SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ocena diety , kobieta, 19 lat

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 738

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 84
Witam, swoją przygodę ze sportem zaczęłam w lutym tego roku. Trzy razy w tygodniu chodzę na siłownię, natomiast w soboty biegam. Nigdy nie miałam problemów z sylwetką, zawsze byłam osobą szczupłą. Odżywiam się zdrowo , nie jem posiłków typu fast-food. Jednak trenuję już na tyle często i intensywnie, że czas wprowadzić kilka zmian. I tu pojawia się następujący problem: nie jestem pewna czy informacje , które udało mi się pozyskać są prawidłowe :)

Do tej pory spożywałam ok 1500 kcal dziennie ( za mało przy moich treningach ), według typowych kalkulatorów do obliczania zapotrzebowania kalorycznego powinnam ich spożywać ok 2800, czy mogę zaufać tej informacji ?. Nie chcę bawić się w obliczanie makro i mikroskładników. Kalorie zawsze przeliczam sobie " na oko ". Nie chcę też ważyć produktów. Chciałabym po prostu odżywiać się racjonalnie i adekwatnie do moich treningów.

Mój dzienny jadłospis wygląda mniej więcej tak :
- rano spożywam duże śniadanie ( węglowodany, białka, tłuszcze )
- w ciągu dnia zjadam około 3 mniejszych posiłków z węglowodanami złożonym i warzywami ( obiad , przekąska przed treningiem, mały posiłek z produktem białkowym po treningu )
- kolacja ( białko )
Staram się jeść co 3 godziny.

Czy należy coś tu poprawić? Tak jak mówię dopiero rozpoczynam tą przygodę i składam sobie wszystko z przeczytanych artykułów :)

Bardzo dziękuję za każdą pomoc.
Link do mojego treningu : http://www.sfd.pl/Ocena_treningu,_kobieta,_19_lat-t1146525.html


Zmieniony przez - natalka1665 w dniu 2017-04-21 16:51:16
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1625 Napisanych postów 11562 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 178210
Ale jaka diete mamy ocenic skoro jej nie wstawilas tylko zarys odzywiania?skad wiesz ile masz kcal skoro produktow nie warzysz i nie liczysz makro?a zarowno ilosc kcal jak i podzial makro sa wazne...czemu na koniec dnia samo bialko?a nie przynajmniej z tluszcxami albo weglowodanami?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10649 Napisanych postów 44253 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
1500 a 2800 to spora różnica...
Bez szczegółów diety niewiele będzie można doradzać. BTW skoro niczego nie liczysz to skąd wiesz, że spożywasz 1500 kalorii?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 84
Napisałam tylko zarys diety ze względu na fakt , że nie trzymam się określonego jadłospisu. To jest to co codziennie znajduje się w moim śniadaniu czy kolacji , z tym, że pod różną postacią.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1625 Napisanych postów 11562 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 178210
Tak jak napisalem licza sie kalorie ale i odpowiednie makro...wstaw zrzud diety wg wzoru Twojego przykladowego dnia
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 84
Dodałam również , iż kalorie liczę na oko , to znaczy podczas posiłków, sprawdzam kaloryczność produktów i zliczam, dzięki czemu wiem ile mniej więcej zjadłam.

Najczęściej wygląda to w następujący sposób:
- śn. - jajecznica z 3 jajek, chleb pełnoziarnisty ( 2 kromki ), ogórek, pomidor + mrożone truskawki z jogurtem naturalnym
- 2 śn. serek wiejski z warzywami
- przed treningiem - łosoś + warzywa
- po treningu- makarony razowe z kurczakiem/ indykiem/ chude mięso + warzywa
- kolacja - twaróg/ jajka/ serek wiejski/ tłuste ryby
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 84
Za moment wstawię to w frmie zrzutu :)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1625 Napisanych postów 11562 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 178210
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1677 Napisanych postów 26824 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 481586
Witam.
Wstaw swój przykładowy model żywienia.

http://www.sfd.pl/t922822.html

Ilość kalorii spożywanych przez Ciebie jest skrajnie niska.
Podany przez Ciebie opis odżywiania jest mocno schematyczny.

Notabene nie ma zasady jadać co 3 godziny 5 posiłków dziennie. Być może tak mało energetyczne posiłki nie spełniają wymagań ustrojowych w kontekście np: anabolicznym (zbyt mała podaż białka na posiłek).

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 84
Przykład

napisał(a)
blue_hope Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3161 Napisanych postów 15719 Wiek 30 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 145738
No, ale to jadasz 1500, czy 2300 ? Bo to spora różnica
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wybór celu treningowego

Następny temat

Ćwiczę 4 miesiące.

Czy trening siłowy jest bezpieczny dla dzieci? Czy trening siłowy jest bezpieczny dla dzieci? Ciasteczka owsiane Ciasteczka owsiane Czy kulturyści powinni powiedzieć prawdę o dopingu? Czy kulturyści powinni powiedzieć prawdę o dopingu? Nawet jedna dawka testosteronu podnosi poziom cholesterolu Nawet jedna dawka testosteronu podnosi poziom cholesterolu Trening interwałowy zwiększa poziom hormonu wzrostu Trening interwałowy zwiększa poziom hormonu wzrostu Ryż brązowy - wady i zalety Ryż brązowy - wady i zalety Cardio nie ma sensu, aeroby to przeżytek, wiec co? Cardio nie ma sensu, aeroby to przeżytek, wiec co? Angelica Hernandez - piękność z Kolumbii Angelica Hernandez - piękność z Kolumbii