SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ocena diety , kobieta, 19 lat

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 701

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 233 dni Przeczytanych tematów 83
Witam, swoją przygodę ze sportem zaczęłam w lutym tego roku. Trzy razy w tygodniu chodzę na siłownię, natomiast w soboty biegam. Nigdy nie miałam problemów z sylwetką, zawsze byłam osobą szczupłą. Odżywiam się zdrowo , nie jem posiłków typu fast-food. Jednak trenuję już na tyle często i intensywnie, że czas wprowadzić kilka zmian. I tu pojawia się następujący problem: nie jestem pewna czy informacje , które udało mi się pozyskać są prawidłowe :)

Do tej pory spożywałam ok 1500 kcal dziennie ( za mało przy moich treningach ), według typowych kalkulatorów do obliczania zapotrzebowania kalorycznego powinnam ich spożywać ok 2800, czy mogę zaufać tej informacji ?. Nie chcę bawić się w obliczanie makro i mikroskładników. Kalorie zawsze przeliczam sobie " na oko ". Nie chcę też ważyć produktów. Chciałabym po prostu odżywiać się racjonalnie i adekwatnie do moich treningów.

Mój dzienny jadłospis wygląda mniej więcej tak :
- rano spożywam duże śniadanie ( węglowodany, białka, tłuszcze )
- w ciągu dnia zjadam około 3 mniejszych posiłków z węglowodanami złożonym i warzywami ( obiad , przekąska przed treningiem, mały posiłek z produktem białkowym po treningu )
- kolacja ( białko )
Staram się jeść co 3 godziny.

Czy należy coś tu poprawić? Tak jak mówię dopiero rozpoczynam tą przygodę i składam sobie wszystko z przeczytanych artykułów :)

Bardzo dziękuję za każdą pomoc.
Link do mojego treningu : http://www.sfd.pl/Ocena_treningu,_kobieta,_19_lat-t1146525.html


Zmieniony przez - natalka1665 w dniu 2017-04-21 16:51:16
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 542 Napisanych postów 6419 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 130645
Ale jaka diete mamy ocenic skoro jej nie wstawilas tylko zarys odzywiania?skad wiesz ile masz kcal skoro produktow nie warzysz i nie liczysz makro?a zarowno ilosc kcal jak i podzial makro sa wazne...czemu na koniec dnia samo bialko?a nie przynajmniej z tluszcxami albo weglowodanami?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 144 Napisanych postów 1217 Wiek 43 lat Na forum 364 dni Przeczytanych tematów 20451
1500 a 2800 to spora różnica...
Bez szczegółów diety niewiele będzie można doradzać. BTW skoro niczego nie liczysz to skąd wiesz, że spożywasz 1500 kalorii?

>>> Człowiek poznaje siebie, dopiero gdy pozna własne granice.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 233 dni Przeczytanych tematów 83
Napisałam tylko zarys diety ze względu na fakt , że nie trzymam się określonego jadłospisu. To jest to co codziennie znajduje się w moim śniadaniu czy kolacji , z tym, że pod różną postacią.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 542 Napisanych postów 6419 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 130645
Tak jak napisalem licza sie kalorie ale i odpowiednie makro...wstaw zrzud diety wg wzoru Twojego przykladowego dnia
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 233 dni Przeczytanych tematów 83
Dodałam również , iż kalorie liczę na oko , to znaczy podczas posiłków, sprawdzam kaloryczność produktów i zliczam, dzięki czemu wiem ile mniej więcej zjadłam.

Najczęściej wygląda to w następujący sposób:
- śn. - jajecznica z 3 jajek, chleb pełnoziarnisty ( 2 kromki ), ogórek, pomidor + mrożone truskawki z jogurtem naturalnym
- 2 śn. serek wiejski z warzywami
- przed treningiem - łosoś + warzywa
- po treningu- makarony razowe z kurczakiem/ indykiem/ chude mięso + warzywa
- kolacja - twaróg/ jajka/ serek wiejski/ tłuste ryby
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 233 dni Przeczytanych tematów 83
Za moment wstawię to w frmie zrzutu :)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 542 Napisanych postów 6419 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 130645
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1375 Napisanych postów 24904 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 393413
Witam.
Wstaw swój przykładowy model żywienia.

http://www.sfd.pl/t922822.html

Ilość kalorii spożywanych przez Ciebie jest skrajnie niska.
Podany przez Ciebie opis odżywiania jest mocno schematyczny.

Notabene nie ma zasady jadać co 3 godziny 5 posiłków dziennie. Być może tak mało energetyczne posiłki nie spełniają wymagań ustrojowych w kontekście np: anabolicznym (zbyt mała podaż białka na posiłek).

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 20 lat Na forum 233 dni Przeczytanych tematów 83
Przykład

napisał(a)
blue_hope Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2689 Napisanych postów 14276 Wiek 29 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 123225
No, ale to jadasz 1500, czy 2300 ? Bo to spora różnica
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wybór celu treningowego

Następny temat

Ćwiczę 4 miesiące.

Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy Chia właściwości zdrowotne Chia właściwości zdrowotne Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki CLA - suplement warty uwagi? CLA - suplement warty uwagi? Czy dieta ketogeniczna jest zdrowa? Czy dieta ketogeniczna jest zdrowa? Mity na temat odchudzania Mity na temat odchudzania Paweł Głuchowski zagra w filmie? Paweł Głuchowski zagra w filmie? Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer