SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Nie wiem jak to ogarnac.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1119

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 739 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5654
Witam. Wiec mam problem tej rzeczy ze, sporo sie zalałem. Przed wakacjami bylo zle, mialem sie odchudzac, nic z tego nie wyszlo, teraz jest jeszcze gorzej. Duzo picia, zlego jedzenia, zero silowni przez ok 5 miesiecy.

Cos o mnie:
Wiek- 20 lat
Wzrost- 179cm
Waga- 81-82 rano na czcz
Pas- 93-94 rano na czczo Moze nie widac tyle na zdjeciach, ale na prawde centymetr tyle pokazuje. Mierze w najszerszym miejscu, na wysokosci mniej wiecej pępka.
Biceps- ok 35.5
Klata- ok 100-101, na bezdechu na luzie
Staz- Razem przez 3 lata odjac wszystkie przerwy (ponad 10) to w sumie z rok moze i bedzie nawet, jednak te przerwy robily swoje, najdluzej moze z pol roku pod ciag cwiczylem, nie wiem czy i to bedzie.

Jednak po tych wakacjach juz nastawilem sie tak psychicznie ze chce zaczac i diete i konkretny trening. Zawsze wczesneij sobie obiecywalem nie wiadomo co i mi nie wychodzilo. Zakladajac dzienniki zaczynalem slowa od "teraz juz na powaznie". Tak wiec teraz nic sobie nie obiecuje, lecz wierze i jestem dobrej mysli ze mi sie uda cos tam z soba zrobic.

Sfd sledze od dluzszego czasu, cos tam wiem, jednak zawsze mam duzo pytan, wole wiedziec niz miec dylematy.

Prosze o doradztwo, jak to ogarnac, cel to ilosc miesni jaka tylko uda mi sie wypracowac i zrzucenie fatu. Nie licze na krate ale na plaski brzuch.
No i czas- powiedzmy ze poczatek lipca 2011 i chce osiagnac to co napisalem up. Czyli teraz w zime moge jeszcze bardziej sie spasc, bo masujac na pewno mi w pas jeszcze pojdzie, jednak bede mial to w dupie bo wezme sie za wycinke przed wakacjami. O to chodzi, ze nie wazne az tak jak bede wygladal za kilka miesiecy, ale jak na wakacje (tez bez przesady, 100+ w pasie jednak nie chce miec)

Dam swoje zdjecia no i pytanie zasadnicze:

Czy teraz caly czas masowac? A np na poczatek maja zaczac redu (mniej wiecej, bo kiedy zaczac tak na prawde ustale sobie jak bardzo jeszcze sie zaleje)? Moze zrobic kilka cyklow i jakos je oddzielac? Moze kilka meisiecy masy? Pozniej np z miesiac jakies redu, masa i przed wakacjami cos podciac?
Jesli masa to kcal duzo na plus dac(kcal nie licze, ale bede jadl no ile wlezie ze tak powiem, oczywiscie pilnuje by byly to kurczaki, etc, ig z ww staram sie miec jak najnizsze, tz. makarony razowe, owsiane, etc.)?

Tez kwestia ze cel to wakacje a co wczesniej to nie takie wazne, wzialem z dziennika Moldera i Rybasa, dla mnie to masakra co chlopacy odwalili. Na zime grubaski, no ale na wakacje.. Kazdy kto widzial dzienniki wie o co chodzi.

Kiedys czytalem jakis art i jak dobrze pamietam, bylo tam napiasne cos takiego, ze osoby grube nabieraja wiecej tluszczu niz miesnia i odwrotnie. Wiec tu tez moje watpliwosci co mam robic, bo zlapalem tego fatu a chce miecha nalapac jak najwiecej sie da.


Jesli nie jest to odpowiedni dzial, prosze o przeniesienie mnie lub napisanie mi co nie tak tu napisalem, czego brakuje, baaardzo mi zalezy na uzyskaniu jakichkolwiek rad, po krotniej dyskusji gdzie wyciagne porady satysfakcjunujace mnie, temat bedzie mozna usunac.

Dobra, rzucam foty zrobione 10 minut temu:













EDIT:
Jesli to cos pomoze, cwiczyc zaczalem 2-3 tyg temu, jakies rozruchy, od jutra zaczynam plan partia 1x week, w tym biceps prio i 2x na tydz, cwiczyc bede 5x w tyg.
Diete staram sie trzymac, wyrzucilem syfy i slodycze, staram sie miec bialko w okolicy 2g, jednak teraz mam go mniej (moze ok 1.5g), wegle moze z 4-5g mam teraz, tluszcze nie wiem, 0.5-1 okolo.

Aero jakies krecic? Wiem ze z kcal na + nie zrzuce fatu, jednak np kolega mi radzil zeby krecic i tak, bo tam cos wydalic z organizmu jest dobrze. A to wiecej zjesc moge w ciagu dnia wtedy. Jak tak to kiedy je dac? Po posilku robic?

Zmieniony przez - Sabak90 w dniu 2010-10-17 12:29:27
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1332 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8007
Przedewszystkim ulóż konkretną dietę. Proponuję zacząć od zerowego bilansu i stopniowo zwiększać ilość kcal. Bialko proponuje ustawic na min 2,5g/ kg tłuszcze ~1,3 reszta węgli. Co do treningu to odpusc prio na biceps i zajmij sie rozruchowym FBW . Wklej trening, ułożoną dietę i zobaczymy co tam zmienić. Przy przejsciu na split możesz rownież pomyśleć nad carb cyklingiem.

Każdy dzień jest walką
-BLOG
http://www.sfd.pl/Darrak_Moja_Walka:_-t653614.html



Jeśli moja rada była pomocna możesz odwdzięczyć sie sogiem

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 739 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5654
No wlasnie teraz jem jak moge, jak mam mozliwosc to jest z 5 posilkow.

Daje wtedy 80-100 g ww z dosc niskim ig (makaron razowy, ryz parboiled lub brazowy, owsiane z rodzynkami i orzechami, jak nic nie mam ugotowanego a akurat mam jesc to biore z 2-3 kromki chleba razowego)

Z bialka no to tez co jest, w 1 kolejnosci idzie kurczak, jak go nie mam to np smaze z 3 jajka, jem jakiegos fileta z puszki czy tunczyka (wiem zeby starac sie nie za czesto jesc z puszek)

Z tluszczy to daje czasem troche orzechow, podjadam pestki przy komputerze i z 3x na dzien daje z 15-20g oliwy.

Do prawie wszystkiego cos z warzywa, jakas marchewka chociaz.

WIec chyba zle nie ma.

Jedynie co to nic nie waze, wszystko na oko, nic nigdy tez nie wyliczalem. Duzo znajomych i uzytkownikow sfd tez nie liczy i nie wazy. Tez mam dosc niedokladna wage, bo taka stara kuchenna, do jakos 4-5 kg no i tam na kreskach co 50g wiec nawet jak pokaze to zawsze te wachania 10-30 g spokojnie moze byc.

Narazie np jak gotuje ryz to biore z 2-3 torebki to wtedy takie 2 paczki mam na 3 posilki, niestety narazie wiecej nie moge wcisnac, z czasem powinienem jesc wiecej.

Z dieta to np jak tydzien temu ja zaczalem to tak jak jadlem przez ten tydzien to przez wiekszosc stazu kiedy cwiczylem nie mialem takiej miski..

Co do treningu, cwiczylem wczesniej duzo FBW, wiekszosc stazu to bylo FBW, chcialbym teraz splitu sprobowac. Mysle ze trening ten co chce, tz. 5x trening w tygodniu, partia 1x.

Z tym bicem jako prio nie tak koniecznie, jednak bardzo mi zalezy zeby bicki poszly do przodu.
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1332 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8007
Co do diety. W tym sporcie dobra micha to jakies 50 % sukcesu. Więc wyniki , wygląd bedą proporcojnalne do diety i treningu. Jesli dieta jest do dupy, to nie oczekuj cudów. Tym bardziej, że w zasadzie nie wiesz co jesz. Nie zapominaj, że aby rosnąc musisz mieć budulec.

Co do trenigu. Biceps jest akurat bardzo małym mieśniem więc na tym etapie nie sądze by byly potrzebne jakieś cykle prio. Jeśli zniszczysz wkókna na porządnym treningu raz w tygodniu to w zupełnosci wystarczy. Nie zapominaj , że sam biceps bierze udział podczas pracą mięsni grzbietu.

Każdy dzień jest walką
-BLOG
http://www.sfd.pl/Darrak_Moja_Walka:_-t653614.html



Jeśli moja rada była pomocna możesz odwdzięczyć sie sogiem

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 739 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5654
No ja wiem ze dieta jest bardzo wazna. Tylko np do tego co napisalem co jem, to cos tam zle jest? Cos nie tak?
Dlaczego napisales ze nie wiem co jem?

Zaczne trening 5x na tydzien, bez prio na biceps, moze za 2-3 miechy jak bedzie lipa to dam prio. Zobaczy sie.

Chcialbym uzyskac odpowiedz, czy przy moim pasie i bfie masowac teraz az np do konca kwietnia? Czy wplesc w srodek jakies krotkie redu?
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1332 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8007
Nie wiesz co jesz, bo nie jestes w stanie ustawić kcal na zero czy na lekki plus. Co będzie skutkowalo tym ,że bedziesz wypluwał flaki przy ujemnym bilansie, albo zaczniesz sie zalewać w skutek za duzej nadwyżki. Dlatego przy powaznym podejsciu najlepiej ułożyć konkretną diete i w zależnosci od efektów ucinac bądź dokładać kcal.

Każdy dzień jest walką
-BLOG
http://www.sfd.pl/Darrak_Moja_Walka:_-t653614.html



Jeśli moja rada była pomocna możesz odwdzięczyć sie sogiem

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 739 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5654
Dobra, wyliczylem kcal, ok 2700 wychodzi. Wiec bede staral sie pilnowac zeby na minus mi nie wychodzilo, a jak za duzo bedzie to bede patrzyl jak waga skacze, jak pas bedzie, ile bedzie przybywalo, stronke mam co wartosci podaje kcal i tak dalej, to cos tam ogarne troche.
Ale Darrak mozesz mi powiedziec, masowac mam, tak? Walic z masa az do np konca kwetnia?
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1332 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8007
Ja bym masował. Ustawić bilans na zero i stopniowo delikatnie dodawać cały czas kontrolując wagę

Każdy dzień jest walką
-BLOG
http://www.sfd.pl/Darrak_Moja_Walka:_-t653614.html



Jeśli moja rada była pomocna możesz odwdzięczyć sie sogiem

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 739 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5654
No i tak zrobie, dzieki za sugestie
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Czy dobrze sie odżywiam i jem odżywki??:)

Następny temat

Mógłby mi ktos pomóc? Dieta