Temat został odczytany 19524 razy

Niskokaloryczne śniadania

zgłoś naruszenie
  • ninja87
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 154
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 1730
Wielu z nas zdarza się wybiegać z domu rano bez zjedzenia śniadania. Łatwo to zrozumieć: pośpiech i stres sprawiają, że nie ma czasu na przygotowywanie posiłku a często o tej porze także apetyt nie dopisuje.


Są to jednak argumenty mało przekonywujące dla organizmu - on po prostu potrzebuje pożywienia, by uzupełnić rezerwy energetyczne spożytkowane podczas nocnej regeneracji tkanek. Pierwszy posiłek powinien dostarczyć kalorii niezbędnych do całodziennej aktywności umysłowej i fizycznej. Jeśli w tym czasie nie zaspokoisz swoich potrzeb energetycznych, z pewnością nadrobisz niedobory później, zwłaszcza wieczorem. A wiadomo, że nocne podjadanie nie sprzyja uzyskaniu smukłej sylwetki.
Dlatego właśnie dla wszystkich zapracowanych i żyjących w pośpiechu przedstawiamy propozycje zdrowych, niskokalorycznych i łatwych do przygotowania śniadań, wśród których każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

ORYGINALNE:
1. Serek z płatkami owsianymi i truskawkami:
20 dag chudego serka homogenizowanego wymieszać z jogurtem waniliowym, 10 dag truskawek oraz łyżeczką płatków owsianych. Udekorować miętą. 305 kcal.

2. Koktajl owocowo-warzwny:
obrać 3 marchewki i kiwi. Zmiksować z łyżeczką miodu, 200 ml mleka, łyżką kiełków zbożowych. Zjeść z tostem posmarowanym łyżeczką masła i konfitur. 300 kcal.

3. Kanapka z jajkiem:
l pełnoziarnistą bułkę posmarować 10 dag serka wiejskiego i obłożyć plasterkami ugotowanego na twardo jajka. Doprawić solą i białym pieprzem, udekorować natką. Zjeść razem z 2 pomidorami i filiżanką kawy. 300 kcal.

PIKANTNE:
1. Pumpernikiel z serem camembert:
posiekaną szalotkę wymieszać z 3 dag camemberta oraz 3 łyżkami chudego jogurtu. Doprawić papryką, solą oraz pieprzem. Serem posmarować 4 kromki pumpernikla. 200 kcal.

2. Serek pomidorowy z chipsami:
2 małe pomidory pokroić na cząstki, wymieszać z 10 dag chudego serka. Doprawić do smaku solą jodowaną i pieprzem. Serek zjeść z garścią pikantnych chipsów. 200 kcal.


3. Karczochy z sosem cytrynowym:
sok i skórkę otartą z cytryny wymieszać z łyżeczką oliwy i octu jabłkowego. Doprawić solą i pieprzem. Polać przygotowane płatki z trzech karczochów (ze słoika). 200 kcal.

SŁODKIE:
1. Tosty pszenne z twarożkiem
tosty posmarować 3 łyżeczkami chudego twarożku i łyżeczką słodzonego dżemu truskawkowego. Udekorować świeżymi truskawkami. 200 kcal.

2. Sałatka owocowa z sezamem:
obrać i pokroić gruszkę, kiwi oraz mango. Owoce wymieszać, zalać sosem z łyżeczki miodu i soku wyciśniętego z pomarańczy. Sałatkę posypać łyżeczką sezamu. 200 kcal.

3. Malinowy kefir z płatkami kukurydzianymi:
małe opakowanie kefiru i 5 dag świeżych mrożonych malin zmiksować z łyżeczką miodu. Całość posypać 3 łyżkamiI płatków kukurydzianych. 200 kcal.


Żródło: www.grubasy.pl 

www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
1106735184000
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
Śniadanie, wraz z posiłkiem potreningowym, powinny być najbardziej kalorycznymi posiłkami w ciągu dnia - niskokaloryczne śniadania to nieporozumienie

Dodatkowo, większość powyższych "receptur" jest uboga w białko i zdrowe tłuszcze, a niektóre "receptury" wręcz sprzyjają tyciu poprzez gwałtowny skok insuliny

Zmieniony przez - Tyka w dniu 2005-01-26 11:33:03
1106735306000
zgłoś naruszenie
  • ninja87
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 154
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 1730
a kto tu powiedział że to jest dieta tylko dla osób trenujących?
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
1106737546000
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
a co to ma do rzeczy ? jest odżywianie racjonalne (ze śniadaniem) i nieracjonalne (bez śniadania lub z marnym)

jeżeli ktoś natomiast trenuje, to tak samo jak o sniadanie, powinien zadbać o posiłek potreningowy
1106737871000
zgłoś naruszenie
  • ninja87
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 154
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 1730
Tak ale jeżeli chce schudnąć to nie może jeść wysokokalorycznych posiłków a te powyżej są niskokaloryczne i wartościowe.
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
1106738475000
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
pozostaje mi jedynie życzyć powodzenia
1106738600000
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
Wydaje mi się, że to zostało wyraźnie napisane. . . ale ponieważ ktoś mógłby wziąć z tego przykład, napiszę jeszcze raz (pozwolisz Tyka?%))
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Nawet według zasad opowiadanych przez 'niećwiczących' i stosujących różne dziwne diety %) (zasłyszane w szatni%)) jeśli chce się schudnąć obcinając kalorie, należy zjeść '1,5 śniadania, 1 obiad i 0,5 kolacji' Nie radzę robić i tak, bo przy 3 posiłkach tak 'zaplanowanych' też nie należy liczyć na efekty, ale to obrazuje, jaką rolę odgrywa śniadanie. Dodam tylko, że według badań przeprowadzonych 2 lata temu, że wśród osób nie jadających śniadań znajdowało się kilkadziesiąt procent osób otyłych (przykro mi, nie pamiętam dokładnej liczby:/). Pełnowartościowe śniadanie jest po prostu bardzo istotne w utrzymywaniu prawidłowego metabolizmu i ogólnie funkcjonowania organizmu. Oczywiście, tnąc kalorie ucina się też zwykle i ze śniadania - ale z niego najmniej i na pewno nie na białku. . . i zdrowe tłuszcze też są niezbędne. . .
pzdr

ps. Zaproponowane śniadania mogłyby być dobre, gdyby je trochę poprawić Więc jeśli ktoś chce je wpisać do swojej diety (składniki), to ok - ale zmieniając proporcje i dodając białko oraz tłuszcze


Zmieniony przez - Amazone w dniu 2005-01-26 13:40:15
1106742847000
zgłoś naruszenie
  • frygida
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 68
  • Na forum: 11 lat
  • LPA: 4037
zapytam...czy na sniadania i nie tylko śniadania ,powinno się unikać nabiału ,niepamiętam dokładnie ale gdzieś przeczytałam porady Boreckiej,że przeszkadza on w gubieniu tłuszczu u kobiet ...?
1106745282000
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
Jeszcze niedawno był to bardzo popularny pogląd (powszechny i uważany za pewnik), ze względu na znajdującą się w mleku i jego przetworach laktozę, która miała się łatwiej gromadzić w tłuszczu podskórnym (tzn. konwertować w podskórny%)). Od niedawna twierdzi się jednak z powrotem, że laktoza w nich zawarta nie różni się od innych cukrów w tym zakresie i już się nie odradza Więc zapewne rady pani Boreckiej są z poprzedniego roku lub wcześniej
pzdr

Zmieniony przez - Amazone w dniu 2005-01-26 14:29:17
1106746035000
zgłoś naruszenie
  • jogger
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 6134
  • Na forum: 14 lat
  • LPA: 30351
Kazeina zawarta w mleku etc sprzyja odkładaniu tłuszczu podskórnego, stosuje się ją zresztą do tuczu zwierząt . A co do śniadań... nie ma to jak kawka solo a potem pół dnia na ketozie.
"Wszystko jedno gdzie się żyje,
Raz się chudnie, raz się tyje..."
1106746257000
zgłoś naruszenie
  • Anonim
  • Pochwały:
  • Nagany:
Nom tak własnie twierdzono i sama tak twierdziłam przez lata ale wg nowych tendencji w badaniach już się tak nie twierdzi Ja tego nie rozstrzygnę bo musiałabym zbadać badania a wiem tylko z przedstartowych dyskusji (nienetowych) ze znajomymi. Ale może kiedyś, jak czas pozwoli Albo może ktoś się jednak skusi, żeby to sprawdzić
1106746535000