ta jego część?)?
Interesują mnie jeszcze informacje na temat pływania - jakiś kursik, ale głównie informacje, jaki styl kształtuje jakie mięśnie, co rozwija i dlaczego.
Jak poszerzyć barki(i co wywołuje taki efekt - duże obojczyki i łopati?)? Bo wydaje mi się, że plywanie tak działa - czy dobrze mi się wydaje i jak tak to jaki styl?
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co mysliće o aerobach przy robieniu masy

Następny temat

Nogi i barki na jednym treninhu