logo
zamknij zamknij

Niskokaloryczne śniadania

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 19759

0 5 0
napisał(a)
ninja87
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 154 Wiek 2016 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1730
Wielu z nas zdarza się wybiegać z domu rano bez zjedzenia śniadania. Łatwo to zrozumieć: pośpiech i stres sprawiają, że nie ma czasu na przygotowywanie posiłku a często o tej porze także apetyt nie dopisuje.


Są to jednak argumenty mało przekonywujące dla organizmu - on po prostu potrzebuje pożywienia, by uzupełnić rezerwy energetyczne spożytkowane podczas nocnej regeneracji tkanek. Pierwszy posiłek powinien dostarczyć kalorii niezbędnych do całodziennej aktywności umysłowej i fizycznej. Jeśli w tym czasie nie zaspokoisz swoich potrzeb energetycznych, z pewnością nadrobisz niedobory później, zwłaszcza wieczorem. A wiadomo, że nocne podjadanie nie sprzyja uzyskaniu smukłej sylwetki.
Dlatego właśnie dla wszystkich zapracowanych i żyjących w pośpiechu przedstawiamy propozycje zdrowych, niskokalorycznych i łatwych do przygotowania śniadań, wśród których każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

ORYGINALNE:
1. Serek z płatkami owsianymi i truskawkami:
20 dag chudego serka homogenizowanego wymieszać z jogurtem waniliowym, 10 dag truskawek oraz łyżeczką płatków owsianych. Udekorować miętą. 305 kcal.

2. Koktajl owocowo-warzwny:
obrać 3 marchewki i kiwi. Zmiksować z łyżeczką miodu, 200 ml mleka, łyżką kiełków zbożowych. Zjeść z tostem posmarowanym łyżeczką masła i konfitur. 300 kcal.

3. Kanapka z jajkiem:
l pełnoziarnistą bułkę posmarować 10 dag serka wiejskiego i obłożyć plasterkami ugotowanego na twardo jajka. Doprawić solą i białym pieprzem, udekorować natką. Zjeść razem z 2 pomidorami i filiżanką kawy. 300 kcal.

PIKANTNE:
1. Pumpernikiel z serem camembert:
posiekaną szalotkę wymieszać z 3 dag camemberta oraz 3 łyżkami chudego jogurtu. Doprawić papryką, solą oraz pieprzem. Serem posmarować 4 kromki pumpernikla. 200 kcal.

2. Serek pomidorowy z chipsami:
2 małe pomidory pokroić na cząstki, wymieszać z 10 dag chudego serka. Doprawić do smaku solą jodowaną i pieprzem. Serek zjeść z garścią pikantnych chipsów. 200 kcal.


3. Karczochy z sosem cytrynowym:
sok i skórkę otartą z cytryny wymieszać z łyżeczką oliwy i octu jabłkowego. Doprawić solą i pieprzem. Polać przygotowane płatki z trzech karczochów (ze słoika). 200 kcal.

SŁODKIE:
1. Tosty pszenne z twarożkiem
tosty posmarować 3 łyżeczkami chudego twarożku i łyżeczką słodzonego dżemu truskawkowego. Udekorować świeżymi truskawkami. 200 kcal.

2. Sałatka owocowa z sezamem:
obrać i pokroić gruszkę, kiwi oraz mango. Owoce wymieszać, zalać sosem z łyżeczki miodu i soku wyciśniętego z pomarańczy. Sałatkę posypać łyżeczką sezamu. 200 kcal.

3. Malinowy kefir z płatkami kukurydzianymi:
małe opakowanie kefiru i 5 dag świeżych mrożonych malin zmiksować z łyżeczką miodu. Całość posypać 3 łyżkamiI płatków kukurydzianych. 200 kcal.


Żródło: www.grubasy.pl 

www.pajacyk.pl www.polskieserce.pl

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10577 Napisanych postów 40809 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Śniadanie, wraz z posiłkiem potreningowym, powinny być najbardziej kalorycznymi posiłkami w ciągu dnia - niskokaloryczne śniadania to nieporozumienie

Dodatkowo, większość powyższych "receptur" jest uboga w białko i zdrowe tłuszcze, a niektóre "receptury" wręcz sprzyjają tyciu poprzez gwałtowny skok insuliny

Zmieniony przez - Tyka w dniu 2005-01-26 11:33:03

napisał(a)
ninja87
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 154 Wiek 2016 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1730
a kto tu powiedział że to jest dieta tylko dla osób trenujących?

www.pajacyk.pl www.polskieserce.pl

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10577 Napisanych postów 40809 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
a co to ma do rzeczy ? jest odżywianie racjonalne (ze śniadaniem) i nieracjonalne (bez śniadania lub z marnym)

jeżeli ktoś natomiast trenuje, to tak samo jak o sniadanie, powinien zadbać o posiłek potreningowy

napisał(a)
ninja87
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 154 Wiek 2016 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1730
Tak ale jeżeli chce schudnąć to nie może jeść wysokokalorycznych posiłków a te powyżej są niskokaloryczne i wartościowe.

www.pajacyk.pl www.polskieserce.pl

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10577 Napisanych postów 40809 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
pozostaje mi jedynie życzyć powodzenia

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10577 Napisanych postów 40809 Wiek 2016 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Wydaje mi się, że to zostało wyraźnie napisane. . . ale ponieważ ktoś mógłby wziąć z tego przykład, napiszę jeszcze raz (pozwolisz Tyka?%))
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Nawet według zasad opowiadanych przez 'niećwiczących' i stosujących różne dziwne diety %) (zasłyszane w szatni%)) jeśli chce się schudnąć obcinając kalorie, należy zjeść '1,5 śniadania, 1 obiad i 0,5 kolacji' <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> Nie radzę robić i tak, bo przy 3 posiłkach tak 'zaplanowanych' też nie należy liczyć na efekty, ale to obrazuje, jaką rolę odgrywa śniadanie. Dodam tylko, że według badań przeprowadzonych 2 lata temu, że wśród osób nie jadających śniadań znajdowało się kilkadziesiąt procent osób otyłych (przykro mi, nie pamiętam dokładnej liczby:/). Pełnowartościowe śniadanie jest po prostu bardzo istotne w utrzymywaniu prawidłowego metabolizmu i ogólnie funkcjonowania organizmu. Oczywiście, tnąc kalorie ucina się też zwykle i ze śniadania - ale z niego najmniej i na pewno nie na białku. . . i zdrowe tłuszcze też są niezbędne. . .
pzdr

ps. Zaproponowane śniadania mogłyby być dobre, gdyby je trochę poprawić <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle> Więc jeśli ktoś chce je wpisać do swojej diety (składniki), to ok - ale zmieniając proporcje i dodając białko oraz tłuszcze <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle>


Zmieniony przez - Amazone w dniu 2005-01-26 13:40:15

napisał(a)
frygida
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 68 Wiek 2016 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4037
zapytam...czy na sniadania i nie tylko śniadania ,powinno się unikać nabiału ,niepamiętam dokładnie ale gdzieś przeczytałam porady Boreckiej,że przeszkadza on w gubieniu tłuszczu u kobiet ...?

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10577 Napisanych postów 40809 Wiek 2016 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Jeszcze niedawno był to bardzo popularny pogląd (powszechny i uważany za pewnik), ze względu na znajdującą się w mleku i jego przetworach laktozę, która miała się łatwiej gromadzić w tłuszczu podskórnym (tzn. konwertować w podskórny%)). Od niedawna twierdzi się jednak z powrotem, że laktoza w nich zawarta nie różni się od innych cukrów w tym zakresie i już się nie odradza <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> Więc zapewne rady pani Boreckiej są z poprzedniego roku lub wcześniej <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle>
pzdr

Zmieniony przez - Amazone w dniu 2005-01-26 14:29:17

napisał(a)
jogger
Ekspert
Szacuny 122 Napisanych postów 6135 Wiek 2016 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 30354
Kazeina zawarta w mleku etc sprzyja odkładaniu tłuszczu podskórnego, stosuje się ją zresztą do tuczu zwierząt . A co do śniadań... nie ma to jak kawka solo a potem pół dnia na ketozie.

"Wszystko jedno gdzie się żyje, Raz się chudnie, raz się tyje..." %-)

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10577 Napisanych postów 40809 Wiek 2016 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Nom tak własnie twierdzono i sama tak twierdziłam przez lata <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle> ale wg nowych tendencji w badaniach <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> już się tak nie twierdzi <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> Ja tego nie rozstrzygnę bo musiałabym zbadać badania <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> a wiem tylko z przedstartowych dyskusji (nienetowych<imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle>) ze znajomymi. Ale może kiedyś, jak czas pozwoli <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle> Albo może ktoś się jednak skusi, żeby to sprawdzić <imgs src="../../buziaki/40.gif" align=middle> <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle>

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

dieta redukcyjna - co jeszcze?

Następny temat

Pocenie się