logo
zamknij zamknij

Ocena diety , kobieta, 19 lat

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 661

0 5 0
napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 118 dni Przeczytanych tematów 83
Witam, swoją przygodę ze sportem zaczęłam w lutym tego roku. Trzy razy w tygodniu chodzę na siłownię, natomiast w soboty biegam. Nigdy nie miałam problemów z sylwetką, zawsze byłam osobą szczupłą. Odżywiam się zdrowo , nie jem posiłków typu fast-food. Jednak trenuję już na tyle często i intensywnie, że czas wprowadzić kilka zmian. I tu pojawia się następujący problem: nie jestem pewna czy informacje , które udało mi się pozyskać są prawidłowe :)

Do tej pory spożywałam ok 1500 kcal dziennie ( za mało przy moich treningach ), według typowych kalkulatorów do obliczania zapotrzebowania kalorycznego powinnam ich spożywać ok 2800, czy mogę zaufać tej informacji ?. Nie chcę bawić się w obliczanie makro i mikroskładników. Kalorie zawsze przeliczam sobie " na oko ". Nie chcę też ważyć produktów. Chciałabym po prostu odżywiać się racjonalnie i adekwatnie do moich treningów.

Mój dzienny jadłospis wygląda mniej więcej tak :
- rano spożywam duże śniadanie ( węglowodany, białka, tłuszcze )
- w ciągu dnia zjadam około 3 mniejszych posiłków z węglowodanami złożonym i warzywami ( obiad , przekąska przed treningiem, mały posiłek z produktem białkowym po treningu )
- kolacja ( białko )
Staram się jeść co 3 godziny.

Czy należy coś tu poprawić? Tak jak mówię dopiero rozpoczynam tą przygodę i składam sobie wszystko z przeczytanych artykułów :)

Bardzo dziękuję za każdą pomoc.
Link do mojego treningu : http://www.sfd.pl/Ocena_treningu,_kobieta,_19_lat-t1146525.html


Zmieniony przez - natalka1665 w dniu 2017-04-21 16:51:16
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
kamilplnk
Ekspert
Szacuny 415 Napisanych postów 5674 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 114944
Ale jaka diete mamy ocenic skoro jej nie wstawilas tylko zarys odzywiania?skad wiesz ile masz kcal skoro produktow nie warzysz i nie liczysz makro?a zarowno ilosc kcal jak i podzial makro sa wazne...czemu na koniec dnia samo bialko?a nie przynajmniej z tluszcxami albo weglowodanami?
napisał(a)
SzeA
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 653 Wiek 43 lat Na forum 249 dni Przeczytanych tematów 9702
1500 a 2800 to spora różnica...
Bez szczegółów diety niewiele będzie można doradzać. BTW skoro niczego nie liczysz to skąd wiesz, że spożywasz 1500 kalorii?
napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 118 dni Przeczytanych tematów 83
Napisałam tylko zarys diety ze względu na fakt , że nie trzymam się określonego jadłospisu. To jest to co codziennie znajduje się w moim śniadaniu czy kolacji , z tym, że pod różną postacią.
napisał(a)
kamilplnk
Ekspert
Szacuny 415 Napisanych postów 5674 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 114944
Tak jak napisalem licza sie kalorie ale i odpowiednie makro...wstaw zrzud diety wg wzoru Twojego przykladowego dnia
napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 118 dni Przeczytanych tematów 83
Dodałam również , iż kalorie liczę na oko , to znaczy podczas posiłków, sprawdzam kaloryczność produktów i zliczam, dzięki czemu wiem ile mniej więcej zjadłam.

Najczęściej wygląda to w następujący sposób:
- śn. - jajecznica z 3 jajek, chleb pełnoziarnisty ( 2 kromki ), ogórek, pomidor + mrożone truskawki z jogurtem naturalnym
- 2 śn. serek wiejski z warzywami
- przed treningiem - łosoś + warzywa
- po treningu- makarony razowe z kurczakiem/ indykiem/ chude mięso + warzywa
- kolacja - twaróg/ jajka/ serek wiejski/ tłuste ryby
napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 118 dni Przeczytanych tematów 83
Za moment wstawię to w frmie zrzutu :)
napisał(a)
kamilplnk
Ekspert
Szacuny 415 Napisanych postów 5674 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 114944
napisał(a)
dudee
Ekspert
Szacuny 1128 Napisanych postów 23645 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 292859
Witam.
Wstaw swój przykładowy model żywienia.

http://www.sfd.pl/t922822.html

Ilość kalorii spożywanych przez Ciebie jest skrajnie niska.
Podany przez Ciebie opis odżywiania jest mocno schematyczny.

Notabene nie ma zasady jadać co 3 godziny 5 posiłków dziennie. Być może tak mało energetyczne posiłki nie spełniają wymagań ustrojowych w kontekście np: anabolicznym (zbyt mała podaż białka na posiłek).

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)
http://www.sfd.pl/[BLOG]_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html 

napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 118 dni Przeczytanych tematów 83
Przykład

napisał(a)
blue_hope
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2238 Napisanych postów 13100 Wiek 29 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 94850
No, ale to jadasz 1500, czy 2300 ? Bo to spora różnica
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wybór celu treningowego

Następny temat

Ćwiczę 4 miesiące.

Nietolerancja laktozy - jakie białko wybrać?

Omlety w diecie - jeść czy unikać?

Natalia Grzyb - ocena sylwetki

Zatrzymanie wody w organizmie - przyczyny

Kreatyna - cykl czy stała suplementacja?

Masło orzechowe - smakowity dodatek w diecie sportowca

Alergie i nietolerancje pokarmowe

Niesportowe wyznania Żanety Szlęzak