logo
zamknij zamknij

Ocena diety , kobieta, 19 lat

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 325

0 5 0
napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 19 lat Na forum 3 dni Przeczytanych tematów 77
Witam, swoją przygodę ze sportem zaczęłam w lutym tego roku. Trzy razy w tygodniu chodzę na siłownię, natomiast w soboty biegam. Nigdy nie miałam problemów z sylwetką, zawsze byłam osobą szczupłą. Odżywiam się zdrowo , nie jem posiłków typu fast-food. Jednak trenuję już na tyle często i intensywnie, że czas wprowadzić kilka zmian. I tu pojawia się następujący problem: nie jestem pewna czy informacje , które udało mi się pozyskać są prawidłowe :)

Do tej pory spożywałam ok 1500 kcal dziennie ( za mało przy moich treningach ), według typowych kalkulatorów do obliczania zapotrzebowania kalorycznego powinnam ich spożywać ok 2800, czy mogę zaufać tej informacji ?. Nie chcę bawić się w obliczanie makro i mikroskładników. Kalorie zawsze przeliczam sobie " na oko ". Nie chcę też ważyć produktów. Chciałabym po prostu odżywiać się racjonalnie i adekwatnie do moich treningów.

Mój dzienny jadłospis wygląda mniej więcej tak :
- rano spożywam duże śniadanie ( węglowodany, białka, tłuszcze )
- w ciągu dnia zjadam około 3 mniejszych posiłków z węglowodanami złożonym i warzywami ( obiad , przekąska przed treningiem, mały posiłek z produktem białkowym po treningu )
- kolacja ( białko )
Staram się jeść co 3 godziny.

Czy należy coś tu poprawić? Tak jak mówię dopiero rozpoczynam tą przygodę i składam sobie wszystko z przeczytanych artykułów :)

Bardzo dziękuję za każdą pomoc.
Link do mojego treningu : http://www.sfd.pl/Ocena_treningu,_kobieta,_19_lat-t1146525.html


Zmieniony przez - natalka1665 w dniu 2017-04-21 16:51:16
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
kamilplnk
Ekspert
Szacuny 314 Napisanych postów 4864 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 96823
Ale jaka diete mamy ocenic skoro jej nie wstawilas tylko zarys odzywiania?skad wiesz ile masz kcal skoro produktow nie warzysz i nie liczysz makro?a zarowno ilosc kcal jak i podzial makro sa wazne...czemu na koniec dnia samo bialko?a nie przynajmniej z tluszcxami albo weglowodanami?

napisał(a)
SzeA
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 299 Wiek 43 lat Na forum 134 dni Przeczytanych tematów 3414
1500 a 2800 to spora różnica...
Bez szczegółów diety niewiele będzie można doradzać. BTW skoro niczego nie liczysz to skąd wiesz, że spożywasz 1500 kalorii?
napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 19 lat Na forum 3 dni Przeczytanych tematów 77
Napisałam tylko zarys diety ze względu na fakt , że nie trzymam się określonego jadłospisu. To jest to co codziennie znajduje się w moim śniadaniu czy kolacji , z tym, że pod różną postacią.
napisał(a)
kamilplnk
Ekspert
Szacuny 314 Napisanych postów 4864 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 96823
Tak jak napisalem licza sie kalorie ale i odpowiednie makro...wstaw zrzud diety wg wzoru Twojego przykladowego dnia

napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 19 lat Na forum 3 dni Przeczytanych tematów 77
Dodałam również , iż kalorie liczę na oko , to znaczy podczas posiłków, sprawdzam kaloryczność produktów i zliczam, dzięki czemu wiem ile mniej więcej zjadłam.

Najczęściej wygląda to w następujący sposób:
- śn. - jajecznica z 3 jajek, chleb pełnoziarnisty ( 2 kromki ), ogórek, pomidor + mrożone truskawki z jogurtem naturalnym
- 2 śn. serek wiejski z warzywami
- przed treningiem - łosoś + warzywa
- po treningu- makarony razowe z kurczakiem/ indykiem/ chude mięso + warzywa
- kolacja - twaróg/ jajka/ serek wiejski/ tłuste ryby
napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 19 lat Na forum 3 dni Przeczytanych tematów 77
Za moment wstawię to w frmie zrzutu :)
napisał(a)
kamilplnk
Ekspert
Szacuny 314 Napisanych postów 4864 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 96823
napisał(a)
dudee
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 931 Napisanych postów 22365 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 185252
Witam.
Wstaw swój przykładowy model żywienia.

http://www.sfd.pl/t922822.html

Ilość kalorii spożywanych przez Ciebie jest skrajnie niska.
Podany przez Ciebie opis odżywiania jest mocno schematyczny.

Notabene nie ma zasady jadać co 3 godziny 5 posiłków dziennie. Być może tak mało energetyczne posiłki nie spełniają wymagań ustrojowych w kontekście np: anabolicznym (zbyt mała podaż białka na posiłek).

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie).... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html

napisał(a)
natalka1665
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 19 lat Na forum 3 dni Przeczytanych tematów 77
Przykład

napisał(a)
blue_hope
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1943 Napisanych postów 12038 Wiek 29 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 67432
No, ale to jadasz 1500, czy 2300 ? Bo to spora różnica

W kuchni hamuje Cię Twoja własna wyobraźnia... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_Agnieszka_w_kuchni__czyli_co%C5%9B_z_niczego_%3B_-t1096225.html

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wybór celu treningowego

Następny temat

Ćwiczę 4 miesiące.