SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Odżywka białkowa, katabolizm nocny, twaróg półtułusty, śniadanie - dylematy

temat działu:

Odżywki i suplementy

Ilość wyświetleń tematu: 2717

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10649 Napisanych postów 44237 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Chciałbym skierować do Państwa skromne pytania o następującej treści:

1. Czy jedna porcja odżywki białkowej (30g) może posłużyć jako substytut dla twarogu półtłustego (125g), który zjadam jako ostatni posiłek zaraz przed snem?

2. Czy jest sens zażywania jednej porcji odżywki białkowej (30g) zaraz po przebudzeniu, jeśli za chwilę będę jadł śniadanie, w którym - oprócz 80g płatków owsianych, 25g rodzynek, 25g otrębów pszennych, znajdują się również białka w postaci dwóch ugotowanych jajek?

3. Czy rozsądne jest spożywanie jednej porcji odżywki białkowej (30g) zaraz po treningu, jeśli w ciągu najbliższych 30 minut jestem w stanie dostarczyć białka z normalnego posiłku?

Pytam Państwa, ponieważ nabyłem w sklepie SFD 750g WPC oraz 300g monohydratu z Vitalmaksa i o ile nie trapi mnie kupienie kreatyny, o tyle zastanawiam się, czy owe białko jest mi w ogóle potrzebne, jako że w mojej diecie nie ma raczej braków białkowych.

Dlatego też jestem ciekaw, czy WPC mogłoby chociaż spełniać rolę posiłku antykatabolicznego.

Dziękuję ślicznie za wszelką pomoc.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
napisał(a)
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 4818 Wiek 22 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 23891
odp na wszystkie pytania:d jezeli nie masz brakow bialka to nie ma potrzeby go brac
napisał(a)
Znawca
Szacuny 37 Napisanych postów 2551 Wiek 27 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 31354
1. Jak znudzil Ci sie twarog, to mozesz zrobic szejka (np. 15g wpc 100g twarogu + mleko i ewentualnie oliwa), bo jest smaczny i latwo wchodzi. Samo wpc + oliwa na noc tez jest dobrym rozwiazaniem.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 455 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 17401
no tak tylko ze twarog to wolnowchlanialne bialko, a nie mam pewnosci ze oliwa az tak spowolni wchlanianie bialka w prochu
2)czyli chcesz jesc bialko i od razu po tym sniadane,w ktorym bedziesz jadl jaja? jak dla mnie to bez sensu
3)jezeli jestes w stanie dostarczyc pelnowartosciowe bialko z posilku to nie ma potrzeby bac bialka w prochu

Takie moje zdanie

Zmieniony przez - D_l w dniu 2011-05-23 20:09:07
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 116 Napisanych postów 13469 Wiek 27 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 83031
TAK
NIE
TAK
napisał(a)
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 933 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 25825
NIE, TAK, TAK.

Odzywka nie rowna sie jedzenie. Jak mozesz jedz twarog. Po drugie, co do za smieszne zrodlo bialka w postaci 2 jajek. Moim zdaniem warto walnac bialko z prochu 20 min przed sniadaniem, szybciej sie wchloni od jajek a rano szybkosc sie liczy, po 3 po treningu samo bialko nie ma sensu (silowy)dodaj szybkie wegle. Ktos pisal, solaros moze, o suplementacji potreningowej. poczytaj

Jeszcze będzie czas - by odpoczywać ... YESSSS

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 116 Napisanych postów 13469 Wiek 27 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 83031
Jak wstajesz rano jesz odrazu sniadanie. Przygotowanie zajmuje góra 10 min w ten czas nie stracisz 10kg miesni. Nic nie stracisz.
Co do suplementacji potreningowej jest wiele opcji. Samo białko jest ok jesli 40-50 min po treningu jesz normalny posiłek.
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5632 Napisanych postów 138069 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 942320
ja wstaje o 6 a jem o 6.40 i nie lykam zadnych proszkow ani tabletek przed sniadaniem.

U mnie podanie bialka przed sniadaniem solo powoduje, ze zjem o polowe mniej niz w planie.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10649 Napisanych postów 44237 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Dziękuję za odpowiedzi.

Sądzę, że rozwiązaniami nurtujących mnie kwestii będą:

1. Zostanie przy twarogu.

2. Dostosowanie się do rady kurzona (czyt. rozpoczęcie "brania" WPC po przebudzeniu).

3. Dostosowanie się do rady MajkelaTSW (czyt. 30g białka + 5g kreatyny bezpośrednio po treningu, a następnie - po trzydziestu minutach - zjedzenie normalnego posiłku).

Jestem wdzięczny za pomoc.

Dziękuję i pozdrawiam.
napisał(a)
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2140 Napisanych postów 29515 Wiek 36 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 187306
nocnego katabolizmu nie ma


a co to za snaidanie 2 jajka bo troche nie rozumiem
6g bialka?
dajesz 100g wegli + 6g bialka?

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dobre tanie białko.

Następny temat

Trec Ultimate Protein + bcaa?

Dylematy życiowe znane tylko kulturystom Dylematy życiowe znane tylko kulturystom Pasta paprykowa do kanapek Pasta paprykowa do kanapek Pakistański HULK Pakistański HULK 6 treningów Tabata dla maksymalnego spalania tłuszczu 6 treningów Tabata dla maksymalnego spalania tłuszczu Bieganie czy rower - co spala więcej tłuszczu? Bieganie czy rower - co spala więcej tłuszczu? Brak przyrostów i postępów na siłowni? Trenuj mniej Brak przyrostów i postępów na siłowni? Trenuj mniej 7 zasad treningu XXI wieku 7 zasad treningu XXI wieku Małe rzeczy, które zabijają Twój fitness Małe rzeczy, które zabijają Twój fitness