SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

NOWOROCZNY KONKURS FITMAXA - WYGRAJ TEST!!

temat działu:

FITMAX

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 7278

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 66 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 7711


Odpoczynek jest kluczowy w rozwoju mięśni

Trening pobudza mięśnie do wzrostu, nie zapominajmy jednak, że ich regeneracja jest tak samo ważna jak sam pobyt na siłowni. Trening dostarcza nam bodźców do wzrostu. Właściwy wzrost natomiast następuje w okresach pomiędzy treningami. Zapewnienie odpowiedniego odpoczynku mięśniom jest wypadkową wielu czynników, które często są pomijane. W szczególności są to nawyki żywieniowe, suplementacja, wiek, poziom stresu itp. Niestety trening staje się priorytetem większości ludzi - ponieważ jest najłatwiejszy. Warto zapoznać się z zasadami odpoczynku w celu zmaksymalizowania regeneracji pomiędzy treningami i w rezultacie podniesienia wydajności podczas ćwiczeń.

Czynniki psychologiczne


Jako, że w teście opisujemy wyłącznie jeden wybrany patent, skupię się głównie na tym, który chciałbym wam zaprezentować.

Nigdy nie lekceważmy mocy umysłu. Praca, biznes, relacje międzyludzkie i codziennie czynności. Wszystko to może powodować stres. W przypadku zlekceważenia, stres możemy odczuć w bardzo nieprzyjemnych skutkach tj. bóle głowy czy wzrost katabolicznych hormonów takich jak kortyzol, a to jedynie wierzchołek góry lodowej.

Jak wspomniałem stres może mieć bardzo poważne przejawy. Techniki relaksacyjne mogą znacznie obniżyć stres i zminimalizować problemy fizyczne.
Nadmierne napięcie mięśni może spowolnić regenerację. Jeżeli to zlekceważymy i napięcie będzie rosło, możemy dojść do sytuacji, w której treningi nie będą sprawiały nam tyle radości co dawniej, a następnie doprowadzi nas to do groźnego wroga stałych bywalców siłowni- przetrenowania.

Techniki takie jak joga, wizualizacje, medytacja, tai-chi, świadome oddychanie czy pozytywne myślenie, regularnie używane przez wielu trenerów i zawodników na całym świecie zmniejszają problemy związane ze stresem i znacznie przyśpieszają regeneracje.

Podsumowując
Zdolność do relaksu po treningu ma zasadnicze znaczenie w regeneracji układu nerwowego, który kontroluje i utrzymuje funkcje organizmu bez naszej świadomości. Układ ten reguluje takie czynności jak oddychanie, trawienie, bicie serca czy przepływ krwi. Niewątpliwe warto poświęcić trochę czasu na bliższe zapoznanie się z którąkolwiek z wymienionych wyżej technik relaksacyjnych. Alternatywą dla tych metod mogą być:

• Słuchanie uspokajającej muzyki;
• Medytacja i autohipnoza;
• Masaż;
• Popijanie herbatek ziołowych;
• Oglądanie wywołujących spokój scen, zdjęć lub filmów;

Niezależnie od używanej metody relaksu ważne jest, aby zrelaksować się po treningu, kiedy większość wzrostu jest pobudzona do wzrostu, a regeneracja jest bardzo ważna.

Pozdrawiam i życzę powodzenia reszcie uzytkownikow!

krzywo.

...
napisał(a)
Usunięty przez PawelSzEvc za pkt 1 regulaminu
Ekspert
Szacuny 10663 Napisanych postów 44510 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
...
napisał(a)
Usunięty przez PawelSzEvc za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 619 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 9595
...
napisał(a)
Usunięty przez PawelSzEvc za pkt 1 regulaminu
Ekspert
Szacuny 10663 Napisanych postów 44510 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 259 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8040
Witam wszystkich

O to mój pantent na skuteczną regenerację.

1.Sen.(Lekarstwem na mięśnie)
2.Odpowiednia dieta.(Bydulcem mięśni)
3.Bezcenny widok domowej siłowni.(Motywatorem mięśni do ćwiczeń)

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10663 Napisanych postów 44510 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
MASAŻ

Witam, przedstawię wam jeden z najlepszych patentów regeneracyjnych jakim jest masaż.
Jak wiemy osoby ćwiczące na siłowni jak i inni sportowcy maja bardzo napięte mięśnie.
Najlepszym sposobem na ich rozluźnienie jest masaż.
Zacznijmy od podstaw.

Wpły masażu zależy od:
1. Siły bodźca: technika masażu, wielkość powierzchni masowanej, czas trwania masażu.
2. Właściwości indywidualnych osoby masowanej: wiek, płeć, rodzaj wykonywanej pracy, budowa ciała, stan zdrowia.

Wpływ masażu na układy człowieka:
1.Układ oddechowy:
-Aktywizujemy proces dyfuzji w obrębie pęcherzyków płucnych, przez zwiększenie przepływu krwi przez płuca
-Przez masaż np. mięśni międzyżebrowych wpływamy na polepszenie ich funkcjonowania, tym samym na dynamikę oddechową klatki piersiowej
-Przez oklepywania klatki piersiowej, możemy działać na drzewo oskrzelowe (odklejanie się flegmy)
2.Układ mięśniowy:
-Aktywacja procesów odżywczych w obrębie mas mięśniowych, co z kolei prowadzi do przyrostu ich masy i wzmocnienia struktury wewnętrznej
-Mięsnie są zdolniejsze do podjęcia efektywniejszej pracy (zwiększenie siły; częstotliwości skurczów i rozkurczów)
-Skraca się czas regeneracji mięśni po wysiłku
-Oddziaływanie regulujące stan napięcia mięśni
3.Układ krążenia:
-Masaż przyśpiesza krążenie krwi i limfy. W czasie masażu ogólnego obserwujemy początkowy spadek a potem wzrost ciśnienia krwi
4.Układ nerwowy:
-Centralny układ nerwowy: poprawa ukrwienia przynależnych do tego układu a także można wpływać przez opracowanie mięśni unerwianych przez te nerwy
-Układ autonomiczny: przez opracowanie grzbietu, zwłaszcza pasma przykręgosłupowego możemy wpływać na układ sympatyczny. Opracowując powłoki brzuszne i działając na narządy jamy brzusznej, oddziałujemy na układ parasympatyczny
-Obwodowy układ nerwowy: w sposób bezpośredni na zakończenia nerwów; przez opracowanie mięśni na nerwy je unerwiające. Wpływ regulujący szybkość przewodzenia impulsów nerwowych.
5.Układ pokarmowy:
-Polepszamy funkcjonowanie narządów pokarmowych oddziałując regulująco na czynności wydzielania gruczołów pokarmowych
-Poprawa perystaltyki jelit
-Przyśpieszanie procesy diurezy nerek (opracowanie grzbietu)
-Regulujący wpływ na napięcie ścian pęcherza moczowego (opracowanie podbrzusza)
-Przyśpieszenie procesu przemiany materii
6.Układ kostny:
-Wpływ na utrzymanie równowagi między składnikami organicznymi i nieorganicznymi
-Możemy wpływać na zmniejszanie procesu powstawania zmian zwyrodnieniowo-wytwórczych

Mamy wiele rodzajów masażu, przedstawie najważniejsze i najpopularniejsze z nich:
1.Masaż klasyczny to najpopularniejszy masaż, który w zależności od formy - intensywności może być leczniczy, relaksacyjny, pobudzający itp. Do masażu klasycznego należą zabiegi, które mają na celu poprawienie psychofizycznego stanu pacjenta, znajdują one zastosowanie w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób z dziedziny ortopedii, neurologii, pediatrii, ginekologii oraz chorób internistycznych.
2.Masaż relaksacyjny pobudza mięśnie, skórę i układ krążenia, a zarazem wspaniale oddziałuje na układ nerwowy - równoważy wysyłane przez ciało negatywne reakcje na stres, likwiduje mimowolne napięcie mięśni, przywraca prawidłowy rytm serca, właściwe krążenie i ciśnienie krwi, a nawet pomaga w walce z bezsennością.
3.Masaż Leczniczy - Oparty jest na technikach masażu klasycznego. Głównym celem jest leczenie pewnych zaburzeń organizmu poprzez zabiegi manualne. Każdy taki masaż może być poprzedzany zabiegami fizykalnymi np. naświetlaniem lampą Solux, okłady kompresem rozgrzewającym czy też wykonywany z użyciem środków wspomagających zabieg np. różnego rodzaju maści lecznicze działające przeciwbólowo, przeciwzapalnie i rozgrzewająco.
4.Masaż Izometryczny - Polega na intensywnym masowaniu mięśni podczas skurczu izometrycznego (napięcie mięśni bez wykonywania ruchu w stawie, czyli bez skracania długości mięśnia). Sprzyja to przede wszystkim rozwojowi siły i masy mięśniowej.
5.Masaż Sportowy - Pozwala zwalczyć skutki zmęczenia spowodowane wysiłkiem fizycznym. Masaż zmęczonego mięśnia pomaga rozluźnić go i zapobiega późniejszym uszkodzeniom. Jest niezbędny w sytuacjach, gdy sportowcy muszą podjąć wysiłek, zanim zdążą odpocząć. W tych przypadkach masaż pozwala im szybciej odzyskać siły.
6. Masaż segmentarny, jako jeden z rodzajów masażu jest zabiegiem fizykalnym. Składa się z szeregu chwytów i opracowań, których ściśle określona technika i kolejność wykonywania, przy uwzględnieniu zasad dawkowania, pozwala na wykrywanie i usuwanie zmian chorobowych na drodze odruchowej.
7. Akupresura (masaż punktowy) polega na udrażnianiu kanałów energetycznych poprzez stosowanie różnych form ucisku na punkty w celu uzyskania efektu profilaktycznego lub terapeutycznego.
8. Masaż Stóp - Różne obszary na stopach i dłoniach odpowiadają poszczególnym częścią ciała i tym samym masując je lub uciskając określone punkty można oddziaływać na konkretny narząd.
Celem jest odblokowanie stref przepływu energii całego ciała a także likwidacja bólu i napięć znajdujących się w poszczególnych obszarach czy też narządach.
Strefy ciała biegną wzdłuż od palców nóg do głowy na obu stronach parzyście.
9. Masaż Odchudzający - Zadaniem tego rodzaju masażu jest rozbicie i rozdrobnienie podskórnej tkanki tłuszczowej, usunięcie toksyn z organizmu, polepszenie ukrwienia skóry i mięśni, przez co przyspiesza się przemianę materii. Masaż może być niekiedy nieprzyjemny dla osoby masowanej ze względu na uczucie występującego bólu przy stosowaniu technik z dużą siłą. Do tego rodzaju masażu używa się kremów zawierających substancje roślinne, stymulujące metabolizm komórek, likwidujące tkankę tłuszczową oraz ułatwiające usuwanie toksyn i nadmiaru wody.
10. Masaż Kręgosłupa - Ma na celu przywrócenie ruchomości kręgów i ich właściwego położenia. Szczególnie wskazany przy skrzywieniach kręgosłupa, skoliozie, przeciążeniach. Działa odprężająco i tonująco na mięśnie grzbietu.
11. Masaż Twarz - Celem tego masażu jest usunięcie przemęczenia powstałego na skutek intensywnego wysiłku fizycznego, zakwasów bądź likwidacji powstałych kontuzji.
12. Masaż Podwodny - Wykorzystuje strumień wody o określonym ciśnieniu, którym oddziałuje się na ciało pacjenta zanurzonego w wannie. Masaż wirowy to jedna z najłagodniejszych form masażu podwodnego. Na zanurzonego w wodzie pacjenta działa prąd wody, która jest wprowadzona w szybki ruch wirowy za pomocą specjalnych wibratorów.
13. Masaż Wodny - Używa się tu strumienia wody o odpowiednim ciśnieniu jako bodźca mechanicznego i termicznego. Jest on inaczej nazywany natryskiem skupionym lub biczem wodnym. Wykonuje się go chłodną lub na przemian zimną i gorącą wodą. W przeciwieństwie do masażu podwodnego pacjent nie jest zanurzony w wodzie.

Można by tak długo wymieniać, ale postarałem się wymienić podstawowe rodzaje masażu. Wiekszość z nich może zostać wykonana praktycznie w każdym gabinecie masażu. Pamiętajmy też o osobach prywatnych - gdzie masaż kosztuje dwa, a nawet trzy razy mniej niż w gabinecie masażu.
Jak dla mnie najlepszymi masażami są: masaż izometryczny, masaż sportowy, masaż stóp, masaż kręgosłupa, masaż twarzy, masaż wodny.
Pamiętajmy, że do różnych masaży dochodzą różne olejki, które maja różne właściwości - zależnie od tego co chcemy osiągnąć.

Myślałem o wrzuceniu filmików czy zdjęć z technik podstawowych masażów, ale doszedłem do wniosku, że jeżeli ktoś jest tym zainteresowany to może bez problemu zobaczyć przykładowe (najczęściej są to profesjonalne) masaże na youtube.com
Jest to tez bardzo dobry sposób aby samemu nauczyć się masażu lub poprosić dziewczynę czy koleżankę aby się nauczyła xD

Teraz napiszę o najtańszy, sposobie masażu jakim jest jacuzzi (jest często nazywany masażem wodnym).
Masaż wodny zmniejsza zastój krwi w żyłach, poprawia krążenie obwodowe przez co zmniejsza obrzęki. Zmniejsza również napięcie mięśni, usprawnia koordynację mięśni i nerwów. Działa bardzo korzystnie na skórę, uelastycznia ją i ujędrnia. Odpowiednio stosowany, usuwa zmęczenie, regeneruje siły, uaktywnia wewnętrzne procesy metaboliczne, wpływa łagodząco na układ nerwowy.

Fotka z jacuzzi na moim baseniku:




Możemy tez spotkać baseny z hydromasażami, działa on mniej więcej jak masaż wodny w jacuzzi ale często jest on znacznie silniejszy (silniejszy bodziec).

Kolejna fotka z mojego basenu. W drugim baseniku widać hydromasaże (woda wypływająca z rury jak i woda wypływająca z dziur na dnie basenu)




Na basenie większość czasu spędzam właśnie na hydromasażach i jacuzzi.

Wspomnę jeszcze, że są różnego rodzaju masażery, ale nie będę o nich nic pisał bo pewnie zacząłbym je reklamować, a uważam ze najlepsze są zwykłe masaże.

To by było na tyle i zachęcam do korzystania z masażu, a jeżeli cię nie stać to chociaż hydromasaże czy jacuzzi na basenie.
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 291 Napisanych postów 15442 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 140168


Witam,

Ja z kolei chciałem się podzielić sposobem, który sam stosuje, a który przez wielu jest niedoceniany i nie wynika to tylko z faktu, iż zabiegi te nie nalezą do najtańszych. Poprostu w naszym kraju są niestety narazie mało popularne i ludzie nie wiedzą jakie korzyści mogą przynieść. Wydaje mi się, że przez większość osób jest to uważane za egzotykę.

Mowa o KRIOTERAPII !!!

Przedstawię tylko podstawową definicję, jeśli kogoś to naprawdę zainteresuje, będzie mógł swobodnie pogłębić temat indywidualnie.
Ja chciałbym zająć się skutkami tych zabiegów w praktyce oraz efektami, jakie mogą przynieść.

Krioterapia polega na zastosowaniu na powierzchnię ciała temperatury kriogenicznej, poniżej 100 st.C, w czasie od 2 do 3 min, celem wywołania i wykorzystania fizjologicznych reakcji ustroju na zimno. Stosowanie zimna w medycynie znane jest od starożytności, mimo to naukowcy odkrywają wciąż na nowo dobrodziejstwa płynące z takiego leczenia. Jednym z nich jest odnowa biologiczna dzięki kriokomorze, czyli komorze niskich temperatur. Coraz częściej korzystają z niej sportowcy. Chociaż odruchowo chronimy się przed zimnem może być ono dla nas lekarstwem. Jego zastosowanie w medycynie sportowej i fizjoterapii jest szerokie: od łagodzenia stawów bólowych w kontuzjach, przez zabiegi służące przyspieszeniu restytucji powysiłkowej po poprawę wydolności fizycznej. W rehabilitacji ostrych urazów sportowych jednym z podstawowych problemów jest szybkie zmniejszenie lub zniesienie bólu.

Ja stosuję dwa razy do roku cykle składające się z dziesięciu pod rząd zabiegów. Stosuję w okresach lżejszych treningów, roztrenowania. Czas pobytu w kriokomorze wynosi 3 min., a temp. zabiegu wynosi -140 st. Każda taka sesja jest zakończona około 30 min rozgrzewką. Na mnie działa rewelacyjnie. Już po pierwszym zabiegu czuję się jak młody bóg Najlepsze jest to, że po całym takim cyklu przez najbliższych kilka miesięcy następujących po odczuwam i to wyraźnie dużo lepszą REGENERACJĘ po treningach. Uwierzcie, różnica jest ogromna. Naprawdę warto spróbować, chociaż jednego takiego cyklu, przynajmniej raz w roku. Kto spróbuje, jestem przekonany, że się przekona.

Ceny zabiegów nie należą do najniższych, ale nie są z drugiej strony wydatkiem nie do przełknięcia. Ja za cały cykl (10 seansów) w formie karnetu płacę 300PLN. Rozłóżcie to sobie na 12 miesięcy, a przy jednym takim cyklu rocznie miesięczny koszt to tylko 25PLN !!! Większość z nas wydaje kilkukrotnie wyższe kwoty miesięcznie na suplementy. Dodatkowo 10 zabiegów rocznie refunduje NFZ, trzeba tylko sobie załatwić skierowanie na tekie zabiegi.

Naprawdę korzyści przeogromne i warte tej kwoty.
A trzeba wspomnieć, iż niesamowita REGENERACJA jest tylko jedną z korzyści, jakie mogą nam przynieść takie zabiegi.

Poniżej przedstawiam wskazania w odniesieniu do sportu wyczynowego, bo to nas zdajsie najbardziej interesuje.

★ podnosi wydolność organizmu o 15- 20%
★ zwiększa zakres ruchomości stawów, zwiększa siłę mięśniową
★ zwiększa stężenia hormonów (m.in. testosteronu)
★ sprzyja lepszej przemianie materii, zwiększonemu nasyceniu tkanek tlenem i wzmożonej eliminacji nagromadzonych produktów przemiany materii, odchudzaniu
★ poprawia krążenia w naczyniach chłonnych
★ rozszerza naczynia krwionośne
★ sprzyja utracie wagi

Oczywiście przynosi dodatkowe korzyści, takie jak:

★ przede wszystkim działanie przeciwbólowe, potem łatwiej jest poddawać się ćwiczeniom
★ działa przeciwzapalnie i zmniejsza obrzęki
★ wzmacnia układ odpornościowy i chroni przed infekcjami, grypą, anginą, przeziębieniami itp.
★ poprawia krążenie i usuwanie toksyn z organizmu
★ dla osób zdrowych, ale zmęczonych i przepracowanych to doskonała forma odnowy biologicznej - usuwa zmęczenie, bóle głowy, bezsenność i podnosi witalność
★ u osób z depresją poprawia nastrój i budzi chęć do życia
Kriokomora również odmładza, ujędrnia skórę, likwiduje celulitis, polecana jest dla osób z nerwicą.

Jak widzicie - korzyści jest multum - GORĄCO POLECAM CHOĆ RAZ SPRÓBOWAĆ. Różnica w treningach jest mega odczówalna, a wpływ na REGENERACJĘ, przeogromny !

Mam nadzieję, iż zainteresowałem tym tematem choć niektórych z Was, a poprzez zainteresowanie skłoniłem do spróbowania !!!
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DORAFIT I.H.S. TEAM
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 1551 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 3565
Krioterapia jest rewelacyjna. Pitbull- niezła forma
Czemu nikt o niej nie napisał?? Hmmmm- chyba nie każdego stać na taki wyczyn , choć nieocenione są korzyści płynące z zabiegów w kriokomorze

IHS TEAM
Ekspert IHS

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 1912 Wiek 27 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19532
bo dla większości osób trenujących kulturystykę jest ona zbyt droga ;) Każdy woli tańsze zabiegi :):)
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 291 Napisanych postów 15442 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 140168
No właśnie staram się Was przekonać, iż wbrew pozorom nie jest tak droga, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.
To 25pln miesięcznie, a więc wystarczy dziennie odkładać 83 grosze, aby w październiku przeprowadzić cykl. Na drugi cykl w pierwszej połowie roku można sobie załatwić refundację NFZ.

Jeśli ktoś ma jakieś szczegółowe pytania dot. krioterapii - zapraszam na PW lub do postu dot. pytań odnośnie konkursu.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

WITAM W NOWYM ROKU

Następny temat

PYTANIA DOTYCZĄCE KONKURSÓW!