SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ocena treningu oraz pomoc niedoświadczonego początkującego człowieka :)

temat działu:

Trening w domu

Ilość wyświetleń tematu: 1227

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 6 dni Przeczytanych tematów 1027
Siema, od jakiegoś miesiąca sobie ćwiczę w domu. Ułożyłem sobie taki plan treningowy (na dole) i nie jest on w pełni satysfakcjonujący dla mnie oraz jest za długi, nuży mnie, i pod koniec się już nie chce. Trwa on około 90, 100 minut. Problem z tą całą satysfakcją jest taki że podczas treningu już po pompkach i po ostatnich podciągnięciach nie mam już kompletnie sił, moje ręce opadają, ale po jakieś godzinie czuje że mógłbym zrobić kolejne 30-40 pompek. O brzuchu już nie wspominając, że po prostu w ogóle się nie męczy, pewnie odpowiedź jest prosta dla was, dodać więcej ćwiczeń lub więcej serii, albo coś utrudnić. Właśnie tylko nie wiem co będzie lepsze na początek, inni piszą że więcej serii, niektórzy utrudnić. Pomyślałem sobie by rozdzielić ten plan na dni i na partie ciała, ale nie wiem czy kalisteniki też się to tyczy, bo przecież przy pompkach pracuje wiele części ciała, gdzie Ci na siłowni mogą sobie na to pozwolić (na trening na każdą część ciała). Teraz podsumowując, pytanie do was, czy moglibyście ocenić ten plan, doradzić kilka kwesti dotycząc skrócenia treningu tzn bardziej chodzi mi właśnie o te rozdzielenie na partie ciała oraz z tymi seriami. (daje link do filmików obok ćwiczeń by w płeni wytłumaczyć o jakie ćwiczenie mi chodzi.

Plan Treningowy:
Pike pompki: 3x8 (

?t=22s)
Dipy na krześle: 3x10 (raczej wiadome)
Podciąganie nóg na leżąco: 3x15 (

?t=42s , tylko nie podnoszę bioder, a nogi opuszczam do ziemi (nie dotykając jej))
Wznos na palcach jednej nogi: 3x15 (podnoszę się na palcach)
Podciąganie podchwytem: 4x2
Skręty tułowia: 3x50 (

?t=6s)
Pompki: 3x10
Przysiady: 3x10
Superman: 3x10 (

?t=12s)
Podciąganie nachwytem: 4x2
Zwisy z napiętymi częściami ciała: 10sekund x3 ( mniej więcej jest to tak że wiszę na drążku, napięte mięśnie, ręce mniej więcej w 90 stopniach )
Plank: Ile dam rady (tak żeby się dobić - powiedzmy...)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
QUEBLO Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 702 Napisanych postów 28108 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 218726
trening kalisteniczny wcale nie musi się różnić od treningu siłownianego pod wzgledem podziału. Jedyna różnica to dostęp do sprzętu dla korzystających z siłowni,przez co kalistenicy muszą ten brak nadrabiać czymś innym(ilością powtórzeń,krótszymi przerwami, czy elementami gimnastycznymi). Choć tak naprawdę i w kalistenice można stosowac cieżary. Na zagranicznych forach ćwiczenia na dworze z obciążeniem(różnego rodzaju kamieniami,pniakami drzew,oponami itp) określa się mianem "street lifting".
A co do Twego planu. Dziwna kolejność. Rób od największych partii,do najmniejszych ewentualnie od najcięższych ćwiczeń do tych lżejszych.
Ćwiczeń naliczyłem ze 12....z połowę bym robil,max 2/3.

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 6 dni Przeczytanych tematów 1027
Wiem że trening kalisteniczny nie musi być koniecznie bez ciężarów rozumię to, ale kilku przyczyn jest on dla mnie o wiele lepszy i przyjemniejszy niż głupio podnosić ciężary na siłce (taki może to steorotyp mam swojej głowie). Pompki wcześniej były u mnie na pierwszym miejscu tam gdzie były pike pompki, ale barki u mnie to najsłabszy z mięśni, czasami mam problem z podnoszeniem się bo właśnie boli mnie tam, lub jakiegoś innego bardziej wymagającego rodzaju pompki. Dlatego dałem to na pierwszą pozycje ze względu że pompki dużo energii mi zabierają i potem się męczę z tymi pike. Mógłbyś mi bardziej rozjaśnić twoją wypowiedzieć co do tego robienia max 2/3 ? Prawie wszystkie ćwiczenia mam po 3/4 serie. I czy da się zrobić tak żeby to podzielić na kilka planów, nie full body workout, może podacie/podasz swój przykład jak mniej więcej zaczynałeś. Naprawde mi zależy by poprawić swój plan i żeby mnie w pełni zadowolił :D
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 6 dni Przeczytanych tematów 1027
Sorry że tak odpowiedź pod odpowiedzią, ale limit 1000znaków.
Kontynuując, nie wie czy to właśnie może mieć duży wzgląd, ale może będzie lepiej gdy sobie pompki rozłoże na 6 serii po 5 pompek, nie wiem czy to będzie dobre i progresujące, aktualnie robię 15,20pompek max ? Niby jest ta sama ilość, ale nie jestem pewny czy ten sam efekt.


Zmieniony przez - RaHHZ w dniu 5/15/2018 5:36:02 PM
napisał(a)
QUEBLO Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 702 Napisanych postów 28108 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 218726
dobrym pomysłem dla kalisteniki może być podział push/pull. Czyli podział na ćwiczenia wypychane i przyciągane. Jednego dnia robisz ćwiczenia angażujące nogi,klatkę,barki i triceps(wypychane)
drugiego dnia angażujące grzbiet,biceps,brzuch(przyciągane)
trzeci dzień całkowicie wolny.
i tak powtarzasz cykle.

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

RZEZBA

5 powodów, dla których nie powinno się odkładać startu w biegu survivalowym 5 powodów, dla których nie powinno się odkładać startu w biegu survivalowym 10 przykazań odchudzania - efektywne odchudzanie 10 przykazań odchudzania - efektywne odchudzanie 9 objawów świadczących o zaburzeniach hormonalnych 9 objawów świadczących o zaburzeniach hormonalnych  Julia Vins – kontrowersyjna Muscle Barbie Julia Vins – kontrowersyjna Muscle Barbie Sterydy nasilają trądzik Sterydy nasilają trądzik Czy możliwe jest budowanie mięśni za pomocą taśm oporowych? Czy możliwe jest budowanie mięśni za pomocą taśm oporowych? Kiran Bassan - od pączków do hantli Kiran Bassan - od pączków do hantli Fit naleśniki - wersja wytrawna Fit naleśniki - wersja wytrawna