SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ocena planu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 339

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

16

Waga

72

Wzrost

185

Cel treningowy

Nauka poprawnej techniki a w przyszłości rzeźba.

Staż treningowy na siłowni

3 tygodnie

Uprawiane inne sporty

Jazda na rowerze 3 razy w tygodniu

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Siłownia, ale słabe miejsce na przysiad ze sztangą, jest za to maszyna.

Dieta

Masa

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Brak

Zażywane suplementy

Brak

Ostatnio przerabiany plan

Brak

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

-
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 21 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 24
Witam!
Trzy tygodnie temu zacząłem swoją przygodę z siłownią, oczywiście najpierw przeczytałem wiele artykułów na sfd, ułożyłem dietę, ustaliłem cele ćwiczeń i rozpocząłem trening. Używałem tego planu, podane w jednym z przyklejonych tematów:

1. Wyciskanie sztanga płasko 3 serie (klatka piersiowa)
2. Wyciskanie sztangi z klatki 2 serie (naramienne)
3. Francuskie wyciskanie sztangi 2 serie (triceps)
4. Wiosłowanie hantą 3 serie (najszerszy grzbietu)
5. Przysiady ze sztangą 3 serie (czworogłowe)
6. Wykroki z hantlami
7. Uginanie ramion ze sztangą 2 serie (biceps)
8. Wspięcia stojąc z hantlami 3 serie (łydki)

Po paru wizytach na siłowni plan został dostosowany do możliwości budynku i obecnie jest tak:
1. Wyciskanie sztanga płasko 3 serie (klatka piersiowa)
2. Wyciskanie sztangi z klatki 2 serie (naramienne)
3. Francuskie wyciskanie sztangi 2 serie (triceps)
4. Wiosłowanie sztangą 3 serie (najszerszy grzbietu)
5. Maszyna do przysiadów 3 serie (czworogłowe)
6. Wykroki z hantlami lub suwnica 3 serie

7. Uginanie ramion ze sztangą 2 serie (biceps)
8. maszyna do łydek 3 serie (łydki)
(Wytłuściłem zmienione rzeczy)
Czy obecny plan jest dobry dla osoby z moim stażem? Wiem, że to bardzo źle, że nie mogę robić przysiadów ze sztangą prawdziwych, ale niestety brak możliwości (jeszcze zobaczę). Plan nie zawiera martwych ciągów, mimo że są polecane, bo nie potrafię wykonać poprawnie technicznie tego ćwiczenia pewnie.
Pozdrawiam i dziękuję z góry.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1375 Napisanych postów 24904 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 393413
Oglądasz filmiki instruktażowe, prosisz kogoś aby Cie ocenił/poprawił z boku. Doskonal swoją technikę, nie możesz unikać podstawowych złożonych ćwiczeń.

Dlaczego nie możesz robić przysiadów ze sztangą ? Brak stojaków?

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 21 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 24
Filmiki oczywiście oglądam, ale nie zawsze jestem w stanie "na żywo", podczas wykonywania ćwiczenia poprawić swojej techniki. Co do przysiadów - brakuje stojaków + jest dość wąsko na wykonywanie ćwiczeń ze sztangą bez ławki.
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1375 Napisanych postów 24904 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 393413
Maszyna to nie to samo co przysiad ze sztangą.

Musisz zainwestować w stojaki. Nie są aż tak bardzo drogie. Tzn? w jakim pomieszczeniu trenujesz? skoro jest tak ciasno.

Żeby nie pisać tego samego, był nie dawno taki temat zerknij
http://www.sfd.pl/Przysiady,_smith-t933046-s2.html 

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 21 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 24
Jest ciasno, ponieważ jest mało miejsca na zwykłe położenie sztangi na ziemi (jesli chcemy wykonac jakies inne cwiczenie niż wyciskanie płasko itd) to wtedy jest ciężko przejść i trzeba uważać na sztangę i ćwiczącego.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening na masee - do ocenki

Następny temat

Plan do oceny.

Anna Miszczyszyn-Józwa - ocena sylwetki Anna Miszczyszyn-Józwa - ocena sylwetki Czy kulturystyka szkodzi sercu? Czy kulturystyka szkodzi sercu?  Kulturyści, którzy twierdzą, że są naturalami Kulturyści, którzy twierdzą, że są naturalami Piotr Zieliński - ocena sylwetki Piotr Zieliński - ocena sylwetki Ksylitol - właściwości, zastosowanie. Czy dodawać cukier brzozowy do posiłków? Ksylitol - właściwości, zastosowanie. Czy dodawać cukier brzozowy do posiłków? Pieczywa chrupkie - porównanie okiem dietetyka Pieczywa chrupkie - porównanie okiem dietetyka Kiedy nie sięgać po anaboliki? Kiedy nie sięgać po anaboliki? Bo zawsze znajdzie się ktoś większy... Bo zawsze znajdzie się ktoś większy...