Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 18373 razy
  • Autor

    Niskokaloryczne śniadania

  • ninja87
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 154
    • Na forum: 10 lat
    • LPA: 1730

    Wysłano 26 stycznia 2005 11:26

    zgłoś naruszenie

    Wielu z nas zdarza się wybiegać z domu rano bez zjedzenia śniadania. Łatwo to zrozumieć: pośpiech i stres sprawiają, że nie ma czasu na przygotowywanie posiłku a często o tej porze także apetyt nie dopisuje.


    Są to jednak argumenty mało przekonywujące dla organizmu - on po prostu potrzebuje pożywienia, by uzupełnić rezerwy energetyczne spożytkowane podczas nocnej regeneracji tkanek. Pierwszy posiłek powinien dostarczyć kalorii niezbędnych do całodziennej aktywności umysłowej i fizycznej. Jeśli w tym czasie nie zaspokoisz swoich potrzeb energetycznych, z pewnością nadrobisz niedobory później, zwłaszcza wieczorem. A wiadomo, że nocne podjadanie nie sprzyja uzyskaniu smukłej sylwetki.
    Dlatego właśnie dla wszystkich zapracowanych i żyjących w pośpiechu przedstawiamy propozycje zdrowych, niskokalorycznych i łatwych do przygotowania śniadań, wśród których każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

    ORYGINALNE:
    1. Serek z płatkami owsianymi i truskawkami:
    20 dag chudego serka homogenizowanego wymieszać z jogurtem waniliowym, 10 dag truskawek oraz łyżeczką płatków owsianych. Udekorować miętą. 305 kcal.

    2. Koktajl owocowo-warzwny:
    obrać 3 marchewki i kiwi. Zmiksować z łyżeczką miodu, 200 ml mleka, łyżką kiełków zbożowych. Zjeść z tostem posmarowanym łyżeczką masła i konfitur. 300 kcal.

    3. Kanapka z jajkiem:
    l pełnoziarnistą bułkę posmarować 10 dag serka wiejskiego i obłożyć plasterkami ugotowanego na twardo jajka. Doprawić solą i białym pieprzem, udekorować natką. Zjeść razem z 2 pomidorami i filiżanką kawy. 300 kcal.

    PIKANTNE:
    1. Pumpernikiel z serem camembert:
    posiekaną szalotkę wymieszać z 3 dag camemberta oraz 3 łyżkami chudego jogurtu. Doprawić papryką, solą oraz pieprzem. Serem posmarować 4 kromki pumpernikla. 200 kcal.

    2. Serek pomidorowy z chipsami:
    2 małe pomidory pokroić na cząstki, wymieszać z 10 dag chudego serka. Doprawić do smaku solą jodowaną i pieprzem. Serek zjeść z garścią pikantnych chipsów. 200 kcal.


    3. Karczochy z sosem cytrynowym:
    sok i skórkę otartą z cytryny wymieszać z łyżeczką oliwy i octu jabłkowego. Doprawić solą i pieprzem. Polać przygotowane płatki z trzech karczochów (ze słoika). 200 kcal.

    SŁODKIE:
    1. Tosty pszenne z twarożkiem
    tosty posmarować 3 łyżeczkami chudego twarożku i łyżeczką słodzonego dżemu truskawkowego. Udekorować świeżymi truskawkami. 200 kcal.

    2. Sałatka owocowa z sezamem:
    obrać i pokroić gruszkę, kiwi oraz mango. Owoce wymieszać, zalać sosem z łyżeczki miodu i soku wyciśniętego z pomarańczy. Sałatkę posypać łyżeczką sezamu. 200 kcal.

    3. Malinowy kefir z płatkami kukurydzianymi:
    małe opakowanie kefiru i 5 dag świeżych mrożonych malin zmiksować z łyżeczką miodu. Całość posypać 3 łyżkamiI płatków kukurydzianych. 200 kcal.


    Żródło: www.grubasy.pl 
    www.pajacyk.pl
    www.polskieserce.pl
  •  Odżywki i suplementy

    Wysłano 26 stycznia 2005 11:28

    Koniecznie sprawdź te produkty:



    sprawdź pozostałe odżywki, odżywki białkowe, odżywki na masę
  • Anonim

      Wysłano 26 stycznia 2005 11:28

      zgłoś naruszenie
      Śniadanie, wraz z posiłkiem potreningowym, powinny być najbardziej kalorycznymi posiłkami w ciągu dnia - niskokaloryczne śniadania to nieporozumienie

      Dodatkowo, większość powyższych "receptur" jest uboga w białko i zdrowe tłuszcze, a niektóre "receptury" wręcz sprzyjają tyciu poprzez gwałtowny skok insuliny

      Zmieniony przez - Tyka w dniu 2005-01-26 11:33:03
    • ninja87
      • Pochwały:0
      • Nagany: 0
      • Postów: 154
      • Na forum: 10 lat
      • LPA: 1730

      Wysłano 26 stycznia 2005 12:05

      zgłoś naruszenie
      a kto tu powiedział że to jest dieta tylko dla osób trenujących?
      www.pajacyk.pl
      www.polskieserce.pl
    • Anonim

        Wysłano 26 stycznia 2005 12:11

        zgłoś naruszenie
        a co to ma do rzeczy ? jest odżywianie racjonalne (ze śniadaniem) i nieracjonalne (bez śniadania lub z marnym)

        jeżeli ktoś natomiast trenuje, to tak samo jak o sniadanie, powinien zadbać o posiłek potreningowy
      • ninja87
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 154
        • Na forum: 10 lat
        • LPA: 1730

        Wysłano 26 stycznia 2005 12:21

        zgłoś naruszenie
        Tak ale jeżeli chce schudnąć to nie może jeść wysokokalorycznych posiłków a te powyżej są niskokaloryczne i wartościowe.
        www.pajacyk.pl
        www.polskieserce.pl
      • Anonim

          Wysłano 26 stycznia 2005 12:23

          zgłoś naruszenie
          pozostaje mi jedynie życzyć powodzenia
        •  
          Anonim

            Wysłano 26 stycznia 2005 13:34

            zgłoś naruszenie
            Wydaje mi się, że to zostało wyraźnie napisane. . . ale ponieważ ktoś mógłby wziąć z tego przykład, napiszę jeszcze raz (pozwolisz Tyka?%))
            Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Nawet według zasad opowiadanych przez 'niećwiczących' i stosujących różne dziwne diety %) (zasłyszane w szatni%)) jeśli chce się schudnąć obcinając kalorie, należy zjeść '1,5 śniadania, 1 obiad i 0,5 kolacji' <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> Nie radzę robić i tak, bo przy 3 posiłkach tak 'zaplanowanych' też nie należy liczyć na efekty, ale to obrazuje, jaką rolę odgrywa śniadanie. Dodam tylko, że według badań przeprowadzonych 2 lata temu, że wśród osób nie jadających śniadań znajdowało się kilkadziesiąt procent osób otyłych (przykro mi, nie pamiętam dokładnej liczby:/). Pełnowartościowe śniadanie jest po prostu bardzo istotne w utrzymywaniu prawidłowego metabolizmu i ogólnie funkcjonowania organizmu. Oczywiście, tnąc kalorie ucina się też zwykle i ze śniadania - ale z niego najmniej i na pewno nie na białku. . . i zdrowe tłuszcze też są niezbędne. . .
            pzdr

            ps. Zaproponowane śniadania mogłyby być dobre, gdyby je trochę poprawić <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle> Więc jeśli ktoś chce je wpisać do swojej diety (składniki), to ok - ale zmieniając proporcje i dodając białko oraz tłuszcze <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle>


            Zmieniony przez - Amazone w dniu 2005-01-26 13:40:15
          • frygida
            • Pochwały:0
            • Nagany:0
            • Postów: 68
            • Na forum: 10 lat
            • LPA: 4037

            Wysłano 26 stycznia 2005 14:14

            zgłoś naruszenie
            zapytam...czy na sniadania i nie tylko śniadania ,powinno się unikać nabiału ,niepamiętam dokładnie ale gdzieś przeczytałam porady Boreckiej,że przeszkadza on w gubieniu tłuszczu u kobiet ...?
          •  
            Anonim

            Wysłano 26 stycznia 2005 14:27

            zgłoś naruszenie
            Jeszcze niedawno był to bardzo popularny pogląd (powszechny i uważany za pewnik), ze względu na znajdującą się w mleku i jego przetworach laktozę, która miała się łatwiej gromadzić w tłuszczu podskórnym (tzn. konwertować w podskórny%)). Od niedawna twierdzi się jednak z powrotem, że laktoza w nich zawarta nie różni się od innych cukrów w tym zakresie i już się nie odradza <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> Więc zapewne rady pani Boreckiej są z poprzedniego roku lub wcześniej <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle>
            pzdr

            Zmieniony przez - Amazone w dniu 2005-01-26 14:29:17
          • jogger
            • Pochwały:0
            • Nagany:brak
            • Postów: 5903
            • Na forum: 12 lat
            • LPA: 28654
            • Status:Ekspert

            Wysłano 26 stycznia 2005 14:30

            zgłoś naruszenie
            Kazeina zawarta w mleku etc sprzyja odkładaniu tłuszczu podskórnego, stosuje się ją zresztą do tuczu zwierząt . A co do śniadań... nie ma to jak kawka solo a potem pół dnia na ketozie.
            "Wszystko jedno gdzie się żyje,
            Raz się chudnie, raz się tyje..."
          •  
            Anonim

              Wysłano 26 stycznia 2005 14:35

              zgłoś naruszenie
              Nom tak własnie twierdzono i sama tak twierdziłam przez lata <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle> ale wg nowych tendencji w badaniach <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> już się tak nie twierdzi <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> Ja tego nie rozstrzygnę bo musiałabym zbadać badania <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> a wiem tylko z przedstartowych dyskusji (nienetowych<imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle>) ze znajomymi. Ale może kiedyś, jak czas pozwoli <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle> Albo może ktoś się jednak skusi, żeby to sprawdzić <imgs src="../../buziaki/40.gif" align=middle> <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle>