SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Najlepsze suplementy na brak postępów w rozwoju masy mięśniowej

temat działu:

Odżywki i suplementy

Ilość wyświetleń tematu: 46133

napisał(a)
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 107 Napisanych postów 4616 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 53303
Najlepsze suplementy na brak postępów w rozwoju masy mięśniowej.

Co robić by rozwój masy, przede wszystkim mięśniowej był stymulowany cały czas w sposób nas zadawalający? Co robić by być większym? To proste:

Get stronger and eat enough and you will get bigger.

Jesteś `naturalnym` kulturystą by zwiększać masę mięśniową musisz zwiększać obciążenie. Jeśli teraz w serii na klatkę robisz powtórzenia z ciężarem 100 kg i za rok też będziesz robił te serie maksymalnie z ciężarem 100 kg to mogę Ci zagwarantować, że Twoja klatka nie będzie większa, nieważne jakie suplementy bierzesz dodatkowo. Waga stoi w miejscu przez kilka tygodni. Jeśli nie zwiększysz kalorii w diecie(lub nie zmniejszysz aktywności fizycznej, co nie zawsze wchodzi w grę) to mogę Ci zagwarantować, że nie zwiększysz masy ciała, nieważne jakie suplementy bierzesz dodatkowo. Nieważne ile one kosztowały, jeśli przykładowo przy wadze 70 kg trenujesz 4 razy w tygodniu bawiąc się cały czas tymi samymi ciężarkami, jedząc przy tym jakieś 2000-2500 kcal to niestety nic z tego nie będzie.

Nie trzymasz się konsekwentnie założeń treningowych. Jeśli co kilka dni wprowadzasz nowe ćwiczenia bez większego przemyślenia, zdarza Ci się zapomnieć z jakim obciążeniem ostatnio robiłeś dane ćwiczenie to popracuj na tym, bo ciężko jest robić korekty, które decydują o efektach w czymś czego się nie kontroluje. Nie jesz co do 1 kcal. Jeśli to oznacza, że trzymasz się planu na 90% to ok. Jeśli natomiast to oznacza, że czasem w danym dniu jesz 500 kcal mniej niż wynosi Twoje zapotrzebowanie, bo nie jesteś akurat głodny, a czasem 500 kcal więcej z innych powodów to popracuj na tym, bo ciężko jest robić korekty, które decydują o efektach w czymś czego się nie kontroluje. Tak właśnie jest, te korekty decydują o efekcie, zmiana monohydratu na mocniejszy stack kreatynowy nie jest, aż taka istotna. Masz inne zdanie? Może nawet sam od jakiegoś czasu nie robisz praktycznie żadnych korekt w diecie, treningu i poszukujesz mocnego suplementu bo `na sucho` osiągnąłeś już wszystko?

"Jeśli na swojej obecnej diecie i treningu nie `rośniesz` to nie zmieni tego, żaden suplement, jeśli natomiast `rośniesz` na swojej obecnej diecie i treningu to suplementy dodadzą trochę do efekt". Tak dodadzą trochę, nie zniwelują tych wszystkich błędów dietetyczno-treningowych, przez które Twój postęp jest zerowy. Nie możesz tego zrozumieć? To może lepiej zmień sport! Przykładowo weekendowi golfiarze są w stanie utrzymać wysoką formę nie stosując przy tym rygorystycznej diety. Przemyśl to.

Podsumowując: masz dopracowaną dietę i trening, robisz co kilka tygodni korekty w zależności od efektów: zwiększasz kalorie, zwiększasz obciążenie, przeprowadzasz dodatkowo od czasu do czasu cykl redukcji tkanki tłuszczowej po zakończeniu, którego Twoja masa mięśniowa jest większa niż przed rozpoczęciem poprzedzającego cyklu masowego, co najważniejsze widzisz, że to wszystko działa, chcesz mimo wszystko poeksperymentować z suplementami? sprawdzić co mogą dodać do ogólnego efektu? Proszę bardzo. Jeśli jednak nadal próbujesz się uporać z tym jak ćwiczyć poprawnie i co jeść suplementy będą stratą pieniędzy. Możesz to sprawdzić, być może już to sprawdziłeś? W takiej sytuacji rozsądny zakup to jedynie odżywki uzupełniające kalorie, witamin, minerały i tłuszcze NNKT. Na koniec jeszcze jedna sugestia: należysz do osób, dla których jedyną motywacją by jeść, ćwiczyć właściwie jest zakup np.: najdroższego stacku kreatynowego(bo wtedy nie chcesz jak to się mówi: wyrzucić pieniędzy w błoto) to śmiało inwestuj, w takim przypadku przełoży się to na wymierne rezultaty.

W powyższym tekście, na który mi się zebrało czytając najczęściej zadawana pytania, który mam nadzieję otworzy pewnym osobom oczy mogłem wspomnieć jeszcze o innych aspektach składających się na sukces np.: o właściwej regeneracji. Starałem się jednak ograniczyć do spraw moim zdaniem kluczowych, regeneracja jest oczywiście, również kluczowa, ale tutaj chodziło o podkreślenie konieczności robienia właściwych korekt w diecie i treningu, korekt o których niektórzy zapominają upatrując sukcesu w odpowiednim doborze coraz droższych suplementów, stymulujących postęp w teoretycznie coraz silniejszy sposób, korekt, które są jednak dalece bardziej istotne.

Zmieniony przez - ellis w dniu 2008-08-14 17:17:55
2
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 9317 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45818
dobry arcik, jedni sięgaja po suple lub też po SAA, może ten art ich przekona co trzeba zmienić jak masa nie idzie soger za prace

PRO MODERATOR DZIAŁU

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 88 Napisanych postów 15093 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 101679
gud

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 2438 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15320
fajny art, przyda sie dla konserwatystów ;)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 594 Napisanych postów 23103 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 106420
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 34 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1266
za***isty art gdybym mogl dalbym soga :D
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 8571 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 90813
Sog. Swiety artykol.

Shut The f*** Up And Train

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 473 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 14663
nice sog

Jedyne w co warto inwestować to w siebie. Szam i Rośnij

napisał(a)
saib__ ZASŁUŻONY
Specjalista
Szacuny 55 Napisanych postów 20419 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 84268
Gdzieś już to czytałem?

Pozdr.

Były moderator Sceny MMA i K-1 oraz elita SFD.

napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 1462 Napisanych postów 45085 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 443219
Pewnie art. napisales po tym temacie co koles przytyl 10 kg ale diety nie zmienil i sie odzywial tak jak wazyl 10 kg mniej i pisze ze juz mu masa nie idzie,ze potrzebuje supli na mase a to nie wina diety , niestety takich tematow jest coraz wiecej ludzie (zazwyczaj mlodzi) wierza w magiczne dzialanie odzywek/supli temat sie napewno przyda

Zmieniony przez - BPL-G w dniu 2006-11-20 16:28:00

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

napisał(a)
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 107 Napisanych postów 4616 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 53303
Saib__ w całości w takiej formie na pewno nigdzie tego nie czytałeś, ale nie ukrywam, że pewne wnioski tutaj użyte, skojarzenia, które tutaj wykorzystałem pojawiały się tu i tam, a że czytam sporo to razem z moimi przemyśleniami dały taką całość.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Leptigen i inne wynalazki

Następny temat

Rip król warszawskich dyskotek

Białko kazeinowe, czy serwatkowe? Białko kazeinowe, czy serwatkowe? Jedzenie przed snem sprawi, że będziesz gruby Jedzenie przed snem sprawi, że będziesz gruby Podsumowanie weekendu: Mistrzostwa Śląska i Musclecontest Ireland Podsumowanie weekendu: Mistrzostwa Śląska i Musclecontest Ireland Kuriozalna, ekstremalna  galeria zdjęć kulturystów Kuriozalna, ekstremalna galeria zdjęć kulturystów Lacy Brown - fitnesska weganka z Texasu Lacy Brown - fitnesska weganka z Texasu Manewr Valsalvy - czy jest bezpieczny? Manewr Valsalvy - czy jest bezpieczny? Rozmiar ma znaczenie - czyli rzecz o hipertrofii Rozmiar ma znaczenie - czyli rzecz o hipertrofii ZMA - suplement nie tylko na regenerację ZMA - suplement nie tylko na regenerację