Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 18746 razy
  • Autor

    Niskokaloryczne śniadania

  • ninja87
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 154
    • Na forum: 10 lat
    • LPA: 1730

    Wysłano 26 I 2005 11:26

    zgłoś naruszenie

    Wielu z nas zdarza się wybiegać z domu rano bez zjedzenia śniadania. Łatwo to zrozumieć: pośpiech i stres sprawiają, że nie ma czasu na przygotowywanie posiłku a często o tej porze także apetyt nie dopisuje.


    Są to jednak argumenty mało przekonywujące dla organizmu - on po prostu potrzebuje pożywienia, by uzupełnić rezerwy energetyczne spożytkowane podczas nocnej regeneracji tkanek. Pierwszy posiłek powinien dostarczyć kalorii niezbędnych do całodziennej aktywności umysłowej i fizycznej. Jeśli w tym czasie nie zaspokoisz swoich potrzeb energetycznych, z pewnością nadrobisz niedobory później, zwłaszcza wieczorem. A wiadomo, że nocne podjadanie nie sprzyja uzyskaniu smukłej sylwetki.
    Dlatego właśnie dla wszystkich zapracowanych i żyjących w pośpiechu przedstawiamy propozycje zdrowych, niskokalorycznych i łatwych do przygotowania śniadań, wśród których każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

    ORYGINALNE:
    1. Serek z płatkami owsianymi i truskawkami:
    20 dag chudego serka homogenizowanego wymieszać z jogurtem waniliowym, 10 dag truskawek oraz łyżeczką płatków owsianych. Udekorować miętą. 305 kcal.

    2. Koktajl owocowo-warzwny:
    obrać 3 marchewki i kiwi. Zmiksować z łyżeczką miodu, 200 ml mleka, łyżką kiełków zbożowych. Zjeść z tostem posmarowanym łyżeczką masła i konfitur. 300 kcal.

    3. Kanapka z jajkiem:
    l pełnoziarnistą bułkę posmarować 10 dag serka wiejskiego i obłożyć plasterkami ugotowanego na twardo jajka. Doprawić solą i białym pieprzem, udekorować natką. Zjeść razem z 2 pomidorami i filiżanką kawy. 300 kcal.

    PIKANTNE:
    1. Pumpernikiel z serem camembert:
    posiekaną szalotkę wymieszać z 3 dag camemberta oraz 3 łyżkami chudego jogurtu. Doprawić papryką, solą oraz pieprzem. Serem posmarować 4 kromki pumpernikla. 200 kcal.

    2. Serek pomidorowy z chipsami:
    2 małe pomidory pokroić na cząstki, wymieszać z 10 dag chudego serka. Doprawić do smaku solą jodowaną i pieprzem. Serek zjeść z garścią pikantnych chipsów. 200 kcal.


    3. Karczochy z sosem cytrynowym:
    sok i skórkę otartą z cytryny wymieszać z łyżeczką oliwy i octu jabłkowego. Doprawić solą i pieprzem. Polać przygotowane płatki z trzech karczochów (ze słoika). 200 kcal.

    SŁODKIE:
    1. Tosty pszenne z twarożkiem
    tosty posmarować 3 łyżeczkami chudego twarożku i łyżeczką słodzonego dżemu truskawkowego. Udekorować świeżymi truskawkami. 200 kcal.

    2. Sałatka owocowa z sezamem:
    obrać i pokroić gruszkę, kiwi oraz mango. Owoce wymieszać, zalać sosem z łyżeczki miodu i soku wyciśniętego z pomarańczy. Sałatkę posypać łyżeczką sezamu. 200 kcal.

    3. Malinowy kefir z płatkami kukurydzianymi:
    małe opakowanie kefiru i 5 dag świeżych mrożonych malin zmiksować z łyżeczką miodu. Całość posypać 3 łyżkamiI płatków kukurydzianych. 200 kcal.


    Żródło: www.grubasy.pl 
    www.pajacyk.pl
    www.polskieserce.pl
  • Wysłano 01 stycznia 0001 00:00

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 0
    • LPA: 0

    Wysłano 26 I 2005 11:28

    zgłoś naruszenie
    Śniadanie, wraz z posiłkiem potreningowym, powinny być najbardziej kalorycznymi posiłkami w ciągu dnia - niskokaloryczne śniadania to nieporozumienie

    Dodatkowo, większość powyższych "receptur" jest uboga w białko i zdrowe tłuszcze, a niektóre "receptury" wręcz sprzyjają tyciu poprzez gwałtowny skok insuliny

    Zmieniony przez - Tyka w dniu 2005-01-26 11:33:03
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 154
    • Na forum: 10 lat
    • LPA: 1730

    Wysłano 26 I 2005 12:05

    zgłoś naruszenie
    a kto tu powiedział że to jest dieta tylko dla osób trenujących?
    www.pajacyk.pl
    www.polskieserce.pl
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 0
    • LPA: 0

    Wysłano 26 I 2005 12:11

    zgłoś naruszenie
    a co to ma do rzeczy ? jest odżywianie racjonalne (ze śniadaniem) i nieracjonalne (bez śniadania lub z marnym)

    jeżeli ktoś natomiast trenuje, to tak samo jak o sniadanie, powinien zadbać o posiłek potreningowy
  • ninja87
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 154
    • Na forum: 10 lat
    • LPA: 1730

    Wysłano 26 I 2005 12:21

    zgłoś naruszenie
    Tak ale jeżeli chce schudnąć to nie może jeść wysokokalorycznych posiłków a te powyżej są niskokaloryczne i wartościowe.
    www.pajacyk.pl
    www.polskieserce.pl
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 0
    • LPA: 0

    Wysłano 26 I 2005 12:23

    zgłoś naruszenie
    pozostaje mi jedynie życzyć powodzenia
  • Anonim

      Wysłano 26 I 2005 13:34

      zgłoś naruszenie
      Wydaje mi się, że to zostało wyraźnie napisane. . . ale ponieważ ktoś mógłby wziąć z tego przykład, napiszę jeszcze raz (pozwolisz Tyka?%))
      Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Nawet według zasad opowiadanych przez 'niećwiczących' i stosujących różne dziwne diety %) (zasłyszane w szatni%)) jeśli chce się schudnąć obcinając kalorie, należy zjeść '1,5 śniadania, 1 obiad i 0,5 kolacji' <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> Nie radzę robić i tak, bo przy 3 posiłkach tak 'zaplanowanych' też nie należy liczyć na efekty, ale to obrazuje, jaką rolę odgrywa śniadanie. Dodam tylko, że według badań przeprowadzonych 2 lata temu, że wśród osób nie jadających śniadań znajdowało się kilkadziesiąt procent osób otyłych (przykro mi, nie pamiętam dokładnej liczby:/). Pełnowartościowe śniadanie jest po prostu bardzo istotne w utrzymywaniu prawidłowego metabolizmu i ogólnie funkcjonowania organizmu. Oczywiście, tnąc kalorie ucina się też zwykle i ze śniadania - ale z niego najmniej i na pewno nie na białku. . . i zdrowe tłuszcze też są niezbędne. . .
      pzdr

      ps. Zaproponowane śniadania mogłyby być dobre, gdyby je trochę poprawić <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle> Więc jeśli ktoś chce je wpisać do swojej diety (składniki), to ok - ale zmieniając proporcje i dodając białko oraz tłuszcze <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle>


      Zmieniony przez - Amazone w dniu 2005-01-26 13:40:15
    • frygida
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 68
      • Na forum: 10 lat
      • LPA: 4037

      Wysłano 26 I 2005 14:14

      zgłoś naruszenie
      zapytam...czy na sniadania i nie tylko śniadania ,powinno się unikać nabiału ,niepamiętam dokładnie ale gdzieś przeczytałam porady Boreckiej,że przeszkadza on w gubieniu tłuszczu u kobiet ...?
    • Anonim

        Wysłano 26 I 2005 14:27

        zgłoś naruszenie
        Jeszcze niedawno był to bardzo popularny pogląd (powszechny i uważany za pewnik), ze względu na znajdującą się w mleku i jego przetworach laktozę, która miała się łatwiej gromadzić w tłuszczu podskórnym (tzn. konwertować w podskórny%)). Od niedawna twierdzi się jednak z powrotem, że laktoza w nich zawarta nie różni się od innych cukrów w tym zakresie i już się nie odradza <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> Więc zapewne rady pani Boreckiej są z poprzedniego roku lub wcześniej <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle>
        pzdr

        Zmieniony przez - Amazone w dniu 2005-01-26 14:29:17
      • jogger
        • Pochwały:0
        • Nagany:brak
        • Postów: 6006
        • Na forum: 13 lat
        • LPA: 29754

        Wysłano 26 I 2005 14:30

        zgłoś naruszenie
        Kazeina zawarta w mleku etc sprzyja odkładaniu tłuszczu podskórnego, stosuje się ją zresztą do tuczu zwierząt . A co do śniadań... nie ma to jak kawka solo a potem pół dnia na ketozie.
        "Wszystko jedno gdzie się żyje,
        Raz się chudnie, raz się tyje..."
      • Anonim

          Wysłano 26 I 2005 14:35

          zgłoś naruszenie
          Nom tak własnie twierdzono i sama tak twierdziłam przez lata <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle> ale wg nowych tendencji w badaniach <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> już się tak nie twierdzi <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> Ja tego nie rozstrzygnę bo musiałabym zbadać badania <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> a wiem tylko z przedstartowych dyskusji (nienetowych<imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle>) ze znajomymi. Ale może kiedyś, jak czas pozwoli <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle> Albo może ktoś się jednak skusi, żeby to sprawdzić <imgs src="../../buziaki/40.gif" align=middle> <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle>